Oke, is dat opgelost, maar, vul het verhaal eens aan? Je werd tegen je zin in een auto geduwd door een man en niemand die dat zag en/of daar op reageerde? en die man stopte omdat je lip begon te bloeden? en dat zag hij vanuit de auto en je bloedlip is de reden dat hij stopte?quote:
Lijkt mij voldoende om de man eens wat uit te laten leggen op het politieburo. als het verhaal waar is.quote:Op dinsdag 27 november 2018 13:21 schreef toekomstigverpleegkundige het volgende:
Tijdens het rijden legde hij de hele tijd zijn hand op mijn dij. Ook heeft hij me een keer gekust.
Mooi gezegd, maar die twijfel kun je blijven houden en is misschien niet de beste richtlijn om wel of niet aangifte te doen. Niet optimaal qua toetsingsmiddel, al is dat wel een beetje wat de politie als taak heeft. In het takenpakket zit echter ook signaleren en waarschuwen en daar zou een melding (verschilt van aangifte) mbt dit voorval dus goed in kunnen passen.quote:Op dinsdag 27 november 2018 15:46 schreef Polenbatser het volgende:
Maar wat maakt het eigenlijk uit als dit verhaal niet waar zou zijn? Dat is alleen maar beter toch, want dan is er niemand aangerand, wel zo fijn. Er wordt ook helemaal niemand specifiek beschuldigd, geen naam, geen signalement, niks wat kan leiden naar de man in kwestie, dus er is ook geen zwartmakerij. Dat wordt anders als er aangifte gedaan wordt van iets dat niet voorgevallen is, maar zover is de TS helemaal niet. Ik lees een verhaal van een meisje die zich afvraagt wtf er nou eigenlijk helemaal gebeurd is. Die pas later doorhad dat er dingen tegen haar zin gebeurden, nu niet weet wat ze moet doen en geen hulp durft te vragen aan ouders/bekenden. Zich misschien ook heel erg schaamt, want de reacties zijn meteen van je stapt toch niet bij een vreemde in de auto? Bang om uit te moeten leggen hoe het gebeurd kan zijn? Bang voor teleurstelling bij de ouders, want we hebben je altijd verteld dat je niet bij vreemden instapt? En ja, dit is helaas ook deels hoe ik was toen ik die leeftijd had, dus ik kan me zo voorstellen hoe dit kan gebeuren.
Ik snap je reactie niet helemaal over de twijfels (van mij, of die van TS zelf over wat er nou is gebeurd?), maar ben het met je eens dat het wenselijk is dat er iets mee gedaan wordt. Naar de politie lijkt me een goede stap, melding of aangifte maakt dan niet eens echt uit, maar ze moet daar niet in haar ééntje heen lijkt me. Kan wel, maar dan wordt het een nog groter ding dan het al is. Vandaar dat ze toch iemand in vertrouwen zou kunnen nemen en dat die meegaat e.d.quote:Op dinsdag 27 november 2018 16:35 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Mooi gezegd, maar die twijfel kun je blijven houden en is misschien niet de beste richtlijn om wel of niet aangifte te doen. Niet optimaal qua toetsingsmiddel, al is dat wel een beetje wat de politie als taak heeft. In het takenpakket zit echter ook signaleren en waarschuwen en daar zou een melding (verschilt van aangifte) mbt dit voorval dus goed in kunnen passen.
Of het nou wel of geen seksuele intimidatie was, ts voelt zich er niet ok mee (wat niet abnormaal is) en daar moet sowieso, politie of niet, iets mee gedaan worden ja. Echter blijft de minderjarige leeftijd onveranderd een factor in zo een situatie, daar bestaat ook juridisch geen twijfel over lijkt me en dan is melding doen toch wel wenselijk, ongeacht je twijfels.
Ik dacht dat je bedoelde dat ts zou twijfelen over wat er nou precies gebeurt zou zijn. Iets wat wel vaker voorkomt en nou net een van die dingen is waardoor veel mensen denk ik geen melding of aangifte doen. Bij minderjarigen speelt de grenslijn zich nu eenmaal anders af, waardoor het minder belangrijk is of dit seksueel bedoeld was ja of te nee en hier sowieso voldoende aanleiding lijkt te zijn om melding van te maken. Dit kan online tegenwoordig, ts hoeft niet meteen naar het politiebureau.quote:Op dinsdag 27 november 2018 16:47 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Ik snap je reactie niet helemaal over de twijfels (van mij, of die van TS zelf over wat er nou is gebeurd?), maar ben het met je eens dat het wenselijk is dat er iets mee gedaan wordt. Naar de politie lijkt me een goede stap, melding of aangifte maakt dan niet eens echt uit, maar ze moet daar niet in haar ééntje heen lijkt me. Kan wel, maar dan wordt het een nog groter ding dan het al is. Vandaar dat ze toch iemand in vertrouwen zou kunnen nemen en dat die meegaat e.d.
Ok, dat was inderdaad wat ik bedoelde, en ook twijfel over of ze wel genoeg signalen heeft afgegeven dat het niet ok is e.d. (weet niet of dat van toepassing is op TS, maar dat soort twijfel komt ook vaak voor.) Ben het met je eens verder, was alleen nu zelf in de war hoe je bericht te lezen.quote:Op dinsdag 27 november 2018 17:15 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bedoelde dat ts zou twijfelen over wat er nou precies gebeurt zou zijn. Iets wat wel vaker voorkomt en nou net een van die dingen is waardoor veel mensen denk ik geen melding of aangifte doen. Bij minderjarigen speelt de grenslijn zich nu eenmaal anders af, waardoor het minder belangrijk is of dit seksueel bedoeld was ja of te nee en hier sowieso voldoende aanleiding lijkt te zijn om melding van te maken. Dit kan online tegenwoordig, ts hoeft niet meteen naar het politiebureau.
Ik ben niet de helderste schrijver vandaag geloof ikquote:Op dinsdag 27 november 2018 17:50 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Ok, dat was inderdaad wat ik bedoelde, en ook twijfel over of ze wel genoeg signalen heeft afgegeven dat het niet ok is e.d. (weet niet of dat van toepassing is op TS, maar dat soort twijfel komt ook vaak voor.) Ben het met je eens verder, was alleen nu zelf in de war hoe je bericht te lezen.
Mooi trouwens dat dat online kan en ze niet naar het bureau hoeft, maakt de stap toch wat makkelijker lijkt me.
Ook helemaal mee eens. Zeker op die jonge leeftijd doe je dingen uit angst dat het anders nog erger zou kunnen worden: maak hem niet boos, hou je stil, werk mee tot je veilig bent. Zelf als jong meisje vroeger ook vaker meegemaakt.quote:Op dinsdag 27 november 2018 19:09 schreef Tinkepink het volgende:
Wat een nare discussie dit.
Zelf ben ik ook ooit een naïeve 15-jarige geweest en uit ervaring weet ik dat dit verhaal best waar zou kunnen zijn. Triest dat men er direct vanuit gaat dat het een trol is.
@TS: aangifte doen bij de politie. Die gast is raar.
Zulke dingen komen helaas zo vaak voor. En dan is het hier gelukkig goed afgelopen.quote:Op woensdag 28 november 2018 07:50 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb gisteren een soortgelijke situatie meegemaakt.
Ik had een afspraak in een andere stad, maar was veel te vroeg en moest even buiten wachten. Dus ik was aan het wachten en in de tussentijd op mijn mobiel bezig.
Stopte er een auto voor me. Hij vroeg of ik een adres zocht en ik zei nee, ik weet waar ik moet zijn, ben alleen even aan het wachten. Vroeg hij of ik zin had om even een drankje te doen samen en deed de passagiersstoel open
Ik zei nee, maar hij bleef zeuren om een drankje. Op een gegeven moment liet mijn verlovingsring zien en zei dat ik binnenkort ga trouwen, dus dat ik echt niet meega. Vroeg hij of ik het zeker wist (dat ik wilde trouwen)
Toen ben ik maar verder weg gaan staan en heb hem genegeerd. En na een tijdje reed hij weg.
Ik moet zeggen dat ik het ook een beetje eng vond en dan ben ik zelfs al een (zwangere) volwassen vrouw.
Ik ga er maar vanuit dat hij mijn zwangere buik niet heeft opgemerkt onder mijn dikke winterjas, anders zou zijn poging nog triester zijn geweest.
Maar goed, dit soort mensen zijn er en gebeuren gewoon. Jij moet er voor zorgen dat je niet instapt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |