abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_183343895
Sinds 2012 zijn wij de trotse eigenaars van een lief en mooi zwart labradorteefje; Nori. Al vanaf de aanschaf wisten we dat we t.z.t. graag ook zelf een nestje wilden fokken, en toen Nori 3 werd, was het daar eindelijk tijd voor.



Inmiddels heeft ze op 20 mei 2017 haar tweede nest gekregen:


Waarvan we een geel teefje hebben gehouden, onze Lovely Lily.


In 2015 kreeg Nori al haar eerste nestje:



Daar hebben we een bruin teefje uit gehouden, onze Cookie.


En daarmee hebben we de kleurenset compleet :+


In de voorgaande topics is alles te lezen van planning tot conceptie en geboorte van beide nesten van Nori.

Inmiddels is Cookie oud genoeg om zelf puppy's te krijgen. Ze is gedekt door reu Moose, en in de nacht van 25 naar 26 september is Cookie bevallen van haar pups! Ze heeft zeven levendige zwarte pups gekregen, drie teefjes en vier reutjes. Een vijfde reutje is helaas overleden vlak voor de geboorte, maar we zijn ontzettend blij met het mooie zevental :)


De pupjes groeiden als kool, toen ze 6 weken waren is papa Moose ook op bezoek geweest om zijn kinderen te bewonderen:


21 november waren ze 8 weken, en in de dagen daarna zijn alle 7 pupjes uitgevlogen.


Hier onder verder met het lege nest en de nazorg :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 24 november 2018 @ 17:07:25 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_183344025
Ik heb veel meegelezen en weinig gepost, maar wil jullie ook graag bedanken voor het mee mogen kijken ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_183344041
Nu heb je nog een witte hond nodig.
:P
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 24 november 2018 @ 17:17:50 #4
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_183344135
Awww dat koppie.

:*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_183344350
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 17:09 schreef oranjevogel1 het volgende:
Nu heb je nog een witte hond nodig.
:P
Ik heb deze ook nog, die is best wit :+

"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 24 november 2018 @ 17:53:36 #6
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_183344683
Awwwwwwwwww ik wil ook een puppy
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_183344789
Nog even een overzichtje, gewoon omdat het kan :)

Reutje Blauw, 1 dag:


6 weken:


8 weken:


Reutje Bruin, 1 dag:


6 weken:


8 weken:


Reutje Geel, 1 dag:


6 weken:


8 weken:


Reutje Oranje:


6 weken:


8 weken:


Teefje Paars:


6 weken:


8 weken:


Teefje Rood:


6 weken:


8 weken:


Teefje Zalm:


6 weken:


8 weken:


En bij de nieuwe baasjes:

Zalm:


Bruin:


Paars:


Oranje:


Rood:


Blauw:


Van Geel heb ik nog geen foto's van in zijn nieuwe huis online, maar hier een foto van hem van gisteren:
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Spellchecker zaterdag 24 november 2018 @ 18:11:25 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zaterdag 24 november 2018 @ 19:26:39 #9
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_183346244
Paars O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_183346735
Zalm, Bruin en Paars hebben allemaal hetzelfde tapijt :D
pi_183346981
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:49 schreef Franknfurter het volgende:
Zalm, Bruin en Paars hebben allemaal hetzelfde tapijt :D
Ha, nou je het zegt, inderdaad! :D dat was me nog niet opgevallen.

Ik krijg ondertussen de hele dag Facebook berichtjes en appjes van blije baasjes over hun lieve leuke stoere puppy's, en om te vragen hoe het nou met mij gaat met het lege nest. Erg leuk en lief O+

Over een week of wat gaan we een keer bij de training van de pups kijken; ze wonen bijna allemaal dichtbij deze keer, en omdat ze samen in de Facebook groep zitten en elkaar daar ook 'spreken' hebben ze afgesproken allemaal te gaan trainen bij dezelfde jachttraining :) ze konden niet allemaal op dezelfde dag dus er zijn er 3 de ene dag, 2 de andere, en eentje op een ander moment privé. Maar we gaan denk ik bij allemaal wel even een keer kijken als dat een beetje kan :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Spellchecker zaterdag 24 november 2018 @ 20:18:17 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_183347395
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2018 19:49 schreef Franknfurter het volgende:
Zalm, Bruin en Paars hebben allemaal hetzelfde tapijt :D
:D
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 24 november 2018 @ 20:35:13 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_183347734
Het gaat allemaal veel te snel voorbij :D Wel fijn dat ze allemaal in de buurt wonen zodat je ze nog geregeld kunt zien ^O^

Bekende titel trouwens :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_183348967
tnx Isis, ik heb weer heerlijk lopen gluren op de camera op loze momenten..

Leuk dat je je kleintje nog af en toe even kan zien!
pi_183356623
Awww en toen waren ze allemaal uitgevlogen.

Mooie foto’s en leuk om terug te zien van net geboren tot vertrek. Wat groeien ze dan hard in 8 weken tijd O+
  zondag 25 november 2018 @ 12:58:06 #16
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_183359008
Dag puppies! w/ :W w/ :W

Het was weer erg leuk om ze te zien opgroeien, Isis. Dank je wel.
pi_183379836
Ook van Geel hebben we inmiddels foto's, en alle baasjes zijn nog steeds helemaal blij met de pupjes O+





Bruin in het bos:





Oranje met zijn 'broer'



Zalm ook in het bos:



Ik vind het zo leuk om de blije verhalen van de baasjes te horen en de foto's te zien :)

Ondertussen voelt ons lege nest inmiddels iets minder leeg... want komend weekend komt er als alles goed gaat hier (nouja, technisch gezien bij mijn ouders, maar aangezien we naast elkaar wonen op 1 erf is dat dus ook hier) alweer een pupje wonen... Het werd praktisch in hun schoot geworpen, dus tja, nee zeggen is dan ook al weer zo wat :')
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_183380026
Ik vind het echt leuk om ze zo te zien!
En natuurlijk zijn de nieuwe eigenaars blij ;)
Wat een mooie foto die onderste O+
Ik vind echt dat jullie het zo goed doen met fokken. Vooral ook het kiezen van de juiste mensen voor de pups. Denk dat mensen te vaak n hondje kiezen sat eigenlijk niet bij ze past.
Mooi bruggetje vind ik zelf :’)


Ik heb niet veel ervaring met honden, en mn zusje heeft n pup nu, in mijn ogen gaat dat niet helemaal soepel, het is n schat van n hondje, echt ontzettend lief, maar ze is zó enthousiast en herkent het niet als honden geen zin in haar hebben (grauwen, snappen, het heeft totaal geen nut, ze gaat gewoon weer terug vol erin om te spelen, ze gaat in eerste instantie wel weg, maar anderhalve seconde later rent ze er alweer op af) de enige hond die ik heb gezien die ze actief ontweek was een uit de kluiten gewassen pup die gewoonweg te lomp was voor haar.
Ik vraag me af of dat over gaat en waarom ze het doet en wat mn zusje ermee kan doen :@
En of mn zusje niet t verkeerde hondje heeft gekozen :@ de fokster zei al dat ze absoluut niet bang was en dat ze als de kat een tik gaf, gewoon gelijk weer eropaf ging, terwijl n ander pupje het meteen begreep en niet meer naar de kat ging.

Sorry voor de vraag, ik wilde niet een topic openen ervoor :@
compact en kleverig.
pi_183381438
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 14:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind het echt leuk om ze zo te zien!
En natuurlijk zijn de nieuwe eigenaars blij ;)
Wat een mooie foto die onderste O+
Ik vind echt dat jullie het zo goed doen met fokken. Vooral ook het kiezen van de juiste mensen voor de pups. Denk dat mensen te vaak n hondje kiezen sat eigenlijk niet bij ze past.
Mooi bruggetje vind ik zelf :’)

Ik heb niet veel ervaring met honden, en mn zusje heeft n pup nu, in mijn ogen gaat dat niet helemaal soepel, het is n schat van n hondje, echt ontzettend lief, maar ze is zó enthousiast en herkent het niet als honden geen zin in haar hebben (grauwen, snappen, het heeft totaal geen nut, ze gaat gewoon weer terug vol erin om te spelen, ze gaat in eerste instantie wel weg, maar anderhalve seconde later rent ze er alweer op af) de enige hond die ik heb gezien die ze actief ontweek was een uit de kluiten gewassen pup die gewoonweg te lomp was voor haar.
Ik vraag me af of dat over gaat en waarom ze het doet en wat mn zusje ermee kan doen :@
En of mn zusje niet t verkeerde hondje heeft gekozen :@ de fokster zei al dat ze absoluut niet bang was en dat ze als de kat een tik gaf, gewoon gelijk weer eropaf ging, terwijl n ander pupje het meteen begreep en niet meer naar de kat ging.

Sorry voor de vraag, ik wilde niet een topic openen ervoor :@
Bedankt voor het compliment :) We doen ons best om goed (zo goed mogelijk) te kiezen, maar dat is soms best een klus. Je weet niet met 100% zekerheid van tevoren hoe de pup zich verder gaat ontwikkelen en ook niet hoe de mensen zich gaan ontwikkelen als ze straks de baasjes zijn en de hond op moeten gaan voeden.

En de vraag is geen probleem hoor! Wat voor hondje is het, wat voor ras? En heeft je zus zelf gekozen of heeft de fokker voor haar gekozen?

Dat hele lomp enthousiaste hebben sommige Labradors ook, een beetje een plaat voor hun kop zeg maar, niet begrijpen wanneer ze niet (meer) gewenst zijn. Persoonlijk vind ik dat je in dat soort gevallen zelf als baas in moet grijpen: je kunt niet verwachten dat al die andere honden en katten jouw pup op gaan voeden. 'Laat ze het maar uitzoeken samen' werkt dan niet: als een andere hond naar die pup snauwt en de pup snapt de hint niet, dan is het voor die andere hond ook vervelend en misschien zelfs beangstigend, en daardoor kan die andere hond ook leren om de volgende keer alleen maar harder te snauwen/agressief te worden. Iets wat ook niet wenselijk is. Dus dan vind ik dat je als baas in moet grijpen en zelf de pup moet leren wat wel en niet kan, en haar moet belonen voor rustig gedrag (dus bijvoorbeeld de andere hond of kat negeren, aandacht bij jou als baas houden). Als je zus dat moeilijk vind kan ik alleen maar van harte een goede cursus/training aan raden.

Afhankelijk van het ras zou ik iets gaan doen waarin de hond een stuk enthousiasme en instinct kwijt kan (bv jachttraining of schaaphoeden of behendigheid of IPO of hoopers oid), als de pup voldoende uitdaging heeft en een serie vaardigheden die je kunt trainen dan kan dat helpen met iets rustiger worden. En door samen te trainen bouw je samen aan de onderlinge band, leert je zus de hond goed te lezen en leert de pup gehoorzaamheid. Daardoor leert je zus het gedrag van de pup goed in te schatten en te zien op welke momenten ze moet belonen of negeren (of zo nodig corrigeren). Dat kun je dan uitbouwen naar het dagelijks leven en de situaties daar.

Ook een puppy die misschien niet in eerste instantie de perfecte match is kan vaak nog best goed leren functioneren in de situatie waar hij in komt, maar dat kost gewoon meer tijd en meer moeite. Vooral tijd en moeite van de baas. Die moet bereid zijn om er serieus werk van te maken. Want als je het gewoon laat gaan dan loop je enig risico dat de pup straks als ze ouder wordt een keer de verkeerde hond treft en serieus gecorrigeerd wordt. En daar kan ze zowel lichamelijk als in gedrag best een beschadiging aan over houden. Of ze zou een hond kunnen worden die op alles en iedereen afstuift, niet luistert, niet (goed) te corrigeren is, en waar andere honden (en misschien ook mensen/kinderen) bang voor worden of agressief tegen gaan doen. Allebei niet leuk. Het is fijner als je dat kunt voorkomen door er nu de tijd in te stoppen en goed te gaan trainen.

En als het met alleen gewoon trainen niet lukt en jij/ze maakt zich zorgen dan kan ze ook altijd een gedragsdeskundige vragen om mee te kijken en tips te geven hoe je met bepaald gedrag om kan gaan. Dat is helemaal niet raar, en het is veel beter en makkelijker om daar vroeg mee te beginnen dan te wachten tot er een echt serieus probleem is ontstaan.

Dit alles is wel een beetje afhankelijk ook van het ras en type van de pup; is het een klein gezelschapshondje dan brengt dat wat minder potentieel gevaarlijke situaties met zich mee dan wanneer het bv een stafford is (sorry voor alle stafford eigenaren...). Hoewel het voor een klein hondje best ook gevaarlijk kan zijn, vooral als een grotere andere hond een keer een iets te fanatieke correctie uitdeelt. Maar met een grotere hond en zeker een hond van een pittig ras moet je er als eigenaar gewoon nog meer bovenop zitten om te zorgen dat jouw hond geen voor anderen gevaarlijke situatie kan creëren. Dus dan zou ik eerder professionele hulp vragen om de juiste tips en trucs te krijgen.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_183382041
Ze is een kruising tussen een kooiker en n sheltiexbordercollie.

Ze heeft heel veel energie en ik heb n beetje het idee dat ze die niet voldoende kwijt kan. Verder is het echt een snuffelaar, ze ruikt constant vanalles en is de hele tijd op zoek tijdens het wandelen.
Mn zusje is niet heel consequent met de focus op haar houden. Ze vindt dat Lily (toevallig ;) ) gewoon haar eigen ding moet kunnen doen bij het wandelen.
Ik gaf aan dat ik denk dat dat miss nu nog niet kan met haar en dat ze miss wat strenger/consequenter moet zijn om later een gemakkelijkere hond te hebben, maar zij vindt dat ‘zielig’. Omdat ze al zo vaak moet doen wat zij wil.

Ze heeft btw zelf ook wel zoiets van: Lily moet echt leren om wat minder enthousiast naar andere honden toe te sprinten, want ze wordt nog n keer gepakt, maar ze weet niet goed hoe ze dat gedrag moet corrigeren. En de trainer bij de cursus zegt eigenlijk alleen maar: laat maar gaan, ze snapt het wel, maar dat is echt duidelijk niet zo, ze loopt gewoon bijna recht de bek in van n agressieve/bange hond die naar haar snauwt.
Heb ook niet zon hoge pet op van die trainer :')

Ze was btw wel heel Lief en rustig naar n paar echt kleine pups die er ook waren, dat snapte ze duidelijk wel.
compact en kleverig.
pi_183384227
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 15:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ze is een kruising tussen een kooiker en n sheltiexbordercollie.

Ze heeft heel veel energie en ik heb n beetje het idee dat ze die niet voldoende kwijt kan. Verder is het echt een snuffelaar, ze ruikt constant vanalles en is de hele tijd op zoek tijdens het wandelen.
Mn zusje is niet heel consequent met de focus op haar houden. Ze vindt dat Lily (toevallig ;) ) gewoon haar eigen ding moet kunnen doen bij het wandelen.
Ik gaf aan dat ik denk dat dat miss nu nog niet kan met haar en dat ze miss wat strenger/consequenter moet zijn om later een gemakkelijkere hond te hebben, maar zij vindt dat ‘zielig’. Omdat ze al zo vaak moet doen wat zij wil.

Ze heeft btw zelf ook wel zoiets van: Lily moet echt leren om wat minder enthousiast naar andere honden toe te sprinten, want ze wordt nog n keer gepakt, maar ze weet niet goed hoe ze dat gedrag moet corrigeren. En de trainer bij de cursus zegt eigenlijk alleen maar: laat maar gaan, ze snapt het wel, maar dat is echt duidelijk niet zo, ze loopt gewoon bijna recht de bek in van n agressieve/bange hond die naar haar snauwt.
Heb ook niet zon hoge pet op van die trainer :')

Ze was btw wel heel Lief en rustig naar n paar echt kleine pups die er ook waren, dat snapte ze duidelijk wel.
Ah... tja, dat is denk ik wel een energieke combinatie ja. En niet zo groot en redelijk fijn gebouwd, dus ze zal wel enig risico lopen als ze een keer gepakt wordt door een chagrijnige hond... Ik kan me voorstellen dat ze er wel heel schattig uit ziet en dat je zus het daarom misschien moeilijk vindt om streng te zijn. Maar ook schattige kleine hondjes hebben opvoeding nodig natuurlijk, al is het alleen maar om zelf niet gebeten te worden. De vrijheid om zelf hun eigen ding te doen is ook fijn, maar als ze daarbij gevaar loopt en/of ze andere honden irriteert dan is dat geen goede situatie. Dan zou je zus een andere wandellocatie en/of ander tijdstip moeten vinden waarop Lily lekker los kan zonder dat zij of andere honden een negatieve ervaring op kunnen doen.

Had de fokker waar ze vandaan komt ook andere honden, of alleen de moeder? En hoe oud was Lily toen ze bij je zus kwam wonen? Want hondenmanieren en hoe ze andere honden moeten benaderen leren ze ook voor een deel al de laatste weken in het nest. Daarom blijven onze pups minstens 8 weken, houden we de moeder er nooit bij weg, en vinden wij ons groepje andere honden zo waardevol; allemaal leren ze de pups dingen over contact maken, hondenmanieren en hoe ze een andere hond kunnen benaderen. Als dit pupje dat misschien (deels) gemist heeft en je zus heeft ook geen stabiele volwassen honden in haar directe omgeving die veel contact hebben met het pupje dan zal ze het haar echt zelf moeten leren en begeleiden.

Gewoon laten gaan zoals die trainer zegt kan bij de gemiddelde pup en de gemiddelde volwassen hond wel werken, maar als ze reageert zoals jij aangeeft zou ik dat niet zomaar doen, want dat kan echt ook nadelen hebben. Lees dit bijvoorbeeld maar eens: https://www.moniquebladder.nl/verliezers/

Met zo'n kruising is een sport als hoopers, agility of dogdance wel heel erg leuk denk ik, misschien kan ze dat er eens bij proberen (agility pas vanaf 12 maand)? Of als Lily haar neus graag gebruikt misschien speuren of detectiewerk of zo? Dat is niet per se iets rastypisch maar wie weet heeft ze wel talent :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_183401554
Wanneer komt er weer een nestje? O-)
pi_183403743
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 15:08 schreef Koningin het volgende:
Wanneer komt er weer een nestje? O-)
Bij ons duurt dat nog wel een tijdje, op zijn vroegst najaar/winter 2019 denk ik, of voorjaar/zomer 2020. We zijn voorlopig weer even (Labrador-)puppy loos dus ;(

Mocht je op zoek zijn dan heb ik wel een kennis die als alles goed gaat komende januari haar teefje laat dekken door een erg lieve, leuke reu :) (uiteraard ook allemaal via de regels van de rasvereniging en met alle verplichte en de nodige aanvullende gezondheidsonderzoeken, en in de huiskamer e.d.)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_183403810
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 16:57 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Bij ons duurt dat nog wel een tijdje, op zijn vroegst najaar/winter 2019 denk ik, of voorjaar/zomer 2020. We zijn voorlopig weer even (Labrador-)puppy loos dus ;(

Mocht je op zoek zijn dan heb ik wel een kennis die als alles goed gaat komende januari haar teefje laat dekken door een erg lieve, leuke reu :) (uiteraard ook allemaal via de regels van de rasvereniging en met alle verplichte en de nodige aanvullende gezondheidsonderzoeken, en in de huiskamer e.d.)
Ja, we zouden heel graag een hond (labrador) willen, maar we zijn te weinig thuis hiervoor en dat vind ik toch echt wel een vereiste. Ik wil niet dat andere mensen hem/haar moeten uitlaten, als is het maar 1 of 2 keer in de week.

Voor onze drie kids zou het wel heel erg leuk zijn! Hopelijk krijgen we ooit meer tijd ervoor, voor nu hebben we een lieve kater van 2 jaar oud. maar het zou heel schattig zijn als daar een leuke hond bij zou komen....

Daarom kan ik heerlijk genieten van zo'n topic als dit O+ Bedankt daarvoor!
pi_183478285
Nest is niet meer empty O+



En om toch nog even on topic te blijven, ook nog Labrador puppy's:

Puppy Geel



Puppy Bruin:





Paars met haar grote zus (tante):



Oranje met zijn grote 'broer':



Zo veel blije puppy's O+ O+ O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 1 december 2018 @ 17:20:50 #26
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_183478971
Jeetje wat zijn ze alweer veel groter! En Oranje heeft her wel echt helemaal gevonden met z’n grote broer he? ❤
pi_183492512
Bij oranje zie je goed hoe groot ze al zijn! Gaat nog steeds hard.

Fijn dat ze het allemaal zo goed doen bij hun nieuwe gezinnen.
  maandag 3 december 2018 @ 06:42:57 #28
386633 Adnap
I love Life !
pi_183508237
Wat leuk dat je zoveel updates krijgt en wat gaan ze hard !
Hier in de buurt ook een jonge labrador dus ik kan een beetje zien hoe hard ze groeien nu.

Jullie eigen pup (van opa en oma dan) is ook een dotje O+
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  woensdag 5 december 2018 @ 08:47:26 #29
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_183544668
O+ Paars
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_183906323
Hoe gaat het met het empty-nest-syndroom en de puppies?
pi_183909511
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 22:00 schreef mrien het volgende:
Hoe gaat het met het empty-nest-syndroom en de puppies?
Het gaat heel goed met ze, van.wat ik hoor! :) Van sommigen krijg ik vaker foto's en updates dan anderen, maar dat is ook een beetje het natuurlijke verloop. De Facebook groep is nog goed actief, mensen reageren regelmatig, en ook via de app krijg ik af en toe lieve foto's of vragen over bv gedrag, voer of vaccinatie.

Inmiddels hebben we ook de stambomen gekregen, en na de feestdagen gaan we op bezoek bij iedereen om die af te geven. Ik wil ze wel heeeel graag weer zien, kan niet wachten om te zien hoe groot ze inmiddels al zijn O+ mijn man kwam laatst toevallig puppy Rood tegen vlak bij zijn werk (hij werkt in hun woonplaats) en ik was best een beetje jaloers dat hij haar uitgebreid had kunnen knuffelen. Maar nog een paar weken wachten en dan mag ik ook :)

Verder is het nest niet zo heel leeg nu met Frummel, het pupje van mijn ouders. Hoewel ik wel heel blij ben dat zij niet ons hondje is, is het wel leuk om onbeperkt te kunnen puppyknuffelen. De labradors vinden haar ook erg leuk, ze spelen alle drie heel lief met haar. En zij doet dapper mee, klein als ze is. Maar haar weer terug brengen naar haar eigen huis kunnen brengen als we er genoeg van hebben is ook wel erg prettig :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_183935108
Fijn te horen :D
  maandag 24 december 2018 @ 07:55:07 #33
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_183935198
Wat leuk dat de labradors met Frummeltje spelen O+ En fijn dat je weer een 'tour-de-stamboom' in het verschiet hebt.
pi_184247977
Vandaag twee stambomen gebracht, Blauw en Geel zijn nu echte stamboomhondjes geworden :)

Blauw, lekker rennen in het bos:


En even poseren, vlak nadat hij zijn eerste zwemles had gehad van zijn trotse moeder :D


Geel heeft ook lekker gespeeld met tante, oma en mama:


En keurig geposeerd:


Het was heel fijn om beide heren weer even te zien en hun baasjes te spreken, en we zijn super trots op hoe goed ze het doen O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Spellchecker zondag 6 januari 2019 @ 20:50:19 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184248067
Leuk dat ze het zo goed doen Isis!! ^O^
En wat zijn ze gegroeid :o
  zondag 6 januari 2019 @ 21:36:08 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184249466
Leuk om te zien! :Y
***
pi_184249761
Wat groot al😃
Alius aliud dicit
pi_184254944
Ja, ze groeien echt nog steeds enorm hard. Maar ik moet zeggen, naast de volwassen dames zijn het nog wel echt heel duidelijk kleine puppy's hoor. Het lijkt al heel wat, maar het zijn echt nog kleutertjes.

Ik ben wel heel benieuwd hoe groot ze gaan worden uiteindelijk, ik verwacht wel een stukje groter dan onze dames. Ik hoop dat we over een klein jaartje de reünie kunnen plannen, hopelijk kan papa Moose er dan ook bij zijn. Ik ben nu al benieuwd hoe ze er dan allemaal uit zien :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_184255248
Leuke update O+ O+
pi_184256181
Oh zie ze eens wijs zitten te zijn O+
I solemnly swear i'm up to no good
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 januari 2019 @ 10:07:40 #41
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_184256463
Ah, wat leuk! En wat fijn dat ze het zo goed doen O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_184258379
Heerlijk om te zien!
pi_184259712
Fijn dat ze het zo goed doen!
Herkennen ze mekaar nog of is het echt uit het oog, uit het hart?
  maandag 7 januari 2019 @ 14:21:27 #44
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_184260620
Awwwww zo mooi om te zien.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_184262759
Nice, die honden zijn zo gegroeid en blij tevreden.
Op laatste foto lijkt zijn oren en bek van geel sterk op zijn moeder.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_184348719
Oh het stambomenrondje is begonnen. Leuke update O+
En wat zijn ze groot geworden!
pi_184532823
Gisteren weer twee stambomen weggebracht, en eventjes in de ochtend gekeken bij de puppyjachttraining waar 5 van onze 7 pups trainen. 3 van de pups (Bruin, Zalm en Rood) trainen op zondagochtend dus die konden we in actie zien, super leuk! :) Geel en Blauw trainen helaas op een andere dag, dus die liepen we mis, maar die hadden we vorig weekend al gezien toen we hun boompjes gingen brengen.

Bruin, Rood en Zalm mochten voor de training even spelen:


Na de training zijn we eerst bij Bruin geweest:


En daarna bij Zalm.


Met Bruin ging het super, hij deed het heel erg goed op de training, en ondanks dat het zo'n ondeugend en ondernemend pupje was is hij vooralsnog eigenlijk heel braaf en doet het goed. De baasjes besteden ook duidelijk veel tijd aan het oefenen, en Bruin gedraagt zich keurig. Een lekker speelse en vrolijke pup.

Zalm deed ook goed haar best tijdens de training, we vonden haar wel een tikje mollig en redelijk rustig, maar zoals we gisteren pas hoorden ze een poosje behoorlijk ziek geweest. Het begon met een simpele oorontsteking toen ze haar net een paar weken hadden, maar de druppels en daarna antibiotica hielpen niet, en toen haar lymfeklieren op begonnen te zetten moest ze zelfs aan de prednison. Haar baasjes wilden ons daar niet mee 'lastig vallen' omdat ze ons geen rotgevoel wilden geven en ons niet bezorgd wilden maken, dus we hoorden het gisteren pas toen we ze in levende lijve zagen. Inmiddels is Zalm gelukkig van de medicatie af en weer een stuk beter, maar ze moet nog wel conditie opbouwen en een beetje gewicht verliezen (of een groeispurtje maken zodat het vanzelf een beetje weg trekt). Wel even schrikken voor ons, maar gelukkig gaat het inmiddels goed.

Zelf hebben we ook nog goed nieuws, onze eigen lieve Lily is onlangs bij de dierenarts geweest om haar ogen, heupen en ellebogen te laten controleren. En dat was allemaal tiptop in orde!



We zijn er super blij mee, ze heeft een HD A score (met Norbergwaarde 40, voor de kenners), is ED vrij en op het ECVO (=oog)onderzoek was ze ook vrij van alles. Dat betekent dat ze nu in principe fokgeschikt is en we op zoek kunnen gaan naar een leuke reu voor haar. We wachten nog wel even haar DNA onderzoeksresultaten af voor we een definitieve keuze kunnen maken, we moeten bijvoorbeeld weten of ze drager van EIC is, maar we zijn al heel voorzichtig een beetje aan het rondkijken. We hebben voor Lily al heel voorzichtig een kandidaat op het oog die mij best aanspreekt en waar ik via-via al leuke dingen over gehoord heb. Hopelijk is Lily EIC vrij dan kunnen we contact opnemen met de eigenaar van die reu om hem eens in het echt te ontmoeten (de reu is namelijk EIC drager; als Lily ook EIC drager is kan de match niet door gaan).

En ook voor Cookie zijn we voorzichtig een beetje aan het shoppen voor een leuke reu voor een volgend nestje. Ik heb er twee gezien die ik wel redelijk geschikt vind, beiden met hun eigen voors en tegens. Ik ben van beiden nog niet direct hoteldebotel en moet ze denk ik nog iets beter leren kennen, ook/vooral qua karakter, maar qua gezondheid en stamboom zouden ze allebei passen.

Maar, nieuwe nestjes zijn dus al weer in de planning. We zijn er alleen nog niet uit hoe we het qua planning aan gaan pakken, of we najaar/winter 2019 al een nestje willen (en of dat dan van Lily of Cookie moet worden) of dat we gaan wachten tot voorjaar 2020, en/of het najaar van 2020. Twee nestjes tegelijk doen we in ieder geval zeker niet, dat overleef ik niet denk ik :') Twee nestjes binnen 1 jaar wordt al pittig genoeg en ik weet niet of ik dat wel echt wil, maar heel lang uitstellen wil ik ook niet. Nu zijn beide dames nog lekker jong en fit en in topconditie, en ik ben liever een beetje optijd met de nestjes zodat ze het qua conditie ook makkelijk aan kunnen en snel kunnen herstellen. En over 2/2,5 jaar is Charlie (puppy Paars) als alles meezit ook al weer oud genoeg om een nestje te krijgen. Lastig hoor, die planning!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Spellchecker maandag 21 januari 2019 @ 15:41:39 #48
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184533512
Oooo het gaat alweer kriebelen dus :D

Misschien al vaak gevraagd maar ik weet het antwoord niet meer ...
Herkennen ze jullie/elkaar nog?
pi_184535966
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 15:41 schreef maily het volgende:
Oooo het gaat alweer kriebelen dus :D

Misschien al vaak gevraagd maar ik weet het antwoord niet meer ...
Herkennen ze jullie/elkaar nog?
Ja, kriebelt zeker wel weer :Y Maar goed, ik heb een beetje issues geloof ik op dat vlak :') Als er hier te lang niets gebeurt dan krijg ik de onbedwingbare neiging om een nieuw nestje pups of ander klein grut te fokken, of nog een kat aan te schaffen of zo :')

Over de herkenning: nee, de honden herkennen elkaar niet (meer). Althans niet dat wij merken. Of ze ons herkennen weet ik niet zeker, het zijn Labradors dus ze zijn eigenlijk met ieder mens dat ze zien en dat hen aandacht geeft wel super blij. Dus ook met ons :P Of dat nou herkenning is of gewoon normale puppy-blijdschap is ook lastig te zeggen. Maar goed, wij herkennen hen natuurlijk wel en wij vinden het geweldig om ze weer te zien O+ en de honden onderling vermaken zich ook altijd heel goed samen, dus het is altijd erg gezellig zulke bezoekjes :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 januari 2019 @ 19:39:27 #50
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_184538463
Puppykriebels *O* * Rewimo lekker meekriebelt

Leuk verslag weer O+ en gelukkig dat het met Zalm alweer de goede kant op gaat.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')