abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188599550
Ik vermoed dat het voornaamste bestaansrecht van die keurders is dat er dan wat op papier staat waarmee mensen de onderhandeling in kunnen.

Ik heb hier zelf ook 25k¤ aan inspectie punten gehad en het grootste deel als aankoop voorwaarde laten oplossen.

Kom je zelf nog van alles tegen? Is die keuring sluitend? Nee. Hier is bijvoorbeeld geen pan getild, kruipruimte luik alleen geopend voor een foto. Hij had hier ex zolder 213 M2 huis en 110 M2 garage te inspecteren. Je merkte goed dat hij er wel klaar mee was na een tijdje.

Jammer, je huurt iemand juist in voor zo'n expertise en betaalt daar al gauw ¤500 voor.

Ik hoop dat het jullie verder voor de wind gaat :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat die handjes wapperen!
pi_188599577
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het heel opvallend wat je hier schrijft. Wij hebben hetzelfde gehad. Uit de bouwtechnische keuring kwam naar voren dat het dak nog goed was en er hooguit een pan hier en daar zou moeten worden vervangen. Later bleek dat het hele dak moest worden vervangen (m.u.v. de pannen).

Ik vind een bouwtechnische keuring sindsdien schijnzekerheid opleveren. De noodzakelijke kosten in onze daadwerkelijke verbouwing waren zo ontzettend veel hoger dan de beraming van de keurder.
Probleem is vaak ook dat de keurder het op zicht moet doen. En jij daarna lekker met de sloophamer aan de slag gaat en dingen tegen komt achter die gipswand of onder die laminaatvloer...

Bij oude huizen hoort dat erbij denk ik dan altijd maar als ik weer naar de bouwmarkt rij :)

Zat zelf toevallig afgelopen week de bouwtechnische keurig van ons huis te bekijken, zaken die toen accuut leken zijn nu, tien jaar later, nog steeds prima, terwijl hele andere zaken klauwen met geld hebben gekost en niet genoemd werden in het rapport.
pi_188599648
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:32 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Probleem is vaak ook dat de keurder het op zicht moet doen. En jij daarna lekker met de sloophamer aan de slag gaat en dingen tegen komt achter die gipswand of onder die laminaatvloer...
Dat is natuurlijk zo (al was bij ons de zolder al volledig kaal). En daar komt ook nog eens bij dat ze het dak niet opgaan (maar wel foto's van het dak maken) en je zelfs erop aan moet dringen dat ze de kruipruimte bekijken (bij ons heeft-ie dat niet goed gedaan en heeft hij zo twee rotte balken gemist). Wij hebben na de keurder een zwaminspecteur laten komen en die zag allemaal dingen die de keurder niet zag. Keurder: kruipruimte ziet er droog uit. Zwaminspecteur: kruipruimte is regelmatig vochtig. De zwaminspecteur was ook degene die de rotte balken voor ons heeft gespot - en houtworm in de schuur.

De conclusie blijft dat een bouwtechnische keuring schijnzekerheid oplevert. Je moet uiteindelijk financieel rekening kunnen houden met ernstige tegenvallers zoals het dak en de vloer moeten vervangen. Niet veel mensen hebben 35k zomaar ergens liggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 13:41:48 #79
482186 HugoSS
Kluskoning in spé!
pi_188601957
Tegenvallers tot nu toe:
- dak 35k i.p.v. 2k - was achteraf met de juiste kennis direct te zien dat veel pannenlatten verrot waren
- Vocht in kelder wat zeer zeker niet door ventilatie op te lossen valt zoals in rapport staat, muren moeten waarschijnlijk geïnjecteerd worden
- Brakke afvoer/riolering wat gezien is maar eerste offerte is 10x zo hoog als bedrag in rapport
- CV ketel is blijkbaar slechte serie en lekt - kan je gewoon op internet vinden (Nefit topline 2009)

Had de keuring achteraf ook nooit via aankoopmakelaar moeten laten regelen aangezien die er natuurlijk een belang bij had dat wij gingen kopen. Als ik bovenstaande zaken wist had ik het huis alsnog gekocht maar wel anders onderhandeld. Wijze les voor over (minimaal) 25 jaar als we weer eens huis kopen!
pi_188602043
Degene die gister mijn huis gekeurd heeft ging wel het dak op en die ging zelfs naar de schoorsteen op het schuine deel. Dus het zegt niet alles over aankoopkeuringen, maar ik denk wel dat je mazzel moet hebben met de juiste.

Maar jullie dak is gaaf zeg _O_ Dat geeft de woning echt karakter O+
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:57:00 #81
482186 HugoSS
Kluskoning in spé!
pi_188726507
Nog even paar fotootjes van de begane grond. Grootste klus hier was natuurlijk de keuken maar daarnaast ook heel veel schilderwerk door 2x en suite deuren, grote houten kozijnen, inbouwkasten en 7!! Deuren naar de gang (speelkamer, zitkamer, eetkamer, kelder, toilet, keuken en tochtportaal met voordeur).

De vloer in de woonkamer was erg donker eiken maar is opgeschuurd en in whitewash gezet die niet heel wit is maar juist de kleur van het hout terugbrengt.
In de hal wilden we eigenlijk dezelfde tegels als in de keuken maar voor het leggen kwamen we erachter dat ondervloer hier niet sterk genoeg voor was, daarom als oplossing maar hetzelfde laminaat gelegd als op de eerste verdieping. Niet ideaal maar gelet op alles wat gaande was, was dit enige reële oplossing. Wel prachtig laminaat van Quick-step, waterdicht. Ooit gaat de hele vloer op begane grond er nog wel eens om overal dezelfde vloer te leggen.

Zitkamer

Speelkamer

Eetkamer

Hal

[ Bericht 11% gewijzigd door Vonkenboer op 01-09-2019 13:58:02 ]
pi_188727203
@VonK ...zet je s.v.p. de foto’s recht? Allemaal ... :*

Goeie klus geklaard HugoSS. _O_
En wat een prachtig pand.
  Moderator zondag 1 september 2019 @ 13:53:38 #83
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_188735512
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 21:46 schreef AnneX het volgende:
@:Vonk ...zet je s.v.p. de foto’s recht? Allemaal ... :*

Goeie klus geklaard HugoSS. _O_
En wat een prachtig pand.
Haha, dat regelen we even ^O^
Jullie verbouwing ziet er prachtig uit ! :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Vonkenboer op 01-09-2019 13:58:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')