abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 19 december 2018 @ 14:09:06 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183828041
Het Sinterklaasfeest is in Amsterdam blijvend verziekt en aangetast, de letters "I Amsterdam" moesten met grote voorrang worden weggehaald, want "te individualistisch"...

In het gemekker rondom de hetze tegen Zwarte Piet - vaak ten onrechte "discussie" genoemd - heb ik werkelijk tig keer gewaarschuwd: kijk uit voor de precedentwerking. Wat wordt het volgende feest of traditie die aan de beurt is?

Vuurwerk met Oud en Nieuw? Paasvuren? Scholen die net als in de VS geen kerst meer vieren? Of toch wat anders? Welnu: we hebben antwoord: het is de Gay Pride geworden. ^O^

quote:
Is er straks geen Canal Parade meer?
Via een online enquête peilt de gemeente het draagvlak voor de botenparade van de Pride. Er is angst dat het een opmaat is voor beperking van het evenement.

In zeven vragen wordt momenteel onderzocht hoe geënquêteerden aankijken tegen de jaarlijkse botenparade van de Gay Pride. Wethouder Rutger Groot Wassink (Democratisering) laat dat doen, omdat hij rond de laatste editie heeft gemerkt dat er minder draagvlak zou zijn voor de botenparade.

Bij de VVD, bij coalitiepartij D66, maar ook bij de organisator Stichting Pride Amsterdam maakt men zich zorgen over die opvatting en de manier waarop dat draagvlak nu wordt onderzocht. Volgens D66-raadslid Jan-Bert Vroege is de online enquête een 'bij elkaar gefröbeld stagewerkje', dat bovendien via sociale media wordt verspreid. Online zijn veel criticasters van evenementen in de binnenstad actief. Daardoor vreest Vroege dat vooral deze luidruchtige groep de uitkomsten van de enquête zal bepalen.

Not in my backyard
Die vrees is niet geheel onterecht. Wijkcentrum d'Oude Stadt, een vereniging van binnenstadbewoners die zich zorgen maken om de overlast, heeft de achterban al opgeroepen de ­enquête zo snel mogelijk in te vullen. 'Het zou goed zijn als de gemeente door deze enquête anders gaat denken over de Pride en evenementen in het algemeen,' aldus het bestuur van d'Oude Stadt op de website.

(...) In reactie op D66 en VVD haastte Groot Wassink (GroenLinks) zich woensdag te zeggen dat hij de uitkomst van de enquête niet als een representatief onderzoek zal behandelen. Wel liet hij zich ontvallen dat de 'waardering voor Pride aan inflatie onderhevig is'.

(...) Oppositiepartij VVD is bang dat verschillende actiegroepen een gewillig oor zullen vinden bij GroenLinks, de grootste partij in het stadsbestuur. "Ik vrees dat hier, net als met de I amsterdamletters, symboolpolitiek bedreven gaat worden om de GroenLinks-versie van Pride op te leggen aan de stad," zegt duoraadslid Claire Martens (VVD).
Ingekort. Volledig artikel hier: https://s.parool.nl/s-a4611571/

Dit is dus wat voor land je krijgt als je steeds de kop laat hangen naar kleine groepen klagers. Zie de hetze tegen Zwarte Piet, zie nu dit. Ook partijen die voorop liepen in het slopen van Zwarte Piet, zoals D66, zijn nu ineens onaangenaam verrast.

Hate to say I told you so.

Dit land is doodziek.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 19 december 2018 @ 14:16:50 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183828182
dubbelop
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')