abonnement Unibet Coolblue
pi_183810542
Ik zie regelmatig in het nieuws dat de IND een enorm tekort heeft aan werknemers. Nu heb ik via internet gevonden dat de IND voornamelijk personeel via uitzendbureaus werft, en ook al een contactpersoon gevonden die personeel werft.

Helaas zegt zo'n contactpersoon niet veel. Ik heb in het verleden ook voor o.a. callcentra gewerkt die niet zelf hun personeel zoeken, en waar bleek dat wat bij de sollicitatieprocedure wordt verteld niet de werkelijkheid is.

Ik zou graag als beslismedewerker willen werken bij de IND. Is er iemand hier die daar ervaringen mee heeft?
En hoe is het werken bij de IND zelf te noemen? Is het een prettige werkplaats?
pi_183810705
Ik heb diverse mensen gesproken die daar werken of daar gewerkt hebben en die gaven wel allemaal aan dat ze er regelmatig moeite mee hebben/hadden om hun eigen principes en overtuigingen te verenigen met de manier waarop ze geacht worden hun werk te doen. Zoals je wellicht kunt voorstellen werken daar relatief veel maatschappelijk geëngageerde mensen en met de kabinetten van de afgelopen jaren is het beleidstechnisch nogal....veranderd. Weet niet hoe je daar zelf in staat, maar wel iets om mee te nemen in je overweging denk ik. :)
pi_183810740
Én het is af en toe best wel zwaar om sommige vluchtverhalen aan te horen.
Protège moi de mes désirs.
pi_183810806
Als je het maar niet op verjaardagen zegt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183810881
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 16:56 schreef itchycoo het volgende:
Ik heb diverse mensen gesproken die daar werken of daar gewerkt hebben en die gaven wel allemaal aan dat ze er regelmatig moeite mee hebben/hadden om hun eigen principes en overtuigingen te verenigen met de manier waarop ze geacht worden hun werk te doen.
Je moet ook niet voor overheidsinstanties gaan werken om je principes en overtuigingen met je werk te willen verenigen. Bij het IND lopen zoveel procedures en niet iedere case is gelijk. Het zijn de regels die leiden, dat is meer hersenwerk met de capaciteit om de boodschap goed over te brengen.

Als je je hart wil volgen kun je beter iets soortgelijks doen voor een BV, Stichting of politieke partij.

Maar als je ervoor wil werken.. probeer het dan via alle 'overheid' afdelingen van de diverse bekende uitzendbureaus.
pi_183811032
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je moet ook niet voor overheidsinstanties gaan werken om je principes en overtuigingen met je werk te willen verenigen. Bij het IND lopen zoveel procedures en niet iedere case is gelijk. Het zijn de regels die leiden, dat is meer hersenwerk met de capaciteit om de boodschap goed over te brengen. Als je je hart wil volgen kun je beter iets soortgelijks doen voor een BV of Stichting.

Maar als je ervoor wil werken.. probeer het dan via alle 'overheid' afdelingen van de diverse bekende uitzendbureaus.
Maatschappelijke betrokkenheid is anders voor veel mensen bij overheidsinstanties een belangrijke drijfveer in hun werk en juist reden om bij de overheid te werken, met name in dit soort sociale domeinen.
pi_183811261
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:09 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Maatschappelijke betrokkenheid is anders voor veel mensen bij overheidsinstanties een belangrijke drijfveer in hun werk en juist reden om bij de overheid te werken, met name in dit soort sociale domeinen.
De overheid is nogal breed en binnen de ene functie heb je wellicht wat meer het gevoel betrokken te zijn dan bij een ander.
pi_183811264
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 16:56 schreef itchycoo het volgende:
Ik heb diverse mensen gesproken die daar werken of daar gewerkt hebben en die gaven wel allemaal aan dat ze er regelmatig moeite mee hebben/hadden om hun eigen principes en overtuigingen te verenigen met de manier waarop ze geacht worden hun werk te doen. Zoals je wellicht kunt voorstellen werken daar relatief veel maatschappelijk geëngageerde mensen en met de kabinetten van de afgelopen jaren is het beleidstechnisch nogal....veranderd. Weet niet hoe je daar zelf in staat, maar wel iets om mee te nemen in je overweging denk ik. :)
Ik heb een universitaire rechtenmaster Staats/Bestuursrecht afgerond die o.a. ging over het asielrecht. :)
Ik ben wel van de regeltjes en had ook veel kritiek op hoe Lili en Howick als "zielig" werden beschouwd, want in o.a. die laatste rechterlijke uitspraak zie je dat ze simpelweg geen reden hadden voor een verblijfsvergunning.

Ik weet dat het soms hard werk is, maar ik weet ook hoe het meestal zit als iemand geen vergunning krijgt en dat het werk o.a. bestaat uit dat goed onderbouwen.
pi_183811301
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je moet ook niet voor overheidsinstanties gaan werken om je principes en overtuigingen met je werk te willen verenigen. Bij het IND lopen zoveel procedures en niet iedere case is gelijk. Het zijn de regels die leiden, dat is meer hersenwerk met de capaciteit om de boodschap goed over te brengen.

Als je je hart wil volgen kun je beter iets soortgelijks doen voor een BV, Stichting of politieke partij.

Maar als je ervoor wil werken.. probeer het dan via alle 'overheid' afdelingen van de diverse bekende uitzendbureaus.
Ik had een vacature toegezonden gekregen voor Vluchtelingenwerk, maar ben daar niet gaan solliciteren omdat ik het gevoel heb dat je daar met een tunnelvisie moet gaan werken. Vluchtelingenwerk is niet objectief, ze komen expliciet op voor belangen van asielzoekers, en dat past niet bij mij.
pi_183811370
Waarschijnlijk ten overvloede maar ben je DPA al tegengekomen en/of contact mee gehad?
pi_183811533
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:21 schreef itchycoo het volgende:
Waarschijnlijk ten overvloede maar ben je DPA al tegengekomen en/of contact mee gehad?
Ja, dat is toch het uitzendbureau dat voor de IND personeel werft?
Ik ben wat huiverig vanwege de negatieve ervaringen met callcenters die niet zelf personeel werven en waar dan altijd bleek dat het werk anders is dan wat de contactpersonen zeiden.
  Moderator dinsdag 18 december 2018 @ 20:13:38 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183815305
IND Ter Apel gaan ook veel mensen weg nadat ze een betere baan hebben gekregen. Dit mede ivm de sfeer en de afstand tot de bewoonde wereld ;) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_183815535
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:18 schreef Jaydendino het volgende:

[..]

Ik had een vacature toegezonden gekregen voor Vluchtelingenwerk, maar ben daar niet gaan solliciteren omdat ik het gevoel heb dat je daar met een tunnelvisie moet gaan werken. Vluchtelingenwerk is niet objectief, ze komen expliciet op voor belangen van asielzoekers, en dat past niet bij mij.
Wat voor functie bij VW?
Protège moi de mes désirs.
pi_183815602
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:13 schreef Renesite het volgende:
IND Ter Apel gaan ook veel mensen weg nadat ze een betere baan hebben gekregen. Dit mede ivm de sfeer en de afstand tot de bewoonde wereld ;) !
Dank voor de informatie. Wat bedoel je met sfeer? Is dat met collega's onderling of sfeer van de asielzoekers?
pi_183815613
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Wat voor functie bij VW?
Weet ik niet meer, iig zag ik de website van VW en wist ik dat dit het niet gaat worden. :(
  Moderator dinsdag 18 december 2018 @ 20:41:44 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_183816094
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:22 schreef Jaydendino het volgende:

[..]

Dank voor de informatie. Wat bedoel je met sfeer? Is dat met collega's onderling of sfeer van de asielzoekers?
management > medewerkers. Er wordt veel gevraagd van de medewerkers. Flexibiliteit en hoge werkdruk.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_183822869
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:22 schreef Jaydendino het volgende:

[..]

Dank voor de informatie. Wat bedoel je met sfeer? Is dat met collega's onderling of sfeer van de asielzoekers?
Nog een aanvulling.

Het IND mag misschien synoniem staan voor asielzoekers maar je werkt waarschijnlijk statistisch gezien veel meer voor expats en studenten en andere mensen die onder speciale regelingen vallen. Iemand wiens partner uit een ander land komt bv, zo iemand is geen asielzoeker.

De procedures waar veel asielzoekers doorheen moeten zijn meestal door vele afwijkingen iets minder gesneden koek dan bij de reguliere gevallen.

