abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 december 2018 @ 18:53:20 #101
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183813483
edit: haha, Nolita, is het gelukt? :P. ik haal m'n linkje dan ook weer weg 8-) .

En over eten gesproken: ik zit toch vaak om half 6 te eten, omdat hij het anders niet redt. Soms eet ik dan gelijk mee want gezellig en goed voorbeeld en zo (maar dan krijg ik 's avonds weer honger) en soms niet. En op werkdagen heeft hij pech, dan eet hij op weg naar huis een snack en dan schuif ik thuis snel wat naar binnen en hopelijk lukt dat dan net voor de 'ik ben te moe voor alles maar heb honger maar waaaaaah'-deadline.
Ik geef: meer fruit, rijstwafel, boterham, restje pap, wat er maar is eigenlijk. Ik probeer altijd normale dingen te geven waardoor het ook niet zo erg is als hij daardoor het volgende eetmoment minder trek heeft.

[ Bericht 27% gewijzigd door Lemijn op 18-12-2018 19:01:43 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:00:37 #102
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183813627
*O* elliebell en Kees, welkom bij de dreumesjes! *O*
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_183813811
Haha lemijn ja, zag net je reactie dus heb er weer even iets terug gezet anders stond het zo vreemd. Maar het lukte vriend om nog iets los te halen 8-)
Ze drinkt er ook eigenlijk nooit uit, maar ze had m zelf gevonden nu op het aanrecht. Ze drinkt vooral uit de miracle cup en open beker oefenen we ook regelmatig, gaat idd steeds beter!

Fijn hoe jullie afbouw met voedingen gelukt is! Kan me voorstellen dat je hem mist snachts. N wordt nog altijd 1x wakker in dr eigen bed en dan slaapt ze bij ons verder. Stiekem genieten we daar wel van. :D
Gisteren lukt inslapen niet en ging ik samen met haar naar bed om 21:15; als ze dan eenmaal slaapt slaapt ze wel de nacht door.
pi_183814522
Teetje slaapt al tijden op zijn eigen kamer, dus wat dat betreft is er geen verandering. Alleen de voedingen dus. Bedankt voor het delen van jouw ervaring Lemijn! En Nolita, fijn, dat N het zelf regelt! Daar hebben wij ook heel lang op gewacht. Maar op een incidentele nacht doorslapen na, blijft ie er om vragen. En wij zijn de gebroken nachten na bijna twee jaar wel een beetje zat. Nu is niet meer drinken natuurlijk geen garantie voor doorslapen, we'll see..
pi_183816166
Bedankt voor de felicitaties. :*

Rena wij vierden het zondag al met familie, vlaggetjes en ballonnen, taart, cadeautjes, enz. Het was een mooie dag. O+

Banaan heeft ook die onrust rond van de middag. Vandaag gaf ik peer en een Babybel als tussendoortje en was hij vrolijker. Wat ik dan wel jammer vind is dat hij gelijk minder trek had in avondeten.
Ik voed ook vaak tussen het eten koken door nog een paar slokjes borstvoeding. Minder praktisch maar het helpt tegen het zeuren.

Mijmpie klinkt ook wel heel lief LeSage. :D

Met kerst gourmetten we bij mijn ouders en bij mijn schoonmoeder. We hebben het laatst al eens gedaan voor de lol en Banaan vond het best leuk al die pannetjes op tafel. Ik gooi altijd ook groente in de pannetjes en met kaas erbij vindt Banaan alles lekker. ;)

Wat goed Nolita en Lemijn geen nachtvoedingen meer. Wie had dat ooit gedacht? :D
Ik zit nog middenin de 1001 nachtvoedingen maar vind het niet zo erg. Alleen als hij net gedronken heeft, ik net lekker ga liggen en hij wil weer aan de borst, dan baal ik. Het is nog zo heerlijk knus samen slapen, dat ik het wel denk vol te houden zo totdat hij twee jaar is.

Welkom Ellie en Kees! *O* *O* *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183817180
Die verdomde fokwet o|O
N werd na een half uur ontroostbaar wakker en nadat ze een kwartier jammerend op schoot had gezeten maakte ze duidelijk de borst te willen...dan kun je toch niet weigeren! Nu hopen dat dit niet voor de nacht geldt. Ik geloofde niet zo in de fokwet, maar hij is er dus echt :X
pi_183818091
Elliebel en Kees, gefeliciteerd en welkom *O* *O* *O*

Lemijn, wat fijn te lezen dat het cold turkey stoppen met de nachtvoedingen zo goed gaat. Herkenbaar ook van dat moeilijker in slaap kunnen komen. Ik ben nu nog steeds 1-2 keer per nacht wakker door gewenning, terwijl Simon doorslaapt.

Beterschap voor alle zieken!

Simon krijgt hier meestal rond 16 uur ook nog fruit.
Hoe doen jullie dat met avondeten en naar bed gaan? Ik lees eettijden tussen 18-19 uur. Hoe laat gaan jullie dreumesjes dan naar bed?

Ik wil het liefst uiterlijk 18 uur eten, maar vaak wordt het later, tegen 18:30 en aangezien hij niet zo snel eet, zijn we vaak pas na 19 uur klaar met eten. Dan kan ie nog 10 minuten (of minder) rondlopen/spelen voordat we naar bed gaan om 19:30. Soms vind ik het echt lastig, op tijd eten en op tijd naar bed.
  dinsdag 18 december 2018 @ 22:14:32 #108
481179 VogelOpVenus
blind date op de planeet
pi_183818578
-

[ Bericht 100% gewijzigd door VogelOpVenus op 18-12-2018 22:14:45 ]
Secret Santa voor leukste hippie van OUD ♥
pi_183822603
Zo, dat was me een nachtje: 03:45 Simon wakker door onbekende reden. Bed was lava, luier verschoond, aan de borst om weer in slaap te komen. 45 minuten later nog niet gelukt. Ik gefrustreerd weggelopen, man probeert het 10 minuten, en is er dan weer klaar mee ("lukt niet, roept alleen maar mama, mama, mama"). Man wil hem bij ons in bed nemen, geen optie, want dan wordt er helemaal niet meer geslapen. Ik maar weer eruit, uiteindelijk lag ik om 05:30 weer erin, wekker ging om 06:30. dat ene uurtje heb ik ook niet meer geslapen, want koud en niet kunnen slapen }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:|

Ben wel een beetje boos op man, makkelijk op te geven na 10 minuten. Gelukkig moet ik werken en hij niet en heeft hij prima geslapen en kan ik uitstekend functioneren op 4 uurtjes slaap 8)7 8)7 8)7 (want ik ging natuurlijk ook nog eens te laat naar bed) op mijn laatste superdrukke werkdag van dit jaar. En dan vanavond ook nog etentje van mijn werk, dus vroeg erin lukt ook niet vanavond :( :( :( :( }:| }:| }:| }:|

Zo, dat lucht op :+ :+ :+
*einde cynische frustratieposting*
  woensdag 19 december 2018 @ 07:21:47 #110
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_183822648
Dat is ook superstom Tolstoi! :( .
Nog eens over hebben met daglicht misschien?

Hier was het kwart over 6, niet veel te vroeg en we hebben een onwijs relaxte ochtend daardoor in plaats van te haasten naar de crèche :o .
pi_183825034
Als het lukt eten we al om vijf uur/half zes, zes uur Banaan in bad en slaapt hij rond zeven uur. Alles een uurtje later als hij goed geslapen heeft overdag. Ik vind het ook vaak een enorm gehaast om hem op tijd in zijn bed te krijgen.
Hij sliep precies het klokje rond sinds kwart voor acht gisteravond. Heel fijn, als hij om zes uur ’s ochtends wakker wordt zijn we allebei chagrijnig. Hij was wel elk uur even aan het jammeren, liet rond drie uur een harde scheet en liet me toen eindelijk wat meer met rust. :D

Stomme Fokwet Nolita. Je weet in ieder geval dat ze zonder die avondvoedingen kan, dat geeft hoop voor de nabije toekomst. Misschien heeft ze het vanavond al niet eens meer nodig. :)

Tolstoi :* Ergens snap ik wel dat als hij alleen maar “mama” hoort dat hij denkt dat het hem niet gaat lukken maar hij moet toch ook begrip hebben dat jij er ’s ochtends weer vroeg uit moet. Misschien kun je eens proberen uit te leggen dat als hij vraagt naar mama, dat het niet automatisch betekent dat jij hem wel terug in slaap kunt krijgen?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_183828219
Hoi :W Kees en ik komen ons melden, hij is 1! Dank nog voor de felicitaties :)

Gisteren was een matige dag met 39,5 koorts door een niet overgaande oorontsteking. Nu weer antibiotica gekregen en het is weer een blije man aan het worden. Zaterdag z'n echte (kleine) feestje, dus dan doen we de herkansing.

Gek hoor, dat mijn lieve baby nu een dreumes is. Ik verheug me wel enorm op alle ontwikkelingen zoals los lopen (hij gaat al als een speer langs de bank en loopwagen) en praten (oogst tot nu toe is 'dah' (dag inclusief zwaaien) papa en mama O+), dus leuk om hier te lezen wat ik kan gaan verwachten.
Oh, en ik hoop nog op betere nachten (fijn Lemijn dat het zo'n succes is! ook al mis je hem wel). De afgelopen weken waren bijzonder matig, dus ik hoop als hij weer helemaal fit is, en ook door heeft nu een dreumes te zijn, dat ineens helemaal goed zal gaan :+
pi_183828445
Welkom ellie en kees *O*

Vanaf nu gaan die dreumesontwikkelingen zoooo snel :D wedden dat hij volgende week minstens drie nieuwe dingen doet?

Ik vind dit zooooon leuke tijd O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_183830157
Ik wil het hier ook even delen..

‘Geef kinderen onder de zes vooral géén rijstwafels’

https://www.ad.nl/koken-e(...)ijstwafels~a019cccf/

/gaatweerterugnaarhetbabytopic!
pi_183844142
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 15:48 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik wil het hier ook even delen..

‘Geef kinderen onder de zes vooral géén rijstwafels’

https://www.ad.nl/koken-e(...)ijstwafels~a019cccf/

/gaatweerterugnaarhetbabytopic!
Goed linkje!

Ik wist sowieso niet dat ze aanraden om de hoeveelheid rijst te beperken. Maar ik heb dan ook niet het boekje van het cb of voedingscentrum helemaal doorgelezen. Dat wordt terug naar 1x per week rijst. Wel jammer, want dat is favoriet hier.
pi_183848684
FF, mijn dreumes is zonder morren overgestapt op maiswafels.
pi_183848821
Oef Tolstoi heb je de dag overleefd gisteren?

Pkm ik was gister ivm kerstborrel pas laat thuis en ze sliep idd al zonder voeding toen ik thuis kwam.

Elliebel gefeliciteerd en welkom met kees!! De ontwikkeling gaat nu echt heel hard en het is idd zo leuk!

Thnx voor de tip over rijst; ik wist dit ook niet, maar we eten het ook maar sporadisch.
pi_183848913
Banaan en Kees, welkom *O*

Tolstoi en Nolita, hoe ging de afgelopen nacht? Beter hoop ik?

Wij eten hier altijd erg op wisselende tijden :@ Ik zou willen dat ik een Rust en Regelmaat-huishouden had, maar dat heb ik niet. Een Reinheid-huishouden trouwens ook niet :')
Zeker aankomende namiddag/avond/nacht wordt een zooitje, want de oudste (14 jaar) heeft vanavond kerstgala en er blijven 2 vriendinnen logeren en aangezien dat niet in haar kamer past, gebeurt dat beneden in de woonkamer. 2 op de hoekbank en 1 in een matras op de grond.
Het leuke is dat dat kerstgala is in de discotheek waar ik vroeger altijd kwam. Maar goed dat de muren niet kunnen praten, haha :% Mijn lief haalt de dames dan op en gaat met ze vette bek halen, want dat hoort als je bent wezen stappen, hahaha

Ennnnn: de papieren voor het huis zijn goedgekeurd *O* Ik zit nu te wachten op een telefoontje voor een afspraak voor de sleuteloverdracht
pi_183849358
Ik kom even oversteken. :)
Mijn baby is vandaag gepromoveerd tot DREUMES!
1 jaar geworden. O+ *O* *O*
Ongelooflijk hoe snel dat gegaan is. Ik verwachtte een babytijd met gebroken nachten, lange huil-avonden, spuugjes van hier tot ginder, kwijl bij tandjes, stress rondom op tijd weg zijn, ontroostbare avonden, borstvoeding tot 3 á 4 maanden, ongedoucht de dag doorgaan vanwege plakbaby of speed-douchen.

Maar nee: niets van dat alles. *O* Alles viel mee en was best makkelijk. :P
Borstvoeding geef ik nog steeds, ben nooit gaan afbouwen dus dat vind ik wel heel cool.
Ze heeft weleens huilpieken gehad in de avond maar niet echt memorabel en uitzonderlijk.
Ik ben altijd op tijd de deur uit (hoe dan!?) en de draagzak Tula is dé aankoop van het jaar geweest. *O*
Spugen heeft ze weinig gedaan. Kwijlen evenmin.
Ze is best een aardige slaper (op die 3 x 10 minuten voeding per nacht na, ook geen drama’s) en overdag slaapt ze nog steeds een keer of 3 á 1,5 uur. *O*
Douchen kan gewoon zonder klok!

En wat is ze leuk. O+ En mooi. O+
Ze schuifeld langs de bank en kruipt i.p.v. tijgeren en ze is dol op haar broer.
Mijn poppenprinsesje. O+

Stop de tijd. :X
pi_183849573
Bedankt voor de tussendoortjestips! Ze krijgt hier ook nog groente uit een potje :@ omdat ze het dus niet red tot manlief thuis is, en ik moet nog even gaan leren organiseren apart te koken voor haar. Tot 18.00 red ze het gewoon niet, of we hebben oorlog :+ Ze snackt vaak wel nog mee van wat wij eten als we aan tafel gaan, stukken groente en aardappel gaan er al goed in, volgens mij is ze een kleine kliko in wording.

Elliebel, van harte met Kees *O*

Venco, gefeliciteerd met Z O+ Wat klink je heerlijk verliefd *;

LadyS, wat fijn van het huis *O* Het lijkt me bijzonder en leuk om dames te hebben die al gaan stappen en nog zo’n kleintje in huis :D

Tolstoi :* Hopelijk had je vannacht een betere nacht!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_183849610
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 18:50 schreef Lemijn het volgende:
Ik heb een heel verhaal getypt over hoe wij met de nachtvoedingen zijn gestopt. Vanwege de lengte in een spoiler, reageren mag gewoon openbaar hoor!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Z. drinkt ook nog een keer of 2 per nacht dus even onthouden deze.
Hoe oud is je zoon inmiddels? :)
pi_183850434
Venco, gefeliciteerd met de promotie van Z, welkom bij de dreumesen *O* *O* *O* *O* *O*
pi_183851797
Venco, gefeliciteerd en ook welkom hier! *O*

Rena: nou heb ik een hele matige eter, maar hij krijgt altijd wel wat van wat wij eten om te proeven. Ik kook dus nooit apart. Wel zet ik eerder iets even apart voordat ik voor (veel) ga kruiden of zout er doorheen doe. Je kan dat natuurlijk ook even pureren met een staafmixer ofzo, dat kost ook weinig tijd. En ik kook vaak eerder, zodat Kees vast kan eten en warm het dan even op als vriend en ik gaan eten. Maar potjes zijn ook prima natuurlijk (Kees krijgt ook nog steeds fruit uit potje, hij lust vers niet :X )
pi_183852127
Venco, ook welkom en gefeliciteerd *O* Ik heb echt het gevoel dat jullie babies nog lang geen jaar zijn :{w :o

Rena, je mag het geen stappen noemen hoor, het is een kerstgala vanuit school. Alleen hebben ze dit jaar besloten om de discotheek in het dorp te gebruiken i.p.v de eigen gymzaal. Verder zal het geen wilde fissa worden. Uiterlijk 23.30 worden ze geacht om weg te gaan. Maar mijn lief vond het een leuk idee om net als vroegah shoarma te gaan halen en waarschijnlijk ook omdat hij er vooral zelf trek in heeft :')

Mijn jongste dochter neemt ook een vriendinnetje mee vanmiddag en vanavond, dus het huishouden van Jan Steen is helemaal compleet vandaag :')

En nu ontopic: We zijn naar het cb geweest en hebben weer een sticker gekregen. En prikjes, daar was meneer minder van gecharmeerd ;( . Stats: 11.290 gram en 81,5 cm. Hij zit nu perfect op het middelste lijntje, terwijl hij uit de bovenste regionen kwam :D
pi_183854813
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 11:43 schreef elliebell het volgende:
Venco, gefeliciteerd en ook welkom hier! *O*

Rena: nou heb ik een hele matige eter, maar hij krijgt altijd wel wat van wat wij eten om te proeven. Ik kook dus nooit apart. Wel zet ik eerder iets even apart voordat ik voor (veel) ga kruiden of zout er doorheen doe. Je kan dat natuurlijk ook even pureren met een staafmixer ofzo, dat kost ook weinig tijd. En ik kook vaak eerder, zodat Kees vast kan eten en warm het dan even op als vriend en ik gaan eten. Maar potjes zijn ook prima natuurlijk (Kees krijgt ook nog steeds fruit uit potje, hij lust vers niet :X )
Verder eet ze eigenlijk bijna alles gewoon nu hoor, brood, fruit, tussendoortjes, alleen dat hapje groente om half 5 komt uit het potje. Ik ga binnenkort het doen zoals jij het nu doet :Y

LadyS, shoarma smaakt ook het lekkerst als het laat in de avond of ‘s nachts is vind ik :D Hopelijk heeft ze een leuke avond! Mooie stats van Mie, sneu van het prikje ;(

Verder ben ik gewoon heel erg verliefd op mijn meisje en volgens mij zijn de gevoelens wederzijds *;
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')