abonnement Unibet Coolblue
pi_183449975
Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is, maar anders zie ik het schopje tegemoet ;)

Wat is jullie gedachte over een sauna en dan vooral de naakte mensen in de sauna? Voel je jezelf prettig als je er rond loopt, houd je rekening met hoe je gaat zitten? En kijk je stiekem naar de andere bezoekers of ben je hier totaal niet mee bezig?

Ik vraag dit omdat ik sinds kort ben gaan sporten en daar ga ik ook naar de sauna. Nu ga ik al jaaaren naar de sauna, voorheen op een andere locatie waar ik me altijd enorm op mijn gemak voelde, maar sinds ik dus sport ga ik naar deze - want dat is net zo makkelijk.

Maar vorige week sprak een man me aan en uit beleefdheid even een praatje gemaakt (nakend, beide onder de douche) maar toen ging hij opeens vragen aan me stellen als: ik ben heel benieuwd wat voor meisje je bent, houd je van dansen en van cocktails etc? En toen had ik zoiets van mehh en zei ik afschepend: oké ik ga een boekje lezen, fijne avond! En toen zei hij: ik vergezel je! En hij bleef maar tegen me aan lullen en vroeg uiteindelijk mijn telefoonnummer. Heeft hij uiteraard niet gekregen en toen droop hij af.

En gisteren zat ik weer in die sauna en draaide een man een paar keer zijn hoofd 90 graden naar rechts, waar ik zat. Elke keer maar een milliseconde en misschien had hij het niet eens door. Maar opeens voel ik me dus niet meer zo prettig in een sauna! Voel ik me nogal bekeken ofzo. Misschien komt dit wel omdat ik daar nieuw ben, maar ik heb eerder nooit moeite gehad met naaktheid in gemengde sauna's.

Maar misschien is het voor sportmannen heel normaal om er bij te kletsen of te kijken? :') de sauna waar ik voorheen naartoe ging hing toch een andere (wat classy) sfeer voor mijn gevoel. Daar spraken mannen me ook wel aan, maar dan meestal aan de lunchtafel in badjas,of in de kleedkamer, of naderhand buiten.
  donderdag 29 november 2018 @ 23:57:06 #2
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_183450039
Als een man zeg dat hij me gaat vergezellen zou ik al afhaken. Ik vind flirten in de saune not done.

[ Bericht 0% gewijzigd door Flogging op 30-11-2018 02:38:29 ]
pi_183450120
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:57 schreef Flogging het volgende:
Alseen man zeg dat hij me gaat vergezellen zou ik al afhaken. Ik vind flirten in de saune not done.
Ja ik liep ook al snel weg, maar hij kwam na 5 minuten alsnog naast me zitten terwijl alle 6 andere bedjes nog leeg waren. Toen pas kreeg ik dat onprettige gevoel en werd ik kortaf. Dus na enkele minuten ging hij gelukkig weg. Ik vind flirten op zo'n plek ook echt not done! Kom er voor mijn rust en ontspanning..
  vrijdag 30 november 2018 @ 02:39:22 #4
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_183451102
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:02 schreef onniedah het volgende:

[..]

Ja ik liep ook al snel weg, maar hij kwam na 5 minuten alsnog naast me zitten terwijl alle 6 andere bedjes nog leeg waren. Toen pas kreeg ik dat onprettige gevoel en werd ik kortaf. Dus na enkele minuten ging hij gelukkig weg. Ik vind flirten op zo'n plek ook echt not done! Kom er voor mijn rust en ontspanning..
Mocht dat ooit nog eens voorkomen en een man laat je echt niet met rust, dan gewoon aangeven bij het personeel hoor.
pi_183455553
Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf nog nooit in een 'echte' sauna geweest ben, maar ik denk dat je sowieso kijkt (ook al wil je dat misschien niet).

Je zou misschien wel een gesprek kunnen starten (over alledaagse dingen), maar dat kan natuurlijk verkeerd opgevat worden. Maar dan merk je toch snel dat een persoon dit vervelend vindt (korte antwoorden / geen oogcontact). Dan moet je vooral niet doorgaan maar lekker genieten van de sauna.

Ik zie zo direct geen probleem, tenzij er zoiets voorvalt wat onniedah aangeeft. Dat is wel zeer vervelend, want zo'n persoon gaat niet uit zichzelf weg.
pi_183456258
Ik ga alleen op badpak verplicht dagen, als je ziet wat er rondloopt (incl, ikzelf trouwens haha :') ) dat hoef ik allemaal niet te zien.

Alleen in de verkleedruimtes is er vaak geen aparte hokjes of veel te weinig, dus ja dan maar even naakt voor het omkleden.

Verder kijk ik niet echt naar lekkere meiden (behalve onbewust zo gaat dat nou eenmaal), die er wel rondlopen af en toe.
Ik kom daar echt even voor de rust.
  vrijdag 30 november 2018 @ 13:41:27 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_183456415
Denk dat dit het verschil is tussen normale sauna en een sportclubsauna. Ik ga alleen naar normale sauna’s.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_183461327
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:41 schreef Tinkepink het volgende:
Denk dat dit het verschil is tussen normale sauna en een sportclubsauna. Ik ga alleen naar normale sauna’s.
Ja ik denk nu dus ook dat daar een verschil in zit. Jammer!
pi_183463568
In een sportsauna hebben ze geen respect en etiquette. Niet gaan dus, problem solved ;)
  vrijdag 30 november 2018 @ 19:59:50 #10
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183463835
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:02 schreef onniedah het volgende:

[..]

Ja ik liep ook al snel weg, maar hij kwam na 5 minuten alsnog naast me zitten terwijl alle 6 andere bedjes nog leeg waren. Toen pas kreeg ik dat onprettige gevoel en werd ik kortaf. Dus na enkele minuten ging hij gelukkig weg. Ik vind flirten op zo'n plek ook echt not done! Kom er voor mijn rust en ontspanning..
Dan zeg je gewoon dat je voor je rust en ontspanning komt tegen zo'n opdringerige man..
Overigens kun je dat ook gewoon aan het personeel aangeven..
Want daar houd je de sfeer goed mee op termijn..

Kortaf gaan doen is juist iets wat slecht werkt.. (imo)

Flirten is prima.. ook in de sauna.. Net als normale gesprekken voeren..
Zolang het maar voor beide partijen oke is..
Een openbare sauna is natuurlijk ook deels een sociaal gebeuren..

Ik heb zelf geen probleem met naakt zijn, heb zelf een sauna..
En naaktstrand/zwemmen is ook subliem.. gewoon omdat het handig is..

Als mensen willen kijken kijken ze maar een eind weg.. wmb

Maar ik herken het wel, op de ene plek heb je het meer dan de andere plek..
De ene sauna barst van de naturisten en de andere van nudisten..
  vrijdag 30 november 2018 @ 20:03:08 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183463924
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 13:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik ga alleen op badpak verplicht dagen
Maar dat is echt te ranzig.. zweten en dat meenemen door de hele toko..

In mijn sauna naakt of geen sauna..

Daarbij.. veel kleding (en horloges, brillen etc) worden loeiheet bij een beetje goede sauna.. Die kun je helemaal niet dragen
pi_183464062
Je kan ook gewoon naar de sauna gaan die niet gemengd is als je mannen lastig vind.
Of je gaat gewoon met je man of vriend gezellig samen naar de sauna.
  vrijdag 30 november 2018 @ 20:14:14 #13
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183464245
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:08 schreef quirina het volgende:
Je kan ook gewoon naar de sauna gaan die niet gemengd is als je mannen lastig vind.
Of je gaat gewoon met je man of vriend gezellig samen naar de sauna.
Gewoon bespreekbaar maken..
Maar goed.. een sportsauna gaat natuurlijk al richting sportieve lichamen.. kijken is de halve sport met al die spiegels in een sportschool.. dan kun je er ook op rekenen dat het overgrote deel nudisten zijn..

In een gewone sauna tref je die minder snel..
pi_183467046
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:03 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maar dat is echt te ranzig.. zweten en dat meenemen door de hele toko..

In mijn sauna naakt of geen sauna..

Daarbij.. veel kleding (en horloges, brillen etc) worden loeiheet bij een beetje goede sauna.. Die kun je helemaal niet dragen
Dat heb je toch ook allemaal niet aan? Zwembaden/kruidenbad en met name zoutbad vanwege huidziekte is heerlijk.
Alleen zwembroek aan thats it.
pi_183471376
Tsjah een klein beetje kijken mag toch? Ik kan moeilijk de hele tijd naar de grond staren. Maar uitgebreid in je opnemen is wel wat vreemd. Flirten doe ik alleen met mijn eigen vrouw, praatjes maken met vele.
pi_183471567
Ga dan ook niet naakt zitten in een sauna, al helemaal niet als er van die vieze mannetjes aanwezig zijn. Is dat zo moeilijk?
pi_183471924
Ik moet er niet aan denken om naakt in een sauna te zitten met allemaal naakte mensen om mij heen :')

Mensen zitten (onbewust) toch te kijken naar elkaar.

Ben een paar keer geweest, maar dan op verplichte badkledingdagen.
pi_183472113
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 06:23 schreef CaVaBien het volgende:
Ik moet er niet aan denken om naakt in een sauna te zitten met allemaal naakte mensen om mij heen :')

Mensen zitten (onbewust) toch te kijken naar elkaar.

Ben een paar keer geweest, maar dan op verplichte badkledingdagen.
In de bus kijken mensen ook naar elkaar, op het strand ook.
Er is voor mij niet zo veel verschil of ze dan ook naar mijn piemel kijken.
Eerlijk gezegd kan ik niet begrijpen wat het voor anderen zo moeilijk maakt als een iemand dat kleine stukje lichaam wat door badkleding bedekt wordt ook zou zien.
pi_183472218
Ik ben tot nu toe alleen in Aken geweest. Daar moet je je mond houden in de sauna's zelf O+
En buiten de sauna's zijn de mensen ook rustig en op zichzelf.

In het buitenzwembad dobberde wel een creep rond de laatste keer, steeds stiekem met zn kop onder water :') beetje cirkelen rond jongere meisjes. En dan uit het water niet weten hoe snel hij een handdoek moest omslaan.
Type Deezertje :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_183472279
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 08:00 schreef happylife070 het volgende:

[..]

In de bus kijken mensen ook naar elkaar, op het strand ook.
Er is voor mij niet zo veel verschil of ze dan ook naar mijn piemel kijken.
Eerlijk gezegd kan ik niet begrijpen wat het voor anderen zo moeilijk maakt als een iemand dat kleine stukje lichaam wat door badkleding bedekt wordt ook zou zien.
Ik vind het ongemakkelijk om geconfronteerd te worden met allemaal piemels, borsten en vagina's :P

Ik associeer bloot met intimiteit en seks en heb er geen behoefte aan om alles te tonen in het openbaar en hoef het ook niet van anderen te zien.
pi_183473753
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 03:03 schreef mst68 het volgende:
Ga dan ook niet naakt zitten in een sauna, al helemaal niet als er van die vieze mannetjes aanwezig zijn. Is dat zo moeilijk?
Dit is de wereld op zijn kop..
Het is moeilijk omdat badkleding vaak niet mag in de sauna, het onhygiënisch is en gewoon niet fijn.

Ik ga regelmatig naar de sauna. Ben ook opgieter geweest. 1 keer viel mij op dat 2 jongens wel heel weinig oog voor de sauna's hadden deze jongens heb ik aangesproken. En gevraagd zich wat minder met de andere gasten bezig te houden. Daarna heb ik het niet meer gezien.

Het is gewoon ongepast van de vieze mannetjes. Die hebben niets in de sauna te zoeken. Prima als je moeite hebt met bloot maar je kiest er zelf voor om wel of niet een sauna in te gaan.
pi_183481621
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:57 schreef Flogging het volgende:
Als een man zeg dat hij me gaat vergezellen zou ik al afhaken. Ik vind flirten in de saune not done.
Als wederzijdse interesse met een blik of glimlach bevestigd wordt, vind ik het wel kunnen, maar ga geen mensen lastigvallen met je blah blah.

Overigens heb ik nergens moeite mee, want ik ben erg tevreden met mijn lichaam momenteel.

Andere lichamen doen mij in deze situatie niets, omdat het niet spannend is.
pi_183481799
"kijk mij lekker en gewild zijn door sportschool mensen" topic.

Kom nou, beetje superieur zitten doen door te delen dat je afgeeft op anderen.

Je snapt zelf ook wel dat een opdringerige kerel vervelend is daar heb je ons niet voor nodig ter verificatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 1 december 2018 @ 20:13:34 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183481992
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 08:23 schreef Syrena het volgende:
Ik ben tot nu toe alleen in Aken geweest. Daar moet je je mond houden in de sauna's zelf O+
En buiten de sauna's zijn de mensen ook rustig en op zichzelf.

In het buitenzwembad dobberde wel een creep rond de laatste keer, steeds stiekem met zn kop onder water :') beetje cirkelen rond jongere meisjes. En dan uit het water niet weten hoe snel hij een handdoek moest omslaan.
Type Deezertje :+
:o
Deezertje!
In Aken ben ik laatst voor het eerst geweest, prettige sauna inderdaad. Er waren zelfs geen net wat te luide types in het bubbelbad! :')

Ik ga eens in de paar maanden met een paar vriendinnen een namiddag/avondje sauna-en. Wat saunarondjes, wijntje, hapje, en lekker rozig naar huis. Heb nooit het gevoel van een voyeuristische sfeer. Naakt is gewoon de norm.
Dus TS, lekker naar een ‘echte’ sauna.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183493590
Het ligt er inderdaad echt aan welke sauna's je gaat, waar ik geweest ben had ik echt geen last van luidruchtige types of mensen die iets te aandachtig gaan zitten kijken. En in de sauna houdt iedereen ook netjes hun mond, tenzij je alleen in de sauna zit met de mensen die met je mee zijn, dan heeft ook niemand er last van.

En natuurlijk kijk je wel naar elkaar maar iedereen is daar om te relaxen, niet om kwijlend achter leuk uitziende dames aan te lopen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')