abonnement Unibet Coolblue
pi_183534228
Hallo,

Ik weet niet zeker of mijn topic hier goed staat, maar ik kon niks beters vinden. Ik ben 14 jaar en heb sinds 2-3 weken terug in een piep in mijn oren. Vaak met een lichte ruis op de achtergrond. Soms is de piep zacht en soms is de piep links harder en soms rechts. Ik heb verschillende dingen gelezen over blijvende gehoorschade ik ben hier heel erg van geschrokken. Dus ik hoop dat jullie er meer over weten te vertellen. Soms heb ik in mijn linker oor een soort van pop en dan komt dan in een half uur de hele tijd terug. Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag.

Groetjes Jeroen
pi_183534293
Dit heet tinnitus en ontstaat vaak nadat je in ruimtes bent geweest met veel lawaai of oordopjes van je telefoon (muziek) langdurig te hard hebt gezet. Je bent 14, dus heel veel uitgaan zul je nog niet doen, maar mocht je over een tijd gaan stappen, adviseer ik je altijd oordoppen te dragen.

Daarnaast muziek niet te hard zetten in je oordoppen.

Er is een kans dat het minder wordt, maar er is ook een kans dat het blijft.

Heb hier zelf al enkele jaren last van en het kan behoorlijk irritant zijn, met name in stille ruimtes hoor je dan altijd de piep.

Voor zover ik heb gelezen is er niets tegen te doen behalve ermee te leren leven.
pi_183534370
.... Ik erger me er nu al kapot aan
pi_183534406
Ik kan deze oordoppen aanraden als je naar concerten/clubs wil en je gehoor wil beschermen

https://shop.pluggerz.com(...)0jG_dp8aAtpnEALw_wcB
pi_183534464
Die draag ik al naar alle concerten en festivals waar ik heen ga ben ze 2 weken terug vergeten maar die piep had ik ervoor al. En ik vraag me af wat er nu nog aan mijn gehoor te beschermen valt...
pi_183534657
Ga even langs de huisarts om het te laten nakijken. Voor hetzelfde geld heb je een oorontsteking of zo en ben je er met een een kuurtje vanaf.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183534832
Als je een pop hebt, waarna het weg is, zou ik het meer zoeken in de richting van oorontsteking of verstopping van de buis van Eustachius.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 04-12-2018 23:25:21 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_183534893
de piep gaat na de pop niet weg. Het is soms in mijn linker oor en dat maakt ie een raar poperig geluidje en dat herhaald zich niet ritmisch. En dat vindt zich nooit plaats in mijn rechter oor. Terwijl er ook in mijn rechter ook een piep is.
pi_183535249
Als het na een paar week niet weg is kun je ervan uitgaan dat je gehoor blijvend beschadigd is. Er zijn geloof ik wel wat behandelingen om het te verminderen, maar echte garanties zijn er niet.

Weet je zeker dat je maar 1x in te hard geluid hebt gestaan, zonder bescherming? Klinkt nogal ongeloofwaardig.

Overigens kunnen er ook andere oorzaken zijn. Stress, tumoren, andere trauma's aan het hoofd.
pi_183535436
1x echt op een concert voor de rest wel soms oortjes hard
pi_183536077
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 december 2018 17:28 schreef Anoniemmmertje het volgende:
.... Ik erger me er nu al kapot aan
Ik heb dat al 30 jaar, loeiharde muziek in de disco, stoer doen met slijptollen en bladblazers. Zucht!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_183536666
Ts loopt al 2 weken met oorontsteking :')
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:59:38 #13
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_183540103
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:38 schreef Geerd het volgende:
Ts loopt al 2 weken met oorontsteking :')
:Y mijn gedachte
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_183561441
Even een update. Ik ben gisteren naar de huisarts geweest en hij zegt dat er water in buisjes in mijn oren zit. Ik heb nu een neusspray en da kans is groot dat het daarmee weggaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')