Het is een vrij essentiële vraag als je hulp wil. Algemene info kun je toch gewoon googelen? Laat ik de vraag dan maar anders formuleren: wat wil je wete? Welk soort informatie ben je naar op zoek?quote:
Het financiële plaatje.quote:Op woensdag 19 december 2018 16:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is een vrij essentiële vraag als je hulp wil. Algemene info kun je toch gewoon googelen? Laat ik de vraag dan maar anders formuleren: wat wil je wete? Welk soort informatie ben je naar op zoek?
Iets meer info en omstandigheden zouden het advies geven wat makkelijker maken.quote:
Iedereen hier heeft een beetje lucht en ruimte nodig. Had het liever anders gezien.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Uh dus je wil scheiden van je vrouw nu ze met zelfmoordneigingen (incl poging) is opgenomen?
Ik bedoel het staat je vrij om te doen maar netjes vind ik het eerlijk gezegd niet.
Snap dat ze jouw de schuld geeft (gevoelsmatig) van het een en ander, wat dan ook weer niet eerlijk is naar jouw toe.. maar uh.. ja..
Je bent getrouwd in gemeenschap van goederen wat dus neem ik aan in dit geval zoveel wil zeggen.. wat van jouw is, is dan ook 50% van haar.
Dat is volgens mij het enige wat telt in zo'n situatie.
Daarom.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:03 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Iets meer info en omstandigheden zouden het advies geven wat makkelijker maken.
Dus het is meer een apart gaan wonen en/of leven en niet scheiden als in echtscheiding?quote:Op woensdag 19 december 2018 17:05 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Iedereen hier heeft een beetje lucht en ruimte nodig. Had het liever anders gezien.
En even tijdelijk uit elkaar is niet voldoende?quote:Op woensdag 19 december 2018 17:05 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Iedereen hier heeft een beetje lucht en ruimte nodig. Had het liever anders gezien.
Ja, daar komt het op neer. Uiteraard zal ik haar en ons kind onderhouden.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dus het is meer een apart gaan wonen en/of leven en niet scheiden als in echtscheiding?
In dat geval komt het vooral neer op goeie afspraken proberen te maken.
Volgens mij doet dat trouwen in gemeenschap van goederen er dan ook niet zo heel veel toe.
Ik bedoel je scheidt immers niet daadwerkelijk.
Ik zou zeggen probeer rekening te houden met het 50/50 verhaal en ja meer kun je niet doen.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:11 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ja, daar komt het op neer. Uiteraard zal ik haar en ons kind onderhouden.
Waarom dan de scheiding van tafel en bed?quote:Op woensdag 19 december 2018 17:11 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Ja, daar komt het op neer. Uiteraard zal ik haar en ons kind onderhouden.
Omdat ik nog een kind heb. Zo duidelijk?quote:Op woensdag 19 december 2018 17:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom dan de scheiding van tafel en bed?
Nee eigenlijk niet, als je een periode apart gaat leven hoef je niet te scheiden (van tafel en bed) dat kun je gewoon onderling regelen.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:18 schreef BlackMolly77 het volgende:
[..]
Omdat ik nog een kind heb. Zo duidelijk?
Nee dat kan niet.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet, als je een periode apart gaat leven hoef je niet te scheiden (van tafel en bed) dat kun je gewoon onderling regelen.
Waarom zou dat niet kunnen? Omdat jij dat niet wil of staat er iets juridisch in de weg?quote:
Zijn andere kind heeft behoorlijk wat te verduren gehad de afgelopen jaren, en ik denk dat het laatste contact met stiefmoeder voor het kind vrij traumatisch was.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet, als je een periode apart gaat leven hoef je niet te scheiden (van tafel en bed) dat kun je gewoon onderling regelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |