Niet per se allemaal, maar beide ovens plus kookplaat en een wasmachine is zeker niet ondenkbaar. Dan ga je over 8KW heen.quote:
Wij hebben geen gas aansluiting, en kunnen dus slecht zonder kook groep. Komt er dus op neer dat de netbeheerder en installateur op dezelfde dag hun kunstje moeten doen of hooguit een dag in het verschil. Maar evengoed thanks voor de eerste informatieve reactiequote:Op zondag 16 december 2018 23:57 schreef Ivo1985 het volgende:
Eerst de groepenkast op orde brengen, dan de netbeheerder laten komen. De installateur plaats dan op de hoofdschakelaar tijdelijk een brug tussen de L1, L2 en L3 op de hoofdschakelaar.
Vervolgens de netbeheerder laten komen voor de aanpassing naar 3x25A daarna pas de kookplaat aansluiten en in gebruik nemen.
Dat zou niet meevallen, mijn ervaring is dat netbeheerders zich namelijk totaal niet laten plannen.quote:Op maandag 17 december 2018 00:25 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Wij hebben geen gas aansluiting, en kunnen dus slecht zonder kook groep. Komt er dus op neer dat de netbeheerder en installateur op dezelfde dag hun kunstje moeten doen of hooguit een dag in het verschil. Maar evengoed thanks voor de eerste informatieve reactie
Het geluk is met de dommen zeggen ze toch? Nou, dat komt goed danquote:Op maandag 17 december 2018 06:16 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat zou niet meevallen, mijn ervaring is dat netbeheerders zich namelijk totaal niet laten plannen.
En komen wanneer het in hun planning uitkomt !
De kabel komt vanuit de kruipruimte in een buis naar de netzekering(en), die zitten in een dichte ondoorzichtige zwarte kast. Daar valt dus niet veel aan te zien helaas. Zal eens met Liander bellen of het bij die ¤240,- or so blijft of niet, ze zullen allicht weten waar welke kabels liggen tochquote:Op maandag 17 december 2018 07:56 schreef Plankje55 het volgende:
Plaats eens een foto van je meterkast (inclusief het deel met de hoofdzekering). Bij ons appartement uit 1989 (Amsterdam, Liander) was de aansluiting voorbereid voor 3-fase, d.w.z. bedraad tot en met de hoofdzekering. Aansluiting is een paar weken geleden verzwaard naar 3x25. Keurig een afspraak met Liander gemaakt via aansluiting.nl. Werd diezelfde week nog teruggebeld door Liander voor een datum én een tijd en daar heeft Liander zich keurig aan gehouden. Verzwaren (meterwissel, extra zekeringen en een paar draden trekken) was binnen twee uurtjes klaar.
Een slimme meter hebben we al, dus dat is geen bezwaar. Verder zal het er dan dus inderdaad op neerkomen dat ik een poosje met maar 1x25A moet zien toe te komen. Nouja, kwestie van niet tegelijk koken en wassen/drogen, en ook 's avonds niet de wasmachine en droger tegelijk aanzetten. Is even lastig, maar moet te doen zijn voor tijdelijkquote:Op maandag 17 december 2018 08:20 schreef elhasa het volgende:
ik heb ook mijn mk laten verzwaren van 1 x35 naar 3x25. Dit ivm de aanschaf van een inductie kookplaat welke sowieso 3 fase nodig heeft.
Op mijnaansluiting.nl een aanvraag gedaan en na ca 10 dagen werd ik gebeld voor een afspraak, omdat er iemand uitviel was ik die week erop gelijk aan de beurt. Voordat ze komen moet je een installateur jou mk laten aanpassen zodat deze geschikt is voor 3 fase. Het is een uurtje werk voor Liander. Je krijgt automatisch een slimme meter trouwens
Nadat Liander geweest is kan je desgewenst en indien noodzakelijk je mk laten wijzigen met extra groepen zodat deze geschikt is voor je nieuwe keuken.
Da's leuk, maar dan kan er nog steeds (hoewel onwaarschijnlijk) één fase binnenkomen.quote:Op maandag 17 december 2018 10:52 schreef Plankje55 het volgende:
De maat van de kast geeft een indicatie of er drie zekeringhouders in kunnen zitten.
Is net zo breed als een normale stoppenkast en zo'n 20cm hoog, één op het oog zou het best kunnen dat je gelijk hebt.quote:Op maandag 17 december 2018 10:52 schreef Plankje55 het volgende:
De maat van de kast geeft een indicatie of er drie zekeringhouders in kunnen zitten.
Daar is niet altijd wat van te zeggen.quote:Op maandag 17 december 2018 10:52 schreef Plankje55 het volgende:
quote:Op maandag 17 december 2018 12:35 schreef Speekselklier het volgende:
Bij mij had de firma zonder het kastje open te maken besloten dat er maar 1 fase binnen kwam. Ik had nog gezegd dat de laatste keer dat dat kastje op ging ik toch echt drie fases zag. Maar de opzichter had geen zegeltang bij zich en had geen zin om het kastje te openen.
Nadat ik 5 maanden heb gewacht op:
offerte,
liever niet graven in de winter
vergunning graafwerkzaamheden
huren graafmachine
en ik ook mijn tuin had leggehaald
kwam de hele stoet smorgens om 9 uur bij mij aan.
graafmachine, weg afzetting, 3 auto's.
Nadat ze het kastje opengemaakt hadden bleken er drie fases in te zitten en is idereen na drie koppen koffie om 10 uur weer vertokken.
Foto van mijn aansluiting. Drie zekeringhouders zijn ongeveer net zo breed als het meterbord.quote:Op maandag 17 december 2018 12:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Is net zo breed als een normale stoppenkast en zo'n 20cm hoog, één op het oog zou het best kunnen dat je gelijk hebt.
Mijn aansluiting is in het geheel zo breed als dat stuk waar in je foto de meter op hangt.quote:Op maandag 17 december 2018 13:38 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Foto van mijn aansluiting. Drie zekeringhouders zijn ongeveer net zo breed als het meterbord.
[ afbeelding ]
Tekenend voor de "efficiëntie" van onze netbeheerders.quote:Op maandag 17 december 2018 12:35 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Daar is niet altijd wat van te zeggen.
Bij mij had de firma zonder het kastje open te maken besloten dat er maar 1 fase binnen kwam. Ik had nog gezegd dat de laatste keer dat dat kastje op ging ik toch echt drie fases zag. Maar de opzichter had geen zegeltang bij zich en had geen zin om het kastje te openen.
Nadat ik 5 maanden heb gewacht op:
offerte,
liever niet graven in de winter
vergunning graafwerkzaamheden
alles inplannen
huren graafmachine
en ik ook mijn tuin had leggehaald
kwam de hele stoet smorgens om 9 uur bij mij aan.
graafmachine, weg afzetting, 3 auto's met mannetjes
Nadat ze het kastje opengemaakt hadden bleken er drie fases in te zitten en is idereen na drie koppen koffie om 10 uur weer vertokken.
Heb je een kunststofkabel (grijs) of een teerkabel (zwart met jute).quote:Op maandag 17 december 2018 13:47 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Mijn aansluiting is in het geheel zo breed als dat stuk waar in je foto de meter op hangt.
Ik kan er niets van zien, de buis verdwijnt aan de bovenkant in de aansluitkast en aan de onderkant in de kruipruimte.quote:Op maandag 17 december 2018 17:12 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
[..]
Heb je een kunststofkabel (grijs) of een teerkabel (zwart met jute).
Heb je een kunststofkabel dan is het zeker 3 fase en is uitbreiding mogelijk in de meterkast.
Is het een teerkabel dan is de kans nog steeds groot dat het een 3 fase kabel is maar het kan dan een 1 fase kabel zijn.
Echter gezien je reactie op de foto denk ik dat het hoe dan ook een 3 fase kabel is en dan zijn de werkzaamheden met ongeveer een half uur tot een uur klaar als ik deze zou uitvoeren.
Dat de installatie nog niet 3 fase is uitgevoerd is geen probleem aangezien er dan maar 1 fase word doorgezet, de installateur kan altijd de boel nog vervangen.
Hoe dan ook zsm de aanvraag doen aangezien de gemiddelde wachttijd erg lang is vanwege de drukte en personeelstekort.
Heb je een foto van je aansluitkast en je kwh meter?quote:Op maandag 17 december 2018 18:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik kan er niets van zien, de buis verdwijnt aan de bovenkant in de aansluitkast en aan de onderkant in de kruipruimte.
Thanks voor de tip
Het is een slimme meter voor 1 fase, logisch ook omdat we op dit moment nog een 1x35A aansluiting hebben.quote:Op woensdag 19 december 2018 15:54 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
[..]
Heb je een foto van je aansluitkast en je kwh meter?
Daar kan ik al een hoop uit halen.
Graag een foto met beiden erop en van dichtbij.
dat moet de installateur testen na het plaatsen. Maar ik zou hem eens vragen waarom niet een "merk"' kast ? Ken het merk niet, kan er niks over zeggen.quote:Op zondag 23 december 2018 00:38 schreef Makrolon het volgende:
Of het goed werkt weet je natuurlijk pas als het het test met een installatie tester. Misschien klappen de aardleks er wel pas bij 300 mah uit IPV bij 30
En dan de komende 15 jaar hopen dat de aardlek het ook een tweede keer doet. Doe mij maar gewoon een scheider of abb.quote:Op zondag 23 december 2018 10:06 schreef gateway het volgende:
[..]
dat moet de installateur testen na het plaatsen. Maar ik zou hem eens vragen waarom niet een "merk"' kast ? Ken het merk niet, kan er niks over zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |