abonnement Unibet Coolblue
pi_183803498
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het erge is dat dit al lang en breed van tevoren was aangekondigd. Mensen spreken geen Nederlanders, weten de weg niet, maar krijgen wel een lening van ¤ 10.000,- en het niet halen van de toets heeft 0 gevolgen. Nou, dan weet je natuurlijk wel wat er gebeurt.

Maar nee, er was zoals gebruikelijk "geen enkele aanwijzing" dat dit op grote schaal zou gaan gebeuren. Nu enkele jaren, vele miljoenen euro's en vele niet voor hun inburgeringsexamen geslaagde migranten later komen we er achter dat er inderdaad precies is gebeurd wat critici al jaren geleden hebben voorspeld. En, nou we zijn weer massaal verontwaardigd en verbaasd. Het bestuur is niet meer serieus te nemen.
pi_183803607
Zo naïef kunnen ze toch niet zijn. Zijn ze dan zo enorm wereldvreemd of boeit het ze gewoon helemaal niets, tot aan het moment dat het in het nieuws komt.
pi_183804029
In DK zijn de Sprogskole in beheer van de overheid met -zeer professionele- leraren ook in dienst van die Deense overheid.

Ik ben 2 jaar lang naar die Sprogskole geweest. Moest examen doen voor een drietal examinatoren (overheid). Ik spreek nu daarom vloeiend Deens en Noors, een beetje Zweeds (zelfstudie)

De gehele studie, zoals alle andere DK scholen, universiteiten e.d., was en is gratis.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 18-12-2018 11:40:13 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183804106
Geef mij die 10.000, krijg jij de oplossingen van het inburgeringsexamen. Deal!
Kom, we gaan gezellig de Koran lezen ondertussen...

Verschillende taalbureaus zagen het afgelopen jaar cursisten overstappen naar nieuwe bureautjes, blijkt uit een rondgang van Trouw langs taalbureaus. Soms krijgen cursisten de helft minder les dan afgesproken. Malafide bureaus bellen zwakke cursisten af als er een controle dreigt, rommelen met facturen en geven lessen in het Arabisch.
https://www.trouw.nl/home(...)aalbureaus~a9731f8b/

[ Bericht 79% gewijzigd door Loekie1 op 18-12-2018 11:20:13 ]
  dinsdag 18 december 2018 @ 11:47:25 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183804623
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 11:14 schreef Loekie1 het volgende:
Geef mij die 10.000, krijg jij de oplossingen van het inburgeringsexamen. Deal!
Kom, we gaan gezellig de Koran lezen ondertussen...

Verschillende taalbureaus zagen het afgelopen jaar cursisten overstappen naar nieuwe bureautjes, blijkt uit een rondgang van Trouw langs taalbureaus. Soms krijgen cursisten de helft minder les dan afgesproken. Malafide bureaus bellen zwakke cursisten af als er een controle dreigt, rommelen met facturen en geven lessen in het Arabisch.
https://www.trouw.nl/home(...)aalbureaus~a9731f8b/
Je verwacht het niet.
  dinsdag 18 december 2018 @ 12:13:52 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183805010
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 19:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dit was gewoon een VVD-plan om weer zoveel mogelijk geld van de belastingbetaler te verplaatsen naar bedrijven.
Zit dit onder ctrl-c ofzo _O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183806217
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:27 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik snap het maar al te goed.

De resultaten zie ik hier in Den Haag dagelijks voorbij schuifelen.

Van parelwit tot gitzwart.

Volkomen kansloos bij aankomst, hebben dit land niets te bieden, komen alleen maar halen en vangen en zijn nog steeds welkom / aanwezig.

Tering, de debiliteit.
Ik deel - helaas - je mening. Ik zou graag wat anders vinden of de zaak wat positiever bekijken, maar per saldo komt het hier gewoon op neer: onze sociale voorzieningen worden linksom of rechtsom geplunderd. En dat kan gebeuren omdat we naïef zijn én omdat we het toelaten.
pi_183806476
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 13:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik deel - helaas - je mening. Ik zou graag wat anders vinden of de zaak wat positiever bekijken, maar per saldo komt het hier gewoon op neer: onze sociale voorzieningen worden linksom of rechtsom geplunderd. En dat kan gebeuren omdat we naïef zijn én omdat we het toelaten.
De grote vraag is: Waarom laten we ons beroven, een beter woord weet ik er niet voor. En het gaat inmiddels om een miljarden industrie.
pi_184080230
Fraude is nooit goed te praten. Betrokkenen worden wat mij betreft aangepakt.

Maar wat een kut-systeem is dit zeg, ongelofelijk. Dit vraagt gewoon om fraude.
Typisch VVD weer, dat dan weer wel.
pi_184080508
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 08:50 schreef Hamzoef het volgende:
Fraude is nooit goed te praten. Betrokkenen worden wat mij betreft aangepakt.

Maar wat een kut-systeem is dit zeg, ongelofelijk. Dit vraagt gewoon om fraude.
Typisch VVD weer, dat dan weer wel.
Moest geprivatiseerd worden he. Marktwerking. Makkelijk verdienen. Vooral vluchtelingen uitbuiten. Die krijgen op papier een lening van max 10k dacht ik. De school zegt na een taaltest; "je hebt de cursus nodig van 8000euro om je inburgering te kunnen halen". Twee jaar leren. Geld gaat direct naar de school. En de vluchteling denkt alleen aan "als ik binnen drie jaar inburgering maar haal, dat is vereiste. Daarna kan ik verder".

Er is geen enkel keurmerk überhaupt. Laat staan controle op lessen, of hoe cursisten over de lessen en school denken. Want die weten allemaal wat minister Koolmees nu pas weet.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_184080627
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 09:30 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Moest geprivatiseerd worden he. Marktwerking. Makkelijk verdienen. Vooral vluchtelingen uitbuiten. Die krijgen op papier een lening van max 10k dacht ik. De school zegt na een taaltest; "je hebt de cursus nodig van 8000euro om je inburgering te kunnen halen". Twee jaar leren. Geld gaat direct naar de school. En de vluchteling denkt alleen aan "als ik binnen drie jaar inburgering maar haal, dat is vereiste. Daarna kan ik verder".

Er is geen enkel keurmerk überhaupt. Laat staan controle op lessen, of hoe cursisten over de lessen en school denken. Want die weten allemaal wat minister Koolmees nu pas weet.
Precies dit ja. Het erge is dat veel Nederlanders dit niet inzien, en de schuld volledig bij de vluchteling neerleggen.

Die privatisering zie je trouwens ook terug bij allerlei particuliere re-integratiebureautjes. Ook dat systeem is enorm fraudegevoelig. PGB idem.

Nee, maar de VVD is wel echt top verder hoor.
pi_184080733
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:45 schreef RobbieRonald het volgende:
Zo naïef kunnen ze toch niet zijn. Zijn ze dan zo enorm wereldvreemd of boeit het ze gewoon helemaal niets, tot aan het moment dat het in het nieuws komt.
Al die fraude mbt ons sociaal stelsel interesseert de overheid niets. En zeker als geheel Nederland klaagt dat het daardoor maar eens afgelopen moet zijn met het sociaal stelsel komt een overheid alleen maar goed uit. Het is nog maar een kwestie van tijd dat de werkende klasse het zo zat is dat de tijd rijp is voor het afschaffen van dit stelsel.
  zondag 30 december 2018 @ 10:44:02 #38
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184081435
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 09:30 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Moest geprivatiseerd worden he. Marktwerking.
Niks mis met privatisering. als je maar de beloning in lijn stelt met de maatschappij.

Maak een staatsexamen. Reken deze bedrijven af op slagingspercentage.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')