abonnement Unibet Coolblue
pi_183329902
Mijn eigen computer daar is het een en ander mee. Iemand probeert dat voor mij te fixen en heeft mij een tweedehands desktop met Windows 7 te leen gegeven. Die tweedehands desktops gaan naar mensen in de bijstand.

SP1 was nog niet eens geinstalleerd. Dus ik ben het nu aan het updaten.

De bestanden van Microsoft die ik heb binnengehaald: komen die terecht in een verborgen map ofzo? Kan ik die bestanden kopieren en op een USB stick zetten? Dan kan hij als hij dat wilt al die systemen makkelijker updaten.
pi_183329978
Nou ja zo gemakkelijk werkt het jammer genoeg niet. Maar updaten met windows update is sowieso erg gemakkelijk toch?..

Maar je hebt overal dingetjes waar windows update en dan heb je ook het register en dit en dat.
pi_183330064
Uiteraard komen die bestanden ergens op je harde schijf, maar het is maar de vraag of je Windows zo gek krijgt dat hij de updates van de USB haalt ipv van de reguliere update-sites.

Ze komen in C:\Windows\SoftwareDistribution\Download, maar na de installatie worden ze weggegooid. En uiteraard wil Microsoft niet dat die update op een computer terecht komt waar een niet-authentieke versie van Windows op staat, dus dat op USB zetten kan je vergeten.

[ Bericht 43% gewijzigd door spijkerbroek op 23-11-2018 19:28:25 ]
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_183337018
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Uiteraard komen die bestanden ergens op je harde schijf, maar het is maar de vraag of je Windows zo gek krijgt dat hij de updates van de USB haalt ipv van de reguliere update-sites.

Ze komen in C:\Windows\SoftwareDistribution\Download, maar na de installatie worden ze weggegooid. En uiteraard wil Microsoft niet dat die update op een computer terecht komt waar een niet-authentieke versie van Windows op staat, dus dat op USB zetten kan je vergeten.
Dat is niet zo, je kunt Service Pack 1 voor Windows 7 gewoon los downloaden bij Microsoft. En uiteraard kun je dit op bijvoorbeeld een USB stick zetten en het dan vanaf die stick installeren.

Maar afgezien hiervan lijkt het mij voor TS veel zinniger om een verse installatie te doen van Windows 7 inclusief SP1, anders blijven eventuele problemen van die oude Windows 7 installatie gewoon bestaan. Als je het wat ambitieuzer wil aanpakken dan kun je zelf een installatieschijf samenstellen voor Windows 7 inclusief de nieuwste updates en hiermee een schone installatie uitvoeren. Je zult hiervoor zelf aan de slag moeten om een .iso samen te stellen omdat Microsoft al langere tijd geen losse servicepacks of .iso bestanden met geīntegreerde servicepacks meer uitbrengt. Hoe je dit doet kun je hier lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Riparius op 24-11-2018 03:30:02 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')