abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7654890
Altijd trots op jezelf zijn. Veel trainen! Zoals al werd gezegd, ga sporten ofzo.

Def

woensdag 1 januari 2003 @ 20:02:50 #27
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7655025
Weet je waardoor je echt meteen je zelfvertrouwen kunt terugkrijgen?

Er is in mijn ogen maar één recept voor en dat is: accepteer ALLES van jezelf en uit nooit gemene kritiek op jezelf. Wees aardig tegen jezelf en lach ook om jezelf.

Als je dit steeds volhoudt en jezelf er steeds weer op attendeert, gaat het na verloop van tijd helemaal vanzelf en ontdek je:hey wat ben ik ontspannen en wat heerlijk dat ik mezelf kan zien zoals ik ben. Niets maakt jouw gevoel over jezelf dan nog stuk!

Veel succes en vooral: heb ontzettend veel geduld en liefde voor jezelf! Niet vergeten!

woensdag 1 januari 2003 @ 21:26:21 #28
39685 Sirchay
bel snel en bestel nu
pi_7656170
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 20:02 schreef Anemoon het volgende:
Ga fitness of een vechtsport doen...
hmm dat dacht ik ook,
dus ik naar karate maar dat lukte gewoon niet, eigenlijk is dat ook logish je moet het een tijdje doen, oefenen vordat het goed gaat maarja.

ik ben er dus gewoon weer mee gestopt..........

zelfvertrouwen heeft ook een hoop te maken met doorzettings vermogen en een doel hebben in je leven, iets waar je je zelf helemaal voor geeft..
laat dat nu net het probleem zijn

there is no such place as hell, but you can make it if you try
  woensdag 1 januari 2003 @ 21:35:48 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_7656328
Vat kritiek nooit persoonlijk op, en blijf niet hangen op plaatsen waar je negativiteit aangemoedigd wordt.
Focus op waar je goed in bent ipv op je negatieve kwaliteiten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_7656519
Moeilijke vraag.

In mijn situatie heeft dat altijd veel tijd nodig en verdwijnt dat zelfvertrouwen ook wel eens af en toe.

Jezelf leren kennen is belangrijk. Je goede punten erkennen ook. Waar je goed in bent ontwikkelen. Jezelf nooit vergelijken met anderen want JIJ bent uniek.

Anderen nooit als meer aanzien. Mensen zijn mensen en ieder mens heeft zijn zwakke kanten. Nobody is perfect.

Succes ermee.

pi_7656733
Ik kreeg zelfvertrouwen doordat een paar erg goede vrienden me enorm hebben gesteund in moeilijk perioden, ongeveer twee jaar geleden. Ook kreeg m'n zelfvertrouwen een enorme boost toen ik meer dan een jaar geleden weer verder ben gegaan met schermen. Ik bleek het nog te kunnen en wat nog beter was, ik werd Nederlands kampioen bij de Junioren. Het heeft me een enorme boost gegeven.

Zoals al eerder gezegd is is het halve werk rechtop gaan lopen en je schouders naar achteren zetten. Ook is het ontzettend goed als je iets afmaakt waar je mee begint en niet snel opgeeft. En doe alsjeblieft niet arogant. Blijf gewoon jezelf. Arogante mensen zijn vervelender dan mensen zonder zelfvertrouwen.

Luctor et emergo (voor de ongeletterden: Ik worstel en kom boven)
Que sera sera
Niet up to date fotoboek!
  donderdag 2 januari 2003 @ 07:30:26 #32
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7661140
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 19:40 schreef KonnieKipke het volgende:
1. jezelf goed leren kennen.heb ik niet
2. jezelf blijven.vaak wel
3. weten waar je staat in het leven.nog niet,zie wel,hoe of wat
4. consequent zijn in je reacties/beslissingen.kan beter
5. lekker in je vel zitten.1 week permaand niet
6. weten wat je wilt.ook nog niet 100%
zoiets...
pi_7661411
Lastig om antwoord op te geven. Zijn best veel dingen die hierbij kunnen helpen. Zelf kreeg ik meer zelfvertrouwen toen het uitging met mijn vriendin. Hoe of waarom weet ik niet het gebeurde gewoon.

Ook de reactie met fitness kan ook helpen daardoor voel je je meestal beter en ga je je beter voelen.

Ook je nergens van aantrekken laat ze lekker denke over je doe gewoon wat jij leuk vind ben gewoon jezelf.

-
  donderdag 2 januari 2003 @ 09:42:27 #34
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7661559
hoe maak je vrienddinnen?
pi_7661841
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 09:42 schreef bumberklevers het volgende:
hoe maak je vrienddinnen?
??? volg je niet helemaal
-
pi_7662001
Fitnessen en de player uithangen, veeel vrouwen hebben is goed voor je zelfvertrouwen geloof me
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_7662016
---Edit: flauwe opmerking verwijderd---

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 03-01-2003 18:49]

To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_7662668
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 18:34 schreef bumberklevers het volgende:

[..]

ik ben niet dik daar hoef ik het niet voor te doen.

Je heoft ook niet dik te zijn om te gaan sporten hoor
sommige mannen (GWD) Geeft het zelf vertrouwen om gespierd en atletisch te zijn
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_7662856
ik zal proberen zo min mogelijk cliché's te gebruiekn want daar heb je toch weinig aan, maar ik zal je vertellen hoe ik het gedaan heb. (is misschien niet makkelijk hoor).
1. besef dat een mens niet makkelijk in elkaar zit. hoe een mens denkt en doet is een ingewikkeld proces en niet 1,2,3 te voorspellen.
2. besef dat je, aan de hand van punt 1, nooit meteen een oordeel kan vellen over anderen. en dat anderen dat ook niet kunnen bij jou.
3. vellen mensen toch meteen een oordeel over je, dan weet je (aan de hand van punt 2) dat ze een ongegronde bewering uiten.
4. als je dan ook nog eens beseft dat de enige persoon waar jij iets mee te maken hebt jij zelf bent is het een stuk makkelijker om je niks aan te trekken van negatieve geluiden waardoor je je een stuk zekerder voelt.

ik besef dat dit niet iets is wat je in een weekje voor mekaar hebt (het heeft bij mij een paar jaar geduurt)maar uiteindelijk werkt het wel.

phol ende uuodan uorun zi holza, du uuar demo balderes uolun sin uos birenkit
pi_7663555
Ik had vroeger ook weinig zelfvertrouwen, maar toen ik van mijn vader naar mijn moeder ben verhuisd ging het langzaam beter.
Een hele belangrijke omschakeling was dat ik de kleren kon dragen die ik leuk vond. Ik liep er altijd een beetje apart bij, maar omdat ik het zelf mooi vond kwam ik zelfverzekerder over.
Ik heb ook een baantje genomen bij de snackbar, terwijl ik dat eigenlijk niet durfde. Ik weet nog zo goed dat ik bijna ging hyperventileren toen ik de eerste keer de telefoon op moest nemen. Ik bedacht me allemaal rampscenario's, wat er allemaal fout kon gaan en dat ik dan niet meer wist wat ik moest zeggen... Maar mijn collega liet me de telefoon opnemen, ze weigerde het zelf te doen. Het ging redelijk houterig, maar op zich was het een normaal gesprek. De volgende keer dat ik moest opnemen ging het al wat makkelijker, en na een half jaar dacht ik: waar maakte ik me toch vroeger druk om. Toen ik zo terugkeek was ik best trots op mezelf.
En zo heb ik met heel veel dingen meegemaakt dat ik langzaam gegroeid ben in dingen.
Soms heb ik nog wel eens het idee dat mensen om mij lachen, bijvoorbeeld klasgenoten die achter me zitten. Maar als ik dan later met ze praat blijkt dat ze het over heel iets anders hadden. En ookal hebben ze het over mij. Er zijn genoeg mensen die me wel aardig vinden, en ik vind ook niet iedereen aardig.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 02:35:46 #41
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7679551
en als je iets heb beloofd en je zelf dan omlaag haald wat kun je daar tegen doen?
  vrijdag 3 januari 2003 @ 02:56:11 #42
36560 Lenn
zoooh, das even schrikken
pi_7679684
wees bereid om fouten te maken,
Toevallig heb ik hier een boek liggen van een bekende "shrink" Dr. Wayne Dyer die veel boeken heeft geschreven over hoe de mens werkt.
Titels zijn O.a niet morgen maar nu, Geen zee te hoog en Geluk is de weg en andere zeer interessante boeken. Voor mensen met zelfvertrouwen is het leuk om te weten dat ze op de goede weg zijn en voor mensen zonder is het een boek waar veel handvatten in staan....
Veel suc6
Thomas
Experience is what you get when you don't get what you want.
Success is when your name is in everything but the phone book.
Relaxen maar: http:\bobross.fm
  vrijdag 3 januari 2003 @ 06:45:21 #43
38872 Frum
onderweg...
pi_7680218
Wat ook goed werkt is om helemaal op jezelf teruggeworpen te zijn. Dan moet je het werkelijk helemaal zelf doen en als je dan de dingen opbouwt die je graag wilt, geeft dat ERG veel zelfvertrouwen.

Ik ben vorig jaar gescheiden, raakte in een klap mijn huis, vrienden, echtgenoot en werk kwijt. Ben toen maar helemaal overnieuw begonnen, en merkte ineens dat ik nu wel zelfvertrouwen had en steeds zelfverzekerder werd...

"ik was, ik ben en ik word..."
pi_7681416
Ga een vechtsport doen, het liefst kickboxen. en zorg dat je er goed in wordt
ja
  vrijdag 3 januari 2003 @ 15:31:39 #45
22944 Breetai
....Relax....
pi_7686391
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 18:34 schreef bumberklevers het volgende:

[..]

ik ben niet dik daar hoef ik het niet voor te doen.

Een vechtsport doe je niet om af te vallen, daar hebben ze fitness voor uitgevonden. Wil je jezelf ontwikkelen, wil je wat leren en zelfvertrouwen krijgen, dan moet je een budo-sport gaan doen.

Zoek in ieder geval wel een sport uit die bij je past. Ikzelf doe onder andere aikido en dat bevalt me heel goed. Bij deze verdedigingsleer maak je voornamelijk gebruik van de aanvalskracht van je partner (nee geen tegenstander) om de aanval te neutraliseren. Afmaken hoort evt. bij de optie maar is niet verplicht. Ook hoef je jezelf niet te bewijzen d.m.v. wedstrijden.

Als basisprincipe leer je om goed jezelf en anderen aan te voelen en te bewegen. Uiteindelijk ontwikkel je daarmee je weerbaarheid en zelfvertrouwen terwijl je ook andere mensen goed leert aanvoelen.

Natuurlijk kan je ook nog wat anders gaan beoefenen. Al naar gelang je behoeftes.

"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  vrijdag 3 januari 2003 @ 15:39:29 #46
22944 Breetai
....Relax....
pi_7686533
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 10:59 schreef Friemeltje het volgende:
Ga een vechtsport doen, het liefst kickboxen. en zorg dat je er goed in wordt
Kickboxen vind ik te agressief. Het enige doel wat je nar mijn idee over houdt is om de ander de grond in te stampen. Uiteindelijk ga je toch een keer verliezen.

Ik vind het meer een uitdaging om mezelf te ontwikkelen. Daar kan ik de rest van m'n leven nog mee doorgaan.

Wat je ook kiest, ga ervoor en zorg dat je er goed in wordt.

"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_7686764
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 19:33 schreef poep het volgende:
arrogant doen...
Dat is inderdaad een teken van onzekerheid.
pi_7686895
Wat je kunt doen is de confrontatie zoeken met datgene waar je onzeker of "bang" voor bent. Zo bewerkstellig je een gevoel van controle.

Probeer die zaken ook als een uitdaging te zien.

vrijdag 3 januari 2003 @ 16:00:00 #49
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_7686964
Ik had eens een gesprek met een counselor bij mij o pschool en die had een tip die op het eerste gezicht volslagen idioot lijkt maar heel goed helpt.
Je moet gekleurd papier pakken endat in 20 evengrote stukken knippen.
Dan schrijf je op elk papiertje iets positiefs over jezelf, je moet net zolang doordenken tot je er 20 hebt. Dan doe je ze alle 20 in een zak, en elke ochtend als je op staat dan pak je er één uit de zak en lees je hardop voor.
Als je dit een paar dagen doet dan help te cht om je positief te stemmen.

U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  vrijdag 3 januari 2003 @ 16:12:23 #50
11682 Moonah
Jolie femme
pi_7687249
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 20:02 schreef Anemoon het volgende:
Er is in mijn ogen maar één recept voor en dat is: accepteer ALLES van jezelf en uit nooit gemene kritiek op jezelf. Wees aardig tegen jezelf en lach ook om jezelf.
Helemaal mee eens!

Veel mensen zijn erg streng voor zichzelf. Ze stellen zulke hoge eisen aan zichzelf dat het wel mis moet gaan.

En nog iets: Veel mensen worden ook onzeker omdat ze denken dat anderen van alles verwachten van hen. Dat anderen superkritisch naar hen kijken. En dat valt (meestal) reuze mee! Als je eea relativeert en in rationele proporties kunt zien, ben je al een heel eind.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')