abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21388469
Er zijn heel veel patienten die de matrassen verschrikkelijk vinden.
Dat zijn vaak de mensen met inderdaad : rugklachten.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_21388488
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 00:31 schreef Espantoso het volgende:

[..]

Het is goed tegen doorliggen omdat er idd geen schuif/drukkracht is. Het is slecht voor de doorbloeding omdat je spieren nooit goed kunnen ontspannen als je op zon matras ligt. Je ruggegraat moet zo recht mogelijk zijn zeg maar. Nu is dat nooit helemaal recht natuurlijk, maar je probeert het toch te benaderen.

Als je niet goed ligt, dan ga je woelen in bed, wat betekent dat je spieren constant aan het werk gezet worden. In je nachtrust moet je juist zo min mogelijk woelen, zodat je spieren ook kunnen rusten. Als je een goed matras hebt ga je misschien 2 a 3x verliggen op die manier hoeven je spieren niet zo veel te werken, op een slecht matras kun je tot wel 60x verliggen! Elke keer verliggen betekent dat je spieren weer uit hun rust gehaald moeten worden en aan het werk gezet worden, weer inslapen, weer werken, etc.

Als ze juist écht rusten, dan heb je een goede doorbloeding naar je spieren.
Duidelijk idd
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_21388949
Boxspring met daarbovenop een pocketveer matras is al een stúk beter. Het beste merk qua Boxsprings op de markt in mijn mening is Jensen, maar helaas is de prijs daar ook naar. Vanaf ca. 5000 euro voor een vlakke 2 persoons. Pullman is ook een uitstekend product, bovendien kom je dan een stukje gunstiger uit qua prijs.

Een goed bed kost helaas best veel geld, maar het is het waard Het argument dat wij altijd gebruiken is dat je bijna een derde van je leven in bed doorbrengt. Je lichaam heeft slaap gewoon echt nodig. Dat is véél meer dan je in de auto zit bijvoorbeeld, en daar geven mensen juist heel veel aan uit. Maar als je een derde van je leven in bed doorbrengt, mag je best in iets liggen wat gewoon van top kwaliteit is.
pi_21392240
Ben hier zelf ook in het bezit van zo'n NASA schuimmatras, maar ik wil wel even zeggen dat het matras dus niet helemaal uit dat spul bestaat, het bestaat uit een deel van dat schuim, en daaronder versteviging, zodat je er niet helemaal in wegzakt (dat hebben de oudere types veelal wel ja). Zo heb je toch een goede steun en de voordelen van het schuim.

Zelf heb ik het nu bijna 2 jaar, en slaap er prima op

Voor mensen met rugklachten kan het inderdaad minder goed zijn, maar daarover zijn de meningen ook verdeeld, wat je meteen weer brengt tot het aloude "er is geen enkel matras dat voor iedereen het beste is"
Tomdiedom!
  donderdag 19 augustus 2004 @ 18:56:27 #55
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_21405279
ik heb dus ook de traagschuimmatrassen van mline. en die slapen heerlijk
maar de boven laag is traag schuim en de onderste laag is ander spul.
en ik heb last van mijn schouders en rug... en dat is minder geworden sinds ik dit matras heb
(nou moet ik erbij vertellen dat ik eerst een latex matras had van 10cm, dus te slecht voor woorden)
I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
pi_22397530
Ik heb aan het begin van dit jaar een tijd een boxpsring van het merk diamant gehad, dit is mij echter zeer slecht bevallen (Er zal vast kwaliteitsverschil zijn tussen boxsprings onderling, maar deze beviel mij niet goed). Daarom weer gauw terug gegaan naar mijn waterbed!
pi_22418979
ik weet niet meer wat ik heb. of een traagschuim of nasa. slaapt iig uitstekend. past zich helemaal aan aan mijn lichaam
  maandag 31 januari 2005 @ 10:27:21 #58
26982 Wooly_Mammoth
More than just Wooly..
pi_24846888
Ben ook eens wezen kijken voor een boxspring, maar ik kwam voor een pullman boxspring op 2800 euro, 2 aparte matrassen 2x 80x200, als inzet boxspring in een bestaanden omtrek.

Heeft iemand nog tips over een goedkoper maar wel kwalitatief goed alternatief?
Het moet toch lukken voor 1000 euro minder ook goed te kunnen slapen met zn tweeen ?
Ik heb het dus niet over een ikea matras wat na een jaar de container in kan..
Laat die gedachte maar even marineren...
pi_24847557
hoe zit het eigenlijk met die reclamens op TV van Hästens en dat andere rare amerikaanse merk
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  maandag 31 januari 2005 @ 11:48:15 #60
26982 Wooly_Mammoth
More than just Wooly..
pi_24848051
Hastens en Jensen heb ik ook bekeken, maar daar zit je al heel snel aan de 5000 euro, bij Hastens moet je eigenlijk al uitgaan van 10.000 euro. Kun je ook een leuke auto voor kopen..

Andere rare Amerikaanse merk weet ik zo niet waar je het over hebt..
pi_24849276
quote:
Op maandag 31 januari 2005 11:48 schreef Wooly_Mammoth het volgende:
Hastens en Jensen heb ik ook bekeken, maar daar zit je al heel snel aan de 5000 euro, bij Hastens moet je eigenlijk al uitgaan van 10.000 euro. Kun je ook een leuke auto voor kopen..

Andere rare Amerikaanse merk weet ik zo niet waar je het over hebt..
Sealy, dat was het. Hoe zit het daarmee ?
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  woensdag 2 februari 2005 @ 11:45:31 #62
26982 Wooly_Mammoth
More than just Wooly..
pi_24880387
is ook goed volgens mij, maar ook best prijzig.. toevallig net op de website gekeken..

denk dat sealy, jensen, pullman of hastens allemaal wel goed zijn, is meer persoonlijke voorkeur..
pi_24883127
Ik heb zojuist een Pullman 2x90x220 gekocht en daar een vrij duur matras en topper (die was gratis) opgelegd. Toch denk ik dat je beter op de ombouw en verstelbaarheid concessies kunt doen dan op het matras.

Ik heb bij TotaalBed op een boxspring gelegen van 2000 euro en die zag er netjes uit en had ook best redelijke matrassen (lag best goed). De boxsprings schijnen van een bekende fabrikant te zijn, maar ze noemen natuurlijk geen merken. Bij een bed wil ik alleen graag een merk, omdat voor mij toch een wat beter gevoel geeft.

Het resultaat is dat ik nu bijna 2x zoveel geld kwijt ben voor een Pullman. Nu moet ik zeggen dat ik hier wel veel betere matrassen op heb liggen en dat het bed ook wel wat robuuster oogt. Ik ben zelf vrij lang, dus dan heb je een wat langer bed nodig en dat maakt het wat duurder. Toch kun je met goed spul echt nog wel rond de 3000 euro klaar zijn. Vergeet overigens niet dat er ook nog een dekbed, overtrekken, moltons, ... bij komen. Al met al ook al gauw een paar honderd euro.

Eastborn heeft ook mooie boxsprings en is kwalitatief vergelijkbaar met Pullman, maar wel een beetje goedkoper. Helaas vond ik de modellen net iets minder dan die van Pullman, maar anders was het een Eastborn geworden. Het voordeel van Eastborn is dat je op de site al precies alle prijzen kunt zien, dus dan kun je een beetje zien wat het kost. Het is zo'n beetje de enige fabrikant die dat doet.

De meeste aanbiedingen zijn trouwens met flutmatrassen, dus dan ben je in de winkel en dan wordt het nog een stuk duurder. Het valt me trouwens op dat 10% korting standaard al wel te halen valt en vaak heeft de fabrikant ook nog wel een actie lopen. Een beetje pingelen loont dus wel.
pi_24887120
Waar heb je het bed gekocht?
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_24887146
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:45 schreef Wooly_Mammoth het volgende:
is ook goed volgens mij, maar ook best prijzig.. toevallig net op de website gekeken..

denk dat sealy, jensen, pullman of hastens allemaal wel goed zijn, is meer persoonlijke voorkeur..
Jensen is van dat rijtje toch wel het absolute topmerk. Hästens is meer op marketing gericht dan echte productkwaliteit.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying
pi_40762271
-edit: spam verwijderd

[ Bericht 97% gewijzigd door Mylene op 13-08-2006 15:09:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')