aanvullende bron: https://tweakers.net/nieuws/146361/kabinet-wil-aanschaf-elektrische-auto-subsidieren-met-6000-euro-in-2021.htmlquote:’Accijns benzine en diesel omhoog voor subsidie stekkerauto’
DEN HAAG - De accijns op benzine en diesel moet nog hoger worden om megasubsidies voor de aanschaf van elektrische auto’s uit te kunnen delen. Ook moeten mensen om die reden meer wegenbelasting gaan betalen.
Deze plannen liggen op tafel bij de onderhandelingen over een klimaatakkoord, melden verschillende media. De aanschafsubsidie zou op het hoogtepunt zesduizend euro moeten bedragen.
Benzine en diesel duurder
Om miljarden aan subsidies rond te kunnen pompen willen de onderhandelaars rijden op benzine en diesel duurder maken door een accijns verhoging van een eurocent in 2020 en nog eens een cent drie jaar later.
RAI Vereniging, ANWB en Bovag, die samen met de milieubeweging onderhandelen over de toekomst van de automobilist, willen de plannen nog niet inhoudelijk verdedigen. Volgens de autoclubs „zijn de gesprekken nog in volle gang.” Eind december staat de presentatie van het klimaatakkoord gepland. Het kabinet moet daarna beslissen welke voorstellen worden overgenomen.
Afgelopen weekend kwam naar buiten dat ook rekeningrijden weer op tafel ligt. Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) heeft al laten weten dat een voorstel voor het heffen per kilometer de prullenbak in kan.
Niet alleen in Nederland dreigt de automobilist meer te moeten gaan betalen voor klimaatplannen. In Frankrijk zijn momenteel grote protesten tegen de accijnsverhogingen door de regering-Macron.
bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2859161/accijns-benzine-en-diesel-omhoog-voor-subsidie-stekkerauto
Ik weet niet hoe rijk je moet zijn om in een Renault ZOE, Nissan Leaf of Huyundai Ioniq te rijden?quote:Op donderdag 29 november 2018 23:53 schreef BasEnAad het volgende:
Dus de rijken gaan in dure gesubsidieerde auto's rijden en de middenstand betaalt?
Je kan die misgelopen BPM natuurlijk niet 100% meetellen, de persoon die zo'n Tesla in de lease heeft zou anders wss een auto in een lagere prijsklasse geleased hebben met een lagere BPM, lagere bijtelling, etc.quote:Het is trouwens als zo ver: https://www.telegraaf.nl/(...)esla-slurpt-subsidie
Maar dat zijn wel allemaal nieuwe auto's he. Lang niet iedereen kan zich een nieuw model veroorloven.quote:Op donderdag 29 november 2018 23:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe rijk je moet zijn om in een Renault ZOE, Nissan Leaf of Huyundai Ioniq te rijden?
Want ook voor dat soort modellen zal de subsidie gelden.
Klopt, maar je had het over "rijken" dus ik vroeg "hoe rijk moet je zijn om..."quote:Op vrijdag 30 november 2018 00:00 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Maar dat zijn wel allemaal nieuwe auto's he. Lang niet iedereen kan zich een nieuw model veroorloven.
Als je geld hebt, is het allemaal makkelijk praten met bijdragen aan het milieu en uiteindelijk ook je eigen portemonnee.
Die komen er aan, er is vrijwel geen merk dat niet met de ontwikkeling van meerdere modellen bezig is.quote:Op vrijdag 30 november 2018 00:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
Men kan ook beter autofabrikanten dwingen nu minste 2 a 3 modellen die op 100% elektrische rijdt.
Op dit moment is er erg weinig aanbod.
Beetje krom bij de Tesla, maar er zijn genoeg goedkopere modellen waar iedereen in Nederland beter van zou worden als ze de nieuwe mainstream zouden worden. En de prijzen tov de fossiele brandstoffen nemen ook zonder subsidie al jaren af.quote:Op donderdag 29 november 2018 23:53 schreef BasEnAad het volgende:
Dus de rijken gaan in dure gesubsidieerde auto's rijden en de middenstand betaalt?
Het is trouwens als zo ver: https://www.telegraaf.nl/(...)esla-slurpt-subsidie
Krijg je allemaal van die paupers die hun ijzerschroot met subsidie gaan verkopen voor dikke winsten terwijl dat geld ook naar nieuwe Tesla's voor VVD'ers had kunnen gaan. Maw gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 30 november 2018 00:14 schreef Captain_Ghost het volgende:
Men kan ook beter autofabrikanten dwingen nu minste 2 a 3 modellen die op 100% elektrische rijdt.
Op dit moment is er erg weinig aanbod.
Ook moet overheid subsidie verstrekken om verbrandingsmotor naar recycling te brengen.
Als een groot deel van de wereld overstapt naar elektrische auto's en ons stroomnet niet ontploft hebben ze dat ook niet meer nodig.quote:Op vrijdag 30 november 2018 00:23 schreef Mr.Ping het volgende:
Het is maar tijdelijk, zodra er meer mensen in zo'n elektrische auto gaan rijden zullen al die voordeeltjes verdwijnen.
Dit.quote:Op vrijdag 30 november 2018 00:07 schreef Eenskijken het volgende:
''rijken'' zijn mensen die een nieuwe auto kunnen kopen/veroorloven.
de middenstand zijn mensen die normaal gesproken alleen een tweedehands auto kunnen kopen.
dus het klopt min of meer wel dat de gemiddelde burger hier weer voor de kosten opdraait en de elite mag gesubsidieerd rond gaan rijden
Kwartje van kok.quote:Op vrijdag 30 november 2018 00:23 schreef Mr.Ping het volgende:
Het is maar tijdelijk, zodra er meer mensen in zo'n elektrische auto gaan rijden zullen al die voordeeltjes verdwijnen.
Ik heb er weleens van gehoord.quote:
Ja, de VVD milieuclubquote:Op vrijdag 30 november 2018 00:48 schreef Fir3fly het volgende:
Belachelijk. Elektrisch rijden is een mythe die ons door milieuclubs door de strot gedauwd wordt. Subsidies daarop zijn misdadig en het is al zo vaak bewezen dat het niet werkt.
Dat getal haal je uit je eigen kont.quote:Op vrijdag 30 november 2018 00:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
VW investeert er 44 miljard in, om maar een merk te noemen.
De VVD heeft gewoon nul verstand van techniek. Dat is geen verrassing. Verder werken subsidies niet. Uiteindelijk kost het alleen maar een bak geld en levert niets op, want mensen willen helemaal geen elektrische auto's.quote:
De Hyundai is te doen voor vele v.a. ¤33.995,- / v.a. ¤429 / mndquote:Op donderdag 29 november 2018 23:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe rijk je moet zijn om in een Renault ZOE, Nissan Leaf of Huyundai Ioniq te rijden?
Want ook voor dat soort modellen zal de subsidie gelden.
[..]
Je kan die misgelopen BPM natuurlijk niet 100% meetellen, de persoon die zo'n Tesla in de lease heeft zou anders wss een auto in een lagere prijsklasse geleased hebben met een lagere BPM, lagere bijtelling, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |