abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183548113
Hij gaat van 9u tot 12u even wennen bij de opvan zodat hij daar 1 flesje en een dutje kan doen. Ik ben zooooo benieuwd. Mijn vriend neemt vrij om de intake samen te doen; want vlg mij word ik 1 brok emoties :')
Overigens wel een goed gevoel bij kdv hoor! Hier zitten alle neefjes en nichtjes ook en die hebben het er erg naar hun zin :Y

Haha peace zo herkenbaar... Ook herkenbaar dat als hij dan eenmaal bij de papa is (en ik dus de handen vrij); ik er dan nog steeds constant bij zit/omheen cirkel ofzo :')

hetzusjevan; oh bah dat is ook niks als je een slechte ervaring hebt gehad.. hopelijk kun iets regelen voor ze écht moet :* Hier gaat ie 1 dag naar kdv en 1 dag bij schoonmoeder. 2 dagen ben ik thuis en mijn vriend kan 1 dag vanaf thuis werken (wordt geteld als een halve dag dan); dus op zich niet veel kdv maar toch! Spannend is het wel :+

NJ; en?? Ook een goeie nacht gehad?? Ik hoop het heel erg voor je :* Even bijkomen is toch wel fijn na zoveel trouble :s) Hopelijk vandaag ook weer een fijne dag O+

VKV; zo te lezen al een boel ervaringen en ik denk dat de tip qua slaappatroon/ritme/regelmaat idd 1 van de belangrijkste is; vooral voor 's avonds. Ik pen ook even neer hoe wij het doen; maar ik heb qua slapen echt een ontzettend makkelijke baby; dus dan is het 'makkelijk' praten :@ :@

Tijn is nu bijna 2 maand en vooral ons avond ritueel doen we vanaf 3 weken 's avonds steeds hetzelfde:
22u/22u30 nemen we Tijn mee naar zijn kamer; schone luier; zijn pyajamapakje krijgt hij aan en dan krijgt hij zijn laatste flesje door de papa. De rolluiken zijn dan dicht en licht helemaal gedimd. Papa zit in de stoel op zijn kamer en geeft hem daar zijn laatste flesje. Als hij daarmee klaar is; geboert heeft, dan is hij meestal half/half in slaap aan het vallen al. Papa doet hem in de puckababy en stopt hem in bed. Soms wordt hij dan weer half wakker; maar we wachten niet tot hij in slaap valt. Hij slaapt naast onze kamer en horen hem dus meteen als hij echt gaat huilen. Soms jengelt hij wat (scheetje dwars of gewoon wat geluidjes maken); maar zolang hij niet écht huilt, gaan we ook niet kijken. Als hij écht huilt, gaat de papa naar hem toe. Haalt hem er even uit; gaat weer in de stoel zitten om hem te troosten. Is hij weer rustig? Dan leggen we hem zo weer te bed. Dit moeten we soms een keer herhalen maar hier valt hij meestal binnen het half uur/max. een uur zelf in slaap (en dan is het 2 a 3 keer herhalen qua troosten.
Om 4/5/6u komt hij voor nog een flesje. Die maak ik dan klaar. Lampen weer gedimd en ik praat eigenlijk snachts nagenoeg niet met hem.. Ik verschoon hem en geef het flesje. Daarna op mijn schouder voor boertje en ik wacht een 5 a 10 minuten. Meestal is hij dan al in slaap gevallen op mij en kan ik hem zo weer in bed leggen. Dan slaapt ie gelijk weer een 3 a 4-tal uur verder.
's Morgens dus om 7/8/9u weer wakker. Wederom verschonen en flesje en als het 7/8u dan leg ik hem weer terug in bed. Daarna slaapt hij soms nog eens tot 10/11u; soms is hij toch al eerder wakker en wil hij niet meer in bed blijven liggen en haal ik hem er uit. Dan ga ik hem uitbundig begroeten en rolluiken open en kleren voor overdag gaan aan (wat resulteert in heel veel blije lachjes naar mama O+ )
En overdag leg ik hem eigenlijk verder niet in bed maar in de box; en blijft hij bij me beneden en probeer vooral op signalen te letten. Overdag is er nog niet echt een ritme. Soms is hij maar een half uurtje wakker (flesje gedronken en that's it) en wil meteen al weer slapen; soms is hij na anderhalf uur nog niet moe genoeg en wil nog wat bij mama rond kijken. Ik pas me aan aan wat hij wil. Het wanhopig wegleggen omdat er zoveel uur tss zit en hij 'moet' slapen; dat werkt hier alleen maar frustrerend. Is hij moe maar wil maar niet toegeven aan zijn slaap? Dan gaat hij hier in de draagdoek en blijft hij de hele dag lekker plakken bij mama; dat vindt hij meestal wel prima en slaapt dan alsnog wel :Y

Helsinki; goed om even te bellen idd ! Dat geeft wellicht wat duidelijkheid :Y (en ik moet mijn eigen advies volgen want mij cts is nog niet weg; wel verbeterd maar nog steeds aanwezig en moet toch maar eens de huisarts bellen en het laten checken...)

Sillie huuuu 5 nachtvoedingen :X Ik hoop gauw dat jullie je doorslaapbaby weer terug hebben :*

Oh NJ sterkte de komende tijd... ;(

Tink 's avonds drinkt Tijn ook meer dan overdag.. In het begin ook om het uur/anderhalf uur. Ik legde hem toen ook steeds aan en uiteindelijk ging mijn bv er ook in mee. Nu overdag 3 a 4u er tussen alleen 's avonds nog vaak 2u er tussen voor zijn laatste voeding. 's Avonds lijkt hij net wat meer honger te hebben. Extra flesje is dan wel een goeie :Y Deden we hier ook al snel (gekolfd en uiteindelijk kv)

PKM die schreeuwhuiltjes van krampen zijn zo vreselijk he... idd ook een ritme; helaas niet het gewenste ritme :X :')

exode fijn dat de operatie goed is gegaan! Hopelijk op een goed/vlot herstel :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183548261
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:16 schreef Tink89 het volgende:

Verder lijkt ze heel de dag honger te hebben. Tussen 8 en middernacht komt ze haast elk uur om een voeding en dan slaapt ze van half een tot vier en van half vijf tot acht... Verwarrend! Het lijkt erop dat ze gedurende de dag niet genoeg heeft aan de borst. Ze krijgt de late voeding (ergens rond 21:00 meestal) een fles, omdat mijn borsten dan echt leeg zijn en ik zo een blokje kan slapen en daarna is ze meestal wel tevreden, terwijl ze - als ik dan de borst geef - elk uur blijft komen... Tegen middernacht voelen m'n borsten weer vol en komt ze dus wel tevreden van de borst af.

Het plan nu is om haar elke keer aan te leggen en alleen de late voeding standaard een fles te doen, maar m'n productie wil niet echt omhoog.
BASISkennis borstvoeding;

in de nacht is je prolactinegehalte het hoogst waardoor je lichaam de meeste melk aanmaakt. Gedurende de dag wordt dit dus minder waardoor je borsten slapper aanvoelen. In de ochtend heb ik ook een paar mooie jetsers, en in de avond theezakjes. Toch zit er meer dan voldoende melk in.

En wat je dochter doet heet clusteren. Dus vaak willen lurken om de productie lekker op te krikken zodat er wél genoeg melk komt. Door iedere keer de fles er dus in te gieten verstoor je dit proces en zal ze dit dus iedere keer doen omdat de productie niet omhoog gaat. Je borsten missen nu simpelweg het signaal om meer melk aan te maken omdat mama moet slapen. De vraag en aanbod zijn niet op elkaar afgestemd. Na een paar avonden flink clusteren zal het een tijdje goed gaan tot ze meer wil drinken en gaat dan wederom clusteren.

Aanpassing;
Hopelijk kan je hier wat mee. Deze post is niet agressief oid bedoelt. Ik probeer je informatie te geven in de hoop dat je gaat begrijpen waarom je dochter bepaalde gedrag laat zien en wat er dan hoort te gebeuren wil bv op een langere termijn ook een succes zijn. En het kan dan ook ontzettend zwaar zijn. :*

[ Bericht 9% gewijzigd door coccinelle op 05-12-2018 13:36:03 ]
pi_183548399
Ritme, inderdaad silliegirl, wat is dat?