Als je puur met asielzoekers wil werken zou je eens bij het COA moeten kijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 19-12-2018 08:11:35 ]
pi_202700079
Doe a.u.b. je research. DPA is al in 2018 (toen dit topic werd gemaakt) aan de schandpaal genageld omdat ze IND-medewerkers onderbetalen door middel van hun CAO met slechte arbeidsvoorwaarden: https://www.volkskrant.nl(...)e-krachten~b90eb038/

Als je voor de IND wil werken kan je het beter dus niet via DPA doen.
pi_202700195
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:17 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]
Ik heb een universitaire rechtenmaster Staats/Bestuursrecht afgerond die o.a. ging over het asielrecht. :)
Ik ben wel van de regeltjes en had ook veel kritiek op hoe Lili en Howick als "zielig" werden beschouwd, want in o.a. die laatste rechterlijke uitspraak zie je dat ze simpelweg geen reden hadden voor een verblijfsvergunning.

Ik weet dat het soms hard werk is, maar ik weet ook hoe het meestal zit als iemand geen vergunning krijgt en dat het werk o.a. bestaat uit dat goed onderbouwen.
Het kan ook andersom gelden denk ik. Dat je mensen moet toelaten die je liever zou wegsturen.
pi_202700302
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:53 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Het kan ook andersom gelden denk ik. Dat je mensen moet toelaten die je liever zou wegsturen.
Het is en blijft (helaas) Bestuursrecht. Voldoet iemand aan de voorwaarden, dan moet je het toelaten. Ik ken meerdere personen die om de door jou genoemde reden de IND, maar ook diverse andere overheidsinstellingen, hebben verlaten.
pi_202700338
Lijkt mij vreselijk werk, al die onzin verhalen moeten aanhoren, een stempel van afgewezen willen geven nog voor ze de mond opentrekken, maar gedwongen worden die stempel te geven want dat is het mandaat.
pi_202700356
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Lijkt mij vreselijk werk, al die onzin verhalen moeten aanhoren, een stempel van afgewezen willen geven nog voor ze de mond opentrekken, maar gedwongen worden die stempel te geven want dat is het mandaat.
Als je er zo in staat is dit werk niks voor jou inderdaad.
Protège moi de mes désirs.
pi_202700379
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 13:03 schreef arvensis het volgende:

[..]
Als je er zo in staat is dit werk niks voor jou inderdaad.
Nee, ik ben veel te veel van de feiten.
Zeg maar het feit dat hoe je de lijn ook trekt, vanaf maximale afstanden qua afkomst tot minimaal, is er letterlijk niemand van waar dan ook op de planeet die hier in Nederland asiel MOET zoeken.

Aka zelfs met de kortste afstand zijn er wat, 6 tot 10 veilige landen waar je doorheen moet voor je hier aan kan komen?

Er is maar 1 reden om naar Nederland te “vluchten”.
Op een handje vol Afghanen na dan.
pi_202700405
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee, ik ben veel te veel van de feiten.
Zeg maar het feit dat hoe je de lijn ook trekt, vanaf maximale afstanden qua afkomst tot minimaal, is er letterlijk niemand van waar dan ook op de planeet die hier in Nederland asiel MOET zoeken.

Aka zelfs met de kortste afstand zijn er wat, 6 tot 10 veilige landen waar je doorheen moet voor je hier aan kan komen?

Er is maar 1 reden om naar Nederland te “vluchten”.
Op een handje vol Afghanen na dan.
Dit topic is niet de plek om deze onzinnige discussie aan te gaan, sorry.

Bij het beoordelen dan wel verlenen van asiel doet je persoonlijke mening er gelukkig niet toe.
Protège moi de mes désirs.
pi_202700426
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee, ik ben veel te veel van de feiten.
Zeg maar het feit dat hoe de lijn ook trekt, vanaf maximale afstanden qua afkomst tot minimaal, is er letterlijk niemand van waar dan ook op de planeet die hier in Nederland asiel MOET zoeken.

Aka zelfs met de kortste afstand zijn er wat, 6 tot 10 veilige landen waar je doorheen moet voor je hier aan kan komen?

Er is maar 1 reden om naar Nederland te “vluchten”.
Op een handje vol Afghanen na dan.
Om bij een overheidsinstelling te kunnen werken moet je dan ook behoorlijk nederig zijn. Je moet in staat zijn om overheidsbeleid uit te kunnen voeren, ook al vind je het beleid onzin of merk je in de praktijk dat het beleid niet goed werkt. Je hebt wel “ABBB” maar die leiden zelden tot de uitkomst dat je mag/moet afwijken van de afvinklijst van regeltjes.

Over de Belastingdienst kan je in onder meer de NRC nu ook lezen dat mensen daar vertrekken door de “starheid”.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')