abonnement Unibet Coolblue
pi_183327398
quote:
Nee, niet echt.

Ik heb alleen wel het vermoeden dat het iets genuanceerder ligt. Recent las ik ook in het kader van de casus Ronaldo dat die mogelijke verkrachting in Nederland niet als een verkrachting zou gelden omdat alleen maar ‘nee’ zeggen onvoldoende is.

Al dat soort zaken zullen meespelen in een beoordeling en het kan zo maar eens zijn dat daar een sleutel ligt in het begrijpen van de uitspraak.

En ach, in Italië had je 10 jaar geleden nog een rechter die vond dat een verkrachte vrouw niet moest zeiken omdat ze een strakke spijkbroek had aangetrokken, dus dan vraag je erom. Had niets met migranten te maken. Meer eigenlijk met een rechter die van de leg is. Dus dat kan ook gewoon zo zijn, dat het wel een idiote uitspraak was.

We weten het niet.
  vrijdag 23 november 2018 @ 17:10:46 #27
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_183327966
Bij het zien van de titel weet je al wat voor soort daders het zijn. Niets nieuws.
pi_183328554
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, niet echt.

Ik heb alleen wel het vermoeden dat het iets genuanceerder ligt. Recent las ik ook in het kader van de casus Ronaldo dat die mogelijke verkrachting in Nederland niet als een verkrachting zou gelden omdat alleen maar ‘nee’ zeggen onvoldoende is.

Al dat soort zaken zullen meespelen in een beoordeling en het kan zo maar eens zijn dat daar een sleutel ligt in het begrijpen van de uitspraak.

En ach, in Italië had je 10 jaar geleden nog een rechter die vond dat een verkrachte vrouw niet moest zeiken omdat ze een strakke spijkbroek had aangetrokken, dus dan vraag je erom. Had niets met migranten te maken. Meer eigenlijk met een rechter die van de leg is. Dus dat kan ook gewoon zo zijn, dat het wel een idiote uitspraak was.

We weten het niet.
Leuk verhaal, maar in dit topic gaat het over de gebeurtenissen uit de OP. Veroordeel jij die of wil je die komen bagatelliseren?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183328592
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 16:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Gebruiken ze deze richtlijn ook al in München?
Volgens mij had JARVIS het over straffen voor verkrachtingen in het algemeen en niet alleen in deze specifieke, inderdaad Duitse, strafzaak. Hij refereert in zijn post bijvoorbeeld naar 'de slachtoffers', en daar er in deze zaak sprake is van 1 slachtoffer ..

Heb jij een mening over die Nederlandse richtlijn van 24 maanden gevangenisstraf, of wellicht de iets bredere stelling dat verkrachting te licht bestraft wordt?
"Pools are perfect for holding water"
pi_183330210
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:58 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar in dit topic gaat het over de gebeurtenissen uit de OP. Veroordeel jij die of wil je die komen bagatelliseren?
Wat horkerig om zo’n vileine suggestie te wekken.

Ik reageer gewoon op wat er hier gepost wordt.
pi_183330240
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:59 schreef probeer het volgende:

[..]

Volgens mij had JARVIS het over straffen voor verkrachtingen in het algemeen en niet alleen in deze specifieke, inderdaad Duitse, strafzaak. Hij refereert in zijn post bijvoorbeeld naar 'de slachtoffers', en daar er in deze zaak sprake is van 1 slachtoffer ..

Heb jij een mening over die Nederlandse richtlijn van 24 maanden gevangenisstraf, of wellicht de iets bredere stelling dat verkrachting te licht bestraft wordt?
O, ik vind sowieso dat de straffen voor verkrachting omhoog mogen, maar het grootste probleem is eigenlijk dat het overgrote deel van de verkrachters wegkomt met hun daad. Dus de pakkans (rond de 5% en dat is in vrijwel alle landen zo waar ik de cijfers van ken) moet fors omhoog. Dat is nog belangrijker.

Vind ik.
pi_183330371
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 17:26 schreef Infection het volgende:
Bij het zien van de titel weet je al wat voor soort daders het zijn. Niets nieuws.
De reacties er op zijn ook herhalingen van zetten.
Begrijpelijk.

Wel onbegrijpelijk dat de mods hier dat blijkbaar als HET probleem zien gezien de commentaren van ze.

:(
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183330519
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De reacties er op zijn ook herhalingen van zetten.
Begrijpelijk.

Wel onbegrijpelijk dat de mods hier dat blijkbaar als HET probleem zien gezien de commentaren van ze.

:(
Jij had verwacht dat ze politiewerk gingen doen?
pi_183330544
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:18 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Verschrikkelijk voor dat meisje, en als je als vader je dochter leert niet om te gaan met zulke types ben je natuurlijk een racist.
Volgens mij kan je een 15 jarige meisje prima leren om zich niet alleen met een 17 jarig iemand van het andere geslacht op te houden in 'de woning van kennissen', zonder een racist te zijn.
  vrijdag 23 november 2018 @ 19:46:06 #36
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_183330552
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Na dagen lang verkracht te zijn door 6 apen, ik hoop het ook maar zoiets draag je je hele leven met je mee.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_183330819
Had ze misschien een shirtje aan met "Just do it" ?
Racist
pi_183330981
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Volgens mij kan je een 15 jarige meisje prima leren om zich niet alleen met een 17 jarig iemand van het andere geslacht op te houden in 'de woning van kennissen', zonder een racist te zijn.
Volgens mij was het de bedoeling om meisjes van 15 te leren dat ze alleen onveilig zijn met 17 jarigen van bepaalde afkomst.
pi_183331056
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Volgens mij was het de bedoeling om meisjes van 15 te leren dat ze alleen onveilig zijn met 17 jarigen van bepaalde afkomst.
Dat is racistisch.

Wat ik al zei, je kan je dochter ook goed opvoeden zonde racistisch te zijn,
pi_183331104
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 20:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat is racistisch.

Wat ik al zei, je kan je dochter ook goed opvoeden zonde racistisch te zijn,
Maar ik denk ook dat de persoon die het opperde daar een racistische gedachte bij had.
pi_183331392
Weer van de rapefugees.
FOK! is net een groot tijdschrift
  vrijdag 23 november 2018 @ 20:44:28 #42
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_183331614
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 19:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Volgens mij kan je een 15 jarige meisje prima leren om zich niet alleen met een 17 jarig iemand van het andere geslacht op te houden in 'de woning van kennissen', zonder een racist te zijn.
Maar dat is vaker niet gevaarlijk dan wel.
Wil je werkelijk aan je dochters meegeven dat mannen altijd potienteel gevaarlijk zijn?

Beter leer je ze op bepaalde tekenen te letten. Louche gasten, drugs/drank gedoe en dat soort ellende.
En vooral leer je ze sneller in te grijpen. Weg te lopen of bij de eerste keer dat het fout gaat hulp te vragen.

Zelfs als iemand situatie's aardig goed in kan schatten kan het mis gaan. Maar als dit meisje geleerd had om gelijk aan de bel te trekken ipv zich te schamen/schuldig/fout te voelen (omdat ze een 'domme' inschatting heeft gemaakt, dat gevoel heeft vooral!) had haar hel geen drie dagen geduurd. Godzijdank heeft ze het na drie dagen wel gedaan.

Leer je dochters dus om situatie's in te schatten en vooral ook dat als ze dat een keer niet doen ze altijd bij je terecht kunnen. Hulp en steun zullen krijgen.

In deze maatschappij zijn we erg gericht op preventie. Als je zus en zo (niet) doet blijf je veilig. En alhoewel dat belangrijk is schieten we soms wat door naar zeggen als je zus en zo (niet) gedaan hebt is het je eigen schuld.
Maar de werkelijkheid is dat mensen en zeker tieners some gewoon 'fouten' maken die soms ernstige gevolgen hebben.
Het is essentieel dat mensen en zeker tieners weten dat ze dan ook een vangnet hebben. Dat ze die ernstige gevolgen niet hoeven te verbergen. Er hulp en steun is ipv veroordeling.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')