En wat is daar mis meequote:Op vrijdag 11 januari 2019 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Gesponsord blog vol met onzin: https://jlovestotravel.com/getest-packing-cubes-van-sunflake/
"Doordat de packing cubes de kleding platter maakt kon ik zoveel kilo meer meenemen op de terugweg" Wat?
doordat je kleding anders inpakt wordt het toch niet lichter, dus in principe zou je niet meer gewicht mee kunnen nemenquote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee
Shoppen
Maar je kleding neemt dan blijkbaar minder ruimte in wat je kunt opvullen met andere spullen = meer gewicht mee terugnemen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:34 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
doordat je kleding anders inpakt wordt het toch niet lichter, dus in principe zou je niet meer gewicht mee kunnen nemen
volgens mij mag je dezelfde hoeveelheid gewicht heen en terug meenemen. Dat je er meer in propt kan natuurlijk als je nog niet aan de limiet zat.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar je kleding neemt dan blijkbaar minder ruimte in wat je kunt opvullen met andere spullen = meer gewicht mee terugnemen.
Daarvoor heb ik altijd een aparte zak.quote:Op maandag 10 december 2018 09:56 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
En wat doe je met vieze kleding?
Iquote:Op woensdag 12 december 2018 08:16 schreef Reageurs het volgende:
Het grootste voordeel van packing cubes is bij de beveiliging. Even dat zakje met vloeistoffen eruit halen zonder dat m'n halve tas eruit valt. En bij het inpakken na de beveiliging gewoon de paar -nog gecomprimeerde- packing cubes erin gooien.
Zelfde als je nog even snel iets eruit wil halen. Hoef je niet je gehele tas overhoop te halen.
Het voordeel voor rolkoffertjes is een stuk minder, maar reizen met een rugzak is veel relaxter. Alleen het hoognodige en als ik echt wat mis kan ik het altijd nog kopen (vrijwel nooit nodig).
Ja, d’ohquote:Op vrijdag 11 januari 2019 13:55 schreef Noudanzeg het volgende:
nou,
[..]
volgens mij mag je dezelfde hoeveelheid gewicht heen en terug meenemen. Dat je er meer in propt kan natuurlijk als je nog niet aan de limiet zat.
Wat een gedoe. Ik flikker alles gewoon in een tas en ik ben ook binnen 5 minuten klaar.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 14:28 schreef Seven. het volgende:
Ik heb dus al dit soort zaken, ik reis gemiddeld 2 keer per maand en ik zweer erbij.
Ik heb standaard 1 ziplock zakje ingepakt in de koffer zitten met reserve ondergoed en sokken en 1 of 2 panty's. Daarnaast heb ik een zak met liquids/fluids standaard in het bovenvakje van mijn koffer. En ik heb een zakje met medicijndoosje, rennies die niet in het medicijndoosje passen, douchekapjes, wattenstaafjes, wattenschijfjes, reisborsteltje. En ik heb altijd een tas bij me voor de vieze was.
Voor een kort reisje (2 nachten) doe ik daar nog een cube bij met alle kleren die ik nodig heb en een cube voor een extra paar schoenen, als ik die meeneem.
Voor een langer reisje: 1 zak voor broeken, 1 zak voor truien/topjes, 1 zak voor schoenen. 1 zak voor random shitjes zoals mijn riemen, mijn föhn. Ik leg ook altijd mijn kleren voor de volgende dag klaar.
Ik ben letterlijk binnen 5 minuten klaar met inpakken voor vertrek. Ik hoef me nooit te haasten op de laatste ochtend voor het uitchecken. En ook als de plannen wijzigen en ik moet ineens ergens anders naartoe, dan ben ik binnen 5 minuten up and running.
Ik heb zo'n spinner trolley van Samsonite. Klein dingetje maar ik neem nooit meer mee dan ik nodig heb. Uiteindelijk kom ik na elk tripje weer thuis met alleen vieze was en de ongebruikte reservespullen, en ik heb nog nooit iets extra hoeven te kopen. Mijn koffertje is echt superieur, hij rolt echt geweldig, ik kan in 5 seconden mijn vloeistoffenzakje tevoorschijn toveren etc.
En ik heb ook een kabel organizor, daar heb ik elke dag weer profijt van. Niet meer 10 kabels uit de tas trekken als je je lader wil pakken. Ik heb standaard 2 opgeladen powerbanks bij me.
[ afbeelding ]
Dan gooi ik nog een noise cancelling headset in de mix, waardoor je ronkende vliegtuigmotoren niet hoort (en 9 van de 10 keer zit ik in van die fucking propellorvliegtuigjes). Je hoort niets, gewoon lekker filmpje kijken en dan kom je niet knetter overprikkeld aan.
Als je zo vaak in vliegtuigen zit, merk je wel dat degelijk reisgerief een enorm verschil maakt.
Dat. Weet je wel hoe lang 5 minuten is?quote:Op vrijdag 11 januari 2019 16:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een gedoe. Ik flikker alles gewoon in een tas en ik ben ook binnen 5 minuten klaar.
Het probleem is groot en het is echtquote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat. Weet je wel hoe lang 5 minuten is?
Dit is weer typisch een Oplossing voor een probleem dat helemaal niet bestaat
Goed punt. Ik denk dat ik in een minuut of 2 eigenlijk wel klaar ben bij een kort tripje. Spullen bij elkaar scharrelen. Tas open. Spullen erin. Tas dicht.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Same herequote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed punt. Ik denk dat ik in een minuut of 2 eigenlijk wel klaar ben bij een kort tripje. Spullen bij elkaar scharrelen. Tas open. Spullen erin. Tas dicht.
Ik beweer dan ook niet dat er een probleem mee opgelost wordt. Maar het helpt mij om georganiseerd te reizen. En ik persoonlijk haat het om vieze was, schone was en dan het allerergste, gedragen schoenen door elkaar te flikkeren. En mijn kleding blijft veel netter op deze manier, wel zo handig als ik een meeting heb met onze president.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is handiger om retractable kabels mee te nemen. Binnen 1 seconde zijn ze operold en ingepakt. Scheelt ook weer een hoop volume van zo'n lompe organizer.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 15:43 schreef Metalfreak het volgende:
Voor zo'n kabel organizer ben ik echt te chaotisch, na het gebruiken van 1 kabel heb ik echt geen zin meer om dat netjes terug te gaan doen en wordt het dus 1 zooitje...
euhm, ja maar jij bent denk ik een man, terwijl Seven waarschijnlijk een vrouw isquote:Op vrijdag 11 januari 2019 16:07 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een gedoe. Ik flikker alles gewoon in een tas en ik ben ook binnen 5 minuten klaar.
normaal gesproken leveren die koffertjes geen problemen op, maar het zijn niet alleen oude vrouwtjes hoorquote:Op zaterdag 12 januari 2019 09:10 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Het is handiger om retractable kabels mee te nemen. Binnen 1 seconde zijn ze operold en ingepakt. Scheelt ook weer een hoop volume van zo'n lompe organizer.
Tevens mogen ze alle rolkoffertjes verbieden in de cabine. Die dingen nemen ontzettend veel ruimte in waardoor er een race op de overhead compartments ontstaat en vluchten niet weg kunnen omdat mensen hun bagage niet kwijt kunnen. En vaak zijn het ook nog eens van die mini-vrouwtjes die hun eigen koffer niet op kunnen tillen.En nee, ik ga niet helpen met je aso bagage
![]()
Ik prop liever in de cabine dan dat ik meerdere keren per maand mijn koffertje in moet checkenquote:Op zaterdag 12 januari 2019 09:10 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Het is handiger om retractable kabels mee te nemen. Binnen 1 seconde zijn ze operold en ingepakt. Scheelt ook weer een hoop volume van zo'n lompe organizer.
Tevens mogen ze alle rolkoffertjes verbieden in de cabine. Die dingen nemen ontzettend veel ruimte in waardoor er een race op de overhead compartments ontstaat en vluchten niet weg kunnen omdat mensen hun bagage niet kwijt kunnen. En vaak zijn het ook nog eens van die mini-vrouwtjes die hun eigen koffer niet op kunnen tillen.En nee, ik ga niet helpen met je aso bagage
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |