abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183414725
Hallo, ik weet niet onder welk kopje ik deze moet plaatsen maar mijn man mag beginnen met een spoedcursus voor rijbewijs van zijn baas.
Nu heeft hij gisteren zijn spoedcursus voor theorie al behaald en nu wilt hij gaan lessen.

Eerst had hij zich aangemeld bij [Naam weggehaald] echter zagen we daarna pas de hele slechte recensies. Ik ben toen verder gaan kijken omdat het echt een spoedcursus moet zijn ivm het werk.

Ik kwam terecht op Spoedopleiding Nederland. Deze rijsschool zit door heel Nederland heen en bied aan om binnen 4 dagen tot 3 weken je rijbewijs te laten halen. Dit klonk erg aantrekkelijk en dus gelijk gebeld. Ik kreeg een hele vriendelijke man aan de telefoon die mij vertelde dat mijn man 18 december al zijn praktijk examen zou kunnen doen.
Voordat ze lessen in konden plannen moest er wel een aanbetaling gedaan worden van 249 euro. Waarom? Omdat ze wel zeker moeten weten dat hij serieus is (de rijsschool is een particulier iemand genaamd Erwin die gevestigd zit in Echt dus ze moeten een stuk rijden om hem op te halen). Ook is de aanbetaling voor de reservering bij het CBR.

Nu staat de rijsschool onder twee namen, namelijk spoedopleiding Nederland en Autorijschool Erwin Damoiseaux. Beide zitten op dezelfde locatie echter bij het CBR als ik spoedopleiding Nederland zoek komt deze niet naar boven als ik Autorijschool Erwin op zoek komt deze wel naar boven met een slagingspercentage van 47%. Ook staan hier alleen maar twee CBR plaatsen en dit zijn twee plaatsen in Limburg dus veel te ver. Echter kan ik op internet nergens recensies vinden over deze rijschool in ieder geval niet over Spoedopleiding Nederland.
Wat op zich positief is want er is dus ook niks negatiefs.

De baas van mijn man heeft ondertussen de mail ontvangen en de aanbetaling gedaan. De bankrekening staat ook netjes op naam van Spoedopleiding Nederland en bij de politiechefs is hier ook niks raars mee.
Ook kreeg ik net wel een berichtje dat er vandaag contact met ons opgenomen word door de rijinstructeur omdat de betaling gedaan is, maar toch vind ik dit alles een beetje raar.

Daarom de vraag heeft iemand toevallig ervaring met deze rijschool ? Wij horen het dan heel graag!

[ Bericht 99% gewijzigd door Armani XL op 28-11-2018 10:36:00 ]
pi_183414925
Doe eens af en toe een enter in je tekst; leest een stukkie prettiger!
pi_183415050
Spoedopleiding Nederland is dezelfde als Rijschool Erwin. Gewoon twee namen dus.
Als je echter gaat googlen op "Spoedopleiding rijbewijs" komt "Spoedopleiding" natuurlijk hoger in de resultaten dan "Rijschool Erwin".

https://www.kvk.nl/orders(...)knummer=120460410000
Je raekt an de dinge geweun.
pi_183415075
Aanbetaling is om de examenaanvraag te betalen. Die moet de rijschoolhouder meteen betalen bij aanvraag. Is dus niet vreemd dat hij vraagt dit al over te maken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183415140
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:31 schreef valentijn101 het volgende:
Aanbetaling is om de examenaanvraag te betalen. Die moet de rijschoolhouder meteen betalen bij aanvraag. Is dus niet vreemd dat hij vraagt dit al over te maken.
Okay dit was inderdaad het voornamelijkste waardoor ik een beetje op zoek was naar ervaringen. Denk ook totaal niet slecht ofzo was een hele vriendelijke man ook erg meedenkend. Snap inderdaad dat hij onder twee namen staat. Alleen kon nergens iets van reviews of ervaringen vinden dus vandaar en aangezien het een best hoog bedrag is wat betaald moet worden heb je liever zekerheid
pi_183415145
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:31 schreef valentijn101 het volgende:
Die is maar 102 euro, maar als je daar een tussentijdse toets (ook 102 euro) en de gezondheidsverklaring per post (44,80) bij telt kom je in de buurt. :9
pi_183415175
Ik weet niet of ik het al had verteld maar de aanbetaling was 249 dus dan kom je daar wel op inderdaad
pi_183415198
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:38 schreef Zerogravity765 het volgende:

[..]

Okay dit was inderdaad het voornamelijkste waardoor ik een beetje op zoek was naar ervaringen. Denk ook totaal niet slecht ofzo was een hele vriendelijke man ook erg meedenkend. Snap inderdaad dat hij onder twee namen staat. Alleen kon nergens iets van reviews of ervaringen vinden dus vandaar en aangezien het een best hoog bedrag is wat betaald moet worden heb je liever zekerheid
Aangezien het hetzelfde bedrijf is: Afgaan op de recensies (en slagingspercentage) van Edwin. Het is volgens mij vrij normaal dat spoedcursussen lager scoren dan normale. :Y

Veel succes voor je man! ^O^
  woensdag 28 november 2018 @ 11:41:51 #9
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_183416798
Binnen vier dagen je rijbewijs? Hoe werkt dat in godsnaam.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_183416821
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:41 schreef Faux. het volgende:
Paar uur per dag les
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_183417032
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 08:59 schreef Zerogravity765 het volgende:
en bij de politiechefs is hier ook niks raars mee
Wat?
pi_183418816
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:57 schreef Butjekef het volgende:

[..]

Wat?
en bij de politiechefs is hier ook niks raars mee
pi_183421461
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 09:38 schreef Messina het volgende:

[..]

Die is maar 102 euro, maar als je daar een tussentijdse toets (ook 102 euro) en de gezondheidsverklaring per post (44,80) bij telt kom je in de buurt. :9
Tussentijdse toets hoef je niet mee te rekenen als hij die niet doet.
Bovendien is een TTT qua opzet precies hetzelfde als een echt examen.
De rest van het bedrag zal idd wel zitten in die gezondheidsverklaring én de "huur" van de lesauto plus instructeur voor, tijdens en na het examen.
pi_183422930
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:41 schreef Faux. het volgende:
Heb zelf mijn motorrijbewijs in 4 dagen gehaald. Eerst haal je apart je theorie en daarna 4 dagdelen praktijk les. Daarna op een aparte dag je examen bij het CBR. Examen voertuigbeheersing viel binnen de 4 dagdelen. Uiteindelijk heb je dan ongeveer 16 uur les gehad. Dingen als lunch zat er ook bij inbegrepen.

Het is dus niet zo heel vreemd. Je moet in zekere zin wel aanleg hebben voor auto of motorrijden. Of snel kunnen leren. Of stiekem al een paar keer van je ouders een rijles hebben gehad :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')