abonnement Unibet Coolblue
pi_183516242
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 16:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje apart, want je had in dat geval wél tijd om iemand anders te leren kennen etc.
Ik had het over de tijd net nadat de relatie uit was. Dan zoek je juist afleiding en is de kans groter dat je mensen tegenkomt.
  maandag 3 december 2018 @ 16:30:14 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183516284
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 16:26 schreef Halimede het volgende:

[..]

Soms valt er geen extra tijd in een relatie te stoppen, mensen kan je niet veranderen, die verandering moet uit hunzelf komen. Sommige relaties zijn gewoon niet te fixen.
Dit... waste of time als je het wel probeert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 december 2018 @ 16:32:33 #78
263417 Keyos
Like a Boss
pi_183516332
quote:
10s.gif Op maandag 3 december 2018 16:27 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

:')
Het heeft eigenlijk helemaal geen nut daar teveel over na te denken wat er allemaal gebeurd kan zijn, waar- en wanneer. Het enige keiharde feit is dat ze weg is, een ander heeft, en de kans nihil is dat je daar eenzijdig iets aan kan doen. Ook ik heb na het uitgaan van de relatie gereflecteerd wanneer er wat met een ander kan zijn gebeurd, maar daar schiet je gewoonweg geen donder mee op, dat moet je dus snel loslaten. Enige dat je kunt doen is keihard vallen, opstaan en weer geluk in iets/iemand anders zoeken.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_183516355
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 16:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit... waste of time als je het wel probeert.
Ik heb trouwens ook ervaring met het "nog een keertje proberen", een beetje in de trant van een hond die zijn koude kots nog een keertje op eet.. en binnen de kortste keren zit je weer met hetzelfde gedoe en weet je weer waarom het uit is gegaan. Niemand die daar vrolijk van wordt.

Soms is het echt gewoon beter om er een einde aan te breien en verder te gaan met je leven. Natuurlijk bedoel ik daar niet mee te zeggen dat je helemaal geen moeite hoeft te doen om een relatie te proberen te laten werken, want dat zou ook onzin zijn... maar op een gegeven moment is het gewoon klaar.
pi_183516376
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 16:32 schreef Keyos het volgende:

[..]

Enige dat je kunt doen is keihard vallen, opstaan en weer geluk in iets/iemand anders zoeken.
Je geluk moet je niet in andere mensen zoeken :N dat is echt ongezond
  maandag 3 december 2018 @ 16:35:06 #81
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_183516389
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 16:32 schreef Keyos het volgende:

[..]

Het heeft eigenlijk helemaal geen nut daar teveel over na te denken wat er allemaal gebeurd kan zijn, waar- en wanneer. Het enige keiharde feit is dat ze weg is, een ander heeft, en de kans nihil is dat je daar eenzijdig iets aan kan doen. Ook ik heb na het uitgaan van de relatie gereflecteerd wanneer er wat met een ander kan zijn gebeurd, maar daar schiet je gewoonweg geen donder mee op, dat moet je dus snel loslaten. Enige dat je kunt doen is keihard vallen, opstaan en weer geluk in iets/iemand anders zoeken.
Helemaal mee eens.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 3 december 2018 @ 16:36:49 #82
263417 Keyos
Like a Boss
pi_183516435
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 16:34 schreef Halimede het volgende:

[..]

Je geluk moet je niet in andere mensen zoeken :N dat is echt ongezond
Vandaar dat ik het ook schuin met 'iets' heb gedaan ;). Ben het met je eens dat je niets aan een ander kan geven als je al zelf geen joy uit het leven haalt zonder die persoon. Dan krijg je van die eenzijdige doodbloedende relaties waar je elkaar niets meer te vertellen hebt na een paar weken. Ik vind sowieso mensen die afhankelijk van een ander zijn niet aantrekkelijk.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  maandag 3 december 2018 @ 16:39:52 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183516507
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 16:34 schreef Halimede het volgende:

[..]

Je geluk moet je niet in andere mensen zoeken :N dat is echt ongezond
Het is anders toch een heel menselijke behoefte om je (diep) verbonden te voelen met andere mensen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183516641
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 16:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is anders toch een heel menselijke behoefte om je (diep) verbonden te voelen met andere mensen.
Dat is prima, maar je moet je als "single" ook gelukkig kunnen voelen. Zolang je dat geluk alleen kan krijgen van andere mensen heb je heel gauw de kans om in ongezonde relaties te komen en te blijven. Je verbonden voelen met andere mensen =/= je geluk putten uit iemand.
  maandag 3 december 2018 @ 16:49:01 #85
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_183516676
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 16:26 schreef Halimede het volgende:

[..]

Soms valt er geen extra tijd in een relatie te stoppen, mensen kan je niet veranderen, die verandering moet uit hunzelf komen. Sommige relaties zijn gewoon niet te fixen.

En ik denk dat je mijn post verkeerd hebt begrepen, ik had het over na de tijd dat het uit is.
Ik had het inderdaad voornamelijk over de tijd dat er nog sprake was van een relatie alleen heeft dat wel verband met elkaar. Vaak lijkt alsof men al op heeft gegeven maar vervolgens wel tijd heeft om wat anders aan te knopen, dan ben je in mijn ogen niet eerlijk bezig.

Niet te fixen geloof ik niet in, een relatie onderhouden vereist gewoon veel inzet van beide partijen en niet iedereen kan daarmee omgaan.
  maandag 3 december 2018 @ 16:52:26 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183516768
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 16:47 schreef Halimede het volgende:

[..]

Dat is prima, maar je moet je als "single" ook gelukkig kunnen voelen. Zolang je dat geluk alleen kan krijgen van andere mensen heb je heel gauw de kans om in ongezonde relaties te komen en te blijven. Je verbonden voelen met andere mensen =/= je geluk putten uit iemand.
Ik zie dat ‘heel gauw’ niet zo. Je kunt ongelukkige single zijn maar toch echt wel weten wat je zoekt in een relatie. Ongelukkige single staat niet gelijk aan wanhopig en deurmat en genoegen nemen met willekeurig wie.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 16:52:28 #87
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183516769
quote:
6s.gif Op maandag 3 december 2018 16:49 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik had het inderdaad voornamelijk over de tijd dat er nog sprake was van een relatie alleen heeft dat wel verband met elkaar. Vaak lijkt alsof men al op heeft gegeven maar vervolgens wel tijd heeft om wat anders aan te knopen, dan ben je in mijn ogen niet eerlijk bezig.

Niet te fixen geloof ik niet in, een relatie onderhouden vereist gewoon veel inzet van beide partijen en niet iedereen kan daarmee omgaan.
Hmm, met dat laatste ben ik het niet eens. Dat zou betekenen dat elke relatie te fixen is, en daar geloof ik dan weer niet in. Soms is gewoon de koek op. Als het gevoel weg is is het gevoel weg. Ik geloof dan weer niet in relatietherapie ALS stiekem de reden bij 1 van de 2 is dat liefde over is.

Dan kun je praten tot morgenvroeg, maar ik geloof niet dat daar het gevoel bij diegene van kan terug komen.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 3 december 2018 @ 16:52:36 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183516773
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 16:33 schreef Halimede het volgende:

[..]

Ik heb trouwens ook ervaring met het "nog een keertje proberen", een beetje in de trant van een hond die zijn koude kots nog een keertje op eet.. en binnen de kortste keren zit je weer met hetzelfde gedoe en weet je weer waarom het uit is gegaan. Niemand die daar vrolijk van wordt.

Soms is het echt gewoon beter om er een einde aan te breien en verder te gaan met je leven. Natuurlijk bedoel ik daar niet mee te zeggen dat je helemaal geen moeite hoeft te doen om een relatie te proberen te laten werken, want dat zou ook onzin zijn... maar op een gegeven moment is het gewoon klaar.
Ja, dat je vijf jaar na een verhuizing nog met ingepakte dozen vol rotzooi zit omdat iemand niks weg kan gooien, en ondertussen alleen maar nieuwe shit die niemand wil hebben via ebay en catawiki koopt, dat je na vijf jaar nog niet thuis bent in je eigen huis door de teringzooi van een ander.

Dan wordt na tig keer vragen, ruzie maken, weekenden alleen weggaan zodat de ander tijd heeft op te ruimen (lees: verplaatsen), de grens wel bereikt dat je zegt "ik ga bij je weg, veel geluk met het pannetje van oma dat niet weg mag".

Op een gegeven moment is het beyond repair.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183516876
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 16:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat je vijf jaar na een verhuizing nog met ingepakte dozen vol rotzooi zit omdat iemand niks weg kan gooien, en ondertussen alleen maar nieuwe shit die niemand wil hebben via ebay en catawiki koopt, dat je na vijf jaar nog niet thuis bent in je eigen huis door de teringzooi van een ander.

Dan wordt na tig keer vragen, ruzie maken, weekenden alleen weggaan zodat de ander tijd heeft op te ruimen (lees: verplaatsen), de grens wel bereikt dat je zegt "ik ga bij je weg, veel geluk met het pannetje van oma dat niet weg mag".

Op een gegeven moment is het beyond repair.
Ja, of dat je bij iemand bent die zo jaloers is, dat je nergens mee heen mag omdat hij het niet aan kan zien dat andere mensen met je praten. Daar kan je energie in steken (en dat heb ik) om te fixen, maar als je partner er niks aan doet heeft het geen zin.

Of eentje die extreme woede aanvallen heeft, zodat er regelmatig gaten overal in wordt geslagen en dat er om het minste of geringste weer een half uur naar je geschreeuwd moet worden.. dan kan je lekker je best blijven doen :') maar met alle wil in de wereld kan je iemand niet veranderen, dat komt uit diegene zelf :N
pi_183516911
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 16:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zie dat ‘heel gauw’ niet zo. Je kunt ongelukkige single zijn maar toch echt wel weten wat je zoekt in een relatie. Ongelukkige single staat niet gelijk aan wanhopig en deurmat en genoegen nemen met willekeurig wie.
Dat heel gauw was ook bij wijze van spreken, maar ik zie het in een vriendin. Die haalt haar geluk en eigenwaarde uit in een relatie zijn en trekt daarbij verkeerde mannen aan die ze niet kan laten gaan.
  maandag 3 december 2018 @ 16:59:46 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183516917
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 16:57 schreef Halimede het volgende:

[..]

Ja, of dat je bij iemand bent die zo jaloers is, dat je nergens mee heen mag omdat hij het niet aan kan zien dat andere mensen met je praten. Daar kan je energie in steken (en dat heb ik) om te fixen, maar als je partner er niks aan doet heeft het geen zin.

Of eentje die extreme woede aanvallen heeft, zodat er regelmatig gaten overal in wordt geslagen en dat er om het minste of geringste weer een half uur naar je geschreeuwd moet worden.. dan kan je lekker je best blijven doen :') maar met alle wil in de wereld kan je iemand niet veranderen, dat komt uit diegene zelf :N
Ja, dan is het beyond repair.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 3 december 2018 @ 17:03:16 #92
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_183516966
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 16:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hmm, met dat laatste ben ik het niet eens. Dat zou betekenen dat elke relatie te fixen is, en daar geloof ik dan weer niet in. Soms is gewoon de koek op. Als het gevoel weg is is het gevoel weg. Ik geloof dan weer niet in relatietherapie ALS stiekem de reden bij 1 van de 2 is dat liefde over is.

Dan kun je praten tot morgenvroeg, maar ik geloof niet dat daar het gevoel bij diegene van kan terug komen.
Uiteindelijk ben je toch ook op een moment bij elkaar gekomen met alle gevoel wat daarbij komt kijken.

Ik geloof juist weer niet in dat gevoel en houden van voor altijd is en gewoon minder wordt met tijd. Vaak zie je dat toch ook bij stellen die lang samen zijn.

Daar doelde ik op met inzet van beide partijen, om ervoor te zorgen dat dat gevoel wat minder is niet helemaal verdwijnt door bijvoorbeeld kleine irritaties.

(Maargoed uiteindelijk ligt het natuurlijk wel iets ingewikkelder allemaal :P )
  maandag 3 december 2018 @ 17:11:30 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183517076
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 16:59 schreef Halimede het volgende:

[..]

Dat heel gauw was ook bij wijze van spreken, maar ik zie het in een vriendin. Die haalt haar geluk en eigenwaarde uit in een relatie zijn en trekt daarbij verkeerde mannen aan die ze niet kan laten gaan.
Dat snap ik. En dan zou ik inderdaad ook denken: word eerst maar eens wat blijer met jezelf.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183517562
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2018 16:26 schreef vosss het volgende:
Eens met de rest. Die slet heeft zich tijdens de relatie al uit elkaar laten trekken door die andere knaker; vermoedelijk gewoon in TS zijn bed. *;
:D

Terwijl ze schreeuwde: veel beter dan TS, veel beter dan TS!
  maandag 3 december 2018 @ 17:56:30 #95
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_183517835
Ts ik voel je struggle
pi_183518486
Gevalletje oude schoenen houden terwijl ze nieuwe zoekt. Ondertussen wat testritjes gemaakt en nu vol voor de nieuwe gaan. Je moet haar niet terugwillen.
pi_183518639
Voor zover mij is opgevallen nemen vrouwen vaak lamgzaam afstand van de relatie. De man denkt dat het knopje op een bepaald moment om is gegaan, terwijl het geleidelijk gaat. Als de man het zelf weet te spotten voordat het te laat is, valt er nog wel wat aan te doen.

Maar zie je het als man niet op tijd in, ben je gewoon voor eeuwig te laat. De vrouw heeft namelijk keer op keer afgewogen, en de man heeft keer op keer teleurgesteld.

Als je denkt dat je vriendin pas bij het uitmaken klaar was met je, dan zit je er echt zo enorm naast. Ze heeft zich allang losgekoppeld van je, waardoor je om en nabij 0 (nihil wil ik het niet noemen) kans hebt om haar te doen overwegen.

Groetjes,
Huis-, tuin- en keukenpsycholoog.
pi_183518781
Nog los van het feit dat 1 week geen overtuigend tijdspanne is om te beseffen én te veranderen.

Je zegt vooral wat je wil dat ze hoort.
pi_183518852
En die reacties over je ex zijn te makkelijk en gewoon lame.
  maandag 3 december 2018 @ 19:57:55 #100
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_183520230
Ze maakt het uit omdat je een half jaar samen woont en volgens haar te weinig doet in het huishouden.

Dat betekent dat ze óf een smoes zoekt om te vertrekken en jou de schuld in de schoenen te schuiven, óf ze is iemand die enorm oppervlakkig is en heel snel op haar teentjes getrapt zonder echt dingen uit te willen praten.

In allebei de situaties klinkt het niet als iemand die je graag terug wil.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')