abonnement Unibet Coolblue
pi_183449956
quote:
’Accijns benzine en diesel omhoog voor subsidie stekkerauto’

DEN HAAG - De accijns op benzine en diesel moet nog hoger worden om megasubsidies voor de aanschaf van elektrische auto’s uit te kunnen delen. Ook moeten mensen om die reden meer wegenbelasting gaan betalen.

Deze plannen liggen op tafel bij de onderhandelingen over een klimaatakkoord, melden verschillende media. De aanschafsubsidie zou op het hoogtepunt zesduizend euro moeten bedragen.

Benzine en diesel duurder
Om miljarden aan subsidies rond te kunnen pompen willen de onderhandelaars rijden op benzine en diesel duurder maken door een accijns verhoging van een eurocent in 2020 en nog eens een cent drie jaar later.

RAI Vereniging, ANWB en Bovag, die samen met de milieubeweging onderhandelen over de toekomst van de automobilist, willen de plannen nog niet inhoudelijk verdedigen. Volgens de autoclubs „zijn de gesprekken nog in volle gang.” Eind december staat de presentatie van het klimaatakkoord gepland. Het kabinet moet daarna beslissen welke voorstellen worden overgenomen.

Afgelopen weekend kwam naar buiten dat ook rekeningrijden weer op tafel ligt. Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) heeft al laten weten dat een voorstel voor het heffen per kilometer de prullenbak in kan.

Niet alleen in Nederland dreigt de automobilist meer te moeten gaan betalen voor klimaatplannen. In Frankrijk zijn momenteel grote protesten tegen de accijnsverhogingen door de regering-Macron.

bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2859161/accijns-benzine-en-diesel-omhoog-voor-subsidie-stekkerauto
aanvullende bron: https://tweakers.net/nieuws/146361/kabinet-wil-aanschaf-elektrische-auto-subsidieren-met-6000-euro-in-2021.html

Het lijkt er op dat het voorgenomen beleid om in 2030 alleen nog verkoop van elektrische auto's toe te staan een extra duwtje in de rug krijgt.

De extra subsidie gaat vermoedelijk betaald worden door hogere accijnzen op brandstof en een hogere wegenbelasting voor iedereen die nog een verbrandingsmotor in het vooronder heeft liggen.
  donderdag 29 november 2018 @ 23:53:05 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183449978
Dus de rijken gaan in dure gesubsidieerde auto's rijden en de middenklasse betaalt?

Het is trouwens al zo ver: https://www.telegraaf.nl/(...)esla-slurpt-subsidie

[ Bericht 29% gewijzigd door BasEnAad op 30-11-2018 14:33:24 ]
pi_183450029
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:53 schreef BasEnAad het volgende:
Dus de rijken gaan in dure gesubsidieerde auto's rijden en de middenstand betaalt?
Ik weet niet hoe rijk je moet zijn om in een Renault ZOE, Nissan Leaf of Huyundai Ioniq te rijden?

Want ook voor dat soort modellen zal de subsidie gelden.

quote:
Je kan die misgelopen BPM natuurlijk niet 100% meetellen, de persoon die zo'n Tesla in de lease heeft zou anders wss een auto in een lagere prijsklasse geleased hebben met een lagere BPM, lagere bijtelling, etc.
  vrijdag 30 november 2018 @ 00:00:24 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183450085
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe rijk je moet zijn om in een Renault ZOE, Nissan Leaf of Huyundai Ioniq te rijden?

Want ook voor dat soort modellen zal de subsidie gelden.
Maar dat zijn wel allemaal nieuwe auto's he. Lang niet iedereen kan zich een nieuw model veroorloven.
Als je geld hebt, is het allemaal makkelijk praten met bijdragen aan het milieu en uiteindelijk ook je eigen portemonnee.
pi_183450108
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:00 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Maar dat zijn wel allemaal nieuwe auto's he. Lang niet iedereen kan zich een nieuw model veroorloven.
Als je geld hebt, is het allemaal makkelijk praten met bijdragen aan het milieu en uiteindelijk ook je eigen portemonnee.
Klopt, maar je had het over "rijken" dus ik vroeg "hoe rijk moet je zijn om..."
pi_183450131
In 2011 kocht ik een zeer zuinige eco-dieselauto. Omdat ik die energiebewuste (maar duurdere) keuze maakte, hoefde ik tot 2014 geen wegenbelasting te betalen. Inmiddels is het 2018 en ben ik een milieucrimineel. Als Duitsland z'n plannen doordrukt, kan ik straks diverse steden niet eens meer in met m'n auto.

De overheid toont zich hoogst onbetrouwbaar. Je moet maar net het geld hebben om een nieuwe auto te schaffen. En om een 7 jaar oude diesel (die inmiddels amper nog wat waard is) in te ruilen voor een nog oudere benzineauto is ook zo wat...

Omdat ik werk in mijn woonplaats gebruik ik mijn auto weinig. Daarom kan er wat mij betreft niet snel genoeg een kilometerheffing of spitsheffing komen. Het is bizar dat je als automobilist moet betalen voor het bezit van een auto, in plaats van voor het gebruik en de milieuvervuiling.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2018 00:03:47 ]
pi_183450136
Accu's worden overigens ook 10 tot 15% per jaar goedkoper per kWh opslagcapaciteit én je krijgt nog een forse subsidie dus tegen 2021 (als de subsidie ingaat) wordt zo'n auto voor "Jan 1 tot 2x Modaal" ineens ook bereikbaar.
pi_183450202
''rijken'' zijn mensen die een nieuwe auto kunnen kopen/veroorloven.

de middenstand zijn mensen die normaal gesproken alleen een tweedehands auto kunnen kopen.


dus het klopt min of meer wel dat de gemiddelde burger hier weer voor de kosten opdraait en de elite mag gesubsidieerd rond gaan rijden
There are only 151 Pokémon.
pi_183450228
vroeger kon de gemiddelde werkende in ieder geval makkelijker dan nu een nieuwe auto kopen (ging ook lang niet altijd), maar tegenwoordig zijn nieuwe auto's gewoon helemaal onbetaalbaar met een gemiddeld salaris.
There are only 151 Pokémon.
pi_183450280
Men kan ook beter autofabrikanten dwingen nu minste 2 a 3 modellen die op 100% elektrische rijdt.
Op dit moment is er erg weinig aanbod.

Ook moet overheid subsidie verstrekken om verbrandingsmotor naar recycling te brengen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_183450362
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
Men kan ook beter autofabrikanten dwingen nu minste 2 a 3 modellen die op 100% elektrische rijdt.
Op dit moment is er erg weinig aanbod.

Die komen er aan, er is vrijwel geen merk dat niet met de ontwikkeling van meerdere modellen bezig is.

VW investeert er 44 miljard in, om maar een merk te noemen.
pi_183450370
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:53 schreef BasEnAad het volgende:
Dus de rijken gaan in dure gesubsidieerde auto's rijden en de middenstand betaalt?

Het is trouwens als zo ver: https://www.telegraaf.nl/(...)esla-slurpt-subsidie
Beetje krom bij de Tesla, maar er zijn genoeg goedkopere modellen waar iedereen in Nederland beter van zou worden als ze de nieuwe mainstream zouden worden. En de prijzen tov de fossiele brandstoffen nemen ook zonder subsidie al jaren af.
pi_183450376
Het is maar tijdelijk, zodra er meer mensen in zo'n elektrische auto gaan rijden zullen al die voordeeltjes verdwijnen.
pi_183450386
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
Men kan ook beter autofabrikanten dwingen nu minste 2 a 3 modellen die op 100% elektrische rijdt.
Op dit moment is er erg weinig aanbod.

Ook moet overheid subsidie verstrekken om verbrandingsmotor naar recycling te brengen.
Krijg je allemaal van die paupers die hun ijzerschroot met subsidie gaan verkopen voor dikke winsten terwijl dat geld ook naar nieuwe Tesla's voor VVD'ers had kunnen gaan. Maw gaat niet gebeuren.
pi_183450402
Ik ken eigenlijk maar een paar mensen van mijn leeftijd die een nieuwe auto hebben gekocht. 2.
Het is niet alleen rijken/armen. Voor starters is het natuurlijk ook lastig. Huis, auto.
pi_183450404
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:23 schreef Mr.Ping het volgende:
Het is maar tijdelijk, zodra er meer mensen in zo'n elektrische auto gaan rijden zullen al die voordeeltjes verdwijnen.
Als een groot deel van de wereld overstapt naar elektrische auto's en ons stroomnet niet ontploft hebben ze dat ook niet meer nodig.
pi_183450435
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:07 schreef Eenskijken het volgende:
''rijken'' zijn mensen die een nieuwe auto kunnen kopen/veroorloven.

de middenstand zijn mensen die normaal gesproken alleen een tweedehands auto kunnen kopen.


dus het klopt min of meer wel dat de gemiddelde burger hier weer voor de kosten opdraait en de elite mag gesubsidieerd rond gaan rijden
Dit.
Oprotten met dit dwaze plan.

En als de branstofauto's net zo zeldzaam zijn geworden als werkpaarden, welke belasting wordt er dan verzonnen om dit gat te dichten?
Juist. Weer wat anders.

Dit hele 'milieuplan' wat het kabinet maakt over de afgelopen jaren, is een grote geldklopperij voor de middenklasse. Alles mag de consument betalen. Maar investeringen overhouden voor zichzelf om te verduurzamen? Allemaal uit de broek gehaald.

Rutte, oprotten met je kutkabinet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183450446
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:23 schreef Mr.Ping het volgende:
Het is maar tijdelijk, zodra er meer mensen in zo'n elektrische auto gaan rijden zullen al die voordeeltjes verdwijnen.
Kwartje van kok.

Ken je dat?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183450464
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kwartje van kok.

Ken je dat?
Ik heb er weleens van gehoord.
Ik denk er soms aan als ik voor 1.31 euro sta te tanken over de grens in België.
pi_183450556
Als de mensen die met zo'n subsidie nog steeds niet kunnen kopen en dus op benzine/diesel auto aangewezen zijn niet ook nog eens de rekening gepresenteerd krijgen in de vorm van hogere wegenbelasting of duurdere brandstof......................
  vrijdag 30 november 2018 @ 00:48:28 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450607
Belachelijk. Elektrisch rijden is een mythe die ons door milieuclubs door de strot gedauwd wordt. Subsidies daarop zijn misdadig en het is al zo vaak bewezen dat het niet werkt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183450614
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:48 schreef Fir3fly het volgende:
Belachelijk. Elektrisch rijden is een mythe die ons door milieuclubs door de strot gedauwd wordt. Subsidies daarop zijn misdadig en het is al zo vaak bewezen dat het niet werkt.
Ja, de VVD milieuclub :+

En nee, het werkt echt niet...

  vrijdag 30 november 2018 @ 00:51:05 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450620
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

VW investeert er 44 miljard in, om maar een merk te noemen.
Dat getal haal je uit je eigen kont.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 30 november 2018 @ 00:52:28 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183450631
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, de VVD milieuclub :+

De VVD heeft gewoon nul verstand van techniek. Dat is geen verrassing. Verder werken subsidies niet. Uiteindelijk kost het alleen maar een bak geld en levert niets op, want mensen willen helemaal geen elektrische auto's.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183450632
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 23:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe rijk je moet zijn om in een Renault ZOE, Nissan Leaf of Huyundai Ioniq te rijden?

Want ook voor dat soort modellen zal de subsidie gelden.

[..]

Je kan die misgelopen BPM natuurlijk niet 100% meetellen, de persoon die zo'n Tesla in de lease heeft zou anders wss een auto in een lagere prijsklasse geleased hebben met een lagere BPM, lagere bijtelling, etc.
De Hyundai is te doen voor vele v.a. ¤33.995,- / v.a. ¤429 / mnd

Dit is nog wel een probleem voor een deel van de mensen "280 kilometer"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')