Vandaag stond DHL voor de deur de nieuwste run van de Kato E6 Akita shinkansen, slechts 4 dagen eerder vanuit Japan verstuurd, dus een record tempo, de prijs van het spul, incl. verzending was ¤135, zeker niet vekeerd voor een stel als dit, laten we het eens van wat dichterbij bekijken, en ook het bijzondere kunstje wat dit stel kan samen met andere JR East Shinkansen modellen van Kato:
Het zicht toen ik de doos opende, de set met 4 rijtuigen, en de bekende bookcover verpakking van Kato:
Met daaronder de twee stuurstandrijtuigen, en het gemotoriseerde rijtuig, in wat ik maar even de startset verpakking noem:
Even de hele set in de bookcase gedaan, ziet er al een stuk beter uit zo:
N/ 1:160 blijft geweldig klein als je zeker zo'n 20 jaar aan h0 en G aan de gang geweest bent:
Het complete stel op m'n bureau:
Kopbak van wat dichterbij:
De bedrukking op de rijtuigen en de kortkoppeling tussen de rijtuigen zijn zoals we Kato gewend zijn; perfect
Natuurlijk ook front..
...en sluitseinen:
Tijd om te gaan kijken naar het bijzondere truukje dat dit stel kan, alvast een hint:
Eerst de boegdeur eraf, met erachter meteen de koppeling verstopt:
Met een schuifje aan de onderkant kan je de koppeling uitschuiven:
Iets verderop zit ook een schuifje om de front en sluitseinen van de bak uit te zetten, aan alles gedacht dus
Is dat een koppeling, of ben je blij om me te zien?
Hey, is dat een E5 die ook z'n koppeling uit heeft staan?
*begint Enigma - Sadeness pt 1 te spelen
En gekoppeld:
Een combinatie zoals ze vaak in het echt ook rondrijden: