Hoezo niet? Ik krijg per 2 jaar 150 euro vergoed voor bril en/of lenzen?quote:
En om je vraag te beantwoorden, ligt in principe aan de hoe groot de afwijking is. Lichte afwijking kun je het proberen maar bij een zware afwijking is het niet aan te raden.quote:Op zaterdag 15 december 2018 16:15 schreef YvonWW2019 het volgende:
Maar als we dan toch bezig zijn...
Ik wil gewoon weten of we niet besodemieterd worden met het fenomeen cilinder!
Want ik geef dan inderdaad liever mijn geld aan de eerste de beste zwerver die ik op straat tegen kom dan weer of andere directeur zijn bankrekening te spekken!
Geen lenzen maar wel bril:quote:Op zaterdag 15 december 2018 16:15 schreef YvonWW2019 het volgende:
Ik wil gewoon weten of we niet besodemieterd worden met het fenomeen cilinder!
Want ik geef dan inderdaad liever mijn geld aan de eerste de beste zwerver die ik op straat tegen kom dan weer of andere directeur zijn bankrekening te spekken!
Kun je niet een setje met en een setje zonder bestellen om te proberen?quote:Op zaterdag 15 december 2018 15:30 schreef YvonWW2019 het volgende:
Hallo,
Ik heb volgens de oogmeting lenzen met cilinder of wel torische lenzen nodig.
Maar ik heb multifocale lenzen nodig en er is maar 1 soort lenzen die én torisch én multifocaal zijn.
Nu scheuren deze zeer snel, dus is het een dure hobby geworden.
Mijn vraag is nu of dat torische echt wel zo belangrijk is?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan ik ook gewoon multifocale lenzen bestellen? Of is dit niet aan te raden?
Bedankt voor de reacties.
Yvon
Probeer het eens met -3.5 -6.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:37 schreef stapoetiepe het volgende:
Ik heb een cilinder van - 1.5 in een oog, als ik lenzen draag zonder die cilinder zie ik geen klap. Dus ja, het is wel echt iets.
Ja, -5,5 en - 8,25 hier hoor..quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Probeer het eens met -3.5 -6..
Dat is niet waar, er zijn er tegenwoordig aanzienlijk meer. Neem aan dat jij proclear MF hebt dan? Die scheuren snel. Cilinder en multifocaal is wel het meest uitdagend om naar tevredenheid scherp zicht te geven. Je hebt ook een aantal maatwerk lenzen die nog wel eens goed resultaat willen geven. Hiervoor moet je echter niet naar een keten, maar kan je beter naar een goede particuliere zaak gaan die deze lenzen wel leveren.quote:Op zaterdag 15 december 2018 15:30 schreef YvonWW2019 het volgende:
Hallo,
er is maar 1 soort lenzen die én torisch én multifocaal zijn.
Nu scheuren deze zeer snel, dus is het een dure hobby geworden.
Dank je voor je antwoord!quote:Op zondag 16 december 2018 10:35 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Dat is niet waar, er zijn er tegenwoordig aanzienlijk meer. Neem aan dat jij proclear MF hebt dan? Die scheuren snel. Cilinder en multifocaal is wel het meest uitdagend om naar tevredenheid scherp zicht te geven. Je hebt ook een aantal maatwerk lenzen die nog wel eens goed resultaat willen geven. Hiervoor moet je echter niet naar een keten, maar kan je beter naar een goede particuliere zaak gaan die deze lenzen wel leveren.
Om je vraag nog te beantwoorden. Cilinder ga je wel missen als het er niet in zit ja.
vanaf 20¤ voor 6 zachte lenzen bedoel je, zonder fratsen dan.quote:Op dinsdag 18 december 2018 08:36 schreef gooddaddy het volgende:
Harde lenzen nemen. Heb je niets met een cylindercorrectie te maken. Multifocale kosten bij Pearle 175 euro per stuk. Kun je drie tot vijf jaar mee doen, misschien wel langer.
Is veel geld ineens, maar wel goedkoper dan zachte lenzen.
Kostenvergelijking:
Zachte maandlenzen ± 25 euro per maand. In drie jaar tijd 900 euro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |