abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 december 2018 @ 18:46:43 #51
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183730334
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 18:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik deze post in principe wel onderschrijf. Hoewel ik toch meer nadruk zou leggen op de ontwrichtende en onbetrouwbare rol van de overheid hierin. Je kunt het ondernemers niet echt kwalijk nemen dat ze proberen zo voordelig mogelijk gebruik te maken van de regels.
Ik begrijp het waarom idd prima, maar het is wel een naar risico om te nemen.
Maar ook ik neem dit de overheid harder kwalijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183741065
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:05 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Alles mag.. tot er iemand zegt dat het niet mag..

Daar moet je dan wel eerst jaren voor procederen.. en natuurlijk kun je de overheid of haar ambtenaren niet strafbaar stellen..

We hebben straks meer wiet dan melk. Nu al, misschien.

Dus gewoon alle boeren een xtc lab.. net zoals de overheid: zolang niemand je terugroept, gewoon doen.. Zo rolt NL
Er zijn er hier in Brabant ook veel die gewoon een tijdje wiet verbouwen om uit de financiele roblemen te komen. Boeren, tuinders.

[ Bericht 3% gewijzigd door tesssssssss op 15-12-2018 10:13:05 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 15 december 2018 @ 10:33:39 #53
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183741358
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Er zijn er hier in Brabant ook veel die gewoon een tijdje wiet verbouwen om uit de financiele roblemen te komen. Boeren, tuinders.
Tip: Niet in een quote schrijven.. maar eronder.. :+ Goedemorguh..

Hier word vezelhennep verbouwd.. dus als ze willen kan daar gewoon een paar hectare reguliere wiet tussen.. Geen hond die het verschil ziet.. Toppen komen in beide soorten..

Maar het is makkelijker om een loods te verhuren dan heb je er verder niets mee van doen..

Meer wiet dan melk gaat hem niet worden geloof ik.. of dat moet al door stoppers komen, koeien kun je niet tijdelijk even wegdoen of uitzetten..

Maar ik geef ze groot gelijk.. de overheid hanteert dezelfde regel voor zichzelf.. Burgers moeten maar naar de rechter als de overheid iets doet wat niet mag.. tot die tijd is alles geoorloofd..
Tig voorbeelden.. sneue ontwikkeling is dat.. maargoed je kan niet achter lopen
pi_183741559
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Tip: Niet in een quote schrijven.. maar eronder.. :+ Goedemorguh..

Hier word vezelhennep verbouwd.. dus als ze willen kan daar gewoon een paar hectare reguliere wiet tussen.. Geen hond die het verschil ziet.. Toppen komen in beide soorten..

Maar het is makkelijker om een loods te verhuren dan heb je er verder niets mee van doen..

Meer wiet dan melk gaat hem niet worden geloof ik.. of dat moet al door stoppers komen, koeien kun je niet tijdelijk even wegdoen of uitzetten..

Maar ik geef ze groot gelijk.. de overheid hanteert dezelfde regel voor zichzelf.. Burgers moeten maar naar de rechter als de overheid iets doet wat niet mag.. tot die tijd is alles geoorloofd..
Tig voorbeelden.. sneue ontwikkeling is dat.. maargoed je kan niet achter lopen
Ja, dat komt van al die wiet dat ik in die quote schreef :Y

Nee, ik lette gewoon niet op.

Die boeren moeten gewoon hun hoofd boven water houden, en als het voor iemand gemakkelijk is om wiet te kweken zijn het boeren en tuinders.

Die hebben meestal al hele grote schuren of kassen, hoeven alleen nog maar lampen bij.

Ik woon in een heel klein dorpje, en ik hoef maar vijftig meter te lopen voor een zakje wiet. Voor mijn melk moet ik verder. Naar de supermarkt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_183742451
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Voor mijn melk moet ik verder. Naar de supermarkt.
Ik wist niet eens dat ze gevuld moesten of konden worden.
pi_183744374
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 13:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja en wat dan nog, investeren is risico lopen, ook sommige huizenbezitters deden dat, het grote geld denken te ruiken.
Uiteraard: investeren is risico lopen. Maar in dit geval is veehouders jarenlang voorgehouden dat ze aan schaalvergroting moesten doen. Zo kwam het melkquotum te vervallen, net als de Europese beschermingsmaatregelen. Er kwam een vrije markt, met als kenmerk dat prijzen meer kunnen schommelen. Veehouders gingen daarom terecht over op schaalvergroting. Net nadat ze miljoenen hadden geïnvesteerd, komt de overheid op de proppen met een mestbeleid.

De situatie is nu dus zo dat melkveehouders massaal aan schaalvergroting hebben gedaan, maar dat bij sommigen de stallen noodgedwongen leeg staan. En dat is een direct gevolg van falend overheidsbeleid, niet van risico's die veehouders in de markt lopen.
  zaterdag 15 december 2018 @ 14:36:01 #57
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_183744404
Franse boeren zouden dat wel voor elkaar krijgen.
And so is the past
pi_183744417
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 14:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Uiteraard: investeren is risico lopen. Maar in dit geval is veehouders jarenlang voorgehouden dat ze aan schaalvergroting moesten doen. Zo kwam het melkquotum te vervallen, net als de Europese beschermingsmaatregelen. Er kwam een vrije markt, met als kenmerk dat prijzen meer kunnen schommelen. Veehouders gingen daarom terecht over op schaalvergroting. Net nadat ze miljoenen hadden geïnvesteerd, komt de overheid op de proppen met een mestbeleid.

De situatie is nu dus zo dat melkveehouders massaal aan schaalvergroting hebben gedaan, maar dat bij sommigen de stallen noodgedwongen leeg staan. En dat is een direct gevolg van falend overheidsbeleid, niet van risico's die veehouders in de markt lopen.
Dat werd een potentiele koper ook voorgehouden!
Een worst waar men maar al te graag toehappen deed, als men zo dom is om erin te trappen?
pi_183744428
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2018 14:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Franse boeren zouden dat wel voor elkaar krijgen.
Yep maar die plakken ook als klittenband aan elkaar, als de kegelen zetten ze ook met zijn alle op!
pi_183744679
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 14:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat werd een potentiele koper ook voorgehouden!
Een worst waar men maar al te graag toehappen deed, als men zo dom is om erin te trappen?
Jij praat erover alsof gaat om een normaal bedrijfsrisico, zoals een mislukte oogst of een ziekte onder de veestapel. Dat is niet het geval. Het gaat er hier om dat de overheid zich onbetrouwbaar heeft getoond. Ze hadden ook een emissiebeleid kunnen invoeren op het moment dat het melkquotum verviel. Dat is nagelaten.

Er is eerst een totaal nieuwe situatie voor melkveehouders gecreëerd. Pas nadat bedrijven de logische stap naar schaalvergroting hadden gezet, kwam de overheid met maatregelen. Effectief staan nu gewoon nieuw-gebouwde stallen leeg en komen melkveebedrijven enorm in de problemen, omdat ze hun investering niet kunnen terugverdienen.
pi_183744865
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 14:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jij praat erover alsof gaat om een normaal bedrijfsrisico, zoals een mislukte oogst of een ziekte onder de veestapel. Dat is niet het geval. Het gaat er hier om dat de overheid zich onbetrouwbaar heeft getoond. Ze hadden ook een emissiebeleid kunnen invoeren op het moment dat het melkquotum verviel. Dat is nagelaten.

Er is eerst een totaal nieuwe situatie voor melkveehouders gecreëerd. Pas nadat bedrijven de logische stap naar schaalvergroting hadden gezet, kwam de overheid met maatregelen. Effectief staan nu gewoon nieuw-gebouwde stallen leeg en komen melkveebedrijven enorm in de problemen, omdat ze hun investering niet kunnen terugverdienen.
Waarom zou ik investeren als ik goed rond kan komen?

Ik of mij ging het immers voorheen ook niet zo dat ik omkwam van de honger toch.

Waarom ik er zijn toch nog zoveel anderen!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2018 15:01:35 ]
pi_183744931
Een gezegde wat ik heb van een boer: Waar ik weinig van hebben doe moet ik zuinig op zijn!
pi_183745041
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 15:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom zou ik investeren als ik goed rond kan komen?

Ik of mij ging het immers voorheen ook niet zo dat ik omkwam van de honger toch.

Waarom ik er zijn toch nog zoveel anderen!
Ik geef het op; ik heb het 3 keer geprobeerd aan je uit te leggen. Never mind.
pi_183745098
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 15:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik geef het op; ik heb het 3 keer geprobeerd aan je uit te leggen. Never mind.
Ik begrijp het wel hoor, echter wil jij niet begrijpen dat het de huizenkopers ook zo gegaan is, zelfs de pensioenfondsen, had men de .. niet kunnen invoeren nadat de huizen betaald waren of nadat de pensioenfondsen niet meer hoefden te beleggen?
  zaterdag 15 december 2018 @ 15:53:24 #65
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183745807
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 14:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Uiteraard: investeren is risico lopen. Maar in dit geval is veehouders jarenlang voorgehouden dat ze aan schaalvergroting moesten doen. Zo kwam het melkquotum te vervallen, net als de Europese beschermingsmaatregelen. Er kwam een vrije markt, met als kenmerk dat prijzen meer kunnen schommelen. Veehouders gingen daarom terecht over op schaalvergroting. Net nadat ze miljoenen hadden geïnvesteerd, komt de overheid op de proppen met een mestbeleid.

De situatie is nu dus zo dat melkveehouders massaal aan schaalvergroting hebben gedaan, maar dat bij sommigen de stallen noodgedwongen leeg staan. En dat is een direct gevolg van falend overheidsbeleid, niet van risico's die veehouders in de markt lopen.
De fosfaat rechten waren al duidelijk toen het melkquotum eraf ging. Sterker nog, de problematiek van de mestoverschotten speelt al heel lang. Het gaat niet om beleid die uit de lucht komt vallen ofzo.

Dit gaat in het geheel niet over de overheid komt ineens met mestbeleid op de proppen. Dit gaat over de overheid heeft ten onrechte teveel fosfaatrechten vergeven.
Dat terwijl zowel overheid (in eerste plaats, want uitvoerder) als de branche verdomd goed op de hoogte was van het lopende mestbeleid.

Ik weet dat veel randstad volk nog een beetje het idee van boeren zijn wat simpel hebben, maar niets is minder waar. We hebben het absoluut niet over die arme boeren wisten van niks. Maar over een deel heeft een risico genomen door willens en wetend gebruik te maken van een (illegale) kans.
Best veel hebben dat dan ook niet gedaan, maar ook die komen in de problemen hierdoor omdat die fosfaatrechten niet eerlijk zijn verdeeld.

Nogmaals, we hebben het niet over een onwetende branche, maar over een branche die verdomd goed op de hoogte is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 15 december 2018 @ 15:55:20 #66
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183745838
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 14:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jij praat erover alsof gaat om een normaal bedrijfsrisico, zoals een mislukte oogst of een ziekte onder de veestapel. Dat is niet het geval. Het gaat er hier om dat de overheid zich onbetrouwbaar heeft getoond. Ze hadden ook een emissiebeleid kunnen invoeren op het moment dat het melkquotum verviel. Dat is nagelaten.

Er is eerst een totaal nieuwe situatie voor melkveehouders gecreëerd. Pas nadat bedrijven de logische stap naar schaalvergroting hadden gezet, kwam de overheid met maatregelen. Effectief staan nu gewoon nieuw-gebouwde stallen leeg en komen melkveebedrijven enorm in de problemen, omdat ze hun investering niet kunnen terugverdienen.
Dit is dus niet waar. Dit is pertinent geen 'verrassing' geweest.

Er is zelfs al jaren een levendige handel in fosfaat rechten. Men wist in 2015 al dat deze regeling in 2018 in zou gaan. Toen al werden fosfaatrechten aangevraagd en verhandelt. Uit mijn hoofd werden de fosfaatrechten op 2 juli 2015 gezet, was dat de peildatum.

Dit is dus in combi gegaan met de opheffing van het melkquotum, niet daarna ineens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cause_Mayhem op 15-12-2018 16:05:52 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_183746839
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 12:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat ze gevuld moesten of konden worden.
Whuh?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_183747760
Alles dat met het milieu te maken heeft is een persoonlijke hobby geworden van de linkse Nederlandse ambtenaar. En links tot extreem links zijn de meeste ambtenaren.

Verstand hebben van het boerenleven hebben ze niet, wel drukken ze hun eigen gedachten door en dat wat ze ergens hebben gelezen. Ze kijken naar andere ambtenaren in andere landen en die gaan ze simpelweg maar kopiëren. Al dat wat goed is voor hun persoonlijke carrière wordt uit de kast gehaald om promotie te kunnen maken.

Kies maar: https://www.youtube.com/results?search_query=boeren+milieu
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183750422
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 17:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Whuh?
Mijn melk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:52 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Voor mijn melk moet ik verder. Naar de supermarkt.
Als mijn weggelaten zou ik niks meer vragen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2018 20:59:19 ]
pi_183752756
2006-2009: eerste uitzondering van de Europese nitraatrichtlijn:
Nederland krijgt een fosfaatproductieplafond van totaal 172,9 miljoen kilogram per jaar en een stikstofproductieplafond van 504,4 kilogram per jaar (alle diersectoren bij elkaar en ongeacht het type veehouderij).


2010-2013: tweede uitzondering van de Europese nitraatrichtlijn:
Het fosfaatproductieplafond van 172,9 miljoen kilogram en het stikstofproductieplafond van 504,4 kilogram blijft van kracht.


12/12/2013: kamerbrief met waarschuwing
De verantwoordelijkheid om onder het fosfaatproductieplafond te blijven komt na het vervallen van de melkquotering bij de sector te liggen. Als uit de monitoring blijkt dat de fosfaatproductie in een bepaald jaar het plafond overschrijdt, worden maatregelen genomen.

2014-2017: derde uitzondering van de Europese nitraatrichtlijn:
Het fosfaatproductieplafond van 172,9 miljoen kilogram en het stikstofproductieplafond van 504,4 kilogram blijft van kracht.


2014:
Overschrijding van het fosfaatproductieplafond van de melkveesector. Ondernemers sorteren voor op afschaffen melkquotum en de melkveestapel is uitgebreid.

2016:
Overschrijding fosfaatproductieplafond van de melkveesector en overschrijding van het nationale fosfaatproductieplafond.

2018-2019: vierde uitzondering van de Europese nitraatrichtlijn:
Huidige derogatie. Het fosfaatproductieplafond van 172,9 miljoen kilogram en het stikstofproductieplafond van 504,4 kilogram blijft van kracht. Nederland is nu ook gehouden aan het wettelijk vastleggen en handhaven van de sectorale fosfaat- en stikstofplafonds (overeenkomstig het niveau van 2002).


2018:
Brief aan de Tweede Kamer (29 maart 2018). Hierin staat dat het aantal toegekende fosfaatrechten zich boven het fosfaatproductieplafond voor de melkveehouderij (84,9 miljoen kilogram) bevindt. Vervolgens (16 mei 2018) gemeld dat de Europese Commissie naar aanleiding van deze informatie stelt dat het aantal toegekende rechten onder het sectorale fosfaatproductieplafond moet worden gebracht.
https://www.rijksoverheid(...)osfaatrechtenstelsel

2016:
quote:
De melkveehouderij moet de uitstoot van fosfaat komend jaar fors terugdringen. De fosfaatproductie door de melkveehouderij kan met behulp van het fosfaatreductieplan volgend jaar 8,2 miljoen kilo omlaag. Dit komt neer op 200.000 minder koeien in 2017. Daarover hebben LTO, NZO, Nevedi, NAJK, NMV en de Rabobank een akkoord bereikt, schrijft staatssecretaris Martijn van Dam in een brief aan de Tweede Kamer. Het pakket aan maatregelen zou ruim voldoende zijn om volgend jaar onder het fosfaatplafond te komen. Dit jaar is de verwachte overschrijding van het plafond 6,6 miljoen kilo, heeft het CBS becijferd. Vorig jaar was dat 7,2 miljoen kilo.
https://www.dlvadvies.nl/(...)joen-kilo-omlaag/391
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 15 december 2018 @ 23:32:39 #71
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183755437
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 17:55 schreef cempexo het volgende:

Verstand hebben van het boerenleven hebben ze niet,
Waarom zouden we jullie je gang laten gaan, als jullie er een teringbende van maken?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183758813
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 23:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waarom zouden we jullie je gang laten gaan, als jullie er een teringbende van maken?
Ambtenaren die burgers opvoeden maken van die burger een kopie van een ambtenaar.

Ambtenaren worden namelijk ambtenaar daar zij in psychologische zin een sterke behoefte hebben aan een zgn voorbeeldcultuur. Wat zijn de voorschriften, voorwaarden en regels. Wat doen anderen.

En dus niet de verantwoordelijkheid willen maar vooral kunnen dragen van een individuele cultuur. Een eigen verantwoordelijkheid binnen die cultuur is zelfs ongewenst. Daarom ben je ambtenaar.

En dat zijn er in Nederland 1.000.000 alsmede honderdduizenden fop ZZP-ers die als fop ambtenaar verkleed zijn.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_183758830
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 15:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De fosfaat rechten waren al duidelijk toen het melkquotum eraf ging. Sterker nog, de problematiek van de mestoverschotten speelt al heel lang. Het gaat niet om beleid die uit de lucht komt vallen ofzo.

Dit gaat in het geheel niet over de overheid komt ineens met mestbeleid op de proppen. Dit gaat over de overheid heeft ten onrechte teveel fosfaatrechten vergeven.
Dat terwijl zowel overheid (in eerste plaats, want uitvoerder) als de branche verdomd goed op de hoogte was van het lopende mestbeleid.

Ik weet dat veel randstad volk nog een beetje het idee van boeren zijn wat simpel hebben, maar niets is minder waar. We hebben het absoluut niet over die arme boeren wisten van niks. Maar over een deel heeft een risico genomen door willens en wetend gebruik te maken van een (illegale) kans.
Best veel hebben dat dan ook niet gedaan, maar ook die komen in de problemen hierdoor omdat die fosfaatrechten niet eerlijk zijn verdeeld.

Nogmaals, we hebben het niet over een onwetende branche, maar over een branche die verdomd goed op de hoogte is.
Niet 'ikke niet begrijpe?'

Ik denk dat het niet per se om linkse ambtenaren gaat, maar om CDA-types die daar juist als ambtenaar zitten om er zoveel mogelijk voor de boeren uit te slepen. Dus als even iemand niet kijkt, meer fosfaatrechten uitdelen en daarna zeggen 'ikke niet begrepe hebbe' of een andere smoes.
  zondag 16 december 2018 @ 23:31:01 #74
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183776475
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 07:04 schreef cempexo het volgende:

Ambtenaren die burgers opvoeden maken van die burger een kopie van een ambtenaar.
Ik heb nog nooit zo'n kolder gelezen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 17 december 2018 @ 08:46:44 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183779579
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 07:04 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ambtenaren die burgers opvoeden maken van die burger een kopie van een ambtenaar.

Ambtenaren worden namelijk ambtenaar daar zij in psychologische zin een sterke behoefte hebben aan een zgn voorbeeldcultuur. Wat zijn de voorschriften, voorwaarden en regels. Wat doen anderen.

En dus niet de verantwoordelijkheid willen maar vooral kunnen dragen van een individuele cultuur. Een eigen verantwoordelijkheid binnen die cultuur is zelfs ongewenst. Daarom ben je ambtenaar.

En dat zijn er in Nederland 1.000.000 alsmede honderdduizenden fop ZZP-ers die als fop ambtenaar verkleed zijn.
Leer eerst eens wat het verschil tussen een politicus en een ambtenaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')