abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184045107
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 17:07 schreef Bouke-p het volgende:
ik snap t wel, het is ook lastig.

maar als ze basisschutter zijn en een lesje militair recht gehad hebben mogen ze al wachtlopen met scherp.

of je krijgt paxen met 3 opkomstdagen die zich als rambo gaan gedragen 😂
Wij moesten 2 weken lang de wapenhandelingen erin stampen en daarna in een 1 op 1 overhoring precies alle onderdelen en handelingen benoemen om ook maar aan scherp te mogen denken, mensen die ook maar een klein foutje maakten waren gelijk gezakt...

Toch wil ik wil NATRES niet afkraken en ben blij dat er mensen zijn die naast hun baan ook wat meer willen doen voor de veiligheid.
Ik had alleen verwacht dat er een langere opleiding aan vast hing voor ze echt met het wapen en het uniform de wijde wereld in mochten
Het kan vriezen, Het kan dooien, Maar als je op je bek gaat zijn ze te laat met strooien.
pi_184063568
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 17:07 schreef Bouke-p het volgende:
ik snap t wel, het is ook lastig.

maar als ze basisschutter zijn en een lesje militair recht gehad hebben mogen ze al wachtlopen met scherp.

of je krijgt paxen met 3 opkomstdagen die zich als rambo gaan gedragen 😂
Beetje rare vergelijking.
Natres mag misschien niet het niveau van beroeps zijn, ze presteren vaak genoeg beter dan de beroepseenheden.
Maar uiteindelijk zijn we allemaal militairen.

Als ik kijk naar wat nu in mijn cie zit, of waar ik 10 jaar geleden mee in de amo zat dan is het niveau in de cie toch een stuk hoger.
pi_184063747
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 17:01 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:

[..]

Beetje rare vergelijking.
Natres mag misschien niet het niveau van beroeps zijn, ze presteren vaak genoeg beter dan de beroepseenheden.
Maar uiteindelijk zijn we allemaal militairen.

Als ik kijk naar wat nu in mijn cie zit, of waar ik 10 jaar geleden mee in de amo zat dan is het niveau in de cie toch een stuk hoger.
waarop presteert de natres dan beter?

en bedankt voor het bevestigen van mijn verhaal. 3 dagen ervaring bij de natres, ooit een schoolbat gezien en alles weten 😂
pi_184069644
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 17:01 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:

[..]
... 8)7 :Y
Het kan vriezen, Het kan dooien, Maar als je op je bek gaat zijn ze te laat met strooien.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 29 december 2018 @ 23:48:03 #55
408813 crew  trein2000
pi_184075680
zie email 27 oktober
pi_184095161
quote:
Ah, dat artikel herinner ik me nog wel, een echt pareltje van de volkskrant. vooral dit stuk:

quote:
Tim reed in uniform naar huis, kijken hoe dat voelde. En hoewel zijn benzinetank verre van leeg was, besloot hij toch te stoppen bij een tankstation. 'Dat was echt tof. Ineens was het míjn uniform. Wildvreemden knikten me toe. Een jongetje vroeg aan zijn vader: 'Pap, is dat nou een echte soldaat?''
  zondag 30 december 2018 @ 20:29:47 #57
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_184097857
https://www.ad.nl/binnenl(...)eveiliging~a40eaaee/

""Het Korps Nationale Reserve bestaat nu uit 69 pelotons van gemiddeld 30 mensen. In 2022 moeten daarvan permanent negen pelotons beschikbaar zijn voor de supersnelle dienst. De eerste drie moeten begin 2019 inzetbaar zijn. Deze reservisten moeten nog samen met politie en marechaussee worden opgeleid voor deze nieuwe taak, vooral als het gaat om schietvaardigheid. Ook krijgen zij een betere uitrusting dan hun collega-reservisten, met onder andere communicatiemiddelen en nachtzichtapparatuur.""

Merken jullie hier al iets van?
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_184100041
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 20:29 schreef Uitstekelbaars het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eveiliging~a40eaaee/

""Het Korps Nationale Reserve bestaat nu uit 69 pelotons van gemiddeld 30 mensen. In 2022 moeten daarvan permanent negen pelotons beschikbaar zijn voor de supersnelle dienst. De eerste drie moeten begin 2019 inzetbaar zijn. Deze reservisten moeten nog samen met politie en marechaussee worden opgeleid voor deze nieuwe taak, vooral als het gaat om schietvaardigheid. Ook krijgen zij een betere uitrusting dan hun collega-reservisten, met onder andere communicatiemiddelen en nachtzichtapparatuur.""

Merken jullie hier al iets van?
Ja bij ons in de cie is dit al. Alles wat hierboven staat, NTM 6 met betere spullen waaronder comms.
Oefeningen met o.a. politie zijn ook al geweest voor die club.
  zondag 30 december 2018 @ 22:53:45 #59
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_184105118
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 21:14 schreef Philipp11 het volgende:

[..]

Ja bij ons in de cie is dit al. Alles wat hierboven staat, NTM 6 met betere spullen waaronder comms.
Mooi dat ze het al uitrollen. Is dit voor luchtmacht en landmacht reservisten?
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  Moderator maandag 31 december 2018 @ 10:32:08 #60
257132 crew  Awsom
pi_184115595
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 19:28 schreef Spreuktegel het volgende:

[..]

Ah, dat artikel herinner ik me nog wel, een echt pareltje van de volkskrant. vooral dit stuk:

[..]

_O-

quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 21:14 schreef Philipp11 het volgende:

[..]

Jullie draaien zeker ook al standby diensten door de week? ;)
pi_184141969
Het klopt dat de reservisten AMO of ARB 2 weken duurt. Maar daarmee is de opleiding natuurlijk nog niet helemaal af, Dus dat je volledig opgeleid zou moeten zijn in 2 weken beweert niemand.

Je leert in die 2 weken voornamelijk exercitie en wapenleer. Misschien wat ZHKH maar niks op behoorlijk niveau.
Dan ben je een jaar lang sld2 waarin je nog heel veel gaat leren binnen je eigen cie. Je krijgt nog een AMO+ en verschillende AMO+ gerelateerde opkomsten.
Na een jaar ga je steeds meer dingen herhalen en je zou in principe in 4 jaar een hele cyclus afgedraait moeten hebben in theorie.
Dus die 2 weken is echt niet de vervanging van een normale beroeps amo. Ik denk dat je pas na een jaar of 2 kan zeggen dat je alles wel gedaan hebt en Natres opgeleid bent.

Dat je iets anders doet dan een genist, cavelerist of administrateuter mag duidelijk zijn. Er zijn verschillen. Natres doet haar ding en de andere onderdelen doen hun ding.

NTM6 is idd goed te merken geweest. Was leuke ervaring.
pi_184306334
Hallo

Na lang mee gelezen te hebben toch maar is een account aangemaakt.
Ook ik heb me zelf aangemeld voor de Natres (juli 2018) ben nu aan het wachten op de uitslag van het veiligheids onderzoek. Hoop dat het snel gaat allemaal want heb er erg veel zin in.

nog meer mensen die in het zelfde stadium zitten als mij?

hoop hier verder nog meer informatie te gaan lezen over het traject en hoe het verder verloopt bij de Natres nu en in de toekomst.
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 21:28:48 #63
257132 crew  Awsom
pi_184308249
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:05 schreef thijs24 het volgende:
Hallo

Na lang mee gelezen te hebben toch maar is een account aangemaakt.
Ook ik heb me zelf aangemeld voor de Natres (juli 2018) ben nu aan het wachten op de uitslag van het veiligheids onderzoek. Hoop dat het snel gaat allemaal want heb er erg veel zin in.

nog meer mensen die in het zelfde stadium zitten als mij?

hoop hier verder nog meer informatie te gaan lezen over het traject en hoe het verder verloopt bij de Natres nu en in de toekomst.
Hey! Leuk dat je je hebt aangemeld. :)

Je wacht op de uitslag van het traject? Je bent dus al door de PO en GO? Hoe zijn die gegaan :) ?
pi_184309081
ja de po ging goed had hem al eens gehad. dus wist ongeveer wat er komen ging
go was gepland en werd 2 dagen van tevoren gebeld dat ik niet hoefde te komen.

nog wel een gesprek gehad om de vragenlijst even door te nemen. volgens hem was het allemaal goed.

zelf nog wel even gevraagd waarom ik niet hoefde te komen. maar dat was omdat ik al eens goed gekeurd was voor de mariniers en dat was volgens hun nog niet zo genoeg geleden. Dus namen ze aan dat er niet veel veranderd was en dit verder geen problemen mag geven.

vond het zelf wel jammer was er eigenlijk helemaal klaar.

hoop dat als alles rond is me zelf mag aansluiten bij het 30ste in de Vredepeel.
nog meer mensen die daar bij zitten?
  Moderator woensdag 9 januari 2019 @ 22:02:59 #65
257132 crew  Awsom
pi_184309204
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:58 schreef thijs24 het volgende:
ja de po ging goed had hem al eens gehad. dus wist ongeveer wat er komen ging
go was gepland en werd 2 dagen van tevoren gebeld dat ik niet hoefde te komen.

nog wel een gesprek gehad om de vragenlijst even door te nemen. volgens hem was het allemaal goed.

zelf nog wel even gevraagd waarom ik niet hoefde te komen. maar dat was omdat ik al eens goed gekeurd was voor de mariniers en dat was volgens hun nog niet zo genoeg geleden. Dus namen ze aan dat er niet veel veranderd was en dit verder geen problemen mag geven.

vond het zelf wel jammer was er eigenlijk helemaal klaar.

hoop dat als alles rond is me zelf mag aansluiten bij het 30ste in de Vredepeel.
nog meer mensen die daar bij zitten?
Cool! Heb je ooit ook de AMO gedaan voor het korps?
pi_184323015
daar ben ik aan begonnen en na enkele weken bleek het toch niet helemaal bij mij te passen.
na enkele voorlichtingen en met mensen er over te hebben gesproken die het iets mooier maakte als dat het voor mij bleek te zijn.

maar de interesse is altijd gebleven en daarom nu de stap naar de Natres wat mooi te combineren is met thuis/ prive leven.
  donderdag 10 januari 2019 @ 18:34:59 #67
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_184323803
Gefeliciteerd Kerkhof !
pi_184451746
Bedankt Schild! :-)
pi_184476996
Ik wil u bij deze graag uitnodigen voor een kennismakingsavond op woensdag 23 Januari 2019.

Doel van deze avond is kennis te maken met de functionarissen van de cie en met uw toekomstige pelotonscommandant (PC) en plaatsvervanger (OPC)

Nog meer mensen a.s. woensdag naar Assen voor het 10 Natres B-cie?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 15:45:27 #70
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_184554319
Moet je tegenwoordig bij het GO nog steeds zo lang mogelijk fietsen of is dat alweer iets anders?
Op elke fokker past een bril.
pi_184556607
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 15:45 schreef Catch_me het volgende:
Moet je tegenwoordig bij het GO nog steeds zo lang mogelijk fietsen of is dat alweer iets anders?
Het is sinds vorig jaar hardlopen geworden.
binnenkort
pi_184561065
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 17:44 schreef Boompie91 het volgende:
Ik wil u bij deze graag uitnodigen voor een kennismakingsavond op woensdag 23 Januari 2019.

Doel van deze avond is kennis te maken met de functionarissen van de cie en met uw toekomstige pelotonscommandant (PC) en plaatsvervanger (OPC)

Nog meer mensen a.s. woensdag naar Assen voor het 10 Natres B-cie?
ik ben er niet bij, maar zit wel bij de Bcie. Waar wil je straks geplaatst worden?
pi_184566726
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:30 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

ik ben er niet bij, maar zit wel bij de Bcie. Waar wil je straks geplaatst worden?
Ik heb als eerste voorkeur Havelte. Waar zit jij?
pi_184570163
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 08:11 schreef Boompie91 het volgende:

[..]

Ik heb als eerste voorkeur Havelte. Waar zit jij?
Havelte :)
  woensdag 23 januari 2019 @ 13:20:46 #75
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_184571500
Iemand al kunnen inloggen bij dat ikbenreservist.nl ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')