twitter:ItsDavidMaina twitterde op zaterdag 09-02-2019 om 16:03:50 Two Kenya Airways Embraer ERJ-190 aircraft collide on the ground at JKIA.Reg 5Y-KYR jumped off chocks while on ground run, crew tried to steer it from hitting hangar walls, hit parked plane Reg 5Y-FFF.Both aircraft badly damaged, 5Y-KYR will be out of service for a long time. https://t.co/3Mq1mvzU6i reageer retweet
Wel typisch dat ze alcohol reclame op de kist hebben geplakt...quote:
quote:SCHIPHOL - Twee taxiënde vliegtuigen, een Boeing 747 en 787 van KLM, hebben elkaar woensdagmorgen aangetikt op Schiphol. Daardoor zijn de toestellen licht beschadigd geraakt. Er raakte niemand gewond.
De 747, met de registratie PH-BFV, zou naar Los Angeles vertrekken, terwijl de 787-9 (PH-BHA) Atlanta als eindbestemming had, zo bevestigt een woordvoerster van KLM.
Over de oorzaak van het incident kon de maatschappij nog niets zeggen. “De toestellen worden zorgvuldig nagekeken en blijven daarom voorlopig aan de grond.''
Omdat de twee toestellen niet meer kunnen vliegen, worden de passagiers omgeboekt naar andere vluchten. Bij de 747 is de winglet beschadigd, en bij de 787 het stabilo.
Tijdens pushback, niet taxien.quote:Op woensdag 13 februari 2019 11:58 schreef Iemand91 het volgende:
TAXIËNDE KLM BOEING 747 EN 787 BOTSEN OP SCHIPHOL
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat één van beide wel degelijk aan het taxiën wasquote:Op woensdag 13 februari 2019 15:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tijdens pushback, niet taxien.
De 787 was net klaar met zijn pushback en stond klaar om te gaan taxiën, maar toen pushte de 747 tegen hem aanquote:Op woensdag 13 februari 2019 15:53 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat één van beide wel degelijk aan het taxiën was
Waarom neem je dat aan?quote:Op woensdag 13 februari 2019 15:53 schreef flipsen het volgende:
Ik neem aan dat één van beide wel degelijk aan het taxiën was
Omdat ik me niet kan voorstellen dat er 2 pushback drivers niet op zitten te letten.quote:Op woensdag 13 februari 2019 15:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom neem je dat aan?
Enquote:In an exclusive sit-down interview with Qatar Airways CEO Mr Al Baker in Doha, the State of Qatar, Al Baker told Aviation Analyst that the airline is planning to retire its A380 jets over the coming years. “For the A380s, on the 10thanniversary, we will retire them,” said Al Baker. Qatar Airways first took delivery of their first A380 ‘A7-APA’ in September 2014, and has 10 superjumbos in its fleet, operating to destinations including London Heathrow, Guangzhou, Melbourne and Sydney. “Once we have paid our financial obligations, they will go” he added.
Aviation Analystquote:Al Baker told me “We don’t see any secondary market opportunity. There are ex-Singapore Airlines A380 jets that nobody wants, and this year, there will be aircraft available to the second-hand market from Emirates” — implying the Emirati carrier will have to give up some A380s due to over-ordering.
twitter:AirbusPRESS twitterde op donderdag 14-02-2019 om 06:05:48 Following a review of its operations and in light of developments in aircraft and engines, @Emirates agrees with Airbus to➡ reduce its A380 order book by 39 aircraft➡ order 40 #A330neo & 30 #A350As a result, A380 deliveries will cease in 2021Release: https://t.co/hCyvPElB1O https://t.co/S8t2KI3Ge4 reageer retweet
Hoe (economisch) logisch het ook mag zijn, ik vind het kut.quote:Airbus will cease deliveries of the A380 in 2021.
Eenheidsworst troef: In de moderne luchtvaart is straks alles een lange buis met twee motoren onder de vleugels.quote:Op donderdag 14 februari 2019 10:59 schreef Hojdhopper het volgende:
Maakt niet uit of je Airbus of Boeing fanboy bent, het is jammer voor de luchtvaart algemeen denk ik.
Dat lijkt mij ook.quote:Op donderdag 14 februari 2019 11:39 schreef FredvZ het volgende:
Ik denk dat we nog lang niet af zijn van de tweedeks toestellen.
Point-to-Point is nu hip. Voor nu biedt het in totaal meer capaciteit en maakt het superjumbo's overbodig. De verwachting is nog steeds dat meer mensen gaan vliegen en airports niet direct de mogelijkheid hebben/krijgen om het aantal vliegbewegingen uit te breiden. Dus zal je alsnog met grotere toestellen moeten gaan vliegen.
Serieus gast. Waarom laat je dit soort dingen zien zeg?quote:Op maandag 10 december 2018 12:06 schreef Iemand91 het volgende:
Voor als je Cessna net wat te weinig vliegbereik heeft; Boeing komt met de BBJ versies van de 777-8 en 777-9 met een vliegbereik van respectievelijk 21.570 en 20.370 kilometer.
Dit geven beide types het theoretisch bereik om elke 2 steden in de wereld met elkaar te verbinden.
Boeing Launches Longest-Range Business Jet Ever with BBJ 777X
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enne, heel wat anders:
VOGELBLOEDBAD OP PRECISION AIR-VLUCHT
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |