En dat gebeurd eigenlijk nooit. Vragen zijn maar lastig en worden niet beantwoord. Maar als ik daar wat van zeg.....quote:Op donderdag 13 december 2018 23:18 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
En juist in BNW zou je altijd kritisch moeten durven zijn. Tot de kern proberen te komen, no matter what de uitkomst is.
Of je daar achter stond of niet.
Niet waar. Ik ben best kritischquote:Op donderdag 13 december 2018 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat gebeurd eigenlijk nooit. Vragen zijn maar lastig en worden niet beantwoord. Maar als ik daar wat van zeg.....
Het mooie is, dat voorbeeld werkt ook om te laten zien dat de vorm uitmaakt voor de critical massquote:
Maar je gaat dus er niet op in, inhoudelijk? Jammer. Hoop dat dat ooit veranderd, want nu schiet niemand er iets mee op zo met wat linkdumps en stellingen zonder onderbouwing.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:07 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mow ik zie dat doel toch anders...info en van gedachten wisselen met mensen die op hetzelfde spoor zitten ipv in discussie gaan met mensen die er weinig van moeten weten.
Interessante effecten wel.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het mooie is, dat voorbeeld werkt ook om te laten zien dat de vorm uitmaakt voor de critical massZet iedereen op een lijn, of in een homogene blob, en die kansen zijn opeens drastisch anders.
Helaas haalt hij alleen aan dat het op elkaar lijkt, maar niet dat de een in een minuut weg was en de ander daar een paar uur/dagen over deed.quote:Op donderdag 13 december 2018 22:48 schreef controlaltdelete het volgende:
Tingo kaartte dit ook al eens aan
Interessant..
Ik weet het al, het was een complot om de term "3e wereld" bekendheid te geven.quote:Op donderdag 13 december 2018 21:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Als de Sovjets, de NAVO, China en India, Pakistan en nog een stel landen in de koude oorlog dit nu wisten, dat het onmogelijk was een kernwapen te bouwen, wie moest er dan eigenlijk bang w0rden gemaakt?
Niet om jou hoor, maar het is nogal interessant als iemand kernwapens ontkent. Elk ander zou dezelfde vragen krijgen, en die zouden zich ook herhalen als er geen redevoering is.quote:Op donderdag 13 december 2018 22:39 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Waarom ben je daar dan zo gewoon benieuwd naar?
Ik vind van wel. Geen idee wat er nep aan zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 14 december 2018 11:58 schreef DupingDelight het volgende:
Dit ziet er niet echt realistisch uit, imho.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Filmpje gaat over soldaten tijdens een training met een kernwapen. Logisch dat je dan op de soldaten de focus legt. En dat er geknipt is lijkt me niks geks als je bedenkt dat er meer dan 1 camera's zijn op de wereld.quote:Er is ook in geknipt. Ik vraag me af waarom.
Ook het moment van de explosie staat niet op film, net als bij dat filmpje dat CAD gisteren postte. Vraag me af waarom.
Bovenstaande komt overigens uit:
No shit!quote:Op vrijdag 14 december 2018 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Geen idee wat er nep aan zou moeten zijn.
[..]
Filmpje gaat over soldaten tijdens een training met een kernwapen.
Als je naar het gifje kijkt dan zie je dat er geknipt is binnen het beeld afkomstig van 1 camera en dat de paddenstoelwolk na de cut ineens oogt als in de afbeelding er boven.quote:Logisch dat je dan op de soldaten de focus legt. En dat er geknipt is lijkt me niks geks als je bedenkt dat er meer dan 1 camera's zijn op de wereld.
Ja of het is een hand-held canera, en de persoon keek weg van de blast...quote:Op vrijdag 14 december 2018 13:04 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
No shit!
[..]
Als je naar het gifje kijkt dan zie je dat er geknipt is binnen het beeld afkomstig van 1 camera en dat de paddenstoelwolk na de cut ineens oogt als in de afbeelding er boven.
I smell fish
Good grief...I actually took the time to catch up on this topic last nightquote:Op vrijdag 14 december 2018 11:58 schreef DupingDelight het volgende:
Dit ziet er niet echt realistisch uit, imho.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is ook in geknipt. Ik vraag me af waarom.
Ook het moment van de explosie staat niet op film, net als bij dat filmpje dat CAD gisteren postte. Vraag me af waarom.
Bovenstaande komt overigens uit:
Excellent post.quote:Op vrijdag 14 december 2018 13:48 schreef Tingo het volgende:
[..]
Good grief...I actually took the time to catch up on this topic last night and almost lost the will to live afterwards.:) I honestly don't have the time or energy right now to even answer some of the mind-boggling posts. Anyhoos....
In a lot of the 'nuclear' explosion test footage, the explosions (mushroom clouds) look to have been superimposed on a background. It looks like crude special effects. Pretty much all the footage was produced/edited etc. at Lookout Mountain military studios, which were bigger and better equipped than all of the Hollywood studios of the time.
The witness testimony from Hiroshima and Nagasaki is also unconvincing (melted skin, bodies melted together etc.) People traumatised by the horror of a firebombing could easily be very mistaken.....or could, for whatever reasons, embellish on what they experienced.
People were also told that nothing would be able to grow for years and years in the aftermath of a 'nuclear' explosion because of the radiation, which has been shown not to be true. The power grid wasn't all that badly damaged as the tram cars were up and running within a few days after the (fire) bombings. Then there were the clearly faked images of the black shadows on walls and pavements.
Then there are the theory-based claims from scientists, who could be nothing more than well educated crooks working for military intelligence, governments etc.
Nuclear bomb scare propaganda from 1965....
'Melting of the upturned eyeball' indeed.
Yes folks, this is what could happen!
Be afraid, be very afraid.![]()
People should be asking why on earth they ever made this kind of shit....and it's not just a few films...there's tons of it which is just as bad, if not worse.
Als jij je hand voor een felle lamp houdt, of het licht van een lasapparaat, heb je toch ook een soortgelijk effect?quote:Op vrijdag 14 december 2018 14:25 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Excellent post.
Iemand postte van de week nog een filmpje waarin oude veteranen die claimen ooit bij een proef aanwezig te zijn geweest, doodleuk zaten te vertellen dat de flash er voor zorgde dat ze, terwijl ze de handen voor hun ogen hadden, ze al de botjes en bloedvaten in hun handen konden zien en dat ze als het ware dwars door mensen heen konden kijken en hun skelet zagen. Zo ontzettend fel was dat licht. Een soort van zo fel als 1000 zonnen moet dat zijn geweest.
Dan hou je het tegen de bron.quote:Op vrijdag 14 december 2018 14:32 schreef illusions het volgende:
[..]
Als jij je hand voor een felle lamp houdt, of het licht van een lasapparaat, heb je toch ook een soortgelijk effect?
Ik zeg ook niet tegen, maar vóór. Maar gebruik maar een lamp, veiliger.quote:Op vrijdag 14 december 2018 14:41 schreef ATuin-hek het volgende:
Je hand tegen een actief lasapparaat houden lijkt me een bijzonder slecht idee.
Dat wel uiteraard.quote:Op vrijdag 14 december 2018 14:41 schreef ATuin-hek het volgende:
Je hand tegen een actief lasapparaat houden lijkt me een bijzonder slecht idee.
Heb mijn collega net voor een felle lamp gezet en zag zijn skelet niet.quote:Op vrijdag 14 december 2018 14:43 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet tegen, maar vóór. Maar gebruik maar een lamp, veiliger.
Joh, begrijp je echt niet wat ik bedoel? Zet een goeie MagLite tegen je hand, en je snapt het misschien.quote:Op vrijdag 14 december 2018 14:44 schreef DupingDelight het volgende:
[..]
Heb mijn collega net voor een felle lamp gezet en zag zijn skelet niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |