Nee, want de sigaar die Roderick krijgt komt uit zijn eigen doos.quote:Op zaterdag 15 december 2018 19:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee, dat doet hij overduidelijk niet. De rest betaalt dat voor hem.
Die olie wordt toch opgepompt voor panty s plastic en nog onnoembare dingen waar ik geen weet van heb.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De standaard borrelpraat die we ieder topic weer voorbij zien komen.
Maar goed, ik zal weer happen:
Ik heb je op FOK! nooit zien klagen over de 96 miljoen vaten ruwe aardolie die we iedere dag uit de grond pompen, de miljarden liters brandstof en motorolie die we dagelijks verstoken.
Zo'n accu kan 1000-2000x opgeladen worden, grondstoffen zijn waardevol en herbruikbaar.
Kolencentrales wekken zo'n 28% van alle stroom op in Nederland.
Daarnaast kan je stroom groen opwekken, dat is met benzine wat lastiger.
Ga je nu weer beweren dat zonder subsidie geen Tesla verkocht wordt terwijl dat al eerder overduidelijk aan jou is aangetoond dat dat niet klopt?quote:Op zaterdag 15 december 2018 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Niet met z'n allen. Vraag dat maar eens aan echte mensen. Het is niet fair dat rijken met subsidie van dat "met z'n allen" profiteren. Die "allen" waar je het over hebt betalen daar alleen voor maar profiteren op geen enkele wijze. Jouw bericht komt ook duidelijk weer uit een koker van iemand die zich aan de profiterende kant bevindt. Het zijn prachtige speeltjes voor de rijken die best zo'n ding zelf zouden kunnen betalen maar dat nooit doen als de rest er niet aan meebetaalt. Het is zo vals en hypocriet. En vunzig wat mij betreft.
Zonder subsidie wordt er geen enkele Tesla verkocht. Dat wat betreft de goede bedoelingen van hen die profiteren. Gezien dat gegeven weet je eigenlijk al genoeg. Ze willen graag zo'n gave bolide maar dan moeten die "allen" wel enkele tienduizenden euri sponsoren. Dat klopt toch niet?
Het is eigenlijk als alles op het gebied van de energietransitie: zij die het makkelijk zelf kunnen betalen profiteren en de rest (het gepeupel) betaalt dat voor ze. Dat moeten we toch niet willen? Erg eerlijk klinkt dat niet.
Dus deze weigert de subsidie en betaald gewoon houderschapsbelasting.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, want de sigaar die Roderick krijgt komt uit zijn eigen doos.
Hij krijgt huursubsidie op zijn zwaar gesubsidieerde hutje.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Trek jij je hypotheekrente af?
Er zit geen subsidie (meer) in Nederland op Tesla’s.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus deze weigert de subsidie en betaald gewoon houderschapsbelasting.
Okay houderschapsbelasting ook weer voor die leuke wagen, bij lease volle bijtelling!quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zit geen subsidie (meer) in Nederland op Tesla’s.
Neuh, hij is een typische babyboomer die ruim gebruik heeft gemaakt van voorzieningen en daar een linksmorele bek bij heeftquote:Op zaterdag 15 december 2018 20:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij krijgt huursubsidie op zijn zwaar gesubsidieerde hutje.
Ach, dat geloof je toch zelf niet? Hij is overduidelijk ongeschoold. Als hij al gewerkt heeft dan bij de plantsoenendienst, of in de fabriek aan de lopende band ofzo.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh, hij is een typische babyboomer die ruim gebruik heeft gemaakt van voorzieningen en daar een linksmorele bek bij heeft
Jij weet niet wat een subsidie is begrijp ik?quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:42 schreef john2406 het volgende:
[..]
Okay houderschapsbelasting ook weer voor die leuke wagen, bij lease volle bijtelling!
Ik heb het nooit aangevraagd terwijl ik er wel eens recht op had, echter ik vertrouw mezelf nog niet laat staan de overheid.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij weet niet wat een subsidie is begrijp ik?
30 jaar geleden dachten we ook niet dat elke Nederlander een smartphone zou hebben of een computer/tablet. Als je over lang termijn denken nadenkt dan gaan de ontwikkelingen wel degelijk heel erg snel en ziet de wereld er heel anders uit dan we ons ooit konden voorstellen. Batterijtechnologie ontwikkelt zich ook razendsnel, net als de zelf rijdende auto. Ik zou echt niet kunnen denken dat alles bij het oude blijft, ik kan het nu al nauwelijks bijhouden. En fossiele brandstof is hoe je het ook wendt of keert hopeloos ouderwets.quote:Op zaterdag 15 december 2018 11:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat we straks allemaal met een drone vliegen. Sowieso ik niet met m'n vliegangst.
En zonneauto? Dat lijkt me gewoon elektrisch rijden en dan zal je toch echt 3 maanden per jaar stil staan als je die niet via het stopcontact laadt.
Dat geldt alleen voor Tesla. Elke andere elektrische auto wordt zonder subsidie niet verkocht. En Tesla's kopen mensen alleen om mee te pochen.quote:Op zaterdag 15 december 2018 20:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ga je nu weer beweren dat zonder subsidie geen Tesla verkocht wordt
30 jaar of langer geleden dachten we ook dat we anno 2020 een maanbasis zouden hebben en vliegende auto’s overal. Jou vergelijking gaat niet op.quote:
Toch knap aangezien er heel veel elektrische auto’s verkocht worden daar waar geen subsidie wordt verstrekt op elektrische auto’s.quote:Op zondag 16 december 2018 08:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor Tesla. Elke andere elektrische auto wordt zonder subsidie niet verkocht. En Tesla's kopen mensen alleen om mee te pochen.
Nee hoor. Zo gauw de subsidieregeling voor elektrische auto's stopt stort ook de verkoop in. Is ook niet zo gek, een elektrische auto is verder totaal onbruikbaar als primair vervoer.quote:Op zondag 16 december 2018 08:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch knap aangezien er heel veel elektrische auto’s verkocht worden daar waar geen subsidie wordt verstrekt op elektrische auto’s.
Tesla is prima bruikbaar als primair vervoer en de komende jaren komen er heel veel vergelijkbare modellen.quote:Op zondag 16 december 2018 08:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor. Zo gauw de subsidieregeling voor elektrische auto's stopt stort ook de verkoop in. Is ook niet zo gek, een elektrische auto is verder totaal onbruikbaar als primair vervoer.
Bijvoorbeeld: https://www.bloomberg.com(...)-other-electric-cars
Voor 90% van de mensen niet. Het aantal mensen dat alleen een Tesla heeft is nihil. Bovendien zal de verkoop sowieso instorten zodra de subsidie wegvalt voor al die andere modellen.quote:Op zondag 16 december 2018 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tesla is prima bruikbaar als primair vervoer
Als gewoon voor jou 'minder dan 1% van de totale verkopen is' dan klopt dat inderdaad.quote:In heel veel landen is er geen subsidieregeling en verkoopt de elektrische auto gewoon.
Jij zegt dat er GEEN elektrische auto wordt verkocht zonder subsidie en vervolgens trek je halverwege de norm op. Zeg dan gewoon: ik had ongelijk!quote:Op zondag 16 december 2018 09:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Voor 90% van de mensen niet. Het aantal mensen dat alleen een Tesla heeft is nihil. Bovendien zal de verkoop sowieso instorten zodra de subsidie wegvalt voor al die andere modellen.
[..]
Als gewoon voor jou 'minder dan 1% van de totale verkopen is' dan klopt dat inderdaad.
Als dat klopt, dan vind ik dat wel erg weinig. Zeker als iemand zo’n 40.000 km per jaar moet afleggen.quote:Op zaterdag 15 december 2018 18:03 schreef MaGNeT het volgende:
Zo'n accu kan 1000-2000x opgeladen worden, grondstoffen zijn waardevol en herbruikbaar.
Minder dan 1% is verwaarloosbaar.quote:Op zondag 16 december 2018 09:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij zegt dat er GEEN elektrische auto wordt verkocht zonder subsidie en vervolgens trek je halverwege de norm op. Zeg dan gewoon: ik had ongelijk!
Zie jou eens stoer doen met je dikke bak . Anekdotisch gelul heeft niemand wat aan, cultisten als jij zuigen dat gewoon uit hun duim. Dat is dan ook de enige reden om een Tesla te kopen, dat is namelijk hoe je het dichtste bij kunt komen aan het sabbelen aan de lul van afgod Musk.quote:De meeste mensen die ik ken met een Tesla gebruiken deze 365 dagen per jaar. Natuurlijk hebben ze ook een tweede auto voor hun vrouw/partner, maar ze gaan er ook prima mee op vakantie, wintersport incluis.
Misschien dat ik net even wat beter op de hoogte ben van wat Teslarijders allemaal doen en laten op basis van dat ik zelf met de Tesla al heel Europa door ben gecrossed en derhalve de (on-) mogelijkheden van de Tesla als geen ander ken?
Vrijstelling van MRB (motorrijtuigenbelasting)quote:En nogmaals: er zit geen subsidie op elektrische auto’s in Nederland!
Het is ook veel meer. Ik ken iemand die al ruim 2.000x zijn Tesla opgeladen had (waarschijnlijk meer, had toen al ruim 500.000 km afgelegd, een gemiddelde ICE is dan compleet gaar) en nog steeds een prima accu.quote:Op zondag 16 december 2018 09:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als dat klopt, dan vind ik dat wel erg weinig. Zeker als iemand zo’n 40.000 km per jaar moet afleggen.
Het zijn er al 25.000 en neemt momenteel sterk toe. Dat is niet verwaarloosbaar.quote:Op zondag 16 december 2018 09:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Minder dan 1% is verwaarloosbaar.
[..]
Zie jou eens stoer doen met je dikke bak . Anekdotisch gelul heeft niemand wat aan, cultisten als jij zuigen dat gewoon uit hun duim. Dat is dan ook de enige reden om een Tesla te kopen, dat is namelijk hoe je het dichtste bij kunt komen aan het sabbelen aan de lul van afgod Musk.
[..]
Vrijstelling van MRB (motorrijtuigenbelasting)
Geen BPM
=
subsidie. Sukkeltje . Die Tesla-monniken zijn zo schijtirritant.
Misschien moet je eerst uitrekenen hoeveel je kan rijden als je een accu van bijvoorbeeld een Tesla 1000 tot 2000x kan ladenquote:Op zondag 16 december 2018 09:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als dat klopt, dan vind ik dat wel erg weinig. Zeker als iemand zo’n 40.000 km per jaar moet afleggen.
Op welke alternatieve doel je?quote:Op zondag 16 december 2018 08:11 schreef danos het volgende:
Het is gewoon treurig en simplistisch beleid net als de volledig kansloze subsidies op plugin hybrides destijds. Eerst jaren niks doen en dan opeens met dit soort regelingen komen terwijl de benodigde laadinfra er nog lang niet is.
Blindstaren op elektra terwijl er zoveel alternatieven zijn.
En alles maar laten betalen door de overgebleven 'vervuilers'.
Dat gaat sneller dan je denkt.quote:Op zondag 16 december 2018 07:57 schreef kaasplankje het volgende:
Technologie gaat snel, maar veel initiatieven en ideeën belanden ook in de prullenbak en hoor je nooit meer wat van. De zelfrijdende auto zie ik er voorlopig ook nog niet komen.
Jezelf voor de gek houden is heel makkelijk. Je ziet ook in dit topic dat alleen blinde cultisten gek genoeg zijn om zo'n ding te kopen.quote:Op zondag 16 december 2018 10:53 schreef MaGNeT het volgende:
Uit onderzoek van Tweakers.net bleek dat 86% van de EV rijders niet meer terug wil naar een brandstofauto. Voor iets wat "totaal onbruikbaar is als primair vervoer" toch wel erg veel mensen die daar niet zo over denken...
0.3% van het totale wagenpark in Nederland, en dan reken ik bedrijfsauto's nog niet eens mee. Compleet verwaarloosbaar.quote:Op zondag 16 december 2018 10:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zijn er al 25.000 en neemt momenteel sterk toe. Dat is niet verwaarloosbaar.
Belastingkorting = subsidie. Dat je dat niet wil toegeven spreekt boekdelen, want het spreekt je bijbeltje tegen.quote:Subsidie is een financiële overdracht van overheid aan burger. Een belastingkorting is derhalve nooit een subsidie.
Nou, doe dat eens. En zet er ook eens bij hoeveel een dergelijk pakket kost. Ik ben oprecht benieuwd.quote:Op zondag 16 december 2018 10:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Misschien moet je eerst uitrekenen hoeveel je kan rijden als je een accu van bijvoorbeeld een Tesla 1000 tot 2000x kan laden
Kom eens met argumenten.quote:Op zondag 16 december 2018 11:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jezelf voor de gek houden is heel makkelijk. Je ziet ook in dit topic dat alleen blinde cultisten gek genoeg zijn om zo'n ding te kopen.
0,3% is ruim meer dan geen.quote:Op zondag 16 december 2018 11:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
0.3% van het totale wagenpark in Nederland, en dan reken ik bedrijfsauto's nog niet eens mee. Compleet verwaarloosbaar.
[..]
Belastingkorting = subsidie. Dat je dat niet wil toegeven spreekt boekdelen, want het spreekt je bijbeltje tegen.
Heb je verder ook nog onderbouwde argumenten, of kun je alleen nog maar frames neerzetten?quote:Op zondag 16 december 2018 11:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jezelf voor de gek houden is heel makkelijk. Je ziet ook in dit topic dat alleen blinde cultisten gek genoeg zijn om zo'n ding te kopen.
Nou afhankelijk van hoe de eigenaar ermee om gaat kan een diesel prima 500.000 mee. Voor een particulier is een elektrische auto momenteel volstrekt niet aantrekkelijk. Hoge aanschafprijs, zeer weinig laadpunten, alleen als ik in onze wijk kijk zie ik hoe leasebakeigenaren ruziën om een paal. Daarnaast zwabberend beleid van de overheid en veel onzekerheid over accupakketen en de kwaliteit daarvan. Tel daarbij op dat het bereik nog niet je van het is etc.quote:Op zondag 16 december 2018 10:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is ook veel meer. Ik ken iemand die al ruim 2.000x zijn Tesla opgeladen had (waarschijnlijk meer, had toen al ruim 500.000 km afgelegd, een gemiddelde ICE is dan compleet gaar) en nog steeds een prima accu.
Had ik al geschreven. 500.000 km. Hoeveel auto’s halen dat?quote:Op zondag 16 december 2018 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, doe dat eens. En zet er ook eens bij hoeveel een dergelijk pakket kost. Ik ben oprecht benieuwd.
Yep 1 op de 25000 een zwaluw maakt nog geen zomer?quote:Op zondag 16 december 2018 11:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Had ik al geschreven. 500.000 km. Hoeveel auto’s halen dat?
Over een frame gesproken. En de oplossing is heel simpel: hybride motoren. Maar dat is geen hype dus niet interessant.quote:Op zondag 16 december 2018 11:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Wat is nu eigenlijk jouw argument ? Je wilt dat iedereen in oude en tweedehands vervuilende auto’s blijft rijden? Je bent voorstander van slimmeriken die een Mercedes stoomboot uit 1883 gaan rijden wegens het belastingvoordeel oo oude meuk?
Veruit de meeste diesels hebben ruim voor de 500.000 km forse reparaties nodig. De moderne dieselmotor is wel fors krachtiger geworden, maar dat gaat wel ten koste van de levensduur.quote:Op zondag 16 december 2018 11:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou afhankelijk van hoe de eigenaar ermee om gaat kan een diesel prima 500.000 mee. Voor een particulier is een elektrische auto momenteel volstrekt niet aantrekkelijk. Hoge aanschafprijs, zeer weinig laadpunten, alleen als ik in onze wijk kijk zie ik hoe leasebakeigenaren ruziën om een paal. Daarnaast zwabberend beleid van de overheid en veel onzekerheid over accupakketen en de kwaliteit daarvan. Tel daarbij op dat het bereik nog niet je van het is etc.
Maar wel verwaarloosbaar. En dat heeft simpele redenen die jij simpelweg keihard ontkent vanwege je oogkleppen. Evenals het taalkundige trucje die je probeert uit te halen met de subsidie waar niemand in trapt.quote:
Behoorlijk wat ICE’s halen dat. Dus dat is echt geen bijzonderheid.quote:Op zondag 16 december 2018 11:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Had ik al geschreven. 500.000 km. Hoeveel auto’s halen dat?
Omdat dat ding een marketingtrucje was, een mythe.quote:Op zondag 16 december 2018 11:42 schreef Zolderkamer het volgende:
En waarom is de EV-1 van general motors dan niet opnieuw leven ingeblazen?
Ik ken geen Tesla eigenaar die een nieuw accupakket nodig heeft gehad. En Tesla heeft de neiging om beta modellen op de markt te brengen.quote:Op zondag 16 december 2018 11:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Yep 1 op de 25000 een zwaluw maakt nog geen zomer?
Of hoe zei men dan vroeger.
Niks mythe.. en de RAV4 ev ook nietquote:Op zondag 16 december 2018 11:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat dat ding een marketingtrucje was, een mythe.
Hybride is een tussenvorm.quote:Op zondag 16 december 2018 11:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Over een frame gesproken. En de oplossing is heel simpel: hybride motoren. Maar dat is geen hype dus niet interessant.
Dus garantie tot 500000 op het pakket?quote:Op zondag 16 december 2018 11:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ken geen Tesla eigenaar die een nieuw accupakket nodig heeft gehad. En Tesla heeft de neiging om beta modellen op de markt te brengen.
Plus: 2000 keer laden is 500.000 km. Los van of je dat in de praktijk doet of niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |