abonnement Unibet Coolblue
pi_183800918
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:29 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ik kan het niet genoeg benadrukken... ik ben wat dit soort issue gewoon een digibeet. Ik wil gewoon iemand kunnen vertrouwen. Waarom is zo'n persoon zo moeilijk te vinden?
Laten we dit eens omkeren. Waarom ben jij zo stronteigenwijs om mij niet te vertrouwen? Het is onmogelijk, en ik heb je laten zien hoe je dat kunt achterhalen.

Het is waarschijnlijk wel mogelijk BVN te ontvangen op de Kaapverdische eilanden, maar als ik de footprint van de SES 5 bekijk heb je daar wel een joekel van een schotel voor nodig.

Die paranoia van jou om niet via internet te willen kijken slaat ook nergens op. Je kunt een VPN gebruiken (dat zal je ook wel moeten buiten de EU) en dan kan niemand achterhalen dat jij ergens naar kijkt en wat dat dan is. BVN kun je trouwens kosteloos en zonder gedoe wereldwijd via internet bekijken.
pi_183801863
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:02 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Okay dus wel diverse satellieten maar niet overal beschikbaar met wat (of wanneer) ik wil ontvangen.
En dus zijn de Vlaamse, Nederlandse en de Duitse zenders ook niet tegelijkertijd te ontvangen?
Mocht dit al per satelliet bereikbaar zijn?

GepromoveerT zegt dat op de Kaapverdische eilanden geen satelliet bereik is voor Nederandse en aanverwante programma's.
Hoe denk jij hierover, en kun je in dit topic de discussie met GepromoveerT aangaan?
Dat is wederom een discussie die ik graag zou volgen. :)
DAT heb ik nergens beweerd :(
Heb geen verstand van schotel tv; alleen van bbq's >:)
pi_183809395
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 23:41 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ik volg julie discussie ook, dus geen enkel probleem. ;)
Ik moet toegeven dat ik er niet veel van snap, maar wie weet steek ik er toch wel wat van op. :Y
Ik leer er alweer van ;)
Wat ik eruit haal is dat je iig toch een CI pas nodig hebt ook zelfs voor NPO

via de kabel (ziggo) hoeft dat dus niet, maar dan werkt het met sateliet iets anders en zoals ik het begrijp dus uit de reacties komt omdat je dat wereldwijd kunt krijgen maar er de rechten niet voor zijn. Ziggo is landelijk natuurlijk.
Do what you love, love what you do!
  woensdag 19 december 2018 @ 02:04:41 #104
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_183822158
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:02 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

DAT heb ik nergens beweerd :(
Heb geen verstand van schotel tv; alleen van bbq's >:)
Okay gepromoveerT... nog een kans. Zeg wat je wel te zeggen hebt betreft wat mijn topic betreft, wat mij verder kan helpen.

Kortom geen antwoorden meer, die over iets anders gaan, dan mijn vraagstelling. Alles wat daarbuiten valt kun je mij per PM mailen... maar niet langer binnen dit topic, wat daar eigenlijk buiten valt.

Ik besef me dat ik me gewoon alleen met de vragen en antwoorden moet bezighouden, die echt met het onderwerp te maken moeten hebben... en dat doe jij vooralsnog niet!
pi_183822262
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 02:04 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Okay gepromoveerT... nog een kans. Zeg wat je wel te zeggen hebt betreft wat mijn topic betreft, wat mij verder kan helpen.

Kortom geen antwoorden meer, die over iets anders gaan, dan mijn vraagstelling. Alles wat daarbuiten valt kun je mij per PM mailen... maar niet langer binnen dit topic, wat daar eigenlijk buiten valt.

Ik besef me dat ik me gewoon alleen met de vragen en antwoorden moet bezighouden, die echt met het onderwerp te maken moeten hebben... en dat doe jij vooralsnog niet!
ik denk ook dat we TS gewoon even moeten helpen hoor ipv reacties te geven die helemaal niet op de vraag ingaan.

Het is duidelijk dat hij het dus gewoon niet weet en ik tot een zekere zin wel maar ook niet helemaal.

Gewoon behulpzaam zijn kan ook wel eens he? ipv sarcastisch reageren?
Do what you love, love what you do!
pi_183827101
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 02:04 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Okay gepromoveerT... nog een kans. Zeg wat je wel te zeggen hebt betreft wat mijn topic betreft, wat mij verder kan helpen.

Kortom geen antwoorden meer, die over iets anders gaan, dan mijn vraagstelling. Alles wat daarbuiten valt kun je mij per PM mailen... maar niet langer binnen dit topic, wat daar eigenlijk buiten valt.

Ik besef me dat ik me gewoon alleen met de vragen en antwoorden moet bezighouden, die echt met het onderwerp te maken moeten hebben... en dat doe jij vooralsnog niet!
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2018 03:07 schreef kree het volgende:

[..]

ik denk ook dat we TS gewoon even moeten helpen hoor ipv reacties te geven die helemaal niet op de vraag ingaan.

Het is duidelijk dat hij het dus gewoon niet weet en ik tot een zekere zin wel maar ook niet helemaal.

Gewoon behulpzaam zijn kan ook wel eens he? ipv sarcastisch reageren?
Lees mijn allereerste reactie in dit topic.
En nou ben ik het zat. CU.
pi_183832320
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 13:23 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

[..]

Lees mijn allereerste reactie in dit topic.
En nou ben ik het zat. CU.
ik snap je wel, maargoed zo in tekst komt altijd alles iets harder over als wat sowieso de hele bedoeling was. Want denk dat jij ook alleen maar wil helpen?

Het is beetje dingetje waar je rekening mee moet houden op een forum, 9 van de 10 keer is het namelijk nooit echt slecht bedoelt, Maar zo komt het wel snel over denk ik :)

Maargoed offtopic weer dit.
Do what you love, love what you do!
pi_183843301
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2018 17:10 schreef kree het volgende:

[..]

ik snap je wel, maargoed zo in tekst komt altijd alles iets harder over als wat sowieso de hele bedoeling was. Want denk dat jij ook alleen maar wil helpen?

Het is beetje dingetje waar je rekening mee moet houden op een forum, 9 van de 10 keer is het namelijk nooit echt slecht bedoelt, Maar zo komt het wel snel over denk ik :)

Maargoed offtopic weer dit.
Nou heb best wel sympathie voor eenieder die dit kutland inmiddels wil verlaten.
Ja, huis en voldoende te vreten; daarnaast worden we zo'n beetje slaven.

Mijn advies; ga daar/ergens wonen; leer de taal, meng je onder de plaatselijke bevolking en hoor van hen wat de beste internet/tv verbindingen zijn. En ondertussen gebruik je je foon als roaming of zoek je naar free wifi.

Waarom zou je trouwens die kut tv willen hebben? Internet is voldoende; 'blote mensen dating op tv' als voorbeeld; dat wil je daar toch echt niet hebben!
TV werkt afstompend; ga een end wandelen aan het strand of duik de plaatselijke kroeg in. Daar kan je meer info info krijgen dan je denkt.
Moet je niet teveel gaan zuipen uiteraard. Dat laat je aan de plaatselijken over, die na een paar pilsjes opmerkelijk openhartig worden. Doe daar je voordeel mee. Basta :)
pi_183843884
Zeg nou es zelf; wat zien we tegenwoordig op tv. Vermaak en that's it!
Ga je naar het buitenland; neem je die zooi mee. Helemaal geen tv meer. Heb ik in de jaren 70 1 1/2 jaar gedaan. Prima tijd. En toen wou iemand aardig zijn en schonk mij een tv.

Hou trouwen ook wel van vermaak; dan trek ik popcorn open en ga uitgebreid Trump lezen op de Washington post of de NY Times. Moet ook nog eens naar de Huffington Post toe.
Intelligent vermaak over een Trump die steeds verder in het nauw komt.
Lees je haast niks over in Nederland, behalve in de Trouw, die christelijke krant.

Weer een advies. Doe die kut tv weg :P
  vrijdag 21 december 2018 @ 01:04:24 #110
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_183868104
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2018 03:07 schreef kree het volgende:

[..]

ik denk ook dat we TS gewoon even moeten helpen hoor ipv reacties te geven die helemaal niet op de vraag ingaan.

Het is duidelijk dat hij het dus gewoon niet weet en ik tot een zekere zin wel maar ook niet helemaal.

Gewoon behulpzaam zijn kan ook wel eens he? ipv sarcastisch reageren?
Waarvoor mijn hartelijke dank :Y
Ja eigenlijk heb ik nog best wat tijd nodig om alle reacties nog eens na te lezen en te checken (of wel inlezen via andere bronnen). Ik kom er wel (hoop ik). In elk geval heb ik van jullie allemaal veel aanhaak punten gelezen, vanwaar ik verder kan komen in mijn zoektocht.

Tevens heb ik meerdere contradicties (tegenstellingen) gelezen, waarvan de een zich (misschien wel terecht) afvraagt waarom ik het nog steeds heb over andere mogelijkheden... die me door anderen worden aangedragen (die misschien ook wel heel goed zijn).

Wees niet beledigd als ik niet direct de echte expert herken... ik denk (hoop) dat iedereen zijn of haar eigen oplossingen aandraagt, naar eigen beste weten .

Ik ben een noob! Niet iemand die al halverwege is, om de echte expert al te herkennen.

Dus ja ik ik wil ook jouw @gepromoveerT mening lezen.

En als je nu afhaakt... dan hoop ik uit jouw vorige reacties nog veel te leren. En wie weet leer ik van elk van jullie nog heel veel. Ik wil in elk geval ieder van jullie bedanken voor jullie input.

En ik hoop dat jullie allemaal open staan om nog een PM te ontvangen, zodra ik daar eenmaal woon.

Met vriendelijke groet Also von Oder!
pi_183868461
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 01:04 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Waarvoor mijn hartelijke dank :Y
Ja eigenlijk heb ik nog best wat tijd nodig om alle reacties nog eens na te lezen en te checken (of wel inlezen via andere bronnen). Ik kom er wel (hoop ik). In elk geval heb ik van jullie allemaal veel aanhaak punten gelezen, vanwaar ik verder kan komen in mijn zoektocht.

Tevens heb ik meerdere contradicties (tegenstellingen) gelezen, waarvan de een zich (misschien wel terecht) afvraagt waarom ik het nog steeds heb over andere mogelijkheden... die me door anderen worden aangedragen (die misschien ook wel heel goed zijn).

Wees niet beledigd als ik niet direct de echte expert herken... ik denk (hoop) dat iedereen zijn of haar eigen oplossingen aandraagt, naar eigen beste weten .

Ik ben een noob! Niet iemand die al halverwege is, om de echte expert al te herkennen.

Dus ja ik ik wil ook jouw @gepromoveerT mening lezen.

En als je nu afhaakt... dan hoop ik uit jouw vorige reacties nog veel te leren. En wie weet leer ik van elk van jullie nog heel veel. Ik wil in elk geval ieder van jullie bedanken voor jullie input.

En ik hoop dat jullie allemaal open staan om nog een PM te ontvangen, zodra ik daar eenmaal woon.

Met vriendelijke groet Also von Oder!
Ik ben voor direct zijn wel, dus vat het totaal niet slecht op hoor :)

Alleen ik moet je een definitief antwoord wel schuldig blijven ook, Ik heb gezegd wat ik dacht hoe het werkte. Maar heb er zelf ook geen ervaring mee.

Mss iemand anders dan weer wel maar horen we het wel.
En trouwens het staat je vrij om eens te bellen natuurlijk ook naar aanbieders via schotel?
Do what you love, love what you do!
pi_183868488
Ben er zelf ook wel benieuwd naar, maar ik kan je het verder niet uitleggen. Maar volg deze nog even gewoon puur voor info ;)

(en beetje morale steun nog wel :) )
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 22 december 2018 @ 01:52:12 #113
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_183889997
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2018 01:52 schreef kree het volgende:

[..]

Ik ben voor direct zijn wel, dus vat het totaal niet slecht op hoor :)

Alleen ik moet je een definitief antwoord wel schuldig blijven ook, Ik heb gezegd wat ik dacht hoe het werkte. Maar heb er zelf ook geen ervaring mee.

Mss iemand anders dan weer wel maar horen we het wel.
En trouwens het staat je vrij om eens te bellen natuurlijk ook naar aanbieders via schotel?
Ik ga in elk geval met mijn broer om tafel zitten en wat vrienden die bij Ziggo werken. Om te kijken of ik van 1 van hen de gegevens van een proxy server kan krijgen die nog niet algemeen bekend is.
Zodat ik tenminste NPO Start en wie weet de Vlaamse en Duitse TV uitzendingen gemist kan bekijken vanuit Kaap Verdië. Dat is in elk geval het goedkoopste bij een vaste internetverbinding.

En een schotel kopen, als het nodig is dan doe ik dat alsnog. Maar ik probeer het eerst op de goedkoopste manier (ja, toch echt een Hollander hč ). Desnoods kan mijn broertje nog wel de betreffende satelietkaarten voor me kopen.
pi_183894926
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 01:52 schreef Also-von-Oder het volgende:
Desnoods kan mijn broertje nog wel de betreffende satellietkaarten voor me kopen.
Nee, dat kan hij niet. CanalDigitaal levert al sinds 2016 geen nieuwe smartcards meer uit, en andere satellietproviders faseren smartcards ook uit of hebben dat al gedaan.
  zondag 23 december 2018 @ 00:23:20 #115
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_183910523
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 13:24 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee, dat kan hij niet. CanalDigitaal levert al sinds 2016 geen nieuwe smartcards meer uit, en andere satellietproviders faseren smartcards ook uit of hebben dat al gedaan.
Dat doorkruist helaas dan een deel van mijn opties. :{

Maar wat houdt dat precies in? Het einde van TV kijken via de Satelliet? Of is er iets anders voor in de plaats gekomen? Zullen alle Turken en Marokkanen hier in NL hun favoriete series uit hun "thuisland" ook moeten missen?
Of geldt dat uitfaseren alleen voor NL of West Europa?

Bedankt voor jouw reactie en bij voorbaat dank voor een eventuele volgende. ^O^

P.S. nog even jouw link gevolgd: daar staat al een deel van de antwoorden die ik zocht.
pi_183911237
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 00:23 schreef Also-von-Oder het volgende:

Dat doorkruist helaas dan een deel van mijn opties. :{

Maar wat houdt dat precies in? Het einde van TV kijken via de Satelliet?
Nee, uiteraard niet, want dat zou ook het einde van het verdienmodel betekenen voor alle satellietzenders die niet vrij zijn te ontvangen.
quote:
Of is er iets anders voor in de plaats gekomen?
Dat staat allemaal te lezen op de pagina van CanalDigitaal waarvan ik je hierboven het linkje heb gegeven. CanalDigitaal werkt tegenwoordig met ontvangers met een geīntegreerde smartcard op een chip binnenin de ontvanger. Ook is er een CI+ module eveneens met geīntegreerde smartcard die niet kan worden verwijderd uit de module. Deze apparatuur is niet te koop en wordt alleen verhuurd bij het aangaan van een abonnement.
quote:
Zullen alle Turken en Marokkanen hier in NL hun favoriete series uit hun "thuisland" ook moeten missen?
Veel Turkse en Marokkaanse zenders zijn gewoon vrij te ontvangen, dus is er helemaal geen smartcard of abonnement nodig, net zo min als voor de Duitse zenders. Het zal best zo zijn dat er ook premium kanalen zijn met bijvoorbeeld speelfilms waarvoor wel een abonnement moet worden afgesloten, maar dat weet ik verder niet. Ik heb de indruk dat schotels zeker voor allochtonen al lang over hun hoogtepunt heen zijn. Ik zie ik er ook steeds minder, ze verdwijnen langzamerhand. Dat komt door de opkomst van IPTV, dus TV via internet.
quote:
Of geldt dat uitfaseren alleen voor NL of West Europa?
Nee, dat is een wereldwijde tendens. Veel kabelboeren doen het trouwens ook. Bij Ziggo kun je ook geen nieuwe smartcards meer registreren. Abonnees die ze hebben mogen ze houden en blijven gebruiken met hun eigen apparatuur, maar nieuwe abonnees worden verplicht huurboxen zonder smartcards te gebruiken die compleet zijn dichtgetimmerd en waar je niets meer mee kunt behalve dan wat Ziggo wil dat je ermee kunt.
quote:
Bedankt voor jouw reactie en bij voorbaat dank voor een eventuele volgende. ^O^

P.S. nog even jouw link gevolgd: daar staat al een deel van de antwoorden die ik zocht.


[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 23-12-2018 01:10:13 ]
pi_183952686
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 01:52 schreef Also-von-Oder het volgende:
Zodat ik tenminste NPO Start en wie weet de Vlaamse en Duitse TV uitzendingen gemist kan bekijken vanuit Kaap Verdië.
Uitzending gemist kun je gewoon vanuit het buitenland bekijken, met uitzondering van ingekochte (buitenlandse) producties. Hetgeen geblokkeerd wordt kun je vervolgens meestal wel gewoon via de site van downloadgemist downloaden. Het is natuurlijk wel zo dat tegenwoordig uitzendingen minder lang op uitzendinggemist staan als vroeger, dus als je iets dringend wilt zien is het verstandig om het gelijk te downloaden i.p.v. nog maanden te wachten.

De vraag is natuurlijk wel hoe snel, stabiel en betaalbaar het internet op de Kaap-Verdische eilanden is. Ik heb daar zelf geen idee van, maar honderden gigabytes per maand aan tv uitzendingen streamen/downloaden zou natuurlijk wel eens tegen kunnen vallen in de praktijk. Lijkt me wel iets om uit te zoeken dus.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183952704
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 01:03 schreef Riparius het volgende:
Dat staat allemaal te lezen op de pagina van CanalDigitaal waarvan ik je hierboven het linkje heb gegeven. CanalDigitaal werkt tegenwoordig met ontvangers met een geīntegreerde smartcard op een chip binnenin de ontvanger. Ook is er een CI+ module eveneens met geīntegreerde smartcard die niet kan worden verwijderd uit de module. Deze apparatuur is niet te koop en wordt alleen verhuurd bij het aangaan van een abonnement.
Bij Joyne kun je een CI+ module kopen, dat (snel fondsen creeeren door de verkoop van CI modules in de hoop mede daardoor toekomstige transponderhuur te dekken) lijkt zo een beetje wel hun hele business model.

Al zal de TS er weinig aan hebben. Het lijkt me een beetje te optimistisch om op de Kaap-Verdische eilanden CD of Joyne te ontvangen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183953044
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 03:30 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Uitzending gemist kun je gewoon vanuit het buitenland bekijken, met uitzondering van ingekochte (buitenlandse) producties. Hetgeen geblokkeerd wordt kun je vervolgens meestal wel gewoon via de site van downloadgemist downloaden. Het is natuurlijk wel zo dat tegenwoordig uitzendingen minder lang op uitzendinggemist staan als vroeger, dus als je iets dringend wilt zien is het verstandig om het gelijk te downloaden i.p.v. nog maanden te wachten.

De vraag is natuurlijk wel hoe snel, stabiel en betaalbaar het internet op de Kaap-Verdische eilanden is. Ik heb daar zelf geen idee van, maar honderden gigabytes per maand aan tv uitzendingen streamen/downloaden zou natuurlijk wel eens tegen kunnen vallen in de praktijk. Lijkt me wel iets om uit te zoeken dus.
wellicht is een goede internet verbining wel handiger als schotel en alles wat er achter hangt? Dat geen optie TS? weet ook niet hoe het daar is, maar ik kan via mobiel en streamen naar tv voor 25 euro pm onbeperkt internet hebben?
Do what you love, love what you do!
  donderdag 27 december 2018 @ 00:41:04 #120
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_183993657
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 01:03 schreef Riparius het volgende:

[..]

Nee, uiteraard niet, want dat zou ook het einde van het verdienmodel betekenen voor alle satellietzenders die niet vrij zijn te ontvangen.

[..]

Dat staat allemaal te lezen op de pagina van CanalDigitaal waarvan ik je hierboven het linkje heb gegeven. CanalDigitaal werkt tegenwoordig met ontvangers met een geīntegreerde smartcard op een chip binnenin de ontvanger. Ook is er een CI+ module eveneens met geīntegreerde smartcard die niet kan worden verwijderd uit de module. Deze apparatuur is niet te koop en wordt alleen verhuurd bij het aangaan van een abonnement.

[..]

Veel Turkse en Marokkaanse zenders zijn gewoon vrij te ontvangen, dus is er helemaal geen smartcard of abonnement nodig, net zo min als voor de Duitse zenders. Het zal best zo zijn dat er ook premium kanalen zijn met bijvoorbeeld speelfilms waarvoor wel een abonnement moet worden afgesloten, maar dat weet ik verder niet. Ik heb de indruk dat schotels zeker voor allochtonen al lang over hun hoogtepunt heen zijn. Ik zie ik er ook steeds minder, ze verdwijnen langzamerhand. Dat komt door de opkomst van IPTV, dus TV via internet.

[..]

Nee, dat is een wereldwijde tendens. Veel kabelboeren doen het trouwens ook. Bij Ziggo kun je ook geen nieuwe smartcards meer registreren. Abonnees die ze hebben mogen ze houden en blijven gebruiken met hun eigen apparatuur, maar nieuwe abonnees worden verplicht huurboxen zonder smartcards te gebruiken die compleet zijn dichtgetimmerd en waar je niets meer mee kunt behalve dan wat Ziggo wil dat je ermee kunt.

[..]

Sorry ik had die P.S. beter bovenaan mijn antwoord kunnen plaatsen.

Ja het zijn niet alleen de NL producties wil terugzien, maar ook de Scandinavische, Engelse en andere crimi's. Gewoon in de oorspronkelijke taal met NL ondertitels.
Datzelfde geldt voor de crimi's op Canvas (België)... die vaak ook uit het buitenland komen.

En ja, ik heb het vooral over series en crimi's. Als ik dan een keer weer even terug ben in NL, is het toch wel handig om gespreksstof te hebben wat tenminste een deel van de familie ook kent... zoals het nieuws en series.
Ja dat is wel belangrijk voor me want ik had een oom in Duitsland wonen en die kon dus bijna nergens meer over mee praten. Dus hij en zijn Duitse vriend stonden altijd een beetje aan de zijlijn... Dat moet mij niet gebeuren. ;)
  donderdag 27 december 2018 @ 01:19:20 #121
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_183994369
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 03:30 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Uitzending gemist kun je gewoon vanuit het buitenland bekijken, met uitzondering van ingekochte (buitenlandse) producties. Hetgeen geblokkeerd wordt kun je vervolgens meestal wel gewoon via de site van downloadgemist downloaden. Het is natuurlijk wel zo dat tegenwoordig uitzendingen minder lang op uitzendinggemist staan als vroeger, dus als je iets dringend wilt zien is het verstandig om het gelijk te downloaden i.p.v. nog maanden te wachten.

De vraag is natuurlijk wel hoe snel, stabiel en betaalbaar het internet op de Kaap-Verdische eilanden is. Ik heb daar zelf geen idee van, maar honderden gigabytes per maand aan tv uitzendingen streamen/downloaden zou natuurlijk wel eens tegen kunnen vallen in de praktijk. Lijkt me wel iets om uit te zoeken dus.
Ja het gaat me ook veelal om de Scandinavische en andere buitenlandse series/ crimi's. Want alleen ondertiteld kan ik sommige series volgen (daarnaast steek ik er ook nog eens wat van de Scandinavische talen van op :Y

Ja vaak is een ingekochte serie maximaal nog een week te bekijken.

Goed punt, dat is sowieso iets om na te vragen ter plaatse. Ergens in januari ga ik erheen om me te oriënteren op alles wat ik nog nodig heb, of nog moet weten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 07:26 schreef kree het volgende:

[..]

wellicht is een goede internet verbining wel handiger als schotel en alles wat er achter hangt? Dat geen optie TS? weet ook niet hoe het daar is, maar ik kan via mobiel en streamen naar tv voor 25 euro pm onbeperkt internet hebben?
Weer zoiets, ik heb nog nooit een smartphone gehad. Die zal ik hier in NL ook nog moeten kopen (voor een goede gebruiksaanwijzing in het Nederlands). En dan zal ik dat ook allemaal nog moeten leren om dat aan te sluiten op TV.

Maar het is inderdaad een optie Kree.
Ik zit er over te denken om een local die het Engels, NL of Duits goed machtig is in te huren alles zo in te stellen zoals ik het wil met wat korte uitleg erbij vermeld. Want ik zie dat dit me (qua technische termen) nu al boven mijn pet gaat.

Maar dankzij jullie antwoorden, heb ik in elk geval een beeld van de door mij te stellen vragen.
Aanvullingen etc zie ik nog graag tegemoet. ^O^
pi_183994426
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 01:19 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ja het gaat me ook veelal om de Scandinavische en andere buitenlandse series/ crimi's. Want alleen ondertiteld kan ik sommige series volgen (daarnaast steek ik er ook nog eens wat van de Scandinavische talen van op :Y

Ja vaak is een ingekochte serie maximaal nog een week te bekijken.

Goed punt, dat is sowieso iets om na te vragen ter plaatse. Ergens in januari ga ik erheen om me te oriënteren op alles wat ik nog nodig heb, of nog moet weten.

[..]

Weer zoiets, ik heb nog nooit een smartphone gehad. Die zal ik hier in NL ook nog moeten kopen (voor een goede gebruiksaanwijzing in het Nederlands). En dan zal ik dat ook allemaal nog moeten leren om dat aan te sluiten op TV.

Maar het is inderdaad een optie Kree.
Ik zit er over te denken om een local die het Engels, NL of Duits goed machtig is in te huren alles zo in te stellen zoals ik het wil met wat korte uitleg erbij vermeld. Want ik zie dat dit me (qua technische termen) nu al boven mijn pet gaat.

Maar dankzij jullie antwoorden, heb ik in elk geval een beeld van de door mij te stellen vragen.
Aanvullingen etc zie ik nog graag tegemoet. ^O^
smartphone met locale sim is de eerste stap dan, maar dan moet je uitvinden wat ze daar lokaal hebben aan abo? Ik heb geen flauw idee nl.

Maar geen zorgen we lopen het stap voor stap wel door :)

of beter locale internet provider via iets zeg maar
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 22 januari 2019 @ 00:10:46 #123
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184544491
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 01:46 schreef Riparius het volgende:

[..]

Laten we dit eens omkeren. Waarom ben jij zo stronteigenwijs om mij niet te vertrouwen? Het is onmogelijk, en ik heb je laten zien hoe je dat kunt achterhalen.

Het is waarschijnlijk wel mogelijk BVN te ontvangen op de Kaapverdische eilanden, maar als ik de footprint van de SES 5 bekijk heb je daar wel een joekel van een schotel voor nodig.

Die paranoia van jou om niet via internet te willen kijken slaat ook nergens op. Je kunt een VPN gebruiken (dat zal je ook wel moeten buiten de EU) en dan kan niemand achterhalen dat jij ergens naar kijkt en wat dat dan is. BVN kun je trouwens kosteloos en zonder gedoe wereldwijd via internet bekijken.
Laten we het nog eens omkeren beste Riparius? Waarom neem je het zo persoonlijk?
Wat ik al zei, ik heb er geen donder verstand van... en als er dan meerdere reacties komen van mensen die denken dat ze nog wel een manier weten? Moet ik die links laten liggen? Moet ik tegen hen zeggen van die Riparius weet het beter dan jullie?
Alsof ik ook maar enigszins in staat ben om als volkomen leek, zo'n afweging te maken?

Als ik zo'n afweging zou maken, dan zou ik pas stronteigenwijs zijn... zomaar als een volslagen leek op dit gebied, een keuze voor jou of voor een ander maken als DE autoriteit op dit gebied.

Ik lees ieders reactie, en reageer daar op in dankbaarheid.

Maar goed een ding is me altijd wel opgevallen in vakantielanden (dat neigt naar jouw verklaring) en dat is dat er bijna overal waar ik ben geweest er alleen BVN te ontvangen was in de hotels... behalve dan in Turkije (Zuid kust) waar ik SBS en een RTL zender wel kon ontvangen in het hotel.
Dat deel van Turkije is dus in principe niet meer Europa... maar wordt daar schijnbaar wel tot toe gerekend.

Snap je die verwarring? Zo niet... dan ben je waarschijnlijk wel een groot kenner van schotels en dergelijke... maar lijk je op de gemiddelde Wiskunde leraar van mij. "Neem maar aan dat ik gelijk heb, en dat het zo moet... en verspil mijn tijd niet met vragen die niet ter zake doen."
En dat terwijl ik het moet begrijpen om te weten... en ja dat begrijpen kost ook tijd. Je hebt niet te maken met een 2e jaars leerling telecommunicatie, die al wat bagage heeft om te kunnen beoordelen wie in de juiste richtig doceert. Capito?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 00:25:21 #124
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184544659
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2018 01:23 schreef kree het volgende:

[..]

smartphone met locale sim is de eerste stap dan, maar dan moet je uitvinden wat ze daar lokaal hebben aan abo? Ik heb geen flauw idee nl.

Maar geen zorgen we lopen het stap voor stap wel door :)

of beter locale internet provider via iets zeg maar
Ik blijf dit allemaal volgen. Met of zonder smartphone.
Eerst maar eens met Nederlandse locals praten, ik heb inmiddels 3 adresjes gevonden.
Eens kijken wat ik daar kan opsteken. Die zullen geheid ook al over deze vragen hebben nagedacht.(?) Ik hoop met hun antwoorden en de antwoorden op deze discussie te kunnen combineren om tot de beste oplossing. :)
pi_184544739
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:25 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ik blijf dit allemaal volgen. Met of zonder smartphone.
Eerst maar eens met Nederlandse locals praten, ik heb inmiddels 3 adresjes gevonden.
Eens kijken wat ik daar kan opsteken. Die zullen geheid ook al over deze vragen hebben nagedacht.(?) Ik hoop met hun antwoorden en de antwoorden op deze discussie te kunnen combineren om tot de beste oplossing. :)
ze dan gewoon bellen zou de eerste optie zijn?
Tenminste als je dat mobiel wil doen. Schotel is toch een heel ander verhaal en ADSL of Coax ook weer. Het is maar wat er daar is, dat is wat je uit moet gaan vinden ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door kree op 22-01-2019 00:40:34 ]
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')