Wij moesten 2 weken lang de wapenhandelingen erin stampen en daarna in een 1 op 1 overhoring precies alle onderdelen en handelingen benoemen om ook maar aan scherp te mogen denken, mensen die ook maar een klein foutje maakten waren gelijk gezakt...quote:Op vrijdag 28 december 2018 17:07 schreef Bouke-p het volgende:
ik snap t wel, het is ook lastig.
maar als ze basisschutter zijn en een lesje militair recht gehad hebben mogen ze al wachtlopen met scherp.
of je krijgt paxen met 3 opkomstdagen die zich als rambo gaan gedragen 😂
Beetje rare vergelijking.quote:Op vrijdag 28 december 2018 17:07 schreef Bouke-p het volgende:
ik snap t wel, het is ook lastig.
maar als ze basisschutter zijn en een lesje militair recht gehad hebben mogen ze al wachtlopen met scherp.
of je krijgt paxen met 3 opkomstdagen die zich als rambo gaan gedragen 😂
waarop presteert de natres dan beter?quote:Op zaterdag 29 december 2018 17:01 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
[..]
Beetje rare vergelijking.
Natres mag misschien niet het niveau van beroeps zijn, ze presteren vaak genoeg beter dan de beroepseenheden.
Maar uiteindelijk zijn we allemaal militairen.
Als ik kijk naar wat nu in mijn cie zit, of waar ik 10 jaar geleden mee in de amo zat dan is het niveau in de cie toch een stuk hoger.
...quote:Op zaterdag 29 december 2018 17:01 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
[..]
Natres mag misschien niet het niveau van beroeps zijn, ze presteren vaak genoeg beter dan de beroepseenheden.
Ah, dat artikel herinner ik me nog wel, een echt pareltje van de volkskrant. vooral dit stuk:quote:Op zaterdag 29 december 2018 23:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)lmatig-in-~bb5ba80e/
quote:Tim reed in uniform naar huis, kijken hoe dat voelde. En hoewel zijn benzinetank verre van leeg was, besloot hij toch te stoppen bij een tankstation. 'Dat was echt tof. Ineens was het míjn uniform. Wildvreemden knikten me toe. Een jongetje vroeg aan zijn vader: 'Pap, is dat nou een echte soldaat?''
Ja bij ons in de cie is dit al. Alles wat hierboven staat, NTM 6 met betere spullen waaronder comms.quote:Op zondag 30 december 2018 20:29 schreef Uitstekelbaars het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)eveiliging~a40eaaee/
""Het Korps Nationale Reserve bestaat nu uit 69 pelotons van gemiddeld 30 mensen. In 2022 moeten daarvan permanent negen pelotons beschikbaar zijn voor de supersnelle dienst. De eerste drie moeten begin 2019 inzetbaar zijn. Deze reservisten moeten nog samen met politie en marechaussee worden opgeleid voor deze nieuwe taak, vooral als het gaat om schietvaardigheid. Ook krijgen zij een betere uitrusting dan hun collega-reservisten, met onder andere communicatiemiddelen en nachtzichtapparatuur.""
Merken jullie hier al iets van?
Mooi dat ze het al uitrollen. Is dit voor luchtmacht en landmacht reservisten?quote:Op zondag 30 december 2018 21:14 schreef Philipp11 het volgende:
[..]
Ja bij ons in de cie is dit al. Alles wat hierboven staat, NTM 6 met betere spullen waaronder comms.
Oefeningen met o.a. politie zijn ook al geweest voor die club.
quote:Op zondag 30 december 2018 19:28 schreef Spreuktegel het volgende:
[..]
Ah, dat artikel herinner ik me nog wel, een echt pareltje van de volkskrant. vooral dit stuk:
[..]
Jullie draaien zeker ook al standby diensten door de week?quote:Op zondag 30 december 2018 21:14 schreef Philipp11 het volgende:
[..]
Ja bij ons in de cie is dit al. Alles wat hierboven staat, NTM 6 met betere spullen waaronder comms.
Oefeningen met o.a. politie zijn ook al geweest voor die club.
Hey! Leuk dat je je hebt aangemeld.quote:Op woensdag 9 januari 2019 20:05 schreef thijs24 het volgende:
Hallo
Na lang mee gelezen te hebben toch maar is een account aangemaakt.
Ook ik heb me zelf aangemeld voor de Natres (juli 2018) ben nu aan het wachten op de uitslag van het veiligheids onderzoek. Hoop dat het snel gaat allemaal want heb er erg veel zin in.
nog meer mensen die in het zelfde stadium zitten als mij?
hoop hier verder nog meer informatie te gaan lezen over het traject en hoe het verder verloopt bij de Natres nu en in de toekomst.
Cool! Heb je ooit ook de AMO gedaan voor het korps?quote:Op woensdag 9 januari 2019 21:58 schreef thijs24 het volgende:
ja de po ging goed had hem al eens gehad. dus wist ongeveer wat er komen ging
go was gepland en werd 2 dagen van tevoren gebeld dat ik niet hoefde te komen.
nog wel een gesprek gehad om de vragenlijst even door te nemen. volgens hem was het allemaal goed.
zelf nog wel even gevraagd waarom ik niet hoefde te komen. maar dat was omdat ik al eens goed gekeurd was voor de mariniers en dat was volgens hun nog niet zo genoeg geleden. Dus namen ze aan dat er niet veel veranderd was en dit verder geen problemen mag geven.
vond het zelf wel jammer was er eigenlijk helemaal klaar.
hoop dat als alles rond is me zelf mag aansluiten bij het 30ste in de Vredepeel.
nog meer mensen die daar bij zitten?
Het is sinds vorig jaar hardlopen geworden.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:45 schreef Catch_me het volgende:
Moet je tegenwoordig bij het GO nog steeds zo lang mogelijk fietsen of is dat alweer iets anders?
ik ben er niet bij, maar zit wel bij de Bcie. Waar wil je straks geplaatst worden?quote:Op vrijdag 18 januari 2019 17:44 schreef Boompie91 het volgende:
Ik wil u bij deze graag uitnodigen voor een kennismakingsavond op woensdag 23 Januari 2019.
Doel van deze avond is kennis te maken met de functionarissen van de cie en met uw toekomstige pelotonscommandant (PC) en plaatsvervanger (OPC)
Nog meer mensen a.s. woensdag naar Assen voor het 10 Natres B-cie?
Ik heb als eerste voorkeur Havelte. Waar zit jij?quote:Op dinsdag 22 januari 2019 21:30 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
ik ben er niet bij, maar zit wel bij de Bcie. Waar wil je straks geplaatst worden?
Haveltequote:Op woensdag 23 januari 2019 08:11 schreef Boompie91 het volgende:
[..]
Ik heb als eerste voorkeur Havelte. Waar zit jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |