En btw wat een onzin zeg, dan is iedereen sjans in een club strafbaar. Sure. Leuk.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het viel per ongeluk uit je mond? Je liep er zonder opzet naartoe?.
De intentie is niet leidend. Wie weet had Harvey W. ook wel hele goede bedoelingen. Maar het kwam er dan wel zo ongelukkig uit dat hem dat wel degelijk te verwijten is.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:52 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
De intentie om iemand te intimideren, absoluut.
Moet toegeven dat ik erdoor zelf geschrokken ben. Maar het had ook flink te maken met dat boek dat ik las, dat je zo eerlijk mogelijk moet zijn. Moet toegeven dat ik altijd dacht van je moet complimenten verdienen, geef je niet zomaar. Maar toen ik die zin las, dacht ik van ‘ja het kan dus zo het best’. Nee dus, zal dat nooit meer zeggen. Uiteraard niet schuld van het boek, maar ik dacht dat je dus zo moest aanspreken om een conversatie te beginnen. Ik kan opzicht gewoon mensen aanspreken, maar ben nu ietwat geschrokken.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:52 schreef yra het volgende:
Is het niet een idee om eerst eens 'gewone' gesprekjes met mensen aan te gaan. Gewoon, alledaagse koetjes en kalfjes gesprekken, even een vreemd iemand aanspreken om iets te vragen of een grappige opmerking te maken. Het hele 'versier' gedeelte en flirten kan daarna nog wel komen, maar het lijkt in dit topic alsof je alles veel te geforceerd goed wil doen en er te veel over nadenkt, waardoor het bij voorbaat al gedoemd is om te mislukken. Je wilt ontspannen en zelfverzekerd overkomen en niet per ongeluk een creepy opmerking waarbij je door je zenuwen en het overdenken al niet eens meer door hebt dat dit niet gepast is. Hoe benader je andere vreemde mensen? Mensen die je niet aantrekkelijk vindt bijvoorbeeld, zoals oudere dames of mannen? Kun je daar wel een gezellig, losjes gesprek mee aanknopen?
je lijkt er echt geen snars van te begrijpen en hoe vaak we het hier ook op tig manieren proberen uit te leggen, het komt niet binnen.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:54 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
En btw wat een onzin zeg, dan is iedereen sjans in een club strafbaar. Sure. Leuk.
Je kwetsbaar op durven stellen is een mooie eigenschap, maar als je enkel eerlijk bent omdat je met iemand het bed in wil duiken kom je niet heel ver. Het is dan alleen een trucje wat je probeert toe te passen.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:57 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Moet toegeven dat ik erdoor zelf geschrokken ben. Maar het had ook flink te maken met dat boek dat ik las, dat je zo eerlijk mogelijk moet zijn. Moet toegeven dat ik altijd dacht van je moet complimenten verdienen, geef je niet zomaar. Maar toen ik die zin las, dacht ik van ‘ja het kan dus zo het best’. Nee dus, zal dat nooit meer zeggen. Uiteraard niet schuld van het boek, maar ik dacht dat je dus zo moest aanspreken om een conversatie te beginnen. Ik kan opzicht gewoon mensen aanspreken, maar ben nu ietwat geschrokken.
Hetzelfde als dat je zegt ‘ja moord is hetzelfde’, want ook daar kan iemand goede bedoelingen hebben. Gaat ook om de handeling en ja wellicht creepy, maar ja geen politie die je oppakt. Stel het zou wel zou zijn, dan moet je perfect zijn in het verleiden van een vrouw. Doesn’t work that way. Niet zozeer omdat ik het heb gedaan, maar ook gewoon omdat het dom zou zijn. En daarnaast kan je geen lijn leggen ‘wat normaal is daarin’.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:55 schreef Chia het volgende:
[..]
De intentie is niet leidend. Wie weet had Harvey W. ook wel hele goede bedoelingen. Maar het kwam er dan wel zo ongelukkig uit dat hem dat wel degelijk te verwijten is.
Dan heb je dus hulp nodig.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:52 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
De intentie om iemand te intimideren, absoluut.
Ik begrijp het wel, anders zou ik nu toch denken van ‘oke ga het volgende x doen’. Ik las dat boek op die wijze dat het zo gedaan moest worden..dat is alles.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:59 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
je lijkt er echt geen snars van te begrijpen en hoe vaak we het hier ook op tig manieren proberen uit te leggen, het komt niet binnen.
Je bereikt er in elk geval helemaal niks mee, met dat out of the blue complimenteren. En dan focus jij je op: maar het is toch niet strafbaar...
Mee oneens, ongemakkelijkheden zijn er gewoon. Stel je staat bij een bus en iemand die likt zijn lippen of zo en vraagt oprecht waar je vandaan komt en je bent een vrouw. Ook strafbaar dus? Je moet het niet willen zijn, ben ik met je eens.quote:
Jij schermde met je goede intenties. Dat pleit je niet vrij van mensen lastig vallen, omdat je het zo goed en oprecht bedoelde.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:01 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Hetzelfde als dat je zegt ‘ja moord is hetzelfde’, want ook daar kan iemand goede bedoelingen hebben. Gaat ook om de handeling en ja wellicht creepy, maar ja geen politie die je oppakt. Stel het zou wel zou zijn, dan moet je perfect zijn in het verleiden van een vrouw. Doesn’t work that way. Niet zozeer omdat ik het heb gedaan, maar ook gewoon omdat het dom zou zijn. En daarnaast kan je geen lijn leggen ‘wat normaal is daarin’.
Om eerlijk te zijn had ik er ook geen problemen mee dat ik het zei erna. Ben blij dat ik dit toch voor zekerheid had gepost, want dacht wel degelijk van Models zegt het, dus zal het kloppen dat je dat echt moet zeggen. Na de afwijzing boeide het mij niet, nu wel weer dat ik denk van jaa je bent creepy en zoquote:Op woensdag 19 december 2018 17:57 schreef needlesslylargerod het volgende:
TS, het gaat allemaal om de verwachtingen die je hebt zodra jij iemand out of the blue aanspreekt. Als jij enkel een compliment wil geven dat verder compleet onafhankelijk is van hoe diegene verder gaat handelen, zou jij een stuk minder creepy gevonden worden. Lees dat boek Models desnoods nog eens door (ook al gaat dit an sich je niet van je problemen afhelpen). Jij wilt te graag dat die ander jou leuk vindt.
Maar het boeide je op dat moment dus niet wat die ander zou zeggen? Lijkt me sterk.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:08 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn had ik er ook geen problemen mee dat ik het zei erna. Ben blij dat ik dit toch voor zekerheid had gepost, want dacht wel degelijk van Models zegt het, dus zal het kloppen dat je dat echt moet zeggen. Na de afwijzing boeide het mij niet, nu wel weer dat ik denk van jaa je bent creepy en zo
Oké, dat is ook juist wat ik probeer te zeggen: waarom kun je wel met andere vreemde mensen een leuk gesprekje aanknopen, maar niet met (aantrekkelijke) vrouwen? Waarom behandel je vrouwen ineens zo anders? Dat zit echt in je hoofd, want je kúnt het dus wel. Maar je bent zo bezig met hoe je nu uiteindelijk wil gaan versieren, dat het hele luchtige praatjesmaken, de eerste stap vóór het daadwerkelijke versieren, al niet meer lukt. Kun je niet eerst daar meer mee gaan oefenen? Flirten en versieren komt uiteindelijk wel, waarschijnlijk ook eerder bij iemand die je al een paar keer hebt gesproken en bij wie je je op je gemak voelt. Dan ken je haar beter, kun je wat subtieler een gericht complimentje geven en heb je misschien ook al een beetje kunnen aanvoelen of ze daar wel of niet op zit te wachten.quote:Op woensdag 19 december 2018 17:57 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Moet toegeven dat ik erdoor zelf geschrokken ben. Maar het had ook flink te maken met dat boek dat ik las, dat je zo eerlijk mogelijk moet zijn. Moet toegeven dat ik altijd dacht van je moet complimenten verdienen, geef je niet zomaar. Maar toen ik die zin las, dacht ik van ‘ja het kan dus zo het best’. Nee dus, zal dat nooit meer zeggen. Uiteraard niet schuld van het boek, maar ik dacht dat je dus zo moest aanspreken om een conversatie te beginnen. Ik kan opzicht gewoon mensen aanspreken, maar ben nu ietwat geschrokken.
Ik ben zelf in het recht afgestudeerd. En ja je kan mensen lastig vallen, maar je moet het niet willen. En daarnaast ‘lastig vallen is relatief’. Stel Brad Pitt zou het doen en het is niet lastig gevallen worden, maar bij wel en bij jou. Snap je de nonsens? Ik zal het niet meer doen, maar goed als je ook niet meer iemand mag aanspreken op een gewone normale manier dan is dat een inperking op meningsuiting. Wel vreemd dat je daarvoor zou staan, maar goed. It happens zulke situaties, als je na een nee gewoon weggaat dan is het ook klaar.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:07 schreef Chia het volgende:
[..]
Jij schermde met je goede intenties. Dat pleit je niet vrij van mensen lastig vallen, omdat je het zo goed en oprecht bedoelde.
Zelfs Brad Pitt zal mensen lastig vallen als hij mensen op straat aanspreekt op dezelfde manier als jij, just saying.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:13 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ik ben zelf in het recht afgestudeerd. En ja je kan mensen lastig vallen, maar je moet het niet willen. En daarnaast ‘lastig vallen is relatief’. Stel Brad Pitt zou het doen en het is niet lastig gevallen worden, maar bij wel en bij jou. Snap je de nonsens? Ik zal het niet meer doen, maar goed als je ook niet meer iemand mag aanspreken op een gewone normale manier dan is dat een inperking op meningsuiting. Wel vreemd dat je daarvoor zou staan, maar goed. It happens zulke situaties, als je na een nee gewoon weggaat dan is het ook klaar.
Absoluut en dit gelooft niemand. Maar de afwijzing boeide mij niet, en ook dat ze ‘nee’ zei. Ik dacht van prima, heb laten weten dat ik haar mooi vind volgens Models..zo hoort het :’) . Hij zei dat zo expliciet. Gelukkig postte ik het hier alsnog of het vreemd was. Als ik die zin niet had gelezen, zou ikzelf nooit op die manier aanspreken. Ondanks dat ik geen ervaring heb, zou ik het raar vinden, maar tja dat bloek klopt op zoveel vlakken.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:10 schreef needlesslylargerod het volgende:
[..]
Maar het boeide je op dat moment dus niet wat die ander zou zeggen? Lijkt me sterk.
Maar je moet het wel in de juiste context plaatsen hè. Het is vreemd als iemand naar een ander zonder enige voorgaande contact toeloopt en zegt dat hij diegene leuk vindt. Zo werkt het gewoon niet.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:16 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Absoluut en dit gelooft niemand. Maar de afwijzing boeide mij niet, en ook dat ze ‘nee’ zei. Ik dacht van prima, heb laten weten dat ik haar mooi vind volgens Models..zo hoort het :’) . Hij zei dat zo expliciet. Gelukkig postte ik het hier alsnog of het vreemd was. Als ik die zin niet had gelezen, zou ikzelf nooit op die manier aanspreken. Ondanks dat ik geen ervaring heb, zou ik het raar vinden, maar tja dat bloek klopt op zoveel vlakken.
Omdat ik uit dat boek las dat je vrouwen zo moest aanspreken. Dus dacht van oke, helder. Vandaar dat ik nooit succes heb. Ik wilde haar gewoon leren kennen, en maybe was ze idd een bitch, maybe mijn droomvrouw, who knows.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:11 schreef yra het volgende:
[..]
Oké, dat is ook juist wat ik probeer te zeggen: waarom kun je wel met andere vreemde mensen een leuk gesprekje aanknopen, maar niet met (aantrekkelijke) vrouwen? Waarom behandel je vrouwen ineens zo anders? Dat zit echt in je hoofd, want je kúnt het dus wel. Maar je bent zo bezig met hoe je nu uiteindelijk wil gaan versieren, dat het hele luchtige praatjesmaken, de eerste stap vóór het daadwerkelijke versieren, al niet meer lukt. Kun je niet eerst daar meer mee gaan oefenen? Flirten en versieren komt uiteindelijk wel, waarschijnlijk ook eerder bij iemand die je al een paar keer hebt gesproken en bij wie je je op je gemak voelt. Dan ken je haar beter, kun je wat subtieler een gericht complimentje geven en heb je misschien ook al een beetje kunnen aanvoelen of ze daar wel of niet op zit te wachten.
Boeiend, ik had het niet over de strafbaarheid, maar over fatsoen en een tweede keer nadenken over hoe een ander het ervaart. IPV het gewoon iets uit een boek te kopiëren en op mensen toe te gaan passen.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:13 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Ik ben zelf in het recht afgestudeerd. En ja je kan mensen lastig vallen, maar je moet het niet willen. En daarnaast ‘lastig vallen is relatief’. Stel Brad Pitt zou het doen en het is niet lastig gevallen worden, maar bij wel en bij jou. Snap je de nonsens? Ik zal het niet meer doen, maar goed als je ook niet meer iemand mag aanspreken op een gewone normale manier dan is dat een inperking op meningsuiting. Wel vreemd dat je daarvoor zou staan, maar goed. It happens zulke situaties, als je na een nee gewoon weggaat dan is het ook klaar.
Ja, ik moet sowieso meer aan self improvement doen. Maar voel me niet afhankelijk van een vrouw, wilde wel vrouwen ontmoeten omdat ik bijna 25 ben en zo. Dus dacht van, het wordt een x tijd. Maar denk nu wel weer van oke zo werkt het absoluut niet..quote:Op woensdag 19 december 2018 18:18 schreef needlesslylargerod het volgende:
[..]
Maar je moet het wel in de juiste context plaatsen hè. Het is vreemd als iemand naar een ander zonder enige voorgaande contact toeloopt en zegt dat hij diegene leuk vindt. Zo werkt het gewoon niet.
1. Je klinkt niet direct als een juristquote:Op woensdag 19 december 2018 18:13 schreef Gregor1994 het volgende:
[..]
Deel ik wel met je danquote:Op woensdag 19 december 2018 18:22 schreef Chia het volgende:
[..]
Boeiend, ik had het niet over de strafbaarheid, maar over fatsoen en een tweede keer nadenken over hoe een ander het ervaart. IPV het gewoon iets uit een boek te kopiëren en op mensen toe te gaan passen.
Jawel van Brad Pitt is het ook raar en ongemakkelijk.
Ja I know, ben ook echt wel dankbaar voor alle reacties, maar bij een aantal lees ik alsof ik volledig met intentie een ander zo probeer aan te spreken om haar het bed in te krijgen/intimideren. Heb dingen verkeerd opgevolgd inderdaad en een fout gemaakt. Maar neem die punten zeker mee.quote:Op woensdag 19 december 2018 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Je klinkt niet direct als een jurist
2. Wat je deed was creepy en ongepast en schrikt meisjes/vrouwen af, of je nou oprecht was of niet
3. Mensen proberen je te helpen, niet je af te zeiken (althans, de meesten dan)
4. Doe niet zo eigenwijs, op deze manier lukt het je nooit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |