Als je niet met je ex zou zitten, zou je hem dus vaker willen zien? Dan is het eigenlijk wel zonde als je hem zou mislopen. Zo niet, dan doet je ex er ook niet aan toe en moet je het afkappen.quote:Op zaterdag 15 december 2018 19:11 schreef -Phineas- het volgende:
Ik weet het echt niet hé. Ik zou aan de ene kant echt verliefd kunnen worden op die jongen van gisteren. Hij behandelt mij perfect (naja tot zover) en ik vind hem leuk en grappig en hij is spraakzaam. Niet meteen super aantrekkelijk op eerste gezicht, maar ik vind het innerlijk veel belangrijker. En hij is niet lelijk en zijn lichaam + lengte is goed.
Maar ik heb hem precies ontmoet op het verkeerde moment.. ik heb dan wel weer van deze ervaring geleerd. Onder andere dat ik echt mijzelf moet zijn en geen make-up op. Ik heb mij ook best wel kwetsbaar opgesteld en ben open geweest. Dat werkt blijkbaar ontwapenend. Want hij vond mij vgm daardoor oprecht leuk zoals ik ben.
PfftttDit leven..
Het grootste probleem is dat ik nog steeds niet over mijn ex ben. Ik denk dan wel niet dagelijks veel aan mijn ex, maar gisteren kreeg ik bij het zoenen flashbacks van mijn ex/ zoende ik in gedachten hem en dat is gewoon ook kut voor die jongen.![]()
Daarom wil ik puur om die reden (en een paar kleinere reden) niet verder met die jongen.. terwijl hij wel echt leuk is en misschien wel perfect voor mij. Maar ik weet niet of ik om deze reden wel al een nieuwe relatie moet starten. Mijn gevoel zegt van niet. Maar deze jongen is wel echt leukRationeel/ verstandelijk gezien dan een goede match voor mij.
Dankje voor je reactie.quote:Op zaterdag 15 december 2018 22:37 schreef Jegudiel het volgende:
[..]
Als je niet met je ex zou zitten, zou je hem dus vaker willen zien? Dan is het eigenlijk wel zonde als je hem zou mislopen. Zo niet, dan doet je ex er ook niet aan toe en moet je het afkappen.
Maar je zit dus nog met je ex. We kunnen het er uitgebreid over gaan hebben, maar daar is dit topic niet voor en zal je een nieuwe moeten openen.
TLDR voor onderstaande; Wees eerlijk, leg hem de situatie voor en kom samen tot een besluit i.p.v. voor hem te beslissen en er is meer dan ja en nee.
Zie het volgende niet als een handleiding, maar inspiratie om zelf over na te denken:
Je wilt het afkappen, omdat jij je nu niet volledig kan geven en je hem wil beschermen? Het is goed dat je erbij stil staat, maar je moet voor hem geen beslissing gaan nemen. I.p.v. hem definitief af te wijzen en nooit meer te zien terwijl je dat wel wil, kan je hem eerlijk het verhaal uit leggen; Wat je nu tegen ons zegt, zegt het tegen hem (stoppen met daten, toch leuk, maar merkt dat je niet over ex heen bent en toch tijd nodig hebt). En benoem ook je dilemma, je zou hem eigenlijk wel weer willen zien, maar nu komt het niet goed uit en je wilt hem niet aan het lijntje houden, want dat verdient hij niet. Hij moet verder gaan daten, niet op jou gaan wachten en nu vergeten, en vraag of hij er open voor staat of jij contact met hem opneemt als je er weer aan toe bent. Maar doe dit alleen als je zelf wilt en er ook achter staat!
En ja, hij kan dit zien dat als aan het lijntje houden, een afwijzing, ervoor bedanken, of dat hij later een ander heeft. Als hij hier dan zou posten zullen er een aantal zeggen dat hij jou moet vergeten en door moet gaan naar de volgende. Prima, zelfde resultaat, maar dat is dan wel zijn keuze en die zal je dan ook respecteren.
Ik denk dat jij zelf dan ook minder spijt zult krijgen. Ja, jammer dat je hem bent misgelopen omdat je er nog niet klaar voor was, maar je hebt je best gedaan om hem te behouden, zonder hem voor te liegen en je bent eerlijk en open geweest.
Dan is er nog de optie dat hij je eerlijkheid op prijs stelt, je gelooft en nu nog contact met jou wil houden. Kan jij je ex verwerken en contact hebben met iemand die jou overduidelijk leuk vindt? Zo niet, complimenteer hem ermee, zeg hem dat jij dit niet kan, en sta erop dat hij nu doorgaat en dat je contact met hem opneemt.
Denk je het wel te kunnen, heb je wel de extra verantwoordelijkheid om eerlijk tegen jezelf en hem te zijn als je merkt het toch niet te kunnen, en zijn verwachtingen te temperen, want je balanceert op de scheidslijn van aan het lijntje houden.
Hoe oud ben je ongeveer als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 15 december 2018 22:48 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Ik weet dat het nergens opslaat maar ik wil ook een beetje aan de grenzen van mijn moeder voldoen. Ze laat mij echt super vrij en ik zou haar kunnen manipuleren. Maar ik wil dat niet teveel doen.. dus ik voel mij nu ook erg schuldig nu ik weer na 4 maanden date met anderen.
wees eerlijk en als het mssn de perfecte jongen is dan hou je automatisch de deur op een kiertje tot je de rest opgelost hebt.quote:Op zaterdag 15 december 2018 22:48 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Dankje voor je reactie.
Ik zal dan inderdaad eerlijk zijn, maar ik denk dat ik dat met mijn ex maar beter niet kan zeggen ofzo.. of niet zo uitgebreid.
Ik besef mij trouwens ook dat niet alleen mijn ex het probleem is. Mijn moeder is wellicht nog een groter probleem. Ze vindt het niet erg dat ik relaties heb (en ik ben haar al ontzettend dankbaar dat ik het uberhaupt mag!!) maar ze wilt niet dat ik binnen 6 maanden al meerdere vriendjes heb gehad..
Ik weet dat het nergens opslaat maar ik wil ook een beetje aan de grenzen van mijn moeder voldoen. Ze laat mij echt super vrij en ik zou haar kunnen manipuleren. Maar ik wil dat niet teveel doen.. dus ik voel mij nu ook erg schuldig nu ik weer na 4 maanden date met anderen.
Wat is dit voor een behoorlijk afwijkende relatie die jij met je moeder hebt? Of heb jij iets waardoor je tegen jezelf beschermd moet worden ofzo?quote:Op zaterdag 15 december 2018 22:48 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Dankje voor je reactie.
Ik zal dan inderdaad eerlijk zijn, maar ik denk dat ik dat met mijn ex maar beter niet kan zeggen ofzo.. of niet zo uitgebreid.
Ik besef mij trouwens ook dat niet alleen mijn ex het probleem is. Mijn moeder is wellicht nog een groter probleem. Ze vindt het niet erg dat ik relaties heb (en ik ben haar al ontzettend dankbaar dat ik het uberhaupt mag!!) maar ze wilt niet dat ik binnen 6 maanden al meerdere vriendjes heb gehad..
Volgens mij gaf jij hier aan deze lieden de beste tip over daten die ik de laatste tijd heb gezienquote:Op zaterdag 15 december 2018 23:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat is dit voor een behoorlijk afwijkende relatie die jij met je moeder hebt? Of heb jij iets waardoor je tegen jezelf beschermd moet worden ofzo?
Nog nooit gehoord dit in een gezonde ouder-kind relatie of bij normale mensen
Laten we het houden op een cultuur dingetje. Verder mag phineas er evt als ze erover wilt hebben erover pratenquote:Op zaterdag 15 december 2018 23:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat is dit voor een behoorlijk afwijkende relatie die jij met je moeder hebt? Of heb jij iets waardoor je tegen jezelf beschermd moet worden ofzo?
Moet ze behalve aan haar moeder, ook toestemming aan jou vragen of ze iets mag?quote:Op zaterdag 15 december 2018 23:04 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Verder mag phineas er evt als ze erover wilt hebben erover praten
Kan, hoeft nietquote:Op zaterdag 15 december 2018 23:06 schreef Pleaserr het volgende:
[..]
Moet ze behalve aan haar moeder, ook toestemming aan jou vragen of ze iets mag?
Haha die post had je snel aangepast.quote:
Bedankt voor je toestemming.quote:Op zaterdag 15 december 2018 23:04 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Laten we het houden op een cultuur dingetje. Verder mag phineas er evt als ze erover wilt hebben erover praten
Zo bedoelde ik het nietquote:Op zaterdag 15 december 2018 23:20 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bedankt voor je toestemming.
Wat een topic dit.
Details hoef je inderdaad niet gelijk te vermelden, goed dat je er ook zelf over nadenktquote:Op zaterdag 15 december 2018 22:48 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Dankje voor je reactie.
Ik weet niet waarom je elke keer 80 miljoen woorden nodig hebt om je punt duidelijk te maken, maar goed.quote:Op zaterdag 15 december 2018 23:26 schreef Jegudiel het volgende:
?
Als je aan je moeder uitlegt dat je haar zorgen begrijpt, en er goed over nagedacht hebt, maar dat jij er zo instaat en denkt dat dit het beste voor je is, dat ze het er niet mee eens hoeft te zijn, maar alleen te accepteren, is je blokkade hopelijk weg.
Hahaha tuurlijk johquote:Op zaterdag 15 december 2018 23:28 schreef -Phineas- het volgende:
Ik heb het gezegd tegen die jongen. Ik ben eerlijk geweest.
Hij zei dat het hem wel leuk leek om contact te houden!
+1quote:Op zaterdag 15 december 2018 23:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je elke keer 80 miljoen woorden nodig hebt om je punt duidelijk te maken, maar goed.
Geen enkele meerderjarige hoeft zijn of haar moeder iets te verklaren over haar dates. Ik vind dat dan ook extreem slecht advies.
Ik ben 20 en is een cultuur ding idd.quote:Op zaterdag 15 december 2018 23:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Iets met gedachtegang, achtergrond, onderbouwing.quote:Op zaterdag 15 december 2018 23:33 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je elke keer 80 miljoen woorden nodig hebt om je punt duidelijk te maken, maar goed.
Geen enkele meerderjarige hoeft zijn of haar moeder iets te verklaren over haar dates. Ik vind dat dan ook extreem slecht advies.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat je geen enkele uitleg hoeft te geven. Niks. Nul. Waarom je dat zo uitlegt, snap ik niet.quote:Op zaterdag 15 december 2018 23:54 schreef Jegudiel het volgende:
. Dan kan je ze inderdaad zeggen tegen haar moeder, "suck it up, doe het toch" zoals jij dat doet. Of je gaat de dialoog aan omdat je respect voor je moeder hebt.
Ik wist niet dat jij een vrouw was? Nooit opgevallenquote:Op zaterdag 15 december 2018 19:11 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar ik word wel een beetje nerveus nu. Op het ogenblik ervaar ik het vrouwelijke equivalent van klapperende eierstokken denk ik. Nog 10 dagen tot kerst joh .. zit ik straks weer in mijn eentje in het vuur te staren.Jij nog een POHWP gespot?
Niet nerveus worden, heb je alleen maar jezelf mee. Ja mss wel, weet alleen nog niet goed wat ik er mee aan moet, zie haar morgen weer.quote:Op zaterdag 15 december 2018 19:11 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar ik word wel een beetje nerveus nu. Op het ogenblik ervaar ik het vrouwelijke equivalent van klapperende eierstokken denk ik. Nog 10 dagen tot kerst joh .. zit ik straks weer in mijn eentje in het vuur te staren.Jij nog een POHWP gespot?
Dat is het dus probleem als ik korte antwoorden probeer te geven, nuance en achterliggende gedachte gaat verloren. Ze vindt het vervelend dat haar moeder het vervelend vind als ze vaak zou daten. Als je zegt dat ze geen verantwoording hoeft af te leggen, ben ik van mening dat je haar dus vraagt om haar moeder te negeren alsof ze er niet toe doet.quote:Op zaterdag 15 december 2018 23:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat je geen enkele uitleg hoeft te geven. Niks. Nul. Waarom je dat zo uitlegt, snap ik niet.
En impliceer je nu dat ik geen respect voor mijn moeder heb of is dat slechts onderbouwing en achtergrond?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |