Toevallig werk ik in gemeenteland. Ik ken geen enkele gemeente die een vergunning vereist voor een protestquote:Op donderdag 6 december 2018 20:49 schreef theguyver het volgende:
Maatje van me wou een een gele hesjes actie starten in mijn woonplaats komende zaterdag.
Hij is daarvoor naar de gemeente gegaan voor een protest vergunning, deze wouden ze best verlenen.
Maar... Als organisator en contact persoon is hij hoofd verantwoordelijke voor de protest actie zelf, dus als er eventueel schade word veroorzaakt zal dat op hem worden verhaalt.
Hij heeft zich daarom gelijk uit de organisatie gehaald en ook, de aanvraag ingetrokken.
Dit dus. Totaal geen weet van wat een politiestaat is. Doodmoe word ik vzn mensen die de hele tijd doen alsof we het hier zo slecht hebben.quote:Op donderdag 6 december 2018 12:33 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Heb je wel gelezen? Spoiler-alert: het antwoord zal wel nee zijn.
Die gast wordt er nu voor aangeklaagd, dat klinkt mij niet echt als een politiestaat of wel?
Verder vind ik je passieve beschuldigingen echt smerig en laag, doen alsof mensen hier een politiestaat toejuichen. En dat men geindoctrineerd is. Lekker verheven doen over de doden en gewonden in Frankrijk, zolang het maar niet inhoudelijk hoeft. Bah.
Burgermeester, om en de politie zijn verantwoordelijk voor veiligheid. Je kan grote groepen mensen niet zomaar laten doen wat ze willen in een stad of dorp. Snap je dat echt niet?quote:Op vrijdag 7 december 2018 07:43 schreef controlaltdelete het volgende:
Voor een demonstratie heb je geen vergunning nodig alleen als je iets zoals een podium wil. Voor een demonstratie is een kennisgeving met een termijn van 24u van tevoren, voldoende.
Het altijd betrouwbare RT. Zeker die 2 vakantiegangers uit Rusland vergeten?quote:Op vrijdag 7 december 2018 15:06 schreef Ali_boo het volgende:
Pauzeer de vid rond 6:31 en lees het nieuwsbericht van RT
Daar ging het niet om. Guyvie beweerde dat zijn maat naar de gemeente is gegaan om een protestvergunning aan te vragen. Uhuh..quote:Op vrijdag 7 december 2018 15:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Burgermeester, om en de politie zijn verantwoordelijk voor veiligheid. Je kan grote groepen mensen niet zomaar laten doen wat ze willen in een stad of dorp. Snap je dat echt niet?
Je moet het aanmelden ja, geen vergunning voor aanvragen. De rest lijkt wel te kloppen, voor zover ik even snel kan zien.quote:Op vrijdag 7 december 2018 15:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Daar ging het niet om. Guyvie beweerde dat zijn maat naar de gemeente is gegaan om een protestvergunning aan te vragen. Uhuh..
Een protestvergunning bestaat niet eens. Voor een demonstratie is geen vergunning nodig, je hoeft daar al helemaal niet voor naar de gemeente te gaan. Als je dan toch naar het gemeenteloket gaat zullen ze je verwijzen naar hun website om daar het online formulier kennisgeving in te vullen. Snap je dat echt niet?
Aangezien het in het centrum van pluskut zou plaatsvinden moest de gemeente wel degelijk op de hoogte zijn, hoe het went of keert, ik vraag me af of er morgen wat komen opdagen ja of nee.quote:Op vrijdag 7 december 2018 07:43 schreef controlaltdelete het volgende:
Voor een demonstratie heb je geen vergunning nodig alleen als je iets zoals een podium wil. Voor een demonstratie is een kennisgeving met een termijn van 24u van tevoren, voldoende.
Ik citeer hem even vanuit apje, "morgen naar stadshuis voor vergunning"quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:01 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je moet het aanmelden ja, geen vergunning voor aanvragen. De rest lijkt wel te kloppen, voor zover ik even snel kan zien.
Volgens mij snapte jij het nietquote:Op vrijdag 7 december 2018 15:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Burgermeester, om en de politie zijn verantwoordelijk voor veiligheid. Je kan grote groepen mensen niet zomaar laten doen wat ze willen in een stad of dorp. Snap je dat echt niet?
Heb hem succes gewenst.quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:26 schreef controlaltdelete het volgende:
uhuh.. succes met die vergunning die je niet eens nodig hebt.
Ik heb alleen geen idee of er nog mensen gaan. 😅quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:49 schreef SuperHartje het volgende:
Pics
*doe maar in de SC als het lukt*
Dan horen we dat nogquote:Op vrijdag 7 december 2018 16:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik heb alleen geen idee of er nog mensen gaan. 😅
Voor anderen het is morgen overdag voor stadshuis pluskut.
Althans dat was het idee. Geen idee of het nog door gaat.
Leg uit.quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:44 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Volgens mij snapte jij het niet
Heel simpel; dat je gewoon simpelweg geen vergunning nodig hebt voor een protest, maar slechts een melding hoeft te doen.quote:
als je voor de rellen gaat dan is het maar vier uurtjes met de trein naar parijs.quote:Op vrijdag 7 december 2018 16:52 schreef RobjeGeus het volgende:
Eens kijken of het morgen uit de hand loopt of dat het alleen wandelen gaat worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |