abonnement Unibet Coolblue
pi_183434990
Wat ik me al een tijdje afvraag en wellicht weet iemand dat hier.

Nu heb ik dat van ziggo, dus ok kabel signaal.
Nu kan ik dus dingen terugkijken etc. Heb er wel een internet verbinding voor nodig.
Maar het is geen streamen vanaf internet.

Dus hoe werkt het dat ze voor iedereen allerlei uitzending gemist kunnen bieden op de kabel. Tegelijk voor iedereen ook?

Hoe werkt dat, staat er dan een bepaalde frequentie voor open? Of hoe werkt dit nou?
En waarom moet je wel internet hebben terwijl hij niet vanaf daar het gaat streamen?

Iemand die dat weet?
Do what you love, love what you do!
pi_183435029
Uitzending gemist gaat gewoon via het internet hoor.
Dat je internetsignaal via de kabel binnenkomt doet daar verder geen afbreuk aan.
pi_183435076
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:02 schreef Vanillekwark het volgende:
Uitzending gemist gaat gewoon via het internet hoor.
Dat je internetsignaal via de kabel binnenkomt doet daar verder geen afbreuk aan.
Nee want ik heb ziggo met digitale ontvanger, maar heb hier alleen mobiel internet en hij streamt het echt niet vanaf daar?

Je moet het wel hebben, maar er gebeurt wat anders volgens mij. Want zie ik aan het data gebruik en is zo goed als 0 als ik stream, dus komt vanaf de kabel.

Dat is precies dus wat ik me afvraag van hoe dat nou werkt ;)
Do what you love, love what you do!
pi_183435083
Heb het over digitaal tv van ziggo he en hun interactieve tv dienst. even voor de duidelijkheid.
Dus geen appjes of smart tv
Do what you love, love what you do!
  donderdag 29 november 2018 @ 10:10:35 #5
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_183435102
Je kabel gaat een modem (Ziggo ontvanger) in. Die zet het om naar TV en internet. Vervolgens wordt er vanuit je modem gestreamt.
pi_183435123
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:08 schreef kree het volgende:

[..]

Nee want ik heb ziggo met digitale ontvanger, maar heb hier alleen mobiel internet en hij streamt het echt niet vanaf daar?

Je moet het wel hebben, maar er gebeurt wat anders volgens mij. Want zie ik aan het data gebruik en is zo goed als 0 als ik stream, dus komt vanaf de kabel.

Dat is precies dus wat ik me afvraag van hoe dat nou werkt ;)
Wat Noxia zegt. In de receiver zit een modem.
pi_183435126
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:10 schreef NoXia het volgende:
Je kabel gaat een modem (Ziggo ontvanger) in. Die zet het om naar TV en internet. Vervolgens wordt er vanuit je modem gestreamt.
Nee ik heb geen modem het is een rechts streeks kabel naar digitale ontvanger.
Daar zit een smartcard in.

En ik kan dus digitaal kijken daardoor, nou dat is 1 die kan ik nog snappen.
Maar hoe werkt dat interactieve gedeelte?

Ik heb nl nog een kaartje wat toen besteld is toen ik nog thuis woonde en heb niet eens internet van ziggo of modem dat gaat mobiel via tele2 op mobiel. Wat die ontvanger dus nodig heeft want anders werkt het niet.

Maar het verbruikt geen data dus het gaat op een andere manier?
Do what you love, love what you do!
pi_183435190
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:10 schreef NoXia het volgende:
Je kabel gaat een modem (Ziggo ontvanger) in. Die zet het om naar TV en internet. Vervolgens wordt er vanuit je modem gestreamt.
Ik ben even echt op zoek naar hoe dit nu eigenlijk werkt.

Waarom moet ik een apparte internetverbinding hebben om dat te laten werken bv?
Do what you love, love what you do!
  donderdag 29 november 2018 @ 10:27:08 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183435261
Je Ziggo tv ontvanger heeft zijn eigen IP connectie over het kabelnetwerk.

Kan je niet mee internetten, wel mee tv kijken
So we just called him Fred
pi_183435265
Het werkt hé maar ben heel benieuwd naar de techniek die er achter zit en hoe het precies gaat in technische zin dus?
Do what you love, love what you do!
pi_183435282
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:27 schreef FredvZ het volgende:
Je Ziggo tv ontvanger heeft zijn eigen IP connectie over het kabelnetwerk.

Kan je niet mee internetten, wel mee tv kijken
Ok dus eigenlijk wat het is, modem in die ontvanger. Maar die moet een seintje hebben van een andere internet verbinding evt om het te activeren?
Do what you love, love what you do!
pi_183435359
heb het eerder trouwens gedaan alleen met die smartcard en een CI module. Dan heb je geen terugkijken etc.
Totdat ik gelukkig van mijn ma een oude digitale ontvanger kreeg en was onderhand weer op een ander adres.

Hoe zit het dan met die CI module en kaart?
Daar ook een modem in?
Do what you love, love what you do!
pi_183435494
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:28 schreef kree het volgende:

[..]

Ok dus eigenlijk wat het is, modem in die ontvanger. Maar die moet een seintje hebben van een andere internet verbinding evt om het te activeren?
Nee, het antwoord is al een paar keer gegeven: er zit een modem in de receiver
Dus met de internetverbinding die in de receiver zit plukt hij uitzending gemist gewoon via het internet af.
pi_183435531
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:49 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nee, het antwoord is al een paar keer gegeven: er zit een modem in de receiver
Dus met de internetverbinding die in de receiver zit plukt hij uitzending gemist gewoon via het internet af.
waarom moet hij dan wel verbinding hebben met een (heel ander) internet netwerk/provider om het te laten werken?
Do what you love, love what you do!
pi_183435568
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:53 schreef kree het volgende:

[..]

waarom moet hij dan wel verbinding hebben met een (heel ander) internet netwerk/provider om het te laten werken?
Ik snap werkelijk waar niet waar je op doelt. Welke tweede internetverbinding heb je het over? Je maakt een hotspot met je mobiel en verbindt de receiver met die hotspot ofzo? :?

Leg het even wat duidelijker uit.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2018 11:00:38 ]
pi_183435611
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:58 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk waar niet waar je op doelt. Welke tweede internetverbinding heb je het over?
Ok even wat meer uitleg dan.

Ik heb dus een oude smartcard die ooit is besteld op het adres van mijn ma waar ik toen woonde.
Dus die betaald aan ziggo in feite voor een abbo Maar die extra kaartjes koste niks.

Toen ben ik verhuisd 1x En toen bleek die kaart nog gewoon te werken met een CI module in de TV.

Nog een keer verhuisd en kreeg daarna die oude digitale ontvanger van mijn ma. Dus je weet wel reciever ding.

Maar waar ik nu woon heb ik geen ziggo internet dus doe dat mobiel via tele2.
Nu werkt die ontvanger wel met digitale tv maar voor interactief moet hij een internet verbinding hebben die dus gaat via tele2 bij mij. En dat werkt wel.

Dus vraag is hoe zit dit in elkaar? Het gaat me even echt om het technische aspect ervan want het werkt wel dus het is geen vraag om hulp maar meer om hoe zit het in elkaar?
Do what you love, love what you do!
pi_183435622
hotspot idd (haha met wat dingen erbij) maar daar komt het op neer receiver verbind daarmee en dan werkt het
Do what you love, love what you do!
pi_183435742
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:03 schreef kree het volgende:

[..]

Ok even wat meer uitleg dan.

Ik heb dus een oude smartcard die ooit is besteld op het adres van mijn ma waar ik toen woonde.
Dus die betaald aan ziggo in feite voor een abbo Maar die extra kaartjes koste niks.

Toen ben ik verhuisd 1x En toen bleek die kaart nog gewoon te werken met een CI module in de TV.

Nog een keer verhuisd en kreeg daarna die oude digitale ontvanger van mijn ma. Dus je weet wel reciever ding.

Maar waar ik nu woon heb ik geen ziggo internet dus doe dat mobiel via tele2.
Nu werkt die ontvanger wel met digitale tv maar voor interactief moet hij een internet verbinding hebben die dus gaat via tele2 bij mij. En dat werkt wel.

Dus vraag is hoe zit dit in elkaar? Het gaat me even echt om het technische aspect ervan want het werkt wel dus het is geen vraag om hulp maar meer om hoe zit het in elkaar?
Kijk aan.

Uitzending gemist gaat gewoon via internet. Of dat Ziggo-internet of Tele2-internet is boeit in principe geen fuck.

Receiver checkt smartcard, als receiver ziet dat smartcard toegang heeft tot interactieve TV, openen die mogelijkheden zich, en gaat receiver via internet uitzending gemist binnenharken. Wederom, of dat dan Ziggo of Tele2-internet is, boeit geen fuck.
pi_183436002
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:15 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Kijk aan.

Uitzending gemist gaat gewoon via internet. Of dat Ziggo-internet of Tele2-internet is boeit in principe geen fuck.

Receiver checkt smartcard, als receiver ziet dat smartcard toegang heeft tot interactieve TV, openen die mogelijkheden zich, en gaat receiver via internet uitzending gemist binnenharken. Wederom, of dat dan Ziggo of Tele2-internet is, boeit geen fuck.
als dat zo is dan heeft die reciever dus gewoon internet toegang door middel van die smartcard?
Waarom moet ik als nog een extra internet verbinding hebben met die reciever over weet weet ik veel welke provider om het te laten werken?

Dus of tewel wat gebeurt er in dat stukje?

Dus de techniek zijn we het wel over eens.
Maar waarom moet die reciever een extra internet verbinding hebben? Wat gaat daar dan over?

Want in feite zou het dus gewoon kunnen werken alleen met smartcard en reciever? Maar er zit nog iets meer achter denk en daar ben ik benieuwd naar?
Do what you love, love what you do!
pi_183436145
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:33 schreef kree het volgende:

[..]

als dat zo is dan heeft die reciever dus gewoon internet toegang door middel van die smartcard?
Waarom moet ik als nog een extra internet verbinding hebben met die reciever over weet weet ik veel welke provider om het te laten werken?

Dus of tewel wat gebeurt er in dat stukje?

Dus de techniek zijn we het wel over eens.
Maar waarom moet die reciever een extra internet verbinding hebben? Wat gaat daar dan over?

Want in feite zou het dus gewoon kunnen werken alleen met smartcard en reciever? Maar er zit nog iets meer achter denk en daar ben ik benieuwd naar?
Nee, hij heeft maar 1 internetverbinding, die van Tele2 blijkbaar.

Verder dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:15 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Kijk aan.

Uitzending gemist gaat gewoon via internet. Of dat Ziggo-internet of Tele2-internet is boeit in principe geen fuck.

Receiver checkt smartcard, als receiver ziet dat smartcard toegang heeft tot interactieve TV, openen die mogelijkheden zich, en gaat receiver via internet uitzending gemist binnenharken. Wederom, of dat dan Ziggo of Tele2-internet is, boeit geen fuck.
pi_183436309
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:43 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Nee, hij heeft maar 1 internetverbinding, die van Tele2 blijkbaar.

Verder dit:

[..]

Ik snap jullie punten maar wil er wat dieper op ingaan technisch.

Dus ok we hebben vastgesteld dat de receiver (met smarcard) een intern modem heeft waardoor hij dus streamen kan via CAI

Ok nu dan wat doet die receiver via een andere internet verbinding om dat mogenlijk te maken?
Do what you love, love what you do!
pi_183436337
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:55 schreef kree het volgende:

[..]

Ik snap jullie punten maar wil er wat dieper op ingaan technisch.

Ik niet :+ succes verder met je zoektocht
pi_183436371
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:56 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik niet :+ succes verder met je zoektocht
maakt niet uit :)

Ik vraag het me gewoon af en het is me nog steeds niet duidelijk. Ja de basis wel etc. Maar niet de achtergrond hoe het werkt. En dat is juist de vraag natuurlijk. haha
Do what you love, love what you do!
  donderdag 29 november 2018 @ 12:03:15 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183436435
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 11:55 schreef kree het volgende:
Ok nu dan wat doet die receiver via een andere internet verbinding om dat mogenlijk te maken?
Niets want er is maar 1 verbinding..
pi_183436515
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:03 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Niets want er is maar 1 verbinding..
Nee want er is 1 kabel verbinding met dat ding en hij doet het dus echt niet als ik hem niet ook via wifi laat verbinden, dus is 2 al?
Do what you love, love what you do!
  donderdag 29 november 2018 @ 12:09:28 #26
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183436530
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:07 schreef kree het volgende:

[..]

Nee want er is 1 kabel verbinding met dat ding en hij doet het dus echt niet als ik hem ook via wifi laat verbinden, dus is 2 al?
ok
pi_183436562
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:09 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

ok
daarom ik ben elktro man he, maar niet in dit gebied dus vraag me af hoe dit nu werkt vooral.

En het is me nu nog niet duidelijk. haha
Do what you love, love what you do!
  donderdag 29 november 2018 @ 12:13:38 #28
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183436582
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:11 schreef kree het volgende:

[..]

daarom ik ben elktro man he, maar niet in dit gebied dus vraag me af hoe dit nu werkt vooral.

En het is me nu nog niet duidelijk. haha
Bel gewoon de klantenservice.. Die kunnen je het wel uitleggen..
pi_183436778
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:07 schreef kree het volgende:

[..]

Nee want er is 1 kabel verbinding met dat ding en hij doet het dus echt niet als ik hem niet ook via wifi laat verbinden, dus is 2 al?
Laatste poging.

Kabel is voor gewone televisie, live kijken.
Internet is voor uitzending gemist.
pi_183436956
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 09:59 schreef kree het volgende:
Wat ik me al een tijdje afvraag en wellicht weet iemand dat hier.

Nu heb ik dat van Ziggo, dus kabel signaal.
Nu kan ik dus dingen terugkijken etc. Heb er wel een internet verbinding voor nodig.
Maar het is geen streamen vanaf internet.
Inderdaad, VOD materiaal komt bij je binnen via de kabel. Het gaat niet via internet, zoals anderen hier beweren. Je kunt dit gemakkelijk bewijzen door via Ziggo VOD een uitzending (of een film of serie) te starten en vervolgens je internet verbinding te verbreken. De weergave van VOD loopt dan gewoon door. Het retourkanaal loopt wel via internet, want je moet tenslotte kunnen communiceren met de mediaserver van Ziggo om je selectie door te kunnen geven en ook om de weergave te kunnen stoppen of pauzeren en om door te kunnen spoelen of terug te kunnen spoelen als jij dat wil.
quote:
Dus Hoe werkt het dat ze voor iedereen allerlei uitzending gemist kunnen bieden op de kabel. Tegelijk voor iedereen ook?
Niet tegelijk voor iedereen, daarom heet het ook Video On Demand (VOD). Maar er zijn wel een aantal frequenties voor gereserveerd op de kabel, en in elk van die 8 MHz brede kanalen kunnen een aantal VOD kanalen worden gemultiplext, net zo goed als dat er meerdere 'gewone' (live) TV zenders gemultiplext kunnen worden doorgegeven via één kanaal van 8 MHz breed.
quote:
Hoe werkt dat, staat er dan een bepaalde frequentie voor open?
Er zijn meerdere frequenties voor gereserveerd en via elk van die frequenties kunnen meerdere VOD streams gelijktijdig worden doorgegeven. Als je een Humax 5200 of 5300 of 5400 ontvanger hebt, dan kun je via een handigheidje die frequenties te zien krijgen en dan kun je ook gewoon 'meekijken' met VOD streams die andere Ziggo abonnees bij jou in de buurt op dat moment zitten te kijken. Streams van opgevraagde TV-programma's kun je dan ook gewoon opnemen, maar streams van films en series (die je wel mee kunt kijken) helaas niet, je krijgt dan de melding dat het programma niet kan worden opgenomen als je dat toch probeert.
quote:
Hoe werkt dit nou?
Zie hierboven.
quote:
En waarom moet je wel internet hebben terwijl hij het niet vanaf daar gaat streamen?
Iemand die dat weet?
Zoals uitgelegd moet je aan de mediaserver van Ziggo opdrachten kunnen geven, want je wil immers een programma (of een film of serie resp. een aflevering van die serie) kunnen selecteren en je wil de weergave kunnen besturen (starten, stoppen, pauzeren, snelspoelen). Voor dat retourkanaal is een internetverbinding nodig, omdat (digitale en analoge) televisie via de kabel eenrichtingsverkeer is.

Het is wel zo dat er bij Ziggo twee verschillende systemen in gebruik zijn voor wat betreft dat retourkanaal. Eén systeem, dat je bijvoorbeeld aantreft bij de genoemde Humax ontvangers en PVR's, is dat de ontvanger een LAN aansluiting heeft die je met je internetrouter moet verbinden. Dat hoeft helemaal geen internet van Ziggo te zijn, het kan ook internet zijn van een willekeurige andere provider (meestal via de koperen telefoonlijn). Er wordt ook een WiFi dongel meegeleverd bij de genoemde Humax ontvangers, en die dongel kun je aansluiten op een USB poort op de achterzijde van de ontvanger. Dan is er geen bekabelde verbinding nodig en gaat het retourkanaal via je WiFi. Een ander systeem wordt gebruikt bij de Ziggo mediaboxen die alleen in bruikleen worden verstrekt. Deze maken feitelijk gebruik van Ziggo internet via de coaxkabel ook als de abonnee geen internet van Ziggo heeft. Uiteraard bevatten deze mediaboxen een (uitgeklede versie van een) kabelmodem voor de communicatie met de Ziggo mediaserver. Hierbij is geen LAN of WiFi verbinding nodig. De consequentie hiervan is wel dat je kabelaansluiting (wandcontactdozen en eventuele kabelversterkers) retourgeschikt moet zijn. Bij gebruik van interactieve televisie via het andere systeem (met de Humax ontvangers) is dat niet zo, daar werkt VOD uiteraard ook als je nog een 'ouderwetse' kabelaansluiting hebt die niet retourgeschikt is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 29-11-2018 15:05:15 ]
pi_183436973
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:39 schreef Riparius het volgende:

knip
Oh shit, I done got schooled
pi_183437026
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:39 schreef Riparius het volgende:

[..]

Inderdaad, VOD materiaal komt bij je binnen via de kabel. Het gaat niet via internet, zoals anderen hier beweren. Je kunt dit gemakkelijk bewijzen door via Ziggo VOD een uitzending (of een film of serie) te starten en vervolgens je internet verbinding te verbreken. De weergave van VOD loopt dan gewoon door. Het retourkanaal loopt wel via internet, want je moet tenslotte kunnen communiceren met de mediaserver van Ziggo om je selectie door te kunnen geven en ook om de weergave te kunnen stoppen of pauzeren en om door te kunnen spoelen of terug te kunnen spoelen als jij dat wil.

[..]

Niet tegelijk voor iedereen, daarom heet het ook Video On Demand (VOD). Maar er zijn wel een aantal frequenties voor gereserveerd op de kabel, en in elk van die 8 MHz brede kanalen kunnen een aantal VOD kanalen worden gemultiplext, net zo goed als dat er meerdere 'gewone' (live) TV zenders gemultiplext kunnen worden doorgegeven via één kanaal van 8 MHz breed.

[..]

Er zijn meerdere frequenties voor gereserveerd en via elk van die frequenties kunnen meerdere VOD streams gelijktijdig worden doorgegeven. Als je een Humax 5200 of 5300 of 5400 ontvanger hebt, dan kun je via een handigheidje die frequenties te zien krijgen en dan kun je ook gewoon 'meekijken' met VOD streams die andere Ziggo abonnees bij jou in de buurt op dat moment zitten te kijken. Streams van opgevraagde TV-programma's kun je dan ook gewoon opnemen, maar streams van films en series (die je wel mee kunt kijken) helaas niet, je krijgt dan de melding dat het programma niet kan worden opgenomen als je dat toch probeert.

[..]

Zie hierboven.

[..]

Zoals uitgelegd moet je aan de mediaserver van Ziggo opdrachten kunnen geven, want je wil immers een programma (of een film of serie resp. een aflevering van die serie) kunnen selecteren en je wil de weergave kunnen besturen (starten, stoppen, pauzeren, snelspoelen). Voor dat retourkanaal is een internetverbinding nodig, omdat (digitale en analoge) televisie via de kabel eenrichtingsverkeer is.

Het is wel zo dat er bij Ziggo twee verschillende systemen in gebruik zijn voor wat betreft dat retourkanaal. Eén systeem, dat je bijvoorbeeld aantreft bij de genoemde Humax ontvangers en PVR's, is dat de ontvanger een LAN aansluiting heeft die je met je internetrouter moet verbinden. Dat hoeft helemaal geen internet van Ziggo te zijn, het kan ook internet zijn van een willekeurige andere provider (meestal via de koperen telefoonlijn). Er wordt ook een WiFi dongel meegeleverd bij de genoemde Humax ontvangers, en die dongel kun je aansluiten op een USB poort op de achterzijde van de ontvanger. Dan is er geen bekabelde verbinding nodig en gaat het retourkanaal via je WiFi. Een ander systeem wordt gebruikt bij de Ziggo mediaboxen die alleen in bruikleen worden verstrekt. Deze maken feitelijk gebruik van Ziggo internet via de coaxkabel ook als de abonnee geen internet van Ziggo heeft. Uiteraard bevatten deze mediaboxen een (uitgeklede versie van) een kabelmodem voor de communicatie met de Ziggo mediaserver. Hierbij is geen LAN of WiFi verbinding nodig. De consequentie hiervan is wel dat je kabelaansluiting (wandcontactdozen en eventuele kabelversterkers) retourgeschikt moet zijn. Bij gebruik van interactieve televisie via het andere systeem (met de Humax ontvangers) is dat niet zo, daar werkt VOD uiteraard ook als je nog een 'ouderwetse' kabelaansluiting hebt die niet retourgeschikt is.
Ok thanks dit maakt het een stuk duidelijker alweer :)
Do what you love, love what you do!
pi_183437173
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:40 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Oh shit, I done got schooled
altijd weer wat om te leren he? ;) zelfs onder ons die in het vakgebied bezig zijn
Do what you love, love what you do!
  donderdag 29 november 2018 @ 12:56:20 #34
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_183437236
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:08 schreef kree het volgende:

[..]

Nee want ik heb ziggo met digitale ontvanger, maar heb hier alleen mobiel internet en hij streamt het echt niet vanaf daar?
Er zit een modem in de Horizon mediabox.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_183438053
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 12:56 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Er zit een modem in de Horizon mediabox.
Ja, maar in zo'n mediabox zit geen smartcard en TS zegt dat hij een digitale ontvanger met smartcard gebruikt. Dat is dus geen mediabox maar hoogstwaarschijnlijk een Humax ontvanger.
pi_183438199
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:35 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ja, maar in zo'n mediabox zit geen smartcard en TS zegt dat hij een digitale ontvanger met smartcard gebruikt. Dat is dus geen mediabox maar hoogstwaarschijnlijk een Humax ontvanger.
Samsung SMT-1740
zit wel een smartcard in dus

Leg het nog wat meer uit ik huur particulier die mensen hebben ziggo en dus CAI maar geen abbo erop.

Dus ik krijg gewoon kabel signaal sowieso maar werkt ook digitaal nog met kaartjes van oude adres en ontvanger

[ Bericht 3% gewijzigd door kree op 29-11-2018 13:54:01 ]
Do what you love, love what you do!
pi_183438299
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:42 schreef kree het volgende:
Samsung SMT-1740
Ah die. Jammer voor jou. Werkt met hetzelfde principe als de genoemde Humax PVR's alleen kun je hier veel minder mee doen. Je kunt opgenomen programma's bijvoorbeeld niet digitaal uit het apparaat krijgen om ze te archiveren op een externe gegevensdrager, en er zit - voor zover bekend - ook geen verborgen menu in waarmee je leuke dingen kunt doen zoals bij de Humaxen.
pi_183438342
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 13:49 schreef Riparius het volgende:

[..]

Ah die. Jammer voor jou. Werkt met hetzelfde principe als de genoemde Humax PVR's alleen kun je hier veel minder mee doen. Je kunt opgenomen programma's bijvoorbeeld niet digitaal uit het apparaat krijgen om ze te archiveren op een externe gegevensdrager, en er zit - voor zover bekend - ook geen verborgen menu in waarmee je leuke dingen kunt doen zoals bij de Humaxen.
Nou hoef er in principe niet meer mee hoewel het handig zou zijn. Maar vroeg me meer de techniek erachter even over. :)
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')