abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188349137
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 18:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

*;

Je gaat er zoooo blij van worden :Y

Van die cubes in ieder geval. Of je van mijn subliminatie blij wordt... dat valt nog te bezien :+
Nou dat gaan we dan wel een keertje zien dan hea. Eerst cubes uitproberen :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188358957
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2018 09:38 schreef Dr_Flash het volgende:
En ik maar denken dat dit onder TRV-ers gesneden koek was :P Gaat dus om dit soort "must-haves" :') https://www.sunflake.nl/p(...)OEAQYASABEgLRsvD_BwE

[ afbeelding ]
Heel fijn!! Zolang ze maar dun zijn en dus niet extra ruimte in beslag nemen.
  Moderator zondag 11 augustus 2019 @ 01:33:54 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188385015
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik geef Cat wel de schuld :P die zit mij subliminaal te beīnvloeden. Met wel meer dingen dan alleen dit trouwens :D
Goeie plottwist _O-

Enne, bloeit er iets op? O-) *;
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  One tough cookie zondag 11 augustus 2019 @ 02:03:10 #104
169210 liesje1979
pi_188385271
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 01:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Goeie plottwist _O-

Enne, bloeit er iets op? O-) *;
Oeh zou het? O+
Fles. DM!
  zondag 11 augustus 2019 @ 07:08:04 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188385715
Ga slapen jullie :P
pi_188386107
quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2019 07:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Als jij ook gaat slapen :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 11 augustus 2019 @ 10:25:54 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188386988
Net nog even uitgeslapen :O O+ zo lekker altijd _O_
  Moderator zondag 11 augustus 2019 @ 13:33:36 #108
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188389599
quote:
11s.gif Op zondag 11 augustus 2019 02:03 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Oeh zou het? O+
Fles. DM!
Hou me ook even op de hoogte O-)

quote:
10s.gif Op zondag 11 augustus 2019 07:08 schreef Dr_Flash het volgende:
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2019 09:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Als jij ook gaat slapen :P
Dit klinkt als op de vraag ontwijkend gedrag :D *;
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_188389645
Ik heb een set packing cubes :@ (gekocht bij Amazon, waar ze een stuk goedkoper zijn). De volgende vakantie wordt de eerste keer dat ik ze gebruik. Mijn idee: ik rol alle kleding op om zoveel mogelijk ruimte te besparen. De cubes lijken me zeer handig om alles in -soort van- categorieen in te pakken en wat ik op de vakantiebestemming nodig heb, weet ik dan zķ te vinden.

Ik heb geen idee of het werkelijk handig gaat zijn, maar we gaan er vast achter komen... :P
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_188390233
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:37 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik heb een set packing cubes :@ (gekocht bij Amazon, waar ze een stuk goedkoper zijn). De volgende vakantie wordt de eerste keer dat ik ze gebruik. Mijn idee: ik rol alle kleding op om zoveel mogelijk ruimte te besparen. De cubes lijken me zeer handig om alles in -soort van- categorieen in te pakken en wat ik op de vakantiebestemming nodig heb, weet ik dan zķ te vinden.

Ik heb geen idee of het werkelijk handig gaat zijn, maar we gaan er vast achter komen... :P
Is handig. Ik doe het ook altijd zo *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 11 augustus 2019 @ 14:24:11 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188390488
Ik heb ook een tas voor electronica die wel een beetje packingcubevormig is. Bevalt op zich prima. Ben alleen benieuwd wat ik van die set het meest ga gebruiken en waarvoor. Die waszak lijkt me op zich ook wel nuttig. En er zit er eentje bij zonder mesh, die zal wel voor schoenen zijn. Maar ja ik heb maar 1 paar schoenen :D
pi_188423980
Er zijn trouwens ook packing cubes verkrijgbaar die je kunt vacumeren _O_
https://www.google.com/se(...)ng+cubes+compression

Dus als je al twijfelt tussen het gebruik van cubes ķf vacuumzakken, dan is dit een mooie oplossing :) .
pi_188430139
Waar zie je die dan? ik zie wel "compression cubes" die alleen de zijkanten wat dichter naar elkaar schroeven. Waar je dus niks mee wint en waar je kleding hoogstens gekreukeld als neuk uitkomt.
pi_188430414

Dit is toch een stel waarvan ik in het verleden dacht "mwoa die zeggen op zich wel zinnige dingen". Behalve dat het allemaal open deuren zijn voor iedereen met een IQ van boven het vriespunt, maar vind die maar eens in de US of A.

Scroll to 3:39:

quote:
If you're really organized, you can save your travel list so that the next time you go on a trip, you don't have to start over, but we've never gotten to that point yet.
Wacht wat? :?

Dit is echt looney tunes stuff. Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:23:08 #115
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_188431057
Gewoon een uurtje voordat je gaat je tas op je bed zetten. Volproppen met wat je nodig denkt te hebben. Dan rustig een kopje koffie drinken. Dan bedenk je nog 1 of 2 dingen die echt mee moeten. Die prop je er nog bij. Op het allerlaatste moment nog bedenken dat een handdoek meenemen wel handig is.

Niet te grote tas nemen, zoveel heb je echt niet nodig. Als je je geld/telefoon/paspoort maar meeneemt. Je kan altijd een keertje wassen of wat nieuwe sokken kopen ofzo.

In je tent / hotelkamer tas leegstorten op de grond. Dan kun je overal makkelijk bij. En als je weer naar huis gaat prop je alles er weer in. Echt stinkende sokken gewoon weggooien.
pi_188431472
Ik dacht dat dit topic door TS gestart is om serieus te vragen naar ervaringen met packing cubes? (zo leek het althans...). Het lijkt inmiddels een soort van rant fest te worden... maar ach, gelukkig beginnen de scholen binnenkort weer en wordt de verveling op de zolderkamer ook weer wat minder (hopelijk).
pi_188432247
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 21:39 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik dacht dat dit topic door TS gestart is om serieus te vragen naar ervaringen met packing cubes? (zo leek het althans...). Het lijkt inmiddels een soort van rant fest te worden... maar ach, gelukkig beginnen de scholen binnenkort weer en wordt de verveling op de zolderkamer ook weer wat minder (hopelijk).
Ja ik ga weer echt net zo los als in het begin :D Maar goed zoals je kunt zien heb ik inmiddels zelf ook een setje aangeschaft :Y Gewoon om eens te kijken of het nou echt wat is. Al moeten we niet de illusie hebben dat ik er helemaal onbevooroordeeld in sta :') Maar wie weet valt het mee.

Staat voor een groot deel ook los van al die inpak-adviezen die kennelijk inderdaad voor Amerikaanse hutkofferslaven bedoeld zijn. Ik kan daar niet zo veel mee, sorry :)
  Vis een optie? zondag 18 augustus 2019 @ 00:53:17 #118
70532 loveli
N
pi_188499543
Die dingen zijn life savers!
Oude situatie: inpakken, me afvragen of ik nog meer nodig heb (ja, dus losse stort in 60 liter wielentas) en dan totale chaos.
Nieuwe situatie: 3 cubes (broeken en shirts/truien, blouses en jurken, ondergoed) en schoenen los, in een kleine rolkoffer.
Voor dezelfde reis kan ik nu in de 60 liter tas m'n eigen dekbed meenemen in plaats van te veel meuk.

Als je van jezelf gestructureerd bent is er misschien minder winst, maar inpakken gaat bij mij een stuk beter met die dingen.
crap in = crap out
  zondag 18 augustus 2019 @ 09:50:28 #119
78918 SeLang
Black swans matter
pi_188501439
Als het om structuur gaat: Ik heb een paklijst in excel waarin ik aanvink wat er mee gaat. Excel rekent dan gelijk het gewicht van mijn tas uit, dus nooit verrassingen op het vliegveld en voor trekking kan ik de boel optimaliseren en zien hoeveel ik bespaar door bepaalde zaken thuis te laten. Voordat ik begonnen ben met inpakken weet ik al op de gram nauwkeurig wat het weegt.

Elke reis is een nieuw tabblad. Als ik een nieuwe reis begin dan kopieer ik het vorige tabblad in een nieuwe en voeg evt dingen toe die specifiek zijn voor de nieuwe reis. De lijst zelf wordt dus steeds langer maar veel dingen die ik vroeger meenam vink ik nu niet meer aan. En als ik achteraf iets extra's nodig bleek te hebben dan voeg ik dat toe aan de lijst zodat ik het de volgende keer in overweging kan nemen.

Het mooie is ook dat je een geschiedenis opbouwt en ik bijvoorbeeld precies kan zien hoeveel (en welke) sokken ik op een bepaalde reis 5 jaar geleden mee had en of ik een warme jas wel of niet mee had. Dit helpt met beslissen.

En bepaalde kleine dingetjes die je gemakkelijk vergeet maar wel belangrijk zijn zie je altijd op de checklist staan en vergeet je dus nooit. Een bepaald verloopsnoertje, een universele sink-plug, een waslijntje, etc.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 18 augustus 2019 @ 10:56:47 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188502175
quote:
2s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:50 schreef SeLang het volgende:
Als het om structuur gaat: Ik heb een paklijst in excel waarin ik aanvink wat er mee gaat. Excel rekent dan gelijk het gewicht van mijn tas uit,
Zoiets zei je al ja :Y In ben eigenlijk best wel bar benieuwd naar dit. Kun je dat bestand eens delen? (geanonimiseerd / alleen dummy data of zo) _O_
pi_188509686
Ik heb een jaar of wat geleden van die packing cubes gekocht (of eigenlijk gekregen voor mijn verjaardag omdat ik weer eens niks wist en het eens wilde proberen), ik zou nu niet anders meer willen. De extra ruimte haal je er volgens mij uit doordat je in een cube spullen kan proppen wat je in je hele koffer of tas toch een stuk minder kan en de extra ruimte en gewicht die die cubes innemen is echt verwaarloosbaar, tenminste als je een goed merk als Osprey of Eagle Creek hebt. Zeker die double sided cubes vind ik geweldig, in de ene kant gaan je schone spullen (ik heb hier alleen kleintjes van dus ondergoed en sokken) en in de andere kant stop je je gebruikte.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zondag 18 augustus 2019 @ 20:17:01 #122
78918 SeLang
Black swans matter
pi_188510483
quote:
3s.gif Op zondag 18 augustus 2019 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zoiets zei je al ja :Y In ben eigenlijk best wel bar benieuwd naar dit. Kun je dat bestand eens delen? (geanonimiseerd / alleen dummy data of zo) _O_
Teveel werk :P

Maar je draait dat zo in elkaar. Is natuurlijk geen rocket science.
Mijn reisverslagen
  zondag 18 augustus 2019 @ 20:25:36 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188510669
Ik heb al een kofferweger besteld, komt morgen.
  zondag 18 augustus 2019 @ 20:29:34 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_188510747
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2019 20:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb al een kofferweger besteld, komt morgen.
Ik weeg elk item afzonderlijk op de keukenweegschaal en tel dat op :7

Maar als eindcheck ga ik met en zonder rugzak op een personenweegschaal staan en dat verschil komt altijd wel goed overeen.
Mijn reisverslagen
  zondag 18 augustus 2019 @ 20:34:12 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188510860
ik moet gewoon even kijken hoe ik dat met die vinkvakjes doe in Excel. Maar dat is meer een DIG vraag dan voor hier.

Heel veel zin in mijn volgende reisje iig. Inmiddels binnen een week na nu *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')