Echt totaal geen ritme te bekennen. Ok... In de nacht wel. Dan komt hij standaard om 00.00-03.00-05.30-07.30 :{ . Maar zonder ritme redden we ons ook prima. Hij slaapt wanneer hij wil slapen en drinkt melk wanneer hij wil drinken.

Wanneer horen baby's eigenlijk met tranen te huilen? Billy is 5,5 maand en huilt nog zonder tranen
pi_183548601
quote:
2s.gif Op woensdag 5 december 2018 12:30 schreef PriemGirl het volgende:
NJ; en?? Ook een goeie nacht gehad?? Ik hoop het heel erg voor je :* Even bijkomen is toch wel fijn na zoveel trouble :s) Hopelijk vandaag ook weer een fijne dag O+

Oh NJ sterkte de komende tijd... ;(
Het was vannacht een voorbeeldige baby! Wakker gemaakt om naar de KDV te gaan, anders sliep ze nog door (om 07:00). Vandaag nog de keuze.. Nu nog druk (thuis) aan het werk en mijn vrouw ook. Extra middag opvang door uren die we nog tegoed hadden. Even kijken hoe het hier vlot hoe laat we haar ophalen (tussen 15 en 18).

Thanks.

--

Wel ook nog even bij de Oma geweest met de kleine. Laatste keer dat die elkaar zien in principe. Wilde Spookje even bij haar zetten, maar die wilde totáál niet. :X Zo dubbel hé, je kindje laat zich uiteraard niet dwingen even lekker te gaan zitten als ze alleen maar wil hangen, maar wilde haar zo graag nog even een keertje bij oma zetten.
pi_183548834
Ik vind je BASIS wel een beetje agressief, cocci :+

Pittig ritme zo in de nachten. Huilen met tranen, ik dacht met een paar weken/een maand of twee/drie?

Exode, fijn dat de operatie goed ging! Leuk om te lezen hoe Juuls gebruiksaanwijzing zich steeds iets verder lijkt te ontvouwen :)

Wat ik hier veel lees doen wij ook: is ‘t tijd om echt te slapen (avond/nacht), dan alleen kleine lichtjes en zacht gepraat. Wel kroelen enzo, maar geen spelletjes. Overdag gaat het rolluik helemaal open (=volop daglicht), wordt ze moederlijk hysterisch vrolijk begroet (ik beken dat ik haar meestal ‘Fiedeltje’ noem, of, nog erger, ‘Sophiedeldiedel’; stuur aub geen instanties op me af :') ) en gaat ze vliegend naar de commode en zulks.
Ik geloof ook dat dit helpt :)
pi_183548964
Ik zie nu prachtige vliegende kindjes voor me. Maak me daar ook veel te vaak schuldig aan. :9
pi_183548968
Heel erg bedankt voor alle uitgebreide reacties!
Wat fijn dat er zoveel ervaringen worden gedeeld, ik voel me helemaal gerust gesteld nu O+

Zal het even wat meer toelichten. Natuurlijk slaapt onze kleine niet maar 1 keer overdag, maar door m'n omgeving is mij wijs gemaakt dat als je niet op tijd begint met het leren van het middagdutje in het eigen bed, ze dan nooit leren daar te slapen overdag. Werd ook door het consultatiebureau gezegd.. Wat dus resulteerde in een flinke strijd om die uk 's middags in z'n eigen bed te laten slapen, wat niet lukt, waardoor hij oververmoeid raakt, waardoor het, denk ik, 's avonds ook drama is. Als ik nu zo alle reacties lees is het eerste wat ik denk "ze zoeken het voorlopig maar uit met per se middagdutje in eigen bed en ze zoeken het maar uit met zelf in slaap vallen". Ik heb liever een relaxt en vrolijk kind dan een met stress en slaaptekort. Hij mag overdag als hij wil lekker bij mij slapen, denk dat we daar allebei van opknappen.

Verder zag ik hier een mooi voorbeeld van een avondritueeltje, die gaan wij hier ook introduceren.
Bedankt allemaal, ik zal binnenkort eens laten weten of we verandering zien :)
pi_183548984
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:22 schreef Jentin het volgende:
Ik vind je BASIS wel een beetje agressief, cocci :+

Pittig ritme zo in de nachten. Huilen met tranen, ik dacht met een paar weken/een maand of twee/drie?

Exode, fijn dat de operatie goed ging! Leuk om te lezen hoe Juuls gebruiksaanwijzing zich steeds iets verder lijkt te ontvouwen :)

Wat ik hier veel lees doen wij ook: is ‘t tijd om echt te slapen (avond/nacht), dan alleen kleine lichtjes en zacht gepraat. Wel kroelen enzo, maar geen spelletjes. Overdag gaat het rolluik helemaal open (=volop daglicht), wordt ze moederlijk hysterisch vrolijk begroet (ik beken dat ik haar meestal ‘Fiedeltje’ noem, of, nog erger, ‘Sophiedeldiedel’; stuur aub geen instanties op me af :') ) en gaat ze vliegend naar de commode en zulks.
Ik geloof ook dat dit helpt :)
Hier precies hetzelfde maar toch ineens weer 5 nachtvoedingen dus. Het zijn allemaaaal fasesss.

Tink; bollie doet dat vele drinken ‘s avonds ook. En daarna een langere ruk slaap de nacht in. Er is geen goed of fout en het is ieders keuze; maar realiseer je dat je door een fles te geven vraag en aanbod ontregelt en daarmee wellicht je bv op langere termijn terugloopt. Het clusteren heeft inderdaad een functie in het ophogen van je productie. En echt, je borsten zijn nooit echt leeg. Juist als je baby aanligt wordt er melk aangemaakt.
Wat hier werkte om dat clusteren een beetje te sturen (want serieus, ik wil echt om 22;00 naar bed) was een duidelijk avondritueel; badje/wassen, slaapzakje aan, laatste keer drinken in het grote bed, bedje in.
pi_183549305
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:32 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde maar toch ineens weer 5 nachtvoedingen dus. Het zijn allemaaaal fasesss.

Tink; bollie doet dat vele drinken ‘s avonds ook. En daarna een langere ruk slaap de nacht in. Er is geen goed of fout en het is ieders keuze; maar realiseer je dat je door een fles te geven vraag en aanbod ontregelt en daarmee wellicht je bv op langere termijn terugloopt. Het clusteren heeft inderdaad een functie in het ophogen van je productie. En echt, je borsten zijn nooit echt leeg. Juist als je baby aanligt wordt er melk aangemaakt.
Wat hier werkte om dat clusteren een beetje te sturen (want serieus, ik wil echt om 22;00 naar bed) was een duidelijk avondritueel; badje/wassen, slaapzakje aan, laatste keer drinken in het grote bed, bedje in.
Oh, ze slaapt er ook niet op door :+ Maar het helpt, denk ik, wel om te zorgen dat ze na de voeding gewoon weer gaat slapen als ik haar terugleg. Wij hebben ook weken doorgeslapen en nu zitten we standaard op 1, niet zelden op 2 nachtvoedingen. Nouja, tis zo :)

Vkv, lastig als je omgeving zo stellig is. Het lijkt me voor een driemaander nogal een hoge lat :P Goed dat je meer naar je gevoel gaat luisteren. En vaak komt het vanzelf. Gewoon blijven proberen om ‘m weg te leggen en op een dag realiseer je je dat je in stilte een warme kop thee hebt gedronken op de bank :Y)
pi_183549523
Her, baby met al open billen die net als hij in slaap valt z'n luier vol poept. En nu wil hij natuurlijk niet slapen..
pi_183549964
Hier werd bij week 3 al gevraagd of ik hem al een paar keer in bed had gelegd voor het middagdutje. idd :D Dat heb ik welgeteld 2x geprobeerd en beide geen succes :') Eerste keer was het maar 13 graden in de kamer (jaren 30 huis; boven dubbelglas en niet geïsoleerd - hier komt volgende week zaterdag iemand langs om te kijken of het alsnog geïsoleerd kan worden). En de 2de keer mocht ik 10x op en neer op de trap omdat hij gewoon zijn slaap niet kon vatten/speentje kwijt was/niet lekker lag/even getroost moest worden etc etc... Aangezien ik nog herstellende was/ben van bekkenklachten van de zwangerschap; was ik helemaal kapot 's avonds en kon bijna geen stap meer verzetten :') En hij slaapt hier beneden prima in de box/wipstoel/op mij; dus dat doe ik echt geen 2de keer :X Komt nog wel, dat middagdutje in bed... Nu nog niet; want dat voelt voor mij niet fijn :@
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_183550132
Bleh jager, zal je altijd zien!

En ritme... wat is dat..
Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat er wel een sport van ritme is. Borst (of fles nu dan) rond 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00
Dus dat is een goed werkbaar ritme nu met de schooltijden. Daartussen slaapt/observeert of speelt ze. Slapen in haar eigen bed doet ze niet. Ze slaapt vooral in de kinderwagen/draagzak of box. Maar het werkt voor nu

Vandaag heeft ze een minder dagje, ze klinkt ook als een zeehondje... maar ze wil dus ook mama i.p.v. de fles. Beetje balen want ze moest naar 3 flessen vandaag en ik moest kolven voor mijn ketting O+

Al wennen op het kdv :o
Wanneer begint hij Priem? Ik zit eigenlijk te wachten op een telefoontje. 7 en 8 jan moeten haar eerste volle dagen worden.. en dat is al best heel snel :S
pi_183550307
Bij ons was het zo dat ze ongeveer een maand van tevoren contact opnemen en het wennen 1-2 weken voor de eerste dagen plannen.
pi_183550326
Loj; hier 8 januari en omdat kerstvakantie er tussen zit; daarom idd al over 2 weken. Je zou idd toch snel een telefoontje verwachten dan -O-

Nou hier was 2de poging in bad een veel groter succes :D Hij zat lekker te chillen in zijn badje op standaard ,en mama aan te kijken die ontiegelijk goed (kuch) aan het zingen was onder de douche :+ :7
pi_183551011
Nog even O+ O+ O+ voor alle geweldig leuke foto’s van gister. Mijn Draakje post ik (helaas) ook niet op de interwebs.

Traantjes waren hier rond 2 maanden, tegelijkertijd met de 1e inenting

Sterkte NJ :*

Loj wat zielig dat ze zo hoest. Lekker mamaplakken O+

Priem je kleintje naar het kdv, ik leef met je mee :*
Hier de startdatum iets verzet naar 23 jan ipv 9 jan. Manlief blijft de eerste weken dat ik werk thuis op die dag, zodat ik niet En 1e keer moet werken En kind eerste keer kinderopvang tegelijkertijd heb.
Ik vermoed dat ik na het nieuwe jaar pas iets hoor, contract wel binnen.

Interessant al de verschillende ritmes of juist het gebrek aan ritme.

Hier is Draakje 3 maanden en hebben niet echt een ritme en slaapt overdag ook nauwelijks in zijn bed (co-sleeper, ledikant op eigen kamer wordt niet gebruikt nog) Hij valt nu wel soms na de 1e ochtendvoeding op een schapelijke tijd (dus niet 7 uur :P ) zelf in slaap in de co-sleeper en ga ik daarna weg uit de kamer. Op zijn buik lukt het hem makkelijker om in slaap te vallen, maar heeft in het begin nog wat assistentie nodig bij zijn speen als hij zijn hoofd weer eens draait of in het matras probeert te begraven O-) Overdag ben ik te lui om elke keer naar boven te gaan en zijn de slaapjes nog onregelmatig qua hoeveel/hoelang hij slaapt. Hij kan ineens 3 uur slapen, maar doet soms ook korte slaapjes van een half uurtje/3 kwartier. in essentie probeer ik een 1 uur, max anderhalf uur wakker aan te houden. Soms red hij het uur nog niet eens en soms is hij 2,5 uur wakker, maar ligt dan wel rustig bij ons, in de draagzak, kinderwagen of maxi cosi
Zo heeft hij bijvoorbeeld net van 10.50 - 14.50 1 slaapje van een half uur gedaan in de auto op de heenreis rond 12.30 uur. Op de terugweg viel hij uiteindelijk in slaap toen we de wijk bij ons thuis inreden :+
‘s Nachts doe ik het inderdaad ook zo dat ik zo min mogelijk tegen hem praat en alleen schemer verlichting
Het is ook heel verschillend hoe vaak hij drinkt, ergens tussen de 6-9 keer. Dus heb niet echt rituelen in bepaalde volgorde, omdat hij soms gelijk drinkt na het slapen en soms net voor het slapen, of dat is dan de hoop O-)
pi_183551226
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:31 schreef VKV het volgende:
Heel erg bedankt voor alle uitgebreide reacties!
Wat fijn dat er zoveel ervaringen worden gedeeld, ik voel me helemaal gerust gesteld nu O+

Zal het even wat meer toelichten. Natuurlijk slaapt onze kleine niet maar 1 keer overdag, maar door m'n omgeving is mij wijs gemaakt dat als je niet op tijd begint met het leren van het middagdutje in het eigen bed, ze dan nooit leren daar te slapen overdag. Werd ook door het consultatiebureau gezegd.. Wat dus resulteerde in een flinke strijd om die uk 's middags in z'n eigen bed te laten slapen, wat niet lukt, waardoor hij oververmoeid raakt, waardoor het, denk ik, 's avonds ook drama is. Als ik nu zo alle reacties lees is het eerste wat ik denk "ze zoeken het voorlopig maar uit met per se middagdutje in eigen bed en ze zoeken het maar uit met zelf in slaap vallen". Ik heb liever een relaxt en vrolijk kind dan een met stress en slaaptekort. Hij mag overdag als hij wil lekker bij mij slapen, denk dat we daar allebei van opknappen.

Verder zag ik hier een mooi voorbeeld van een avondritueeltje, die gaan wij hier ook introduceren.
Bedankt allemaal, ik zal binnenkort eens laten weten of we verandering zien :)
_O_ Good for you! Echt, dat advies (dat is het hè, het is geen wet) leg je nu mooi naast je neer en je doet wat je zelf goed vind voor je kind en jezelf :* Ik herken het overigens heel erg, bij mijn eerste veel slaapstrijd en bij mij veel stress en verdriet. Nu volg ik mijn kind en mijn kind en ik zijn zoveel gelukkiger!! En ook uitgeruste want gewoon geen stress en strijd meer.
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 16:21:39 #92
447051 crew  Peejtur
pi_183551549
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Her, baby met al open billen die net als hij in slaap valt z'n luier vol poept. En nu wil hij natuurlijk niet slapen..
Wat bedoel je met: al open billen?
  woensdag 5 december 2018 @ 16:34:38 #93
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_183551799
Och @VKV ...wat kan ik boos worden om alle 'adviezen' om zulke piepkleintjes al in eigen bedjes te ' leren' slapen...zo'n mini hoeft nog niks te leren ...de geborgenheid van de ouders die voorzien in elke behoefte is voorlopig genoeg. Ik denk dat je conclusie helemaal de juiste is :)
pi_183552092
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:21 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Wat bedoel je met: al open billen?
Hij heeft al kapotte billetjes door luieruitslag..
  Moderator woensdag 5 december 2018 @ 16:58:35 #95
447051 crew  Peejtur
pi_183552232
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:51 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hij heeft al kapotte billetjes door luieruitslag..
Ahaa op die manier. Sneu ;(
  woensdag 5 december 2018 @ 17:55:58 #96
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_183553247
Groeiende baby's van Schanu en Luna *O*. Onze I. kan nu maat 62 aan. Ik had een leuke H&M bestelling geplaatst maar blijk nogal veel kleding in maat 62/68 te hebben. Drie stapels broeken alleen al. Fijn, want het gaat nogal hard bij een kindje dat weer regelmatig spuugt -O-.

Vanmiddag dus even langs de praktijk geweest om onze situatie voor te leggen. Volgens de assistente zou er toch wel iets van verbetering moeten zijn dus ze gaat overleggen met de dokter en belt mij morgen terug. Eerder was helaas echt niet mogelijk.

Wow Priem, dat is al snel inderdaad! De tijd vliegt :).

Is het nog gelukt om tijd voor jezelf te nemen, Peace?

In slaap laten vallen.. dat is hier momenteel ook wel lastig. We hadden eerst zo'n dingetje dat allerlei geluiden afspeelt en dat stopt dan vanzelf ook dus op zich wel handig. Dat werkt echter niet meer zo goed. Ook in de draagzak- en doek is hij echt aan het vechten tegen de slaap en duurt het lang voordat hij dan eindelijk in slaap valt. Bij hem op de kamer liggen tijdens het inslapen helpt niet, ergens anders zijn helpt niet, hem wiegen helpt niet. Tot nu toe nog het meeste succes door white noise op te zetten en hem in de co-sleeper te leggen. Ook op m'n buik wil hij niet meer. Maar ik denk dat dit echt komt doordat er iets niet helemaal goed zit en ik hoop echt dat we er snel achter zijn wat dat precies is. Zat ook te denken of ik misschien een andere slaaphouding kan proberen?

NJ, wat verdrietig :*. Heel veel sterkte toegewenst.

PKM, pittig nachtje zo. Gaat het vandaag wat beter?

Qua ritme.. we leken een aardig ritme te hebben, maar inmiddels is het moeilijker te voorspellen.

Huilen met tranen. Vrij snel al wel, weet even niet hoeveel weken oud hij toen was. Na z'n eerste sprong in ieder geval.

O en ik wilde jullie deze foto niet onthouden :@:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 5 december 2018 @ 18:09:39 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_183553582
Ik heb net de lactatiekundige maar weer gebeld omdat er hier toch weer mensen zijn die andere adviezen geven dan zij. Die flesvoeding die ik 'erin giet' heb ik echt niet zelf bedacht, maar m'n meisje uren laten huilen van de honger (ook als ze 's avonds de hele avond aan de borst ligt) is ook geen oplossing... Terug naar het tekenbord dus.

En verder heb ik als onervaren moeder geen tips over slaapjes enzo, sorry :{
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_183554135
Tink :* Je doet het hartstikke goed. Laat je niet opnaaien en maak je al helemaal niet druk om het feit dat je geen tips kan geven. Het is gewoon zoeken wat werkt voor Prul en dat is een heel proces. Je komt er heus, linksom of rechtsom.
pi_183554157
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:09 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb net de lactatiekundige maar weer gebeld omdat er hier toch weer mensen zijn die andere adviezen geven dan zij. Die flesvoeding die ik 'erin giet' heb ik echt niet zelf bedacht, maar m'n meisje uren laten huilen van de honger (ook als ze 's avonds de hele avond aan de borst ligt) is ook geen oplossing... Terug naar het tekenbord dus.

Goed dat je dat gedaan hebt Tink. Adviezen krijgen is fijn, maar ook lastig want kan je ook onzeker maken is mijn ervaring. Een plan maken met een lk en dat volgen vond ik ook fijn en dan kan je dan weer kijken wat werkt en niet en wat je eventueel wil aanpassen. Dus laat je niet van de wijs brengen en volg je gevoel en je lk.
pi_183554856
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:09 schreef Tink89 het volgende:

Je doet het gewoon goed he, er is geen goed en fout in voor je baby zorgen Oké, je moet niet te hard met ze schudden enzo .

Wat ik nog mee wou geven is dat regeldagen zwaar zijn en gepaard gaan met een veelal hongerige en dus huilende baby’s. Ik heb vooral bij W. ook wel eens meegehuild en getwijfeld aan mn lijf, of ik nog wel productie gehad etc. En wat was een fles geven dan een aantrekkelijke optie. Maar uiteindelijk, na 1 a 2 dagen, is het ook opeens weer wel goed en is je baby weer tevreden. En dat zijn regeldagen. Dan heb je ook nog de sprongetjes met baby’s die de hele dag jammerend aan je borst willen hangen..

Als het huilen en HONGER maar blijft duren is het een ander verhaal natuurlijk, dan moet je soms wel bijvoeden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')