abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183801501
Heb een vervelende vraag. Om een verhaal kort te maken ben ik tegen een auto aan gereden.

De wagen stond stil met zijn 4 richtingaanwijzers aan op het fietspad dat trouwens gescheiden is van de rijbaan door een bermverhoging en doorlopende witte lijn. De man in het voertuig was aan het bellen.

Ik fietste, behoorlijke snelheid, en ben er tegenaan gereden waardoor mijn wiel geplooid is en er een kras in de wagen zit.

Meneer uiteraard razend uitgestapt, smartphone daar gegooid en vroeg meteen om geld. Ik zei ‘meneer u mag hier niet staan’ waarbij een discussie ontstond en de man de politie belde.

4 min. later stonden ze er al. Er werd een verklaring afgenomen van beide partijen maar achteraf zei de agent. Zoek een goeie advocaat want je zal het nodig hebben!

Het oordeel van de agent was dat ik tegen een stilstaand voertuig ben gereden. Als fietser moest ik dat gezien hebben en dus zal ik voor 99% in fout gesteld worden. Toen ik de agent zei:

1) fietspad is verboden stil te staan en te parkeren
2) onrechtmatig gebruik van richtingaanwijzers
3) hij was aan het bellen terwijl hij actief deelnam aan het verkeer want hij blokkeert een fietspad en bevond zich dus op de weg

Kon de agent zich alleen maar beroepen op het feit dat ik tegen een stilstaand voertuig ben gereden en ik aansprakelijk gesteld zal worden.

De man kwam er vanaf met een waarschuwing om zijn wagen iets verderop op een parkeerplaats te zetten.
De man lachte mij nadien nog eens uit en riep ‘je dacht even slim te zijn hé, loser’

Maar wat nu?
Heeft die agent echt gelijk want nu begin ik zelf te twijfelen.
Cindy De Vuyst
pi_183801521
ik neem aan dat je op de weg had moeten letten dus je had die auto moeten zien staan :)
pies on joe toe
pi_183801524
Hoe zie je op de fiets een stilstaande auto die al zijn knipperlichten voert over het hoofd? Mijn onderbuik zegt dat deze automobilist daar niet mocht staan, maar dat die overtreding niets te maken heeft gehad met de aanrijding. Als een auto te hard rijdt moet ik hem ook voorrang geven en mag ik er niet zomaar tegenaan botsen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_183801530
Waarom zag je het voertuig niet?
pi_183801537
Helaas, het maakt niet uit wat de andere allemaal fout doet. Als jij een fout maakt, die hem of beiden benadeeld, ben jij de sjaak. Vergelijk het met iemand die van rechts komt, maar uit een straat waar hij niet mag rijden. Dan nog moet je hem voorrang geven.

Wellicht dat daarnaast diegene nog een boete krijgt voor zijn fout, maar dat ontslaat jou niet van jouw verantwoordelijkheid.

Ook al stond hij daar om een bankoverval te plegen, was het nog steeds jouw schuld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2018 06:50:51 ]
pi_183801538
Jouw punten 2 en 3 slaan nergens op (vooral 2, echt, onrechtmatig, ja?). Punt 1 snijdt wel hout. Op een fietsstrook mag je niet stilstaan en/of parkeren, dus daar zit hij fout.

Of dat opweegt tegen het feit dat jij achterop bent geklapt (even...hoe heb je dit niet kunnen zien?), dat weet ik niet.
pi_183801571
De auto stond stil. Weliswaar op een plek waar dat (wellicht) niet was toegestaan, maar dan nog kon de auto de botsing niet voorkomen.
Dus merendeel van de schuld bij de fietser. Waarschijnlijk boete voor automobilist en alle schade voor de fietser zijn rekening.
Misschien oordeelt een rechter nog dat iedereen zijn eigen schade moet opknappen.
pi_183801607
Hoe kun je nou een stilstaande auto over het hoofd zien?
pi_183801633
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:08 schreef Linkse_krijger het volgende:
Hoe kun je nou een stilstaande auto over het hoofd zien?
Voor de vraag niet belangrijk. Maar er zijn allerlei verklaringen voor. De mens is heel goed in staat om zich af te sluiten voor de buitenwereld. Hoef je niet eens zelf een mobiel voor in de handen te hebben.
pi_183801637
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Voor de vraag niet belangrijk. Maar er zijn allerlei verklaringen voor. De mens is heel goed in staat om zich af te sluiten voor de buitenwereld. Hoef je niet eens zelf een mobiel voor in de handen te hebben.
Op zich is dat wel belangrijk. Als jij blijkbaar zonder reden op stilstaande objecten botst ben je een gevaar voor jezelf en anderen.
pi_183801642
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:18 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Op zich is dat wel belangrijk. Als jij blijkbaar zonder reden op stilstaande objecten botst ben je een gevaar voor jezelf en anderen.
Ik heb er vaker over gehoord. Ook m'n broer ooit. Gewoon aan het dromen. Kan gebeuren.
pi_183801670
4 richting aanwijzers ? Bedoel je gevaren driehoek
pi_183801717
Vrees dat jij inderdaad het haasje gaat zijn. De schade aan je voorwiel is tientjeswerk. De schade aan de auto kan al snel in de honderden euro's lopen.

Hoeveel geld vroeg ie?
pi_183801751
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:28 schreef Tailless het volgende:
4 richting aanwijzers ? Bedoel je gevaren driehoek
Sowieso wel raar.
Volgens mij heeft een auto er namelijk 6.
Dus ik je verweer meenemen dat 2 van de richtingaanwijzers het niet deden TS!!!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_183801754
Heb je een AVP TS?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_183801760
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Sowieso wel raar.
Volgens mij heeft een auto er namelijk 6.
Dus ik je verweer meenemen dat 2 van de richtingaanwijzers het niet deden TS!!!
goedkope kut auto’s hebben er maar 4 toch?
pi_183801770
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik heb er vaker over gehoord. Ook m'n broer ooit. Gewoon aan het dromen. Kan gebeuren.
Hoezo kan gebeuren? Je bent toch een actieve deelnemer aan het verkeer? Dan moet je opletten.

Puur omdat je een fietser ben ga je niet vrijuit... Al denken genoeg bellende, zonder licht rijdende fietsers dat wel...
pi_183801778
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:35 schreef Inbox het volgende:
Vrees dat jij inderdaad het haasje gaat zijn. De schade aan je voorwiel is tientjeswerk. De schade aan de auto kan al snel in de honderden euro's lopen.

Hoeveel geld vroeg ie?
500 euro
Cindy De Vuyst
pi_183801785
Snap het al, zal sowieso de sjaak zijn. Hij zei al ‘geef me nu cash 500 euro en we zwijgen er over!’
Cindy De Vuyst
pi_183801791
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:49 schreef einzeinz het volgende:

[..]

500 euro
50 euro te veel
  dinsdag 18 december 2018 @ 07:51:01 #21
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_183801792
Je moet beginnen met dat de fout van een ander nooit jouw fout goed kan maken.

Ja hij mag daar niet staan, ja jij mag er niet tegenaan rijden, omdat hij daar staat.

Hij kan heel simpel aantonen dat hij daar niet ineens stopte, de duur van zijn telefoon gesprek bewijst heel simpel dat hij al X seconden/minuten daar stil stond. Dit is belangrijk ivm de schuldvraag.

Daar hij op het fietspad stond kom je, als je verzekerd was, al snel tot een 50/50 deal, of zelfs schade 100% van de auto, omdat hij op dat fietspad stond en in principe de auto alleen 100% niet schuldig is als hij echt helemaal niks kon doen om de aanrijding te voorkomen. Stilstaan op een fietspad is dan mwoah zou ik zeggen.

Maar zonder verzekering of rechtsbijstand om dat voor je uit te vechten ben je goedkoper uit de schade aan de auto te betalen.

Kijk ook eens bij art 185 wvw.
Dum de dum
pi_183801809
En wat als hij daar met pech stond? Omdat op de weg stilstaan echt gevaarlijk is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_183801814
Je bent toch wel verzekerd neem ik aan, TS? Dit is wel iets dat een aansprakelijkheidsverzekering zal dekken vermoed ik.
pi_183801843
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:46 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Hoezo kan gebeuren? Je bent toch een actieve deelnemer aan het verkeer? Dan moet je opletten.

Puur omdat je een fietser ben ga je niet vrijuit... Al denken genoeg bellende, zonder licht rijdende fietsers dat wel...
Ja, je moet opletten. Maar dat betekent niet dat iedereen dat altijd overal doet.
pi_183801871
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 07:59 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ja, je moet opletten. Maar dat betekent niet dat iedereen dat altijd overal doet.
Nee dat is waar. Wat dat betreft is dit wel een wijze les voor TS. Sterkte TS, hopelijk wordt het volledig door de verzekering betaald.

Die opmerking van die agent over een advocaat is ook lekker lomp overigens..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')