Er is in mijn ogen maar één recept voor en dat is: accepteer ALLES van jezelf en uit nooit gemene kritiek op jezelf. Wees aardig tegen jezelf en lach ook om jezelf.
Als je dit steeds volhoudt en jezelf er steeds weer op attendeert, gaat het na verloop van tijd helemaal vanzelf en ontdek je:hey wat ben ik ontspannen en wat heerlijk dat ik mezelf kan zien zoals ik ben. Niets maakt jouw gevoel over jezelf dan nog stuk!
Veel succes en vooral: heb ontzettend veel geduld en liefde voor jezelf! Niet vergeten!
quote:hmm dat dacht ik ook,
Op woensdag 1 januari 2003 20:02 schreef Anemoon het volgende:
Ga fitness of een vechtsport doen...
ik ben er dus gewoon weer mee gestopt..........
zelfvertrouwen heeft ook een hoop te maken met doorzettings vermogen en een doel hebben in je leven, iets waar je je zelf helemaal voor geeft..
laat dat nu net het probleem zijn
In mijn situatie heeft dat altijd veel tijd nodig en verdwijnt dat zelfvertrouwen ook wel eens af en toe.
Jezelf leren kennen is belangrijk. Je goede punten erkennen ook. Waar je goed in bent ontwikkelen. Jezelf nooit vergelijken met anderen want JIJ bent uniek.
Anderen nooit als meer aanzien. Mensen zijn mensen en ieder mens heeft zijn zwakke kanten. Nobody is perfect.
Succes ermee.
Zoals al eerder gezegd is is het halve werk rechtop gaan lopen en je schouders naar achteren zetten. Ook is het ontzettend goed als je iets afmaakt waar je mee begint en niet snel opgeeft. En doe alsjeblieft niet arogant. Blijf gewoon jezelf. Arogante mensen zijn vervelender dan mensen zonder zelfvertrouwen.
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 19:40 schreef KonnieKipke het volgende:
1. jezelf goed leren kennen.heb ik niet
2. jezelf blijven.vaak wel
3. weten waar je staat in het leven.nog niet,zie wel,hoe of wat
4. consequent zijn in je reacties/beslissingen.kan beter
5. lekker in je vel zitten.1 week permaand niet
6. weten wat je wilt.ook nog niet 100%
zoiets...
Ook de reactie met fitness kan ook helpen daardoor voel je je meestal beter en ga je je beter voelen.
Ook je nergens van aantrekken laat ze lekker denke over je doe gewoon wat jij leuk vind ben gewoon jezelf.
quote:??? volg je niet helemaal
Op donderdag 2 januari 2003 09:42 schreef bumberklevers het volgende:
hoe maak je vrienddinnen?
[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 03-01-2003 18:49]
quote:Je heoft ook niet dik te zijn om te gaan sporten hoor
Op woensdag 1 januari 2003 18:34 schreef bumberklevers het volgende:[..]
ik ben niet dik daar hoef ik het niet voor te doen.
ik besef dat dit niet iets is wat je in een weekje voor mekaar hebt (het heeft bij mij een paar jaar geduurt)maar uiteindelijk werkt het wel.
Ik ben vorig jaar gescheiden, raakte in een klap mijn huis, vrienden, echtgenoot en werk kwijt. Ben toen maar helemaal overnieuw begonnen, en merkte ineens dat ik nu wel zelfvertrouwen had en steeds zelfverzekerder werd...
quote:Een vechtsport doe je niet om af te vallen, daar hebben ze fitness voor uitgevonden. Wil je jezelf ontwikkelen, wil je wat leren en zelfvertrouwen krijgen, dan moet je een budo-sport gaan doen.
Op woensdag 1 januari 2003 18:34 schreef bumberklevers het volgende:[..]
ik ben niet dik daar hoef ik het niet voor te doen.
Zoek in ieder geval wel een sport uit die bij je past. Ikzelf doe onder andere aikido en dat bevalt me heel goed. Bij deze verdedigingsleer maak je voornamelijk gebruik van de aanvalskracht van je partner (nee geen tegenstander) om de aanval te neutraliseren. Afmaken hoort evt. bij de optie maar is niet verplicht. Ook hoef je jezelf niet te bewijzen d.m.v. wedstrijden.
Als basisprincipe leer je om goed jezelf en anderen aan te voelen en te bewegen. Uiteindelijk ontwikkel je daarmee je weerbaarheid en zelfvertrouwen terwijl je ook andere mensen goed leert aanvoelen.
Natuurlijk kan je ook nog wat anders gaan beoefenen. Al naar gelang je behoeftes.
quote:Kickboxen vind ik te agressief. Het enige doel wat je nar mijn idee over houdt is om de ander de grond in te stampen. Uiteindelijk ga je toch een keer verliezen.
Op vrijdag 3 januari 2003 10:59 schreef Friemeltje het volgende:
Ga een vechtsport doen, het liefst kickboxen. en zorg dat je er goed in wordt
Ik vind het meer een uitdaging om mezelf te ontwikkelen. Daar kan ik de rest van m'n leven nog mee doorgaan.
Wat je ook kiest, ga ervoor en zorg dat je er goed in wordt.
quote:Dat is inderdaad een teken van onzekerheid.
Op woensdag 1 januari 2003 19:33 schreef poep het volgende:
arrogant doen...
Probeer die zaken ook als een uitdaging te zien.
quote:Helemaal mee eens!
Op woensdag 1 januari 2003 20:02 schreef Anemoon het volgende:
Er is in mijn ogen maar één recept voor en dat is: accepteer ALLES van jezelf en uit nooit gemene kritiek op jezelf. Wees aardig tegen jezelf en lach ook om jezelf.
Veel mensen zijn erg streng voor zichzelf. Ze stellen zulke hoge eisen aan zichzelf dat het wel mis moet gaan.
En nog iets: Veel mensen worden ook onzeker omdat ze denken dat anderen van alles verwachten van hen. Dat anderen superkritisch naar hen kijken. En dat valt (meestal) reuze mee! Als je eea relativeert en in rationele proporties kunt zien, ben je al een heel eind.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |