abonnement Unibet Coolblue
pi_183835177
Hoi allemaal,

Ik wil graag de opleiding ict (hbo) doen nadat ik mijn vwo wis b en engels certificaten heb gehaald, en daarna mijn master aan tu eindhoven ik kan alleen nergens vinden wat je gemiddeld moet staan voor je hbo opleiding ik heb tu/e al gemailt alleen krijg ik maar geen reactie terug als ik bij andere universiteiten kijk is de eis een 7,5. Moet je dan echt een 7,5 staan of wordt je waarschijnlijk ook toegelaten met een 7.0. Voor de mensen die zeggen waarom ga je niet vwo doen. Dat is eigenlijk ook mijn plan alleen sta ik op het moment een 6.7 ( door gezondheidsredenen ) en is het nog niet zeker of ik wordt toegelaten op mijn middelbare school.
pi_183835647
Uit mijn ervaring, nee, 7,5 was wel een beetje de ondergrens, maar er was een andere master die ik bekeken heb waar je een 7,0 moest hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_183890870
Alsnog vwo doen op een andere school/ VAVO.

Althans, als je naar de uni wilt.

Hbo P is tegenwoordig steeds minder waard
pi_184208713
Ligt eraan welke uni je kiest. Zelf ben ik een hbo -> wo master doorstromer en moest een 7 gem. staan plus een engels B2 certificaat. Afhankelijk van de vooropleiding werden aanvullende eisen afgestemd.

Tevens waren er ook universiteiten met lagere eisen (6.5 gem) of juist hogere (7 gem en toelatingstoets).
pi_184209597
quote:
3s.gif Op woensdag 19 december 2018 18:56 schreef -peer- het volgende:
Hoi allemaal,

Ik wil graag de opleiding ict (hbo) doen nadat ik mijn vwo wis b en engels certificaten heb gehaald, en daarna mijn master aan tu eindhoven ik kan alleen nergens vinden wat je gemiddeld moet staan voor je hbo opleiding ik heb tu/e al gemailt alleen krijg ik maar geen reactie terug als ik bij andere universiteiten kijk is de eis een 7,5. Moet je dan echt een 7,5 staan of wordt je waarschijnlijk ook toegelaten met een 7.0. Voor de mensen die zeggen waarom ga je niet vwo doen. Dat is eigenlijk ook mijn plan alleen sta ik op het moment een 6.7 ( door gezondheidsredenen ) en is het nog niet zeker of ik wordt toegelaten op mijn middelbare school.
Als je hbo-ict aan de HvA gaat doen dan wordt je met een mbo niveau 4 of havo diploma of vwo diploma toegelaten ongeacht je wiskundekennis. Je moet wel tijdens je studie je wiskundekennis bijschaven tot havo wiskunde B. Of je volgt de zomercursus of de vrijdagmiddagcursus dan hoef je de wiskundekennis niet tijdens je studie te doen dan heb je vrijstelling. Heb je vwo wiskunde b dan krijg je vrijstelling voor bepaalde modules.
pi_184217148
Zal afhangen van vraag en aanbod. Een cijfereis is vaak niet in beton gegoten. Als jij met een cijfer dat net onder de 7,5 ligt ben je niet automatisch kansloos. Het hangt dan af van je motivatie, persoonlijke omstandigheden en of er bv een stijgende lijn zit in je cijferlijst.

Ik zou overigens aanraden een cursus Nederlands te doen mocht je uiteindelijk toegelaten worden.
quote:
gemailt (...) wordt je (...) ik wordt
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')