Ik vind het eerlijk gezegd leuker om naar muziek uit de jaren 80 en vroeger te luisteren dan tegen de top40 stuff wat er nu steeds uitkomt.
Iemand?
quote:Hier ook. Ik vind die troep van Spears en bla zo'n enorme troep. Dan liever Beatles ofzo.
Ik vind het eerlijk gezegd leuker om naar muziek uit de jaren 80 en vroeger te luisteren dan tegen de top40 stuff wat er nu steeds uitkomt.
quote:Ik ben het hier helemaal mee eens. Top40 komt helaas allemaal op hetzelfde neer. Of het is een cover van een nummer uit jaren 80 dat is al helemaal erg.
Op donderdag 2 januari 2003 14:39 schreef Zero_Cool het volgende:Ik vind het eerlijk gezegd leuker om naar muziek uit de jaren 80 en vroeger te luisteren dan tegen de top40 stuff wat er nu steeds uitkomt.
Zegt dat genoeg ?
Graag, zelfs. Heb een mega Doors verzameling (+/- 100 CD's), luister heel graag naar (vroege) Pink Floyd, etc, etc. Heerlijke muziek.
Oja iets met rollende stenen was het...
ik ben zelf 16, en ik heb volgens mij ook een redelijk brede muzieksmaak. Wat waarschijnlijk vooral komt doordat mn vader veel Lp's heeft en die vroeger heel veel draaide Beatles, Stones enzo
Ik vind de muziek van tegenwoordig ook niet echt geweldig, maar soms vind ik zon liedje dan wel weer leuk.
En de Cheeky Girls roeleren
not
quote:Ik ook niet, maar de jaren 50/60 zijn toch ook van voor mijn tijd hoor.
Op donderdag 2 januari 2003 14:45 schreef Lucille het volgende:
Ik wel, maar ik ben geen jong typje meer.
Ja, leuke muziek!
quote:En anderen vinde de Stones weer behoorlijk overrated... verschil van smaak moet er wezen!!
Op donderdag 2 januari 2003 14:48 schreef Luigi het volgende:
De Beatles vind ik daarentegen behoorlijk overrated. Sorry Jane. De Stones vind ik wel weer erg lekker!!
quote:Er is veel meer goeie muziek gemaakt in de sixties hoor, niet alleen Beatles (zeg ík dat??!
Op donderdag 2 januari 2003 14:46 schreef Knaller het volgende:
De Beatles hebben goede muziek gemaakt in de 60's, dus ja leuke muziek...
Zowat alles draaide in die tijd om die 4 gasten... hoewel er ook nog een andere band was?Oja iets met rollende stenen was het...
The Kinks
The Doors
The Hollies
Jimi Hendrix
Nou ja, echt te veel om op te noemen...
quote:Idd, geeft verder ook niks.
Op donderdag 2 januari 2003 14:50 schreef Knaller het volgende:verschil van smaak moet er wezen!!
altijd 4 antwoorden:
- Trance
- Hip-Hop
- R&B
- Het naar de rockleunende kant
blablabla, dit vind ik dus zo zwaar irritant, net alsof niemand meer voor zijn eigen mening uitkomt, waardoor het bijna lijkt alsf je word gedwongen om ook voor die muziekstijl te gaan kiezen.
quote:The Beach Boys mogen ook wel in dat rijtje
Op donderdag 2 januari 2003 14:50 schreef Jane het volgende:[..]
Er is veel meer goeie muziek gemaakt in de sixties hoor, niet alleen Beatles (zeg ík dat??!
).
The Kinks
The Doors
The Hollies
Jimi HendrixNou ja, echt te veel om op te noemen...
quote:Precies! En niemand hoeft aan mij excuses aan te bieden hoor.
Op donderdag 2 januari 2003 14:50 schreef Knaller het volgende:[..]
En anderen vinde de Stones weer behoorlijk overrated... verschil van smaak moet er wezen!!
ik weet toch wel hoe het echt zit
quote:Haha ja I know... alleen de Fab Four zijn altijd de eerste waar ik aan denk bij de 60's!!
Op donderdag 2 januari 2003 14:50 schreef Jane het volgende:[..]
Er is veel meer goeie muziek gemaakt in de sixties hoor, niet alleen Beatles (zeg ík dat??!
).
The Kinks
The Doors
The Hollies
Jimi HendrixNou ja, echt te veel om op te noemen...
[Dit bericht is gewijzigd door hyperfuzz op 02-01-2003 14:56]
quote:Gewoon je eigen ding doen, mijn jongste broertje is 17 maar die luistert ook veel 'oude' muziek uit de sixties & seventies en komt vaak mijn platen 'lenen'...
Op donderdag 2 januari 2003 14:51 schreef Zero_Cool het volgende:
blablabla, dit vind ik dus zo zwaar irritant, net alsof niemand meer voor zijn eigen mening uitkomt, waardoor het bijna lijkt alsf je word gedwongen om ook voor die muziekstijl te gaan kiezen.
quote:Oh stom! Vergeet ik nog één van de beste!
Op donderdag 2 januari 2003 14:52 schreef MuadDib het volgende:[..]
The Beach Boys mogen ook wel in dat rijtje
Maar er zijn er nog veel meer hoor. Ik wilde alleen maar aangeven dat The Beatles en The Stones dan wel een groot stempel op de muziek van de 60er jaren hebben gedrukt, maar dat er nog veel meer goede muziek werd gemaakt.
In de 60er jaren kwam de popmuziek tot volle bloei en in die periode leken er ook enorm veel creatieve geesten te zijn opgestaan. In geen andere periode heeft de popmuziek ook zo'n ontwikkeling doorgemaakt als toen.
quote:Ik ben het eigenlijk helemaal met je eens, ik vind dat ook wel jammer eigenlijk!!
Op het forum durft iedereen er wel voor uit te komen, maar ik ben zeer teleurgesteld in de hele maatschaapij. Waarom? Vraag iemand van 16 tot 20 maar eens; wat voor muziek vind je leukaltijd 4 antwoorden:
- Trance
- Hip-Hop
- R&B
- Het naar de rockleunende kantblablabla, dit vind ik dus zo zwaar irritant, net alsof niemand meer voor zijn eigen mening uitkomt, waardoor het bijna lijkt alsf je word gedwongen om ook voor die muziekstijl te gaan kiezen.
Maar zoals al eerder is gezegd, over smaak valt niet te twisten.
Nah het meeste vind ik niet leuk, maar ik heb wel cd's van doors, beatles, led zeppelin, pink floyd, simon & garfunkel. Ik heb nooit echt de moeite genomen om me in oudere muziek te verdiepen
quote:Ik vrees van niet. In muziekland ben je heel snel oud. En dan bedoel ik dat de industrie zich (in het algemeen!) niet meer op jou richt.
Op donderdag 2 januari 2003 14:52 schreef Zander het volgende:
(al vraag ik me af of ik me als 25-jarige eigenlijk nog wel tot de jongeren hoor.)
quote:ja... heb zelfs een online radiozender met ook veel van dat soort muziek, die niet slecht beluisterd wordt! (zie sig
Op donderdag 2 januari 2003 14:39 schreef Zero_Cool het volgende:
Dit vraag ik me al een tijd af, vinden jongeren muziek uit de jaren 50 en de 60 wel leuk. Ik heb een behoorlijke wijde muzieksmaak en dat varieert enorm.Ik vind het eerlijk gezegd leuker om naar muziek uit de jaren 80 en vroeger te luisteren dan tegen de top40 stuff wat er nu steeds uitkomt.
Iemand?
quote:Nou ja, mijn CJP is nog een jaar geldig, hoor..
Op donderdag 2 januari 2003 15:01 schreef Jane het volgende:
Ik vrees van niet.
quote:Dat is zeker waar, ik moet ook zeggen dat het meeste wat ik tegenwoordig aan Top 40 muziek hoor / zie mij ook niet echt meer aanspreekt. Gelukkig wordt daarbuiten ook nog veel moois gemaakt.
In muziekland ben je heel snel oud. En dan bedoel ik dat de industrie zich (in het algemeen!) niet meer op jou richt.
quote:Ja, ik vind je ook niet oud hoor!
Op donderdag 2 januari 2003 15:04 schreef Zander het volgende:Nou ja, mijn CJP is nog een jaar geldig, hoor..
![]()
![]()
Ik vind mezelf niet eens zo oud, al voel ik me wat muziek betreft wel vaak een ouwe lul. Maar ach, daar kan ik dan ook wel weer mee leven.
quote:Ik denk dat het voor alle posters muziek van voor hun tijd was
Op donderdag 2 januari 2003 14:47 schreef Jane het volgende:[..]
Ik ook niet, maar de jaren 50/60 zijn toch ook van voor mijn tijd hoor.
Ja, leuke muziek!
Maar dat vindt je nooit op 60's verzamel cd's
Dat wil dus zeggen: rock 'n roll etc
Jerry Lee Lewis, Buddy Holy, zulke dingen. Heerlijk.
Ja, deze jongere vindt '50 muziek leuk
quote:Ze hebben ook sommige gigantische zeurderige nummers ertussenzitten imho...
Op donderdag 2 januari 2003 16:55 schreef keeper het volgende:Simon and Garfunkel
.
en ik ben 19
Maar dingen als "April Come she will" en "Bridge over troubled water" etc zijn idd _/-\o_
Ownee, bij jullie is dat
quote:Laat ik Bridge over Troubled Water nou net het grootste zeiknummer van S&G vinden
Op donderdag 2 januari 2003 16:57 schreef Type het volgende:
Ze hebben ook sommige gigantische zeurderige nummers ertussenzitten imho...Maar dingen als "April Come she will" en "Bridge over troubled water" etc zijn idd _/-\o_
Ownee, bij jullie is dat
Vooral Stevie Wonder.
Sla er de gemiddelde hitlijst uit de 60s op na en zie: er staat ook een enorme hoop bagger in. Wat iedereen nu hoort zijn de klassiekers. Een of ander Nederlands hoempapa bandje of een van de miljoenen Beatle kloontjes worden nu niet meer gedraaid.
Wat ik me wel afvraag is of er over 30 jaar net zo lyrisch over de jaren 90 enzo wordt gedaan door de oudjes van dan als de oudjes van nu over de jaren 60 zijn. Ik hoop namelijk stiekem een beetje dat er over 30 jaar meer muziek uit de 60s/70s/80s wordt gedraaid dan uit de 90s
Van die andere jaartallen is het voornamelijk wat van Led Zeppelin, The Doors en Eric Clapton/Cream. En enkele nummers van Hendrix. Ohja, Black Sabbat ook wel
quote:Ik zou er maar niet op rekenen hoor, hoeveel muziek uit 1930 hoor je tegenwoordig nog op de radio? Al zullen Child In Time en Bohemian Rhapsody waarschijnlijk nog steeds bovenaan de top 2000 staan als ik al lang en breed in mijn kist lig..
Op donderdag 2 januari 2003 17:05 schreef Vamos het volgende:
Ik hoop namelijk stiekem een beetje dat er over 30 jaar meer muziek uit de 60s/70s/80s wordt gedraaid dan uit de 90s
Vreemd genoeg luister ik veel 60's en 70s muziek, maar heb ik met de 80's weer niet zoveel, op een aantal bands na.
quote:Ik vind dat nummer zo heerlijk sereen
Op donderdag 2 januari 2003 16:58 schreef keeper het volgende:[..]
Laat ik Bridge over Troubled Water nou net het grootste zeiknummer van S&G vinden
.
Mja, smaken verschillen he
Link Wray!!!!
Die gast maakt(e) hele coole muziek...
Enige tijd geleden hebben ze al die jaren '50 muziek weer eens opgepoetst, heerlijk om eens de denderende contrabassen te horen zoals in Rock around the clock...
De jaren '50 zijn wat dat betreft een heel ander verhaal, veel verder dan Elvis komen de meesten niet (inclusief mezelf trouwens, op misschien nog wat blues na)
aahhh wat een tijdperk
owja, ik ben 16
ohja, ik ben 19.
quote:De 'popmuziek' bestond toen nog niet. De moderne popmuziek kwam pas op in de 50s. Vandaar dat je vrijwel nooit wat hoort van voor de jaren 50/60. Bovendien is de geluidskwaliteit nogal slecht.
Op donderdag 2 januari 2003 17:07 schreef Zander het volgende:[..]
Ik zou er maar niet op rekenen hoor, hoeveel muziek uit 1930 hoor je tegenwoordig nog op de radio?
Verder heb ik ook veel muziek uit de jaren veertig en vijftig.
De muziek was toen ECHT beter dan bv vanaf de jaren tachtig.
quote:De hele dag muziek luisteren uit die periode wordt me trouwens wel teveel van het goede.
Op vrijdag 3 januari 2003 12:23 schreef Tackleberry het volgende:
Ik zal geen CD's kopen uit die periode, maar ik kan het zeker goed luisteren...
quote:Edith Piaf?
Op donderdag 2 januari 2003 17:07 schreef Zander het volgende:[..]
Ik zou er maar niet op rekenen hoor, hoeveel muziek uit 1930 hoor je tegenwoordig nog op de radio?
quote:Je kan ook naar de betreffende websites gaan om op zoek te gaan naar tracklistjes...
Op vrijdag 3 januari 2003 13:19 schreef Bass het volgende:
tipje ; ga rond 3 uur snachts met pen en papier achter de tv zitten en schrijf alle namen die je op de timelife reclames voorbij ziet komen op, lol gegarandeerd
quote:Je onthoud toch altijd de beste nummers, over 10 jaar vind je 2002 net zo geweldig als 1977 of weet ik welk jaar. In de overzichten zie je ook nooit de eendagsvliegen en andere baggernummers voorbijkomen terwijl zulke nummers elk jaar in grote hoeveelheden gemaakt worden. Jan Wayne en Mad'House, over 10 jaar kent niemand ze meer.
Op donderdag 2 januari 2003 14:47 schreef dJ-Zcore het volgende:
veel muziek van tegenwoordig vind ik bagger.
en als je afentoe nog muziek van vroeger hoort vind ik dat veel meer hebben als wat je tegenwoordig hoort.
maja veel verstand heb ik allemaal niet van de bands enzo van vroeger.
quote:In die periode was de muziek nog een hoofdzaak en geen bijzaak zoals je nu bij die 2e rangs projecten ziet. Vanaf de jaren '80 is dat eigenlijk zo'n beetje begonnen idd. In de jaren 70 stroomde de echte klasse nog door naar de top en nu wordt de top 40 bepaald door 7 tot 14 jarigen.
De muziek was toen ECHT beter dan bv vanaf de jaren tachtig.
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 03-01-2003 14:31]
quote:Daar heb je wel gelijk in, al moet je daar denk ik wel kanttekeningen bij maken. Ten eerste is er in het algemeen nog een veel groter verschil tussen muziek uit de 30er jaren en muziek uit de - zeg - 60er jaren, dan tussen muziek uit de 60er jaren en die van nu. En al ben ik zelf geneigd het begrip 'popmuziek' heel ruim te nemen, zou je kunnen zeggen dat die eigenlijk pas eind jaren 50 ontstaan is (en het begrip zeker). Datzelfde geldt bovendien voor de geluidskwaliteit van veel van de opnames. In de jaren 60 klonken opnames uit de jaren 30 al gedateerder dan de opnames uit de jaren 60 nu in onze oren.
Op donderdag 2 januari 2003 17:07 schreef Zander het volgende:
Uit eigen ervaring () weet ik dat je in de jaren 70 al (bijna?) nooit muziek van 30 jaar daarvoor (jaren 40 dus) op de radio hoorde, terwijl je tegenwoordig toch nog wel redelijke kans maakt iets uit de jaren 60 of 70 te horen. Ok, ligt er een beetje aan naar welk station je luistert, maar niet zo lang geleden hoorde ik The Beatles ook nog langskomen op radio 3 en dat is toch ook inmiddels al ruim 30 jaar oud.
maarre ff een paar waar ik een aantal CD's van heb:
-The Doors
-Pink Floyd (de oude formatie&naam met experimentele vage muziek is zeker cool)
-Canned Heat
-Black Sabbath
-Led zeppelin
-the mamma's & the pappa's "going to Sanfransico" blijft een van mn ouwe favo's
-af en toe nog eens Creedence Clearwater Revival.. invloed door ouders..
Maar voor de rest hou ik bijna alleen van muziek,met een hoop originele electronische trucjes.. dus geen commerciele crap..
Jaren '80 zijn trouwens ook
quote:Precies, en tegenwoordig komt met het commercieele HardHouse, de ouwe Hardcore weer terug.. opzich kijk ik daar anders tegen dan vroeger.. maar moet eerlijk zeggen dat ik de ouwe house classics het meest mis.. en je hoort tegenwoordig ook niks in de media meer over echte "Techno"/" drum&bss"/"chemical".. etc.. echt zonde want de meeste dudes & dudets rond mijn leeftijd hebben daar nog steeds een hart voor..
Op het forum durft iedereen er wel voor uit te komen, maar ik ben zeer teleurgesteld in de hele maatschaapij. Waarom? Vraag iemand van 16 tot 20 maar eens; wat voor muziek vind je leukaltijd 4 antwoorden:
- Trance
- Hip-Hop
- R&B
- Het naar de rockleunende kantblablabla, dit vind ik dus zo zwaar irritant, net alsof niemand meer voor zijn eigen mening uitkomt, waardoor het bijna lijkt alsf je word gedwongen om ook voor die muziekstijl te gaan kiezen.
quote:Otis is idd geniaal maarre luister daarnaast ook nog naar Curtis Mayfield, Al green, Aretha Franklin, Marvin Gaye, Donny Hathaway, The Isley Brothers, Barry White, Gladys Knight... en ga zo maar door
Op vrijdag 3 januari 2003 05:50 schreef Merina het volgende:
Ik vind Otis Redding helemaal geweldig..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |