abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7657909
Hey
Een meisje die ik goed ken wil sinds een korte tijd geen vlees enzo eten (vegetarisch dus). Maar ze wil ook geen melk, kaas,.... enzo eten.
Dit naar aanleiding van (volgens haar) www.peta.org Dat is een amerikaanse organisatie die tegen dierenmishandeling enzo optreedt, en dus ook eigen recepten,... heeft. Melk enzo zou men zwaar ziek van kunnen worden,....

Vinden jullie dit normaal? ik bedoel, als je geen melk enzo meer wil drinken enzo, dan wordt er ineens heel erg veel uitgesloten. Ze kan / wil dus eigenlijk bijna niets meer eten.

Nu, het gaat om een meisje waar al mn vorige topics ook al over gingen, en ik heb dus een aardig kwetsbare band toch met haar. (ene keer heel goed, andere keer zeer slecht) Haar moeder had aan mijn moeder gevraagd of ik daarzo dus iets over wist.
Nu zij heeft me wel eens wat van die peta.org laten zien, maar zo-iets als dit komt voor mij ook heel onverwacht.

Nu, hoe kan (of wil ze wel?) je haar een beetje terug ompraten, zodat ze wel terug normaal gaat eten (al dan niet vlees ofzo). Maar volgens mij eet ze nu echt zeer weinig...

enige ideeën?

** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_7657935
Veganist dus... mjah ik zou zelf zegen, laat haar in haar waarde.
  woensdag 1 januari 2003 @ 23:18:59 #3
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_7658053
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 23:17 schreef KonnieKipke het volgende:
.
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_7658134
Iemand veranderen moet je dus niet willen...
ik bedoel... ze KIEST er toch voor?

trouwens vind het op zich helemaal niet slecht dat mensen veganistisch zijn... er is genoeg te eten hoor...

maar als ze 'te' weinig eet, ja dat is natuurlijk een ander probleem

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_7658171
-edit- offtopic reacties verwijderd.

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 02-01-2003 10:14]

pi_7658900
zolang ze maar de vitamine b supplementen slikt, veganisten willen nog weleens gaan flippen bij een tekort aan vitamine b12, zoals zwe gewerkt hebben
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 2 januari 2003 @ 00:37:23 #7
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_7659281
quote:
Nu, hoe kan (of wil ze wel?) je haar een beetje terug ompraten, zodat ze wel terug normaal gaat eten (al dan niet vlees ofzo). Maar volgens mij eet ze nu echt zeer weinig...

enige ideeën?

Je moet haar zo laten! Ze is juist goed bezig! Misschien moet je ook die site doorlezen en dan snap je waarom ze dat is geworden.

Ik ben trouwens zelf vegetarier (misschien meer tussen vegetarier en veganist in). Ik eet/gebruik geen producten waarvoor een dier gedood is, maar eet nog wel scharreleieren en ik drink ook nog melk.

Ik ben trouwens geleidelijk over gegaan naar hoe ik nu ben en ik heb nog geen klachten. Misschien moet ze wel uitkijken als ze meteen veganist is geworden, dat kan misschien een tijd invloed hebben op haar gezondheid, maar dat zal na een tijd wel stabiliseren.

Er is ook genoeg te eten/drinken als je veganist bent. Ik heb nog wel een goede site voor die vriending : vegatopia.com
Daar staan veel recepten en nog veel meer. Misschien ook een site voor jouw om wat meer te weten te komen.

donderdag 2 januari 2003 @ 07:14:39 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_7661115
Het is haar keuze. En je kunt je wel met alles bemoeien maar dan vindt ze je op den duur zo spuugirritant dat ze niks meer met je te maken wil hebben.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 2 januari 2003 @ 10:12:42 #9
37899 scorpion69
Music is all that matters..
pi_7661753
Ja ik sluit me bij een van de bovenstaande reacties aan: lees die site eens door en bestel daar die folder over vegetarisch eten (kost je geen knaak, ook geen verzendkosten). Daarin wordt uitgelegd waarom het beter is om veganist te zijn en er worden ook hele leuke alternatieven geboden!

[Dit bericht is gewijzigd door scorpion69 op 02-01-2003 10:35]

In every stone sleeps a chrystal - Enigma
pi_7661805
Ik snap niet precies, wat jouw probleem daarmee is?
Ze moet toch zelf doen wat ze wil, het is haar leven..

(Sorry als mijn reactie wat bot over komt,
zo is het niet bedoeld)

pi_7661931
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 00:37 schreef TechXP het volgende:
Ik eet/gebruik geen producten waarvoor een dier gedood is, maar eet nog wel scharreleieren en ik drink ook nog melk.
Melk komt van een koe. Een koe die gekalfd heeft. De melk gaat echter niet naar het kalf, maar naar de melkfabriek. Wat gebeurd er met al die kalveren dan van al die vele melkkoeien? Juist ja, die worden voor het grootste deel afgemaakt of na een kalfsmesterij gebracht om binnen een paar maanden afgemaakt te worden. Kortom, ook als je melk drinkt worden er dieren afgemaakt. Want anders zouden er binnen de kortste tijd veel te veel koeien zijn. Dus je statement klopt niet helemaal.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_7662113
mijn probleem is meer:
* haar moeder maakt zich zorgen
* ze is ook nogal heel erg makkelijk te beïnvloeden
* en ik dacht dat melk toch wel aardig belangrijk was voor de gezondheid

is een normale vegetariër ook zonder melk enzo?

pi_7662191
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 10:58 schreef Virus3000 het volgende:
mijn probleem is meer:

Nee, vegetariërs drinken over het algemeen wel melk, maar er zijn genoeg veganisten die al tijden zo leven en nergens last van hebben. Dan moet je er natuurlijk wel allerlei vitamines enzo bij slikken, in elk geval B12, maar dat zouden vegetariërs eigenlijk ook al moeten... Dat moet je haar wel duidelijk maken hoor... Misschien kun je haar van die vleesvervangers aanraden, "nepvlees" zeg maar. Het is wel lekker, lijkt op vlees. Het is natuurlijk niet hetzelfde, maar daarmee krijg je tenminste ook wat van die stoffen binnen die normaal in je vlees zouden zitten.
Als zo toch zo makkelijk te beïnvloeden is, zou het best eens een tijdelijke opwelling kunnen zijn. Kijk het even aan, misschien komt ze er zelf wel achter dat het niks is.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_7662201
quote:
mijn probleem is meer:

Dat valt wel mee met die melk. Melk drinken is echt een westerse gewoonte, maar zeker niet noodzakelijk. Veel mensen zijn erzelfs allergisch voor.
Veganistisch leven kan goed zonder dat het schade voor de gezondheid oplevert. Je zult alleen wel goed op je maaltijden moeten letten en zorgen dat je de stoffen die je uit zuivel en vlees haalde nu uit plantaardige producten haalt. Dat kan, maar niet als je simpelweg vlees weglaat en niet vervangt.
A clean house is a sign of a wasted life.
  donderdag 2 januari 2003 @ 11:14:29 #15
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_7662307
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 10:38 schreef Lucille het volgende:

[..]

Melk komt van een koe. Een koe die gekalfd heeft. De melk gaat echter niet naar het kalf, maar naar de melkfabriek. Wat gebeurd er met al die kalveren dan van al die vele melkkoeien? Juist ja, die worden voor het grootste deel afgemaakt of na een kalfsmesterij gebracht om binnen een paar maanden afgemaakt te worden. Kortom, ook als je melk drinkt worden er dieren afgemaakt. Want anders zouden er binnen de kortste tijd veel te veel koeien zijn. Dus je statement klopt niet helemaal.

Ok, je hebt daarin gelijk! Maar om de melk te bemachtigen hoeft er geen dier dood. Indirect zal dat waarschijnlijk wel gebeuren.
Ik ben ook nog maar vegetarier. Als ik het huis uit ga, ga ik waarschijnlijk helemaal veganist worden.
  donderdag 2 januari 2003 @ 11:22:14 #16
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_7662406
quote:
mijn probleem is meer:
Laat die moeder eens allemaal info lezen over vegetarier/veganist zijn.
Ze hoeft zich geen zorgen te maken.
quote:
Met de goede argumenten en info op peta.org kan je ook moeilijk zeggen dat het niet zo is. Tenzij je natuurlijk heel koppig bent!
quote:

Melk is ook belangrijk, tenminste de stoffen die daarin zitten, maar die kan je ook wel ergens anders in vinden.

Wat versta je onder normale vegetarier? Elke vegetarier heeft ook zijn eigen denkwijze en redenen om dat te worden.
Ik als vegetarier drink nog wel melk, maar eet bijvoorbeeld weer geen kaas.

donderdag 2 januari 2003 @ 12:00:39 #17
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_7662971
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 11:22 schreef TechXP het volgende:

[..]

Laat die moeder eens allemaal info lezen over vegetarier/veganist zijn.
Ze hoeft zich geen zorgen te maken.

Maar echt gezonder is het niet
pi_7663057
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 12:00 schreef Fliepke het volgende:
inderdaad, maarja, we zullen eerst wel eventjes zien hoe dit loopt...
tnx iniedergeval
  donderdag 2 januari 2003 @ 12:42:42 #19
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_7663439
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 12:00 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Dat klopt niet! Het is zelf zo dat vegetariers/veganisten zelfs gezonder zijn dan erge vleesvreters. O.a. veel vetter en daardoor hebben die ook veel grotere kans op hart-en vaatziekten.

En van die bepaalde 'b12 vitamine' heb je maar heel weinig nodig, dus veel vleesvervangers eten hoef je ook weer niet.

donderdag 2 januari 2003 @ 14:45:11 #20
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_7665639
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 12:42 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dat klopt niet! Het is zelf zo dat vegetariers/veganisten zelfs gezonder zijn dan erge vleesvreters. O.a. veel vetter en daardoor hebben die ook veel grotere kans op hart-en vaatziekten.

En van die bepaalde 'b12 vitamine' heb je maar heel weinig nodig, dus veel vleesvervangers eten hoef je ook weer niet.

ook goed,
beetje genieten van het leven hou ik ook wel van.
Leef wel 3 jaar minder, maar dan wel genoten van al het lekkere eten wat er is. Ik vind die veganisten er meestal maar bleekjes uitzien enzo, maarja
Maar daar ging deze thread niet over
  donderdag 2 januari 2003 @ 14:55:35 #21
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_7665856
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 23:11 schreef Virus3000 het volgende:
Een meisje die ik goed ken wil sinds een korte tijd geen vlees enzo eten (vegetarisch dus).
-edit: semi grappige off topic opmerking-

[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 02-01-2003 15:45]

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 2 januari 2003 @ 15:44:19 #22
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_7666933
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 14:45 schreef Fliepke het volgende:

[..]

ook goed,
beetje genieten van het leven hou ik ook wel van.
Leef wel 3 jaar minder, maar dan wel genoten van al het lekkere eten wat er is. Ik vind die veganisten er meestal maar bleekjes uitzien enzo, maarja
Maar daar ging deze thread niet over

En hoeveel veganisten ken je?
pi_7667146
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 12:42 schreef TechXP het volgende:
Dat klopt niet! Het is zelfs zo dat vegetariers/veganisten gezonder zijn dan erge vleesvreters.
Pfff. Nee, vegetariers beperken zich juist! Ik ken vegetariers die zo weinig weerstand hebben dat ze ziek worden als ze per ongeluk pakweg stamppot eten met een vleugje baconpoeder. Moeten ze fijn zelf weten, maar die Amerikaanse 'onderzoeken' van zogenaamd-linkse pillenproducenten dat bijvoorbeeld melk slecht is, is echt lariekoek! De ontkrachting daarvan door onafhankelijke Nederlandse deskundigen staat allang gelinkt in enkele topics in Lifestyle (waar dit topic imho ook thuishoort).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik iemand die van de ene op de andere dag radicaal van gewoonte verandert weinig geloofwaardig vind. Slecht voor je lichaam ook. Niet gek dat haar moeder zich zorgen maakt, ze heeft gewoon gelijk.

donderdag 2 januari 2003 @ 16:13:39 #24
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_7667641
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 15:53 schreef Stonehead het volgende:

[..]

Pfff. Nee, vegetariers beperken zich juist! Ik ken vegetariers die zo weinig weerstand hebben dat ze ziek worden als ze per ongeluk pakweg stamppot eten met een vleugje baconpoeder.

Dat heeft te maken met de geest! Als ze weten dat het erin zat, raken ze van slag. En als ze het niet weten komt het doordat ze dat verder nooit opf lange tijd niet hebben gehad. Dat heb je ook met andere middelen, bijvoorbeeld in het buitenland als je daar water uit de kraan neemt.
quote:
Moeten ze fijn zelf weten, maar die Amerikaanse 'onderzoeken' van zogenaamd-linkse pillenproducenten dat bijvoorbeeld melk slecht is, is echt lariekoek! De ontkrachting daarvan door onafhankelijke Nederlandse deskundigen staat allang gelinkt in enkele topics in Lifestyle (waar dit topic imho ook thuishoort).
Ik zeg ook niet dat het slecht is! Het is zelfs goed, want er zit veel calcium/kalk of zo in en dat is goed voor je botten, maar als je dat jaren veel hebt gedronken in het begin van je leven dan heb je weinig nodig voor de jaren die nog komen.
quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik iemand die van de ene op de andere dag radicaal van gewoonte verandert weinig geloofwaardig vind. Slecht voor je lichaam ook. Niet gek dat haar moeder zich zorgen maakt, ze heeft gewoon gelijk.
Ik ben zelf heel geleidelijk overgegaan. Ik at vroeger heel weinig vlees, ik stopte ermee in groep 7 van de basisschool en toen ben ik gaan stoppen met producten waarin dierlijke vetten e.d. zat. Melk drink ik nog steeds. Eieren alleen scharreleieren. Ik draag geen dierlijke producten (waarvoor een dier gedood moet worden), leer, zijde, e.d
En ik heb geen problemen. Wel moet ik bekennen dat ik last van eczeem heb, maar dat is een familiekwaal
Ik ben ook niet veel ziek. En conclusie mensen kunnen makkelijk zonder vlees
pi_7671664
jesus christ, wat een kuttopic. De topicstarter moet haar in haar waarde laten in haar keuzes steunen als hij een echte vriend is. Verder zelf eens wat research doen naar vegetarisch/veganistisch eten i.p.v. afgaan op wat normaal is in deze maatschappij. Dat geldt ook voor alle andere onnozelen in dit topic die de vlees-discussie weer aangaan (zie het Lifestyle forum daarvoor; er staan er genoeg). Ongelooflijk hoe mensen een mening kunnen hebben zonder enige feitenkennis. Wordt meteen weer 'links' genoemd. Hitler was vegetarier, toch niet zo'n duidelijk geval van links, lijkt me... Politieke overtuiging staat los van eetgewoontes en iemands karakter (om ff terug te komen op het topic) ook. Iemand die geen vlees eet is niet meer of minder dan iemand anders, hij/zij maakt alleen andere keuzes. Zo dus ook het meisje waar het topic over ging.
'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
  donderdag 2 januari 2003 @ 19:57:12 #26
37899 scorpion69
Music is all that matters..
pi_7671746
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 19:52 schreef TrashNSk8 het volgende:
jesus christ, wat een kuttopic. De topicstarter moet haar in haar waarde laten in haar keuzes steunen als hij een echte vriend is. Verder zelf eens wat research doen naar vegetarisch/veganistisch eten i.p.v. afgaan op wat normaal is in deze maatschappij. Dat geldt ook voor alle andere onnozelen in dit topic die de vlees-discussie weer aangaan (zie het Lifestyle forum daarvoor; er staan er genoeg). Ongelooflijk hoe mensen een mening kunnen hebben zonder enige feitenkennis. Wordt meteen weer 'links' genoemd. Hitler was vegetarier, toch niet zo'n duidelijk geval van links, lijkt me... Politieke overtuiging staat los van eetgewoontes en iemands karakter (om ff terug te komen op het topic) ook. Iemand die geen vlees eet is niet meer of minder dan iemand anders, hij/zij maakt alleen andere keuzes. Zo dus ook het meisje waar het topic over ging.
In every stone sleeps a chrystal - Enigma
  donderdag 2 januari 2003 @ 20:54:28 #27
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_7672731
vooral doen.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  vrijdag 3 januari 2003 @ 00:43:51 #28
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_7677897
TrashNSk8, ik sta er totaal achter wat je daar schrijft.

Ikzelf hang ook een beetje tussen vegetariër en veganist in.

Wat wel:
- scharrelei.(liefst grasei, ook zelden dat ik een eitje eet)
- ijs. (liefst zonder melk/yoghurt)
- vegetarische kaas (zelden)
- veel noten

Wat niet:
- vlees/vis/gevogelte.
- gewone melk. (laatste keer was chocomel)
- gewone kaas (is in mijn ogen niet vegetarisch)
- gewone eieren.

Zolang je een ieder met respect behandelt is er niet mis mee, maar laat iemand me niet in mijn waarde met mijn levensstijl, dan kan die persoon minstens hetzelfde terug verwachten. (wat zich vroeger eens een keer ontaarde in het uit de hand slaan van een frikadel en de persoon een milshake over zijn hoofd gooien. Ja, toen was ik wat jonger. Zou ik nu niet meer doen denk ik. Die persoon lokte het toen gewoon echt uit. Frikandel in mijn gezicht drukken, vind ik wel een goede reden.)

pi_7679165
TrashNSk8: "Onnozel", en bedankt. Ik zeg niks over vegetariers in het algemeen, ik noem alleen PETA en jij bent degene die anderen voor minder uitmaakt. Reageer jij voortaan ook iets minder witheet, ja?
pi_7679235
Nog iets: ik merk dat je me kwaad kunt maken met dit soort gescheld. Ik kan niet zien wie daar zit, jij weet niet wat ik ben. Misschien iets om van te leren: net zo min als dat ik misschien besef hoe ik mensen op hun tenen trap met achteloos gebruik van het woord 'links', zo lullig ben jij bezig als je mensen gaat pakken op een paar buzzwords of vermeend gebrek aan feitenkennis. Het ging uiteindelijk over dat meisje, en zij moet eens goed nadenken wat ze nu eigenlijk wil, ook al is veg* prima. Volgens mij zijn wij twee het best met elkaar eens als je alle crap zoals deze posts weglaat.

[Dit bericht is gewijzigd door Stonehead op 03-01-2003 02:02]

vrijdag 3 januari 2003 @ 02:02:00 #31
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_7679259
quote:
van topicstarter:

Nu, hoe kan (of wil ze wel?) je haar een beetje terug ompraten, zodat ze wel terug normaal gaat eten (al dan niet vlees ofzo).

Dat wat de topicstart hier zegt is niets anders dan zijn mening al dan niet gedeeltelijk aan de 'vriendin' opdringen.

Vegetariërs en veganisten hebben geen normale levenswijze... Whoehahahahahaha, deze levenswijzen zijn in elk geval eerbiedig ten opzichte van de dierenwereld.

pi_7679286
Voor hem is 'normaal' gewoon het tegenovergestelde dan voor jou. Is dat zo lachwekkend?
  vrijdag 3 januari 2003 @ 02:07:23 #33
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_7679314
Ik ga jou toch ook opdringen dat je vegetariër moet worden?
Dat zou jij net zo min kunnen waarderen.

Ik doel er dus op dat hij het abnormaal vind om vegetariër/veganist te zijn.

pi_7679419
Zeg dat dan. Heb je meer aan dan wat gelach
Hij heeft er denk ik vooral een probleem mee dat ze zo impulsief switcht. Hij moet haar denk ik wat meer confronteren, hopelijk gaat ze zich dan echt inlezen ofzo. Welke keuze ze uiteindelijk maakt moet ze natuurlijk zelf weten.
pi_7679423
Slikt ze nog wel?

Sorry

vrijdag 3 januari 2003 @ 02:20:51 #36
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_7679449
Ja, cola/red bull etc.

STonehead, ik hoop dat ze haar huidige dieet blijft volgen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: