abonnement Unibet Coolblue
pi_183440277
Begrijp me niet verkeerd. Ocarina of time heeft een zeer speciaal plekje in mijn hart als een van mijn favoriete Zelda games (Breath of the wild heeft hem van zijn troon gestoten... sorry).

Het verhaal wordt goed verteld en het is duidelijk wat je te doen staat: Ganondof uitroeien.
Maar waar ik toch altijd een soort loophole heb gevonden is de door of time.
In het "young Link" gedeelte van het spel ligt het gevaar van Ganondorf die Hyrule over wil nemen. Echter heeft hij hier niet de kracht voor.
Als je de eerste drie tempels hebt doorlopen en de 3 spirit orbs hebt verkregen krijg je toegang tot de door of time en the mastersword.
Achteraf blijkt ook dat door deze actie Ganondorf toegang heeft gekregen tot de power van de triforce en het hem juist daardoor gelukt is om Hyrule over te nemen.

Dit betekent dat wanneer Link de door of Time nooit had geopend, Ganondorf nooit Hyrule over had genomen en er dus niets was gebeurd.
Eerst vroeg ik me nog af waarom Link niet terug in de tijd was gegaan en ervoor gezorgd had dat de deur nooit opent, maar ik realiseerde me dat hij punt waarschijnlijk al voorbij was. De deur was open en dat is hoe het was. Hij kon alleen exact 7 jaar terug of vooruit in de tijd op die specifieke tijden.
Natuurlijk komt het aan het eind van het spel allemal goed, maar ik blijf er maar aan denken dat Link degene was die de chaos eigenlijk heeft veroorzaakt.

Maar wat als Link Kokiri forest nooit had verlaten?
Was Hyrule dan gebleven hoe het was? Waren er dingen anders?
De Deku tree zou sowieso sterven die dag, dus die kon hij niet redden. Ruto moet haar steen zelf zoeken, maar ze zegt zelf dat ze elk moment uit jabu jabu kan komen en dat ze dat wel vaker doet. Dus die is niet in gevaar.
De Gorons blijven natuurlijk wel last houden van Dodongo die Link nooit verslaat.

Wat als Link zich er nooit mee had bemoeid?

[ Bericht 0% gewijzigd door miaeak op 29-11-2018 16:11:49 ]
pi_183440883
Interessant verhaal, maar geen idee :D

Nu wel het idee om dit fantastische spel weer te gaan spelen _O_
pi_183441285
Ja moet je doen :D.
Sowieso was heel Majora's Mask er dan niet geweest.
pi_183441882
Ganondorf was al in het paleis op verzoek van de koning.
Dus in de loop van de jaren kan hij zich wel omhoog manipuleren.
De Deku Tree gaat dood dus de beschermer van Kokiri forest is weg wat de weg vrij maakt voor Ganondorf om binnen te vallen.
De Gorons zouden verhongeren, dus die steen ligt voor het oprapen.
Ruto kon Jabu jabu niet uit vanwege de parasieten die Ganondorf geplaatst heeft.
Hij zou uiteindelijk de Triforce wel bemachtigen, alleen zou het wat langer duren.
pi_183442719
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:55 schreef SarCastro het volgende:
Ganondorf was al in het paleis op verzoek van de koning.
Dus in de loop van de jaren kan hij zich wel omhoog manipuleren.
De Deku Tree gaat dooddus de beschermer van Kokiri forest is weg wat de weg vrij maakt voor Ganondorf om binnen te vallen.
De Gorons zouden verhongeren, dus die steen ligt voor het oprapen.
Ruto kon Jabu jabu niet uit vanwege de parasieten die Ganondorf geplaatst heeft.
Hij zou uiteindelijk de Triforce wel bemachtigen, alleen zou het wat langer duren.
Owja was vergeten dat ze er niet meer uit kon. Beetje zielig. De Deku sprout was er dan ook nooit geweest.

Maar Majora's Mask is gebaseerd op dat masker dat het skull kid in handen krijgt en hij daar dan zo door geobsedeerd raakt. Dat komt door Link, want die heeft hem in contact gebracht met de mask salesman.
pi_183443212
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 17:36 schreef miaeak het volgende:

[..]

Owja was vergeten dat ze er niet meer uit kon. Beetje zielig. De Deku sprout was er dan ook nooit geweest.

Maar Majora's Mask is gebaseerd op dat masker dat het skull kid in handen krijgt en hij daar dan zo door geobsedeerd raakt. Dat komt door Link, want die heeft hem in contact gebracht met de mask salesman.
Dat Skull kid Majora's Mask krijgt komt niet door Link.
Dat steelt hij van de Happy Mask Salesman.
pi_183443381
Dat soort dingen kun je je bij elk tijdreisverhaal afvragen.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  donderdag 29 november 2018 @ 18:14:48 #8
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_183443450
pi_183443676
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 18:01 schreef SarCastro het volgende:

[..]

Dat Skull kid Majora's Mask krijgt komt niet door Link.
Dat steelt hij van de Happy Mask Salesman.
Ja, maar hij komt in contact met een masker door link.
pi_183443704
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 18:28 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ja, maar hij komt in contact met een masker door link.
Dat klopt.
Maar er zijn ook theorieën dat Link al dood is in MM.
pi_183452836
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 18:31 schreef SarCastro het volgende:

[..]

Dat klopt.
Maar er zijn ook theorieën dat Link al dood is in MM.
Ja die logica begrijp ik niet helemaal.
pi_183455825
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:44 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ja die logica begrijp ik niet helemaal.

Dit legt best veel uit.
pi_183461559
quote:
Ja had ik inderdad gezien.

Ik bedenk me net dat het waarschijnlijk niet veel had uitgemaakt, omdat in een alternatieve tijdlijn Ganon alsnog aan de macht komt. Zowel in de "hero was successfull" en "hero is defeated" lijdlijn. Aan het eind van het spel gaat link sowieso terug in de tijd alsof het nooit gebeurt is.
  vrijdag 30 november 2018 @ 18:14:23 #14
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_183461602
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 09:44 schreef miaeak het volgende:

[..]

Ja die logica begrijp ik niet helemaal.
De hele game is gebaseerd op de stadia van rouwverwerking.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_183461775
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 18:14 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

De hele game is gebaseerd op de stadia van rouwverwerking.
Ja na het zien van die video lijkt het inderdaad wat logischer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')