Voor het CCVX hoef je geen 21+ te zijn, ik had er genoeg in mijn groep van een jaar of 18 die meededenquote:Op vrijdag 14 december 2018 15:55 schreef Robinbar het volgende:
[..]
Alleen als je die voorexams haalt van het CCVX en je bent 21+ dan ben je toelaatbaar voor universiteit?
Volgens mij verschilt dat per school.quote:Op dinsdag 18 december 2018 19:17 schreef Robinbar het volgende:
Wat mij niet helemaal duidelijk is.
Hoeveel boeken moet je gelezen hebben voor de talen als je staatsexamen mondeling in Juni-Juli doet? Kan het niet goed vinden?
Hoeveel boeken moet je lezen voor Nederlands, Engels en Duits?
Op deze pagina staat vakinformatie voor de staatexamens. Voor Nederlands staat bijvoorbeeld op pagina 18 van dit document dat er 18 werken gelezen moeten worden, verdeeld over een aantal tijdsperiodes en waaronder één gedichtenbundel. Voor Duits staat in dit document op pagina 13 informatie hierover en voor Engels op pagina 13 van dit document.quote:Op dinsdag 18 december 2018 19:17 schreef Robinbar het volgende:
Hoeveel boeken moet je gelezen hebben voor de talen als je staatsexamen mondeling in Juni-Juli doet? Kan het niet goed vinden? Hoeveel boeken moet je lezen voor Nederlands, Engels en Duits?
Voor het staatsexamen nederlands vwo moet ik 18 boeken lezen. Is dat niet veel in 5 maanden? Nou zijn de mondelingen wel in Juli, 2 maanden na de centraal examens.eb duits 6 boeken en Engels 6 boeken plus 5 gedichtenquote:Op dinsdag 18 december 2018 19:18 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Volgens mij verschilt dat per school.
Op mijn school moesten we er veel meer lezen voor Nederlands, terwijl ze op andere scholen weer meer boeken lazen voor Frans en Duits.
Gewoon hard werken jongen en niet moeilijk doen om die 18 boeken. Binnen 5 maanden is dat prima te doen. Mocht je nog titels zoeken stuur maar een DM.quote:Op woensdag 19 december 2018 11:51 schreef Robinbar het volgende:
[..]
Voor het staatsexamen nederlands vwo moet ik 18 boeken lezen. Is dat niet veel in 5 maanden? Nou zijn de mondelingen wel in Juli, 2 maanden na de centraal examens.eb duits 6 boeken en Engels 6 boeken plus 5 gedichten
Doe niet zo moeilijk en tik gewoon je laatste vakje binnen. Dan heb je je p en kan je naar de uni zonder dat hele scholierengedoe.quote:Op dinsdag 18 december 2018 20:40 schreef Robinbar het volgende:
En stel je levert voor nederlands een literatuurlijst in van bijvoorbeeld 12 boeken in plaats van 18, dan kan je niet deelnemen aan het mondeling staatsexamen?
Gaan die punten niet gewoon weg wanneer je je uitschrijft en je geen P hebt gehaald?quote:Op woensdag 19 december 2018 22:45 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Doe niet zo moeilijk en tik gewoon je laatste vakje binnen. Dan heb je je p en kan je naar de uni zonder dat hele scholierengedoe.
Heb je op de havo niet al een paar boeken gelezen?quote:Op woensdag 19 december 2018 11:51 schreef Robinbar het volgende:
[..]
Voor het staatsexamen nederlands vwo moet ik 18 boeken lezen. Is dat niet veel in 5 maanden? Nou zijn de mondelingen wel in Juli, 2 maanden na de centraal examens.eb duits 6 boeken en Engels 6 boeken plus 5 gedichten
Dit. De studie die ik (misschien) wilde doen vroeg louter een certificaat vwo voor Nederlands naast een propedeuse. Dat werd echter pas in 2017 bekend, toen ik al een jaar met mijn vwo bezig was.quote:Op donderdag 20 december 2018 09:04 schreef Haushofer het volgende:
Het lijkt mij ook veel makkelijker om dat laatste vak te halen en daarmee door te stromen naar de uni, of een 21+ toets te doen. Waarom je vwo-diploma halen? Dat lijkt me overigens veel lastiger dan sommigen hier denken.
Waarom ga je die 4 punten niet gewoon halen? Ik weet dat het al vaker in dit topic is gezegd, maar why not. Je bent zo dicht bij het halen van je P.quote:Op donderdag 13 december 2018 21:17 schreef Robinbar het volgende:
Ik heb na de havo een jaar lang hbo Werktuigbouwkunde gedaan en gehaald met 56 punten, net geen P.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |