quote:Nah ben ik het nie mee eens hoor.. Ik heb ook vaak zo effe een sigaret van een vriend gekregen, maar ik koop nooit wat. Heb er ook geen behoefte aan.
Op woensdag 1 januari 2003 22:38 schreef dJ-Zcore het volgende:
verslaving... ooit steken ze eens een sigaretjes op om erbij te horen ofzoenne voor dat ze het weten roken ze een pakje per dag.
quote:Zo snel zal 't ook wel niet weer gaan
Op woensdag 1 januari 2003 22:38 schreef dJ-Zcore het volgende:
verslaving... ooit steken ze eens een sigaretjes op om erbij te horen ofzoenne voor dat ze het weten roken ze een pakje per dag.
En voor de topic opener de vraag, zou je ze nog mooi vinden als ze niet roken??
Oh en genoeg chikkies die mooi zijn en niet roken
quote:Waarom?
Op woensdag 1 januari 2003 22:40 schreef Bulls-Ass het volgende:
omdat het zo LEEEEKKKKKEEER is
waarschijnlijk gewoon omdat die meiden het cool vinden van zichzelf maar ze zullen later wel veranderen van mening vrees ik
quote:Ik denk dat iedereen daar zo zijn eigen redenen voor heeft.
Op woensdag 1 januari 2003 22:36 schreef Turismo het volgende:
Maar waarom?
quote:Tuurlijk niet. Ik bedoel er ook niet mee dat 100% van de mooie meiden zo rookt.... maar denk dat er wel velen zijn die gewoon door het afentoe meedoen met anderen de aanleiding is geweest om er verslaafd aan te raken.
Op woensdag 1 januari 2003 22:39 schreef Turismo het volgende:[..]
Nah ben ik het nie mee eens hoor.. Ik heb ook vaak zo effe een sigaret van een vriend gekregen, maar ik koop nooit wat. Heb er ook geen behoefte aan.
quote:Dat heeft iedereen, sommige met roken, sommige met sex en andere weer met i-net
Op woensdag 1 januari 2003 22:44 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
Tuurlijk niet. Ik bedoel er ook niet mee dat 100% van de mooie meiden zo rookt.... maar denk dat er wel velen zijn die gewoon door het afentoe meedoen met anderen de aanleiding is geweest om er verslaafd aan te raken.
quote:Ja, maar die hebben dan al een vriend dus dat schiet ook niet echt op
Op woensdag 1 januari 2003 22:40 schreef KumA het volgende:[..]
Oh en genoeg chikkies die mooi zijn en niet roken
quote:En dat maakt wat uit??
Op woensdag 1 januari 2003 22:45 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
Ja, maar die hebben dan al een vriend dus dat schiet ook niet echt op
quote:Ja, maar met sex kan ik me goed voorstellen dat je er snel aan verslaafd bent... en is toch niet erg?? goed voor de conditie en dat zijn sigaretten niet.
Op woensdag 1 januari 2003 22:45 schreef KumA het volgende:[..]
Dat heeft iedereen, sommige met roken, sommige met sex en andere weer met i-net
quote:Veel.
Op woensdag 1 januari 2003 22:46 schreef KumA het volgende:[..]
En dat maakt wat uit??
Heel veel meiden zijn supertrouw en als ze een vriend hebben blijven ze daar bij.... wat goed is, want ik zou ook willen dat mijn vriendin bij me blijft als ik die ooit nog eens krijg *zucht*
quote:Omdat ze er longkanker van kunnen krijgen, hun huid lelijk wordt en het klauwen met geld kost.
Op woensdag 1 januari 2003 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Waarom?
Jammer
quote:Ja en?
Op woensdag 1 januari 2003 22:47 schreef Tijn het volgende:[..]
Omdat ze er longkanker van kunnen krijgen, hun huid lelijk wordt en het klauwen met geld kost.
Zo is ongeveer ALLES wat lekker is slecht voor je.
quote:idd
Op woensdag 1 januari 2003 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Zo is ongeveer ALLES wat lekker is slecht voor je.
quote:Sex niet slecht voor je? Dan ken jij me ex niet
Op woensdag 1 januari 2003 22:46 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
Ja, maar met sex kan ik me goed voorstellen dat je er snel aan verslaafd bent... en is toch niet erg?? goed voor de conditie en dat zijn sigaretten niet.
maar het is wel jammer dat de meeste mooie meiden roken..
quote:vertel....
Op woensdag 1 januari 2003 22:51 schreef KumA het volgende:[..]
Sex niet slecht voor je? Dan ken jij me ex niet
quote:Mijn ex is gestopt met roken dus die past niet in dit topic
Op woensdag 1 januari 2003 22:51 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
vertel....
quote:Ik zeg ook niet dat je het niet moet doen ofzo; jij vraagt alleen waarom ze later spijt krijgen. Nou daarom. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet moet doen. Nog ff en je kan de deur niet eens meer uit als je op die tour gaat
Ja en?
Veel jongens tussen 15 en 25 zijn weekend alcoholisten. Nee dat is goed voor je.Zo is ongeveer ALLES wat lekker is slecht voor je.
quote:Alcohol is dan ook lekker, maar 'k kan niet begrijpen waarom mensen een peuk lekker vinden, een Joint okee, voor 't gevoel, een Sigaar okee, voor de smaak maar een peuk
Ja en?
Veel jongens tussen 15 en 25 zijn weekend alcoholisten. Nee dat is goed voor je.Zo is ongeveer ALLES wat lekker is slecht voor je.
quote:Ey punica slet! De beste wensen! Peukie?
Op woensdag 1 januari 2003 22:53 schreef Punica het volgende:[..]
Alcohol is dan ook lekker, maar 'k kan niet begrijpen waarom mensen een peuk lekker vinden, een Joint okee, voor 't gevoel, een Sigaar okee, voor de smaak maar een peuk
Das toch wel zielig..
quote:Wat is dat nou voor gelul?
Op woensdag 1 januari 2003 22:53 schreef Punica het volgende:[..]
Alcohol is dan ook lekker, maar 'k kan niet begrijpen waarom mensen een peuk lekker vinden, een Joint okee, voor 't gevoel, een Sigaar okee, voor de smaak maar een peuk
"Roken is dan ook lekker, maar 'k kan het niet begrijpen waarom mensen een biertje lekker vinden..."
Lood om oud ijzer dus
quote:ha KuMa van 't zelfde he en nee, ik rook nog steeds niet (alleen stickies
Op woensdag 1 januari 2003 22:54 schreef KumA het volgende:[..]
Ey punica slet! De beste wensen! Peukie?
quote:start ff een topic erover dan
Op woensdag 1 januari 2003 22:53 schreef KumA het volgende:[..]
Mijn ex is gestopt met roken dus die past niet in dit topic
ik wil nu wel weten waarom sex wel slecht voor je aangezien je iets hebt meegemaakt met je ex
quote:Ik rook al 20 jaar en heb er geen spijt van
Op woensdag 1 januari 2003 22:53 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik zeg ook niet dat je het niet moet doen ofzo; jij vraagt alleen waarom ze later spijt krijgen. Nou daarom. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet moet doen. Nog ff en je kan de deur niet eens meer uit als je op die tour gaat
quote:Net zoals alcohol, vet eten, zonnen, uitgaan, etc etc etc etc etc dus
Op woensdag 1 januari 2003 22:47 schreef Tijn het volgende:[..]
Omdat ze er longkanker van kunnen krijgen, hun huid lelijk wordt en het klauwen met geld kost.
quote:Ja, maar mensne die alcohol niet lekekr vinden die zuipen dat ook niet. 'k ken genoeg badmutsen die roken voor hun 'image' en nu verslaafd zijn, bij alcohol gaat dat een stuk minder snel.
Op woensdag 1 januari 2003 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Wat is dat nou voor gelul?
Er zijn zat mensen die alcohol niet te zuipen vinden."Roken is dan ook lekker, maar 'k kan het niet begrijpen waarom mensen een biertje lekker vinden..."
Lood om oud ijzer dus
quote:HEY HEY!! Niks mis met vet eten he
Op woensdag 1 januari 2003 22:56 schreef X-Ray het volgende:[..]
Net zoals alcohol, vet eten, zonnen, uitgaan, etc etc etc etc etc dus
quote:Kul, alcohol is echt niet lekker de 1e 10 keer, want je gaat gegarandeerd over je nek en bier is echt niet te haggelen de 1e 2 jaar. Exact zelfde verhaal.
Op woensdag 1 januari 2003 22:57 schreef Punica het volgende:[..]
Ja, maar mensne die alcohol niet lekekr vinden die zuipen dat ook niet.
quote:Gelul.
Op woensdag 1 januari 2003 22:57 schreef Punica het volgende:[..]
Ja, maar mensne die alcohol niet lekekr vinden die zuipen dat ook niet. 'k ken genoeg badmutsen die roken voor hun 'image' en nu verslaafd zijn, bij alcohol gaat dat een stuk minder snel.
Alcohol is een van de sterkst verslavende middelen die er zijn:
Gewenning, lichamelijke afhankelijkheid en geestelijke afhankelijkheid.
Het hele verslavings traject is van toepassing op alcohol
quote:Daar hebk geen last van gehad..
Op woensdag 1 januari 2003 22:58 schreef X-Ray het volgende:[..]
Kul, alcohol is echt niet lekker de 1e 10 keer, want je gaat gegarandeerd over je nek en bier is echt niet te haggelen de 1e 2 jaar. Exact zelfde verhaal.
quote:Ach, veroorzaakt slechts hartklachten, aderverkalking en dus hartinfarcts/aanvallen, tromboses, beroertes, maag- en darmkanker en overgewicht.
Op woensdag 1 januari 2003 22:57 schreef KumA het volgende:[..]
HEY HEY!! Niks mis met vet eten he
quote:Ik dacht dat sex 't verslavends was?!?
Op woensdag 1 januari 2003 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Gelul.
quote:Nee, dat deed je niet.
Op woensdag 1 januari 2003 22:59 schreef KumA het volgende:[..]
Ik dacht
quote:onzin, dat jij bier de 1e 2 jaar niet lekekr vind ligt ana jou, en alcohol kan best lekker zijn de eerste 10x, 't hoeft toch niet in de vorm van pils te komen ? En gegarandeerd over je nek ? tja, dat heeft ten eerste niets met lekkerheid te maken want dat is achteraf, al kan je dat 'r wel van weerhouden om niet vaker te gaan drinken, en ten tweede, dat ligt helemaal aan jezelf. Dat ik de eerste keer een paar pilsjes dronk igng ik echt niet over me nek.
