abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 december 2018 @ 07:29:32 #1
22565 asco
Los in deze tent
pi_183779158
quote:
Bron
GroenLinks wil dat xtc uit het criminele circuit wordt gehaald en dat de overheid de productie van xtc gaat reguleren. Dat zegt Tweede Kamerlid Kathalijne Buitenweg in de Volkskrant. "De regering hoeft niet zelf de pillen te draaien, maar de overheid moet wel de regie willen nemen."

Buitenweg pleit voor een vergunningensysteem waarbij de productie wordt gecontroleerd, zodat er alleen pillen beschikbaar zijn die voldoen aan kwaliteitseisen. "Ik zeg het vanwege de volksgezondheid, maar ook omdat we iets moeten doen aan de beangstigend toenemende macht van criminelen."

Ook de Bredase burgemeester Depla (PvdA) pleit in de krant voor een verschuiving in het drugsbeleid: "Geef mij één argument waarom alcohol vrij verkrijgbaar is en xtc verboden moet zijn? Ik praat de deskundigen na. Die zeggen mij: xtc is minder schadelijk dan alcohol."

Wereldgezondheidsorganisatie
Buitenweg wil dat Nederland het initiatief neemt om de VN-verdragen over verdovende middelen te herzien. Volgens haar heeft de Wereldgezondheidsorganisatie onlangs gezegd dat de rangordes van schadelijkheid opnieuw bekeken zouden moeten worden. Buitenweg vindt dat de Nederlandse regering nu het moment moet pakken en openingen moet zoeken in "de vastgelopen discussie".

"We moeten eerlijk bekijken wat die verdragen ons hebben opgeleverd. Vermindering van gebruik? Vermindering van misdaad? Ik denk van niet."

Buitenweg wil dat er naast de regulering ook een ontmoedigingsbeleid komt en dat er wordt voorgelicht over de risico's van xtc.

Het dna van mdma
NOS op 3 maakte eerder een verhaal over de werkzame stof van xtc: het dna van mdma. Daarin werd het spoor gevolgd van 'de kauwer naar de brouwer'.
Dat hadden ze 25 jaar geleden al moeten doen. Eens dus met Groenlinks (lol). Verder wel grappig. Er moet vanalles verboden worden wat betreft GL maar XTC niet. 😂

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 17-12-2018 08:38:24 (bron toegevoegd) ]
  maandag 17 december 2018 @ 07:30:55 #2
22565 asco
Los in deze tent
pi_183779175
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 07:29 schreef asco het volgende:

Dat hadden ze 25 jaar geleden al moeten doen. Eens dus met Groenlinks (lol). Verder wel grappig. Er moet vanalles verboden worden wat betreft GL maar XTC niet. 😂
Van alles? Zoals?
pi_183779182
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 07:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Van alles? Zoals?
Auto's
  maandag 17 december 2018 @ 07:37:49 #5
22565 asco
Los in deze tent
pi_183779208
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 07:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Van alles? Zoals?
Euh, noem eens wat? Letters?
pi_183779215
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 07:33 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Auto's
Houtkachels. Bedrijven.

Verder ben ik niet tegen. Als je wiet en xtc (en coke) legaliseert hebben veel criminelen in 1 klap niks meer te doen
  maandag 17 december 2018 @ 07:39:26 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183779217
Verstandig idee. Het zou in ieder geval een hoop gif in natuurgebieden schelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183779219
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 07:29 schreef asco het volgende:

Dat hadden ze 25 jaar geleden al moeten doen. Eens dus met Groenlinks (lol). Verder wel grappig. Er moet vanalles verboden worden wat betreft GL maar XTC niet. 😂
GroenLinks is al jaren een van de meest liberale partijen. Ruim boven de VVD.

Het verschil is dat GL wil. Dat iedereen zo vrij mogelijk moet kunnen zijn en dus dezelfde kansen moet hebben (the happy many vs the very happy few).
pi_183779232
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 07:40 schreef zatoichi het volgende:

[..]

GroenLinks is al jaren een van de meest liberale partijen. Ruim boven de VVD.

Het verschil is dat GL wil. Dat iedereen zo vrij mogelijk moet kunnen zijn en dus dezelfde kansen moet hebben (the happy many vs the very happy few).
Behalve dan als je auto rijdt, vlees eet en je huis verwarmt met een houtkachel. Die mensen krijgen minder kansen als het aan groenlinks ligt.
pi_183779251
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 07:33 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Auto's
Ze zijn voor elektrische auto's, verschillen daarin niet van de VVD die vanaf 2030 alleen nog verkoop van elektrische auto's wil in Nederland.
  maandag 17 december 2018 @ 07:47:15 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_183779259
Hier kan ik het niet mee oneens zijn. Wat mij betreft legaliseren we zowat alle drugs. Wel een beetje lastig om export te voorkomen met de open Schengen grenzen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_183779286
Het is handiger dat XTC eens Groen Links gaat reguleren. Krijgen we tenminste nog eens wat realistische gedachten.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183779287
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 07:42 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Behalve dan als je auto rijdt, vlees eet en je huis verwarmt met een houtkachel. Die mensen krijgen minder kansen als het aan groenlinks ligt.
De very happy few van nu ten opzichte van de miljarden in de toekomstige generaties... Snap ik wel. Vooral als er voldoende alternatieven beschikbaar zijn of kunnen komen:

Auto rijden heeft als doel ergens komen: kan op andere manieren (al is het elektrisch)

Vlees eten: voeding, wetenschappelijk onderzoek toont aan dat vlees niet nodig is en zelfs slecht voor je is

Houtstook: :') middeleeuwse taferelen man, kom op zeg. Hoe efficiënt is dat nou, 30% ofzo en dan begin ik nog niet over die rookgassen...

Anyway ik snap dat sommige dingen ook gewoon fijn zijn om te kunnen doen of hebben, maar ook GL is niet van het verbieden, maar het stimuleren van alternatieven.
pi_183779310
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 07:51 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Houtstook: :') middeleeuwse taferelen man, kom op zeg. Hoe efficiënt is dat nou, 30% ofzo en dan begin ik nog niet over die rookgassen...

Ik stook al jarenlang hout dat afkomstig is van gebruikte pallets. Die pallets haal ik gratis op. Ik verwarm daarmee 13 cv radiatoren, 2 douches en de gehele warmwatervoorziening in mijn huis.

Totale stookkosten op jaarbasis is 150-200 euro.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 17 december 2018 @ 08:04:20 #15
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_183779342
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 07:42 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Behalve dan als je auto rijdt, vlees eet en je huis verwarmt met een houtkachel. Die mensen krijgen minder kansen als het aan groenlinks ligt.
En terecht. Het wordt eens tijd dat vervuilend bezig zijn wordt afgestraft.

XTC reguleren en vlees taxeren wat mij betreft. Prima dat je lekker macho wilt doen met je kijk mij eens een carnivoor zijn houding, maar laat mensen er maar voor door de neus betalen. Zelfde geldt voor vervuilende bakken rijden.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  maandag 17 december 2018 @ 08:22:01 #16
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183779424
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 07:40 schreef zatoichi het volgende:

[..]

GroenLinks is al jaren een van de meest liberale partijen. Ruim boven de VVD.

Het verschil is dat GL wil. Dat iedereen zo vrij mogelijk moet kunnen zijn en dus dezelfde kansen moet hebben (the happy many vs the very happy few).
Nou van al die XTC word je ongetwijfeld heel happy. Voor een paar uurtjes. Bijna letterlijk opium voor het volk.

quote:
Buitenweg wil dat er naast de regulering ook een ontmoedigingsbeleid komt
Decriminaliseren EN ontmoedigen. Sure!!!
pi_183779439
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 07:51 schreef zatoichi het volgende:

[..]

De very happy few van nu ten opzichte van de miljarden in de toekomstige generaties... Snap ik wel. Vooral als er voldoende alternatieven beschikbaar zijn of kunnen komen:

Auto rijden heeft als doel ergens komen: kan op andere manieren (al is het elektrisch)

Vlees eten: voeding, wetenschappelijk onderzoek toont aan dat vlees niet nodig is en zelfs slecht voor je is

Houtstook: :') middeleeuwse taferelen man, kom op zeg. Hoe efficiënt is dat nou, 30% ofzo en dan begin ik nog niet over die rookgassen...

Anyway ik snap dat sommige dingen ook gewoon fijn zijn om te kunnen doen of hebben, maar ook GL is niet van het verbieden, maar het stimuleren van alternatieven.
nee maar dat is allemaal mooi bedacht. De happy few die zich dit soort groenlinkse dingen kunnen veroorloven kunnen daar dan ook wel mee overweg. Maar verplicht stoken en rijden op electriciteit en vlees diur maken..daarmee stort je een belangrijk deel van onze maatschappij in de armoede.

Offtopic verder. Dat wel
  maandag 17 december 2018 @ 08:23:15 #18
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183779440
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 08:04 schreef Quotidien het volgende:

[..]

En terecht. Het wordt eens tijd dat vervuilend bezig zijn wordt afgestraft.
Ja en Jan Modaal met zijn zelf gekochte stukje vlees is natuurlijk de echte vervuiler. Niet Shell of Unilever ofzo.
pi_183779451
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 08:04 schreef Quotidien het volgende:

[..]

En terecht. Het wordt eens tijd dat vervuilend bezig zijn wordt afgestraft.

XTC reguleren en vlees taxeren wat mij betreft. Prima dat je lekker macho wilt doen met je kijk mij eens een carnivoor zijn houding, maar laat mensen er maar voor door de neus betalen. Zelfde geldt voor vervuilende bakken rijden.
Dit is wel een happy few redenering. Voor veel mensen is dit niet te betalen. Of gaat dan groente en fruit ineens heel goedkoop worden?
  maandag 17 december 2018 @ 08:26:30 #20
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_183779464
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 07:51 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Anyway ik snap dat sommige dingen ook gewoon fijn zijn om te kunnen doen of hebben, maar ook GL is niet van het verbieden, maar het stimuleren van alternatieven.
"Stimuleren van alternatieven" klinkt alsof het vrijblijvend is. Dat ia natuurlijk niet zo. GroenLinks wil legio zaken verbieden of de hel in belasten.

Dat is een keuze, maar doe alsjeblieft niet alsof GroenLinks liberaal is. Het zijn geflipte moraalridders die hun visie aan de hele samenleving willen opleggen. Het zijn zeker geen strijders voor persoonlijke vrijheid en de "happy many".
pi_183779478
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 08:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja en Jan Modaal met zijn zelf gekochte stukje vlees is natuurlijk de echte vervuiler. Niet Shell of Unilever ofzo.
en dit uiteraard
  Moderator maandag 17 december 2018 @ 08:39:26 #22
8781 crew  Frutsel
pi_183779533
Tja... ik kijk nergens meer van op bij die mafklappers. Die hebben allemaal een pilletje teveel geslikt.
  maandag 17 december 2018 @ 08:40:25 #23
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_183779543
Inclusief bijbehorende dumping van zware chemicaliën?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_183779710
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 08:40 schreef PzKpfw het volgende:
Inclusief bijbehorende dumping van zware chemicaliën?
Ter voorkoming.
pi_183779720
Ja maak het nog makkelijker voor criminelen, die deze meuk naar het buitenland exporteren. GroenLinks :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')