Op woensdag 1 januari 2003 22:58 schreef X-Ray het volgende:[..]
Kul, alcohol is echt niet lekker de 1e 10 keer, want je gaat gegarandeerd over je nek en bier is echt niet te haggelen de 1e 2 jaar. Exact zelfde verhaal.
quote:Jij ben toch niet een moraal ridder he?!
Op woensdag 1 januari 2003 22:59 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ach, veroorzaakt slechts hartklachten, aderverkalking en dus hartinfarcts/aanvallen, tromboses, beroertes, maag- en darmkanker en overgewicht.
quote:Waarom zijn er dan veeeeeeel meer rokers die echt verslaafd zijn en praktisch geen rokers die roken voor de gezelligheid. Maar relatief weinig alcoholisten en veel mensen die af en toe wat drinken?
Gelul.
quote:Nee, er zijn haast geen sex verlaafden.
Op woensdag 1 januari 2003 22:59 schreef KumA het volgende:[..]
Ik dacht dat sex 't verslavends was?!?
Verslaving betekent dat je je leven gaat indelen om in je behoeftes te voorzien.
Ken weinig mensen die zonder regelmatige sex niet functioneren. Dan had namelijk elke puber zichzelf verhangen
quote:Jij beweert dat je je 1e biertjes LEKKER vondt?
Op woensdag 1 januari 2003 22:58 schreef blieblie het volgende:[..]
Daar hebk geen last van gehad..
En de alcohol die ik niet lekker vind drink ik gewoon niet...
quote:Ja, daarom zijn 'r ook zoveel jeugdige drankverslaafde n in tegenstelling tot jeugdige rookverslaafden, flikkert toch op met die onzin.
Gelul.
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 23:00 schreef blieblie het volgende:[..]
Maar relatief weinig alcoholisten en veel mensen die af en toe wat drinken?
quote:Laat me raden.... JIJ BEN ZIEK GEWEEST ?!?
Op woensdag 1 januari 2003 23:01 schreef X-Ray het volgende:[..]
Jij beweert dat je je 1e biertjes LEKKER vondt?
En dat je de 1e tig keer dat je flink zoop niet als een draaikolk in bed lag en over je nek ging en tegen jezelf zei dat je dit noooooooit meer zou doen?
quote:Hoeveel stille probleemdrinkers denk jij dat er zijn?
Waarom zijn er dan veeeeeeel meer rokers die echt verslaafd zijn en praktisch geen rokers die roken voor de gezelligheid. Maar relatief weinig alcoholisten en veel mensen die af en toe wat drinken?
quote:80% van de uitgaande jeugd zijn alcohol verslaafd.
Op woensdag 1 januari 2003 23:01 schreef Punica het volgende:[..]
Ja, daarom zijn 'r ook zoveel jeugdige drankverslaafde n in tegenstelling tot jeugdige rookverslaafden, flikkert toch op met die onzin.
quote:Jaah, ik kreeg op mijn 11de ofzo een biertje van mijn pa, was helemaal gewelidg, en ik vond het niet smerig ofzo...
Op woensdag 1 januari 2003 23:01 schreef X-Ray het volgende:[..]
Jij beweert dat je je 1e biertjes LEKKER vondt?
En dat je de 1e tig keer dat je flink zoop niet als een draaikolk in bed lag en over je nek ging en tegen jezelf zei dat je dit noooooooit meer zou doen?
quote:en dan is 't een verslaving ? ik doe dat ook ja, maar ik kan ook zo weken zonder alcohol, en dat kunnen maar heel sommige rokende mensen.
Op woensdag 1 januari 2003 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
80% van de uitgaande jeugd zijn alcohol verslaafd.
Het weekend is niet compleet zonder ZUIPUH!!!!
quote:Ja.
Op woensdag 1 januari 2003 23:02 schreef KumA het volgende:[..]
Laat me raden.... JIJ BEN ZIEK GEWEEST ?!?
quote:Doe eens dan.
Op woensdag 1 januari 2003 23:04 schreef Punica het volgende:[..]
en dan is 't een verslaving ? ik doe dat ook ja, maar ik kan ook zo weken zonder alcohol
quote:Ja zodra je drank 'moet' om het weekend compleet te maken ben je verslaafd ja.
Op woensdag 1 januari 2003 23:04 schreef Punica het volgende:[..]
en dan is 't een verslaving ? ik doe dat ook ja, maar ik kan ook zo weken zonder alcohol, en dat kunnen maar heel sommige rokende mensen.
dat heet 'geestelijke afhankelijkheid' en is wel degelijk een vorm van verslaving.
quote:Oh?
Op woensdag 1 januari 2003 23:02 schreef X-Ray het volgende:[..]
![]()
![]()
.
De alcoholverslaafden zijn de allergrootste groep verslaafden van Nederland.
Honderdduizenden!
Dan heb ik een vriendenkring met bar weinig verslaafden
quote:waaar slaat dit nou weer op, en ik doe dat wel eens ja.
Op woensdag 1 januari 2003 23:04 schreef X-Ray het volgende:[..]
Doe eens dan.
ik kan zo een maand zonder hasj en ook zonder drank.... terwijl ik soms wel wel dagenlang vet veel jointjes rook.
geestelijk ben ik sterk genoeg om te zeggen van nu ffies niet en velen zijn dat niet en die blijven juist doorroken, omdat je van roken geen echte effect hebt qua stoned zijn en juist daarom kunnen veel mensen niet zonder, want als het wel een invloed zou hebben op je gevoel zouden veel minder mensen sigaretten roken...
quote:Lees zijn post nou nog eens goed door..
Waarom zijn er dan veeeeeeel meer rokers die echt verslaafd zijn en praktisch geen rokers die roken voor de gezelligheid. Maar relatief weinig alcoholisten en veel mensen die af en toe wat drinken?
http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden/verslaving/alcohol.htm
Het aantal slachtoffers ten gevolge van alcoholmisbruik en de jaarlijkse kosten die gemoeid zijn met alcohol, zijn vele malen hoger dan de slachtoffers en kosten ten gevolge van drugs. Het Nederlands Economische Instituut schat dat het verlies aan arbeidsproductiviteit het bedrijfsleven elk jaar circa twee miljard gulden kost.
Ook de medische kosten zijn enorm en beperken zich niet alleen tot leverziekten (levercirrose). De gezondheidszorg wordt ook geconfronteerd met van ongelukken door dronken weggebruikers, geweld binnen het gezin en vechtpartijen onder invloed van alcohol; therapie (als gevolg van alcoholisme van één van de opvoeders), et cetera.
Het accountantsbureau KPMG becijferde in 1995 dat alcoholproblemen op het werk de maatschappij zo'n 5 miljard kost op jaarbasis; de helft daarvan is het berekende verlies van arbeidsproductiviteit, de rest aan uitkeringen van arbeidsongeschikten. Belangrijke kostenposten hierin zijn: de kosten als gevolg van de ongelukken die zij zelf meemaken maar ook de ongelukken die zij veroorzaken bij anderen (materiële schade en de geweld binnen het gezin). Alcoholmisbruik houdt verder verband met een groot aantal medische aandoeningen zodat de Wereldgezondheidsorganisatie in 1993 dan ook schatte dat de kosten van alcoholproblemen in Europa 5% tot 6% bedroegen van het bruto nationaal product van elk land.
quote:Ik rook niet.
Op woensdag 1 januari 2003 23:06 schreef Punica het volgende:[..]
waaar slaat dit nou weer op, en ik doe dat wel eens ja.
Laat jij eens een week je peuk leggen, wedden dat je 'r wel meer problemen mee hebt.
quote:is dat nouw voor of tegen hetgene wat ik zeg?
Op woensdag 1 januari 2003 23:06 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Lees zijn post nou nog eens goed door..
.
Aan roken ben je sneller verslaafd omdat je dat vaker doet dan drinken.
Als jij drinkt volgens je rookpatroon heb je echt veel meer moeite met het overwinnen van je alcoholverslaving..
quote:lees je wel ? ik ga ook wel eens uit zonder te zuipen, dus die vlieger gaat niet op. En zowieso, geestelijke verslaving of meedoen omdat andere zuipen vind ik 2 verschillende dingen.
Op woensdag 1 januari 2003 23:04 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Ja zodra je drank 'moet' om het weekend compleet te maken ben je verslaafd ja.
dat heet 'geestelijke afhankelijkheid' en is wel degelijk een vorm van verslaving.
quote:Anders gaan ze eten en zijn ze niet meer slank
Op woensdag 1 januari 2003 23:07 schreef battlesickloner het volgende:
Waarom snuiven de slanke wijven ?
quote:Dag X-Ray....
Op woensdag 1 januari 2003 23:07 schreef X-Ray het volgende:
Jaarlijks sterven in Nederland 2500 mensen aan de directe gevolgen van alcohol, waarvan circa 250 door ongelukken in het verkeer (waarbij alcohol in het spel was) en ± 100 gewoon in huis omdat ze bijvoorbeeld dronken van de trap vallen. Onder invloed van alcohol ontstaat en 1/3 van vechtpartijen binnen het huwelijk en 17% van kindermishandeling. Bij een op de vier jonge mannen die sterft, speelt alcohol een rol. Daarmee is het de belangrijkste doodsoorzaak voor de leeftijdscategorie 15 tot 29 jaar.http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden/verslaving/alcohol.htm
Het aantal slachtoffers ten gevolge van alcoholmisbruik en de jaarlijkse kosten die gemoeid zijn met alcohol, zijn vele malen hoger dan de slachtoffers en kosten ten gevolge van drugs. Het Nederlands Economische Instituut schat dat het verlies aan arbeidsproductiviteit het bedrijfsleven elk jaar circa twee miljard gulden kost.
Ook de medische kosten zijn enorm en beperken zich niet alleen tot leverziekten (levercirrose). De gezondheidszorg wordt ook geconfronteerd met van ongelukken door dronken weggebruikers, geweld binnen het gezin en vechtpartijen onder invloed van alcohol; therapie (als gevolg van alcoholisme van één van de opvoeders), et cetera.
Het accountantsbureau KPMG becijferde in 1995 dat alcoholproblemen op het werk de maatschappij zo'n 5 miljard kost op jaarbasis; de helft daarvan is het berekende verlies van arbeidsproductiviteit, de rest aan uitkeringen van arbeidsongeschikten. Belangrijke kostenposten hierin zijn: de kosten als gevolg van de ongelukken die zij zelf meemaken maar ook de ongelukken die zij veroorzaken bij anderen (materiële schade en de geweld binnen het gezin). Alcoholmisbruik houdt verder verband met een groot aantal medische aandoeningen zodat de Wereldgezondheidsorganisatie in 1993 dan ook schatte dat de kosten van alcoholproblemen in Europa 5% tot 6% bedroegen van het bruto nationaal product van elk land.
De echte feiten dan..
quote:een random andere roker dan.
Op woensdag 1 januari 2003 23:07 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ik rook niet.
quote:Geschat wordt dat circa 2 tot 4% van de Nederlandse bevolking (ruim 300.000 mensen) aan alcohol verslaafd is (dagelijks meer dan twaalf glazen alcohol per dag). Tel daarbij op het aantal 'stevige drinkers' (gemiddeld zo'n acht glazen per dag), dan komen wij zeker op 650.000 mensen met een alcoholprobleem. De verhouding mannelijke alcoholisten / vrouwelijke alcoholisten was in de vijftiger jaren 20:1; nu ongeveer 1:2. Een van de twaalf mensen die alcohol drinken raakt er aan verslaafd. Elke alcoholist beïnvloedt de gezondheid of het sociaal functioneren van gemiddeld 4 personen in zijn omgeving in negatieve zin.
Op woensdag 1 januari 2003 23:05 schreef blieblie het volgende:[..]
Oh?
Statistieken?
quote:Ja, en ik ken geen drusgverslaafden dus bestaan ze niet
Dan heb ik een vriendenkring met bar weinig verslaafden
quote:Dit topic ging over roken niet alcohol!!!
Op woensdag 1 januari 2003 23:07 schreef X-Ray het volgende:
Jaarlijks sterven in Nederland 2500 mensen aan de directe gevolgen van alcohol, waarvan circa 250 door ongelukken in het verkeer (waarbij alcohol in het spel was) en ± 100 gewoon in huis omdat ze bijvoorbeeld dronken van de trap vallen. Onder invloed van alcohol ontstaat en 1/3 van vechtpartijen binnen het huwelijk en 17% van kindermishandeling. Bij een op de vier jonge mannen die sterft, speelt alcohol een rol. Daarmee is het de belangrijkste doodsoorzaak voor de leeftijdscategorie 15 tot 29 jaar.http://www.hulpgids.nl/ziektebeelden/verslaving/alcohol.htm
quote:Tegen..Je mist het punt uit zijn post en begint onzin uit te kramen.
Op woensdag 1 januari 2003 23:08 schreef blieblie het volgende:[..]
is dat nouw voor of tegen hetgene wat ik zeg?
Ik denk voor, maar ben zelf niet zo positief aangelegd
quote:Verslaving IS misbruik
Op woensdag 1 januari 2003 23:08 schreef blieblie het volgende:[..]
Dag X-Ray....
Dit gaat niet over verslaving maar over misbruik.
quote:LEES dan eens:
De echte feiten dan..
Ik word dus verschrikkelijk moe van mensen tussen de 15 en de 25 die continue rokersgedrag bekritiseren, maar zelf elk weekend laveloos in de discotheek staan.
Ja roken is slecht voor je, maar zo doen we allemaal wel wat wat 'de gemeenschap' op kosten jaagt.
quote:Jullie vroegen om de cijfers. Niet gaan janken als ze je tegenstaan.
Op woensdag 1 januari 2003 23:09 schreef KumA het volgende:[..]
Dit topic ging over roken niet alcohol!!!
quote:Lees JIJ wel?
Op woensdag 1 januari 2003 23:08 schreef Punica het volgende:[..]
lees je wel ? ik ga ook wel eens uit zonder te zuipen, dus die vlieger gaat niet op. En zowieso, geestelijke verslaving of meedoen omdat andere zuipen vind ik 2 verschillende dingen.
* KumA trekt een pakkie open,...iemand een peukie?
quote:bullshit. Leg me maar eens uit waarom verslaving misbruik is, ik vind 't pas misbruik als 'r nadelige gevolgen zijn en dan bedoel ik niet dat je meer kosten krijg omdat je meer moet zuipe. Als jij elke dag een pilsje drink, dan ben je in principe ook al verslaafd maar ik noem dit regelmaat en zeker geen misbruik.
Op woensdag 1 januari 2003 23:10 schreef X-Ray het volgende:[..]
Verslaving IS misbruik
.
quote:"Jullie"? Ik vroeg niks!
Op woensdag 1 januari 2003 23:11 schreef X-Ray het volgende:[..]
Jullie vroegen om de cijfers. Niet gaan janken als ze je tegenstaan.
zo te zien heb xray ook een verslaving
quote:Ik zeg nergens dat ik ze niet ken. Maar statistisch gezien zouden er nu 1500 fokkers verslaafd zijn. Beetje veel imho.
Op woensdag 1 januari 2003 23:09 schreef X-Ray het volgende:[..]
Geschat wordt dat circa 2 tot 4% van de Nederlandse bevolking (ruim 300.000 mensen) aan alcohol verslaafd is (dagelijks meer dan twaalf glazen alcohol per dag). Tel daarbij op het aantal 'stevige drinkers' (gemiddeld zo'n acht glazen per dag), dan komen wij zeker op 650.000 mensen met een alcoholprobleem. De verhouding mannelijke alcoholisten / vrouwelijke alcoholisten was in de vijftiger jaren 20:1; nu ongeveer 1:2. Een van de twaalf mensen die alcohol drinken raakt er aan verslaafd. Elke alcoholist beïnvloedt de gezondheid of het sociaal functioneren van gemiddeld 4 personen in zijn omgeving in negatieve zin.
[..]Ja, en ik ken geen drusgverslaafden dus bestaan ze niet
.
En als ik nu op 1 avond 20 glazen drink, val ik dan onder stevige drinker omdat ik dan gemiddeld.........
In mijn ogen is een verslaving als je er niet van af komt zonder afkickverschijnselen....
En ik ben eigenwijs, maar ik kan me NIET voorstellen dat er 10% van de bevolking echt alcohol verslaafd is.
Maar gezien de statistieken heb je gelijk.
quote:En niet stiekem nog wat roken he!
Op woensdag 1 januari 2003 23:13 schreef Punica het volgende:
naja wtf ook, ik ga maffevoor kuma
quote:Nee, LEES eens. 1 pilsje is niet verslaafd.
Op woensdag 1 januari 2003 23:12 schreef Punica het volgende:[..]
bullshit. Leg me maar eens uit waarom verslaving misbruik is, ik vind 't pas misbruik als 'r nadelige gevolgen zijn en dan bedoel ik niet dat je meer kosten krijg omdat je meer moet zuipe. Als jij elke dag een pilsje drink, dan ben je in principe ook al verslaafd maar ik noem dit regelmaat en zeker geen misbruik.
quote:lees jij is
Op woensdag 1 januari 2003 23:16 schreef X-Ray het volgende:[..]
Nee, LEES eens. 1 pilsje is niet verslaafd.
quote:Dat heb ik al gezegd....maar luistered er iemand naar mij??
Op woensdag 1 januari 2003 23:18 schreef blieblie het volgende:
Waarom hebben we het verdomme over alcohol als de topic titel: Waarom roken de mooie meiden? is???
quote:Dat was al duidelijk.
Op woensdag 1 januari 2003 23:19 schreef blieblie het volgende:[..]
Neej
quote:Ik weet niet meer, op pagina 1 begon swets te zeveren over alcohol, enneuh... sindsdien heb ik selectief gelezen... dussss.... vertel
Op woensdag 1 januari 2003 23:19 schreef KumA het volgende:[..]
Dat heb ik al gezegd....maar luistered er iemand naar mij??
NEEEEEE!!!!
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 23:21 schreef X-Ray het volgende:[..]
Dat was al duidelijk.
quote:'Fokkers' zijn geen represenatieve groep.
Op woensdag 1 januari 2003 23:14 schreef blieblie het volgende:[..]
Ik zeg nergens dat ik ze niet ken. Maar statistisch gezien zouden er nu 1500 fokkers verslaafd zijn. Beetje veel imho.
quote:Nee, lees de cijfers. 8 per dag gemiddeld.
En als ik nu op 1 avond 20 glazen drink, val ik dan onder stevige drinker omdat ik dan gemiddeld.........
quote:Dat is dus ook zo, en kap maar eens per direct met drinken.
In mijn ogen is een verslaving als je er niet van af komt zonder afkickverschijnselen....
Smoes: nee daar heb ik geen zin in want ik heb er geen problemen mee. Exact dezelfde smoes als rokers neerplanten.
quote:Er staat dan ook 2 tot 4%. Weer even eerst lezen.
En ik ben eigenwijs, maar ik kan me NIET voorstellen dat er 10% van de bevolking echt alcohol verslaafd is.
quote:Juist.
Maar gezien de statistieken heb je gelijk.
quote:Verslaving is een ziekelijke drang tot....
Op woensdag 1 januari 2003 23:17 schreef KumA het volgende:[..]
hij vraagt je waarom volgens jou verslaving misbruik is
Misbruik dus.
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 23:23 schreef X-Ray het volgende:[..]
'Fokkers' zijn geen represenatieve groep.
wat is wel een representatieve groep dan?
[..]Nee, lees de cijfers. 8 per dag gemiddeld.
Dat KAN toch niet? Als je 8 glazen per dag drinkt... naja, ik snap niet dat 6% van de nederlandse bevolking dat doet... Daar kan ik niet bij
[..]Dat is dus ook zo, en kap maar eens per direct met drinken.
Nu.Smoes: nee daar heb ik geen zin in want ik heb er geen problemen mee. Exact dezelfde smoes als rokers neerplanten.
Waarom ik niet stop met drinken? Kweeniet, maar ik KAN het wel, ik KAN gewoon zonder problemen een half jaar in een huis gezet worden en geen druppel alcohol nuttigen. jullie kunnen dat niet zonder sigaretten. Ik kan zonder problemen 2 weken geen druppel alcohol nuttigen, jullie krijgen het na 2 dagen al benauwd....
[..]Er staat dan ook 2 tot 4%. Weer even eerst lezen.
[met de stevige drinkers erbij...... 4 tot 8, naja dat rond ik dan ff af. [/b]
[..]Juist.
quote:Misbruik kan ook 1 keer per maand 30 glazen drinken.
Op woensdag 1 januari 2003 23:24 schreef X-Ray het volgende:[..]
Verslaving is een ziekelijke drang tot....
Misbruik dus.
Het een is hetzelfde als het ander, maarrrrrrr, het ander is niet hetzelfde als het ene
quote:Een steekproefgroep die aan de voorwaarden voor een representative steekproef voldoet.
wat is wel een representatieve groep dan?
Stel, je ondervraagt de FOkkers op het gebruiken van Internet. Blijkt dat 100% internet gebruikt. Dus kan je nu concluderen dat 100% van Nederland internet gebruikt? Nee. Waarom niet? Omdat het een homogene groep is en dus niet representatief als steekproef.
quote:Dat je ergens niet bijkan wil niet zeggen dat het niet zo is. Ik kan er ook niet bij dat 10% vd bevolking naar Allah bidt en Mohammed als de grote profeet ziet.
Dat KAN toch niet? Als je 8 glazen per dag drinkt... naja, ik snap niet dat 6% van de nederlandse bevolking dat doet... Daar kan ik niet bij
quote:Dat weet je niet want je doet het niet.
[..]
[quote]
Waarom ik niet stop met drinken? Kweeniet, maar ik KAN het wel, ik KAN gewoon zonder problemen een half jaar in een huis gezet worden en geen druppel alcohol nuttigen.
quote:Ik rook niet.
jullie kunnen dat niet zonder sigaretten. Ik kan zonder problemen 2 weken geen druppel alcohol nuttigen, jullie krijgen het na 2 dagen al benauwd....
quote:Procenten moet je niet afronden, zeker niet als ze zo'n klein getal zijn.
Er staat dan ook 2 tot 4%. Weer even eerst lezen.
[met de stevige drinkers erbij...... 4 tot 8, naja dat rond ik dan ff af. [/b]
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 23:32 schreef X-Ray het volgende:[..]
Een steekproefgroep die aan de voorwaarden voor een representative steekproef voldoet.Stel, je ondervraagt de FOkkers op het gebruiken van Internet. Blijkt dat 100% internet gebruikt. Dus kan je nu concluderen dat 100% van Nederland internet gebruikt? Nee. Waarom niet? Omdat het een homogene groep is en dus niet representatief als steekproef.
verrassing.... maar wat is dan wel een representatieve groep om dat onder te meten
... Ik neem aan dat ze die getallen die je net noemde niet uit de lucht gegrepen zijn.
En vanuit welke gronden zijn Fokkers geen representatieve groep tov. drankmisbruik? De enige groep die je hier mist zijn bejaarden... Naja waarschijnlijk zal dat percentage dan alleen maar iets hoger zijn. Maar goed, een rede waarom Fok niet representatief is voor dit statistische gegeven.
1 tip, heeft nix te maken met internet hoor)
[..]Dat je ergens niet bijkan wil niet zeggen dat het niet zo is. Ik kan er ook niet bij dat 10% vd bevolking naar Allah bidt en Mohammed als de grote profeet ziet.
Toch is het zo.ik wel, want ik zie genoeg moslims e.d. op straat, een alcoholist maar zeer af en toe (okeej scheef ik geef toe, je hebt gelijk
![]()
)
[..]Dat weet je niet want je doet het niet.
dat weet ik wel, want als je als 19jarige 3 weken op vakantie gaat naar de USA krijg je er geen druppel alcohol binnen, als 3 weken lukt dan kan die 4 maanden ook wel
[..]Ik rook niet.
[..]Procenten moet je niet afronden, zeker niet als ze zo'n klein getal zijn.
sjaah, u zegt het meneer de marketing specialist
Niet alleen mooie meiden roken, er roken gewoon meer vrouwen dan vroeger door de emancipatie. Bovendien: je kijkt meer en langer naar een aantrekkelijke vrouw dan naar niet aantrekkelijke vrouwen, dus zal je het ook eerder opvallen dan iemand die je op het eerste oog leuk vindt die rotsigaret opsteekt. Erg, erg jammer idd. Als niet-roker wil je het gedoe van het roken omzeilen door alleen te kijken naar vrouwen die niet roken. Maar vertel dat maar eens aan je hormonen als je een hele leuke meid tegenkomt, die wèl rookt.
En dat is kut, worstelen met je principe en je gevoelens. Kutkankerstokjes.
quote:Deathsticks
Op woensdag 1 januari 2003 23:54 schreef Dr_Crouton het volgende:
Oh, hou toch op zeg. Het gaat over roken, niet over alcohol, vet eten, uitlaatgassen en alle andere schadelijke dingen. Altijd moet er afgeweken worden van het onderwerp zelf dmv andere problemen aan te halen. Gooi dan een nieuw topic open met vergelijkingen.Niet alleen mooie meiden roken, er roken gewoon meer vrouwen dan vroeger door de emancipatie. Bovendien: je kijkt meer en langer naar een aantrekkelijke vrouw dan naar niet aantrekkelijke vrouwen, dus zal je het ook eerder opvallen dan iemand die je op het eerste oog leuk vindt die rotsigaret opsteekt. Erg, erg jammer idd. Als niet-roker wil je het gedoe van het roken omzeilen door alleen te kijken naar vrouwen die niet roken. Maar vertel dat maar eens aan je hormonen als je een hele leuke meid tegenkomt, die wèl rookt.
En dat is kut, worstelen met je principe en je gevoelens. Kutkankerstokjes.
En sigaretten uitdelen is goedkoper dan drankjes
volgens mij is het gewoon een hype: lekker roken vies en fout vinden, dan hoor je er bij.
Let wel, ik ben zelf al een tijdje gestopt met roken, maar mij zal je niet horen zeuren over mensen die t wel doen.
Laat ioedereen nou toch gewoon doen wat ie wil.
als je t vind stinken, prima, daar kunnen we vast iets op verzinnen, iets als een airco of een open raam bijv.
maar vergeet niet dat ik jou goedkope deo ook kan vinden stinken, en daar zeur ik ook niet over.
je past je aan, en stelt je flexibel op. dat heet tolerantie.
quote:Als ik zeg dat ik niet rook omdat het vies is en ik de rook van anderen niet goed kan verdragen, dan zeg ik dat niet om ergens bij te horen. Maar andersom: de meeste wannabe rokers steken ze wel op uit meelopend groepsgedrag. Daarna doet de verslaving, samen met het groepsgevoel het werk.
Op donderdag 2 januari 2003 17:47 schreef Damusic2me het volgende:
Weer een verhaal OM het probleem heen.
En echt. Het gaat om het roken alleen, dat erom heen gedraai door het aanhalen van andere dingen die slecht zijn voor de gezondheid zie ik als een poging om de feiten over het roken zelf te ontlopen met de bedoeling dat het allemaal wel meevalt, niet zeuren etc.
Ik wil de roker niet veroordelen, als ie rookt, prima, maar hou die lucht buiten m'n buurt of doe een raam open als het effe kan. Zo is het voor iedereen wat draaglijker.
quote:Omdat de nasmaak van alcohol na uur weg is, en mensen die roken voor niet rokers 24/7 een grafbek hebben.
Op donderdag 2 januari 2003 17:47 schreef Damusic2me het volgende:
waarom is t toch elke keer weer het roken wat zo slecht is? het roken waarom iedereen principieel moet lopen doen en zo?
volgens de statistieken sterven er per jaar nog steeds meer mensen aan de gevolgen van drank. waarom hoor je deze moralisten daar niet over? dat is nl. ook doelbewust je lichaam vergiftigen. maar om de 1 of andere reden is mijn fles Jack Daniels nog niet zo lelijk met een 1/3 vel a4 wat mij vertelt wat ik al weet: nl. dat het ongezond is.volgens mij is het gewoon een hype: lekker roken vies en fout vinden, dan hoor je er bij.
Let wel, ik ben zelf al een tijdje gestopt met roken, maar mij zal je niet horen zeuren over mensen die t wel doen.
Laat ioedereen nou toch gewoon doen wat ie wil.
als je t vind stinken, prima, daar kunnen we vast iets op verzinnen, iets als een airco of een open raam bijv.
maar vergeet niet dat ik jou goedkope deo ook kan vinden stinken, en daar zeur ik ook niet over.
je past je aan, en stelt je flexibel op. dat heet tolerantie.
quote:Heb ik ook, maar ik heb nooit gerookt. Antibiotica Tetracychline geloof ik, of tewel anti-acne.
Op vrijdag 3 januari 2003 01:32 schreef blieblie het volgende:
En vergeelde tanden,
Ik heb het geluk dat in mijn vriendenkring bijna niemand rookt, bijna niemand drinkt trouwens alcohol ook....
Maar ik vind het vaak wel een afknapper dat wanneer je een leuk meisje ziet, ze een sigaret opsteekt. Het is niet onoverkomelijk, maar gewoon superzonde wat ze zichzelf aandoet. Want iedereen weet waar het toe kan leiden, zie sigaretverpakkingen.....
quote:ik heb echt geen pakje sigaretten nodig om me te vertellen dat ik dood ga, ooit een keer, waardoor tja de tijd zal het leren
Want iedereen weet waar het toe kan leiden, zie sigaretverpakkingen.....
en ja, het zal zeker opvallen dat mooie meiden meer roken, je gaat niet voor je plezier naar "lelijke" meiden kijken of wel dan?
om even een vergelijking te trekken, ik rijd sinds kort in een M.A.N , na een tijd in een DAF gereden te hebben. voor mijn gevoel rijden er nu veel meer M.A.N's rond dan DAF's puur omdat ik onderbewust nu meer op de M.A.N's let, terwijl er statistisch gezien veel meer DAF's rondrijden.
en dan komt nog eens de vraag wat is een "mooie meid" in jouw ogen iets anders dan in de mijne.
quote:vind je?
Op vrijdag 3 januari 2003 09:37 schreef Serum het volgende:
Je vraag klopt niet ..
Meiden die roken zijn niet mooi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |