abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7651131
Voor hoeveel euro maandelijks doe jij boodschappen? Ik zit, samen met mijn vriendin, rond de 600 euro. Ik zelf denk dat dit aan de hoge kant is, vandaar dat ik dat even wil checken.
None...
  woensdag 1 januari 2003 @ 15:52:53 #2
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7651139
Ik woon thuis dus ik heb er weinig kijk op maar volgens mij is ¤ 600 wel erg veel

Je winkelt vast niet bij de Aldi

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_7651154
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 15:52 schreef amnesiac het volgende:
Je winkelt vast niet bij de Aldi
waarschijnlijk bij de Albert Heijn
  woensdag 1 januari 2003 @ 15:53:43 #4
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_7651160
Hier staat vast wel wat: http://www.cbs.nl/
Bladiebla...
pi_7651161
Dat is heel hoog!
Ik haal voor zo'n 30 euro per week eten, en dat is voor mezelf.
Gooi er nog 10 euro bij vor wasmiddel ed. en dan nog kom ik maar op zo'n 150/160 euro per maand.
Dus tel uit....

[Dit bericht is gewijzigd door zwijntje op 01-01-2003 15:58]

A clean house is a sign of a wasted life.
  woensdag 1 januari 2003 @ 15:57:35 #6
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_7651218
dat is wel erg veeeel.... wat kooop je allemaal dan?
wij besteden met 3 mensen ongeveer 9o euro per weeek geloof ik...
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_7651233
300 euro per maand
  woensdag 1 januari 2003 @ 15:59:56 #8
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7651261
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 15:52 schreef Potlood het volgende:
Voor hoeveel euro maandelijks doe jij boodschappen? Ik zit, samen met mijn vriendin, rond de 600 euro. Ik zelf denk dat dit aan de hoge kant is, vandaar dat ik dat even wil checken.
Wij gaan altijd naar de Lidl en daar halen we de meeste boodschappen
en dan besteden we dus de gem. 20 euro per week... Dan gaan we 1x in de twee weken naar de slager.. en daar voor ongeveer 20 euro.
En dan gok ik op ongeveer 10 euro in d week aan vergeten dingetjes enzo

* LadyS rekent

Dan komen we dus op 160 euro in de maand. Dus ruim genomen:
200 euro..

Dus je kan wel stellen dat 600 euro aan de hoge kant is... Maar als je het kan missen, moet je het vooral doen natuurlijk.
Wij zouden dat iig nooit kunnen betalen.

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_7651272
ik zelf denk zo'n: 30 euro per week
to climb or not to climb, thats the question
  woensdag 1 januari 2003 @ 16:00:26 #10
30488 coolbabe
My little pwny
pi_7651277
met een driepersoonshuishouden ben ik per week ongeveer 50 a 60 euro kwijt excl. luiers
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_7651286
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 15:53 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

waarschijnlijk bij de Albert Heijn

Nou, zo af & toe bij de AH. Normaal gesproken bij Dirk vd Broek, en dan gem. zo'n 30 euro per keer. Bij AH is dat overigens gem. 40 a 50 euro per keer. Leuk: ik kookte voor mijn vriendin op kerstavond, en bij Dirk voor 30 euro aan spulletjes gehaald, maar jammer genoeg waren enkele dingen uitverkocht, dus moest ik naar AH voor de laatste ontbrekende ingredienten. Daar was ik 40 euro kwijt...
None...
  woensdag 1 januari 2003 @ 16:02:39 #12
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_7651315
Ik zit samen met mijn vriendin op rond de 100 a 150 euro per week, meestal wel aan de grens van 150 euro.
Raar is dit niet, we zijn tweeverdieners en willen gewoon van het lekkerste en/of aparte dingen genieten. Daarboven op eten we ook bijv. veel meer vlees dan "normale" mensen, dit tikt ook aardig aan in de kosten.

Al met al, zolang we het kunnen betalen blijven we dit gewoon doen, maar terugstappen als de situatie erom vraagt zal ook niet moeilijk zijn. (3 jaar geleden "deden" we het nog met F1500,- in de maand totale inkomsten.)

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  woensdag 1 januari 2003 @ 16:06:13 #13
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7651362
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 16:02 schreef hollander172 het volgende:
Ik zit samen met mijn vriendin op rond de 100 a 150 euro per week, meestal wel aan de grens van 150 euro.
Raar is dit niet, we zijn tweeverdieners en willen gewoon van het lekkerste en/of aparte dingen genieten. Daarboven op eten we ook bijv. veel meer vlees dan "normale" mensen, dit tikt ook aardig aan in de kosten.

Al met al, zolang we het kunnen betalen blijven we dit gewoon doen, maar terugstappen als de situatie erom vraagt zal ook niet moeilijk zijn. (3 jaar geleden "deden" we het nog met F1500,- in de maand totale inkomsten.)

Je zegt nu wel dat je makkelijk kunt terugstappen omdat je een aantal jaren geleden met minder af kon ... maar uit ervaring moet ik zeggen dat dat niet zo makkelijk is
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  woensdag 1 januari 2003 @ 16:06:35 #14
27929 piere
doe mij maar bier
pi_7651369
ik zit m,et mijn meisie zo rond de 70-100 eur per week. als ik meega is het meestal nog wat duurder want ik hou ook van lekkere wijntjes en wat je daar zoal bij eet. we gaan naar de hoogvliet en mijn meissie soms naar de aldi
fok you ja!
  woensdag 1 januari 2003 @ 16:06:55 #15
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_7651374
300 euro hier per maand ongeveer...
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_7651387
600 is wel aan de hoge kant vrees ik ...
ik denk meer iets van 400 tot 450
een beetje spaarzamer leven
Nobody deserves your tears, those who actually do will never make you cry!!!
  woensdag 1 januari 2003 @ 16:10:19 #17
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_7651414
600 euro dat is idd wel erg aan de hoge kant.... ik woon nog niet op mezelf, maar 600 euro voor 2 personen is erg hoog...
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_7651466
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 15:57 schreef BDisOKE het volgende:
dat is wel erg veeeel.... wat kooop je allemaal dan?
wij besteden met 3 mensen ongeveer 9o euro per weeek geloof ik...
Een willekeurige bon:
3 Redbull, rozemarijn, 2 dubbelcooler, olijfolie, 2 slimfast (voor vriendin), uien, spekblokjes, duo kriel, 2 salad caribic, 2 cappuccio (desert), 2 nasi/bamivlees, magnums. Totaal: 29,36.
None...
pi_7651533
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 16:13 schreef Potlood het volgende:

[..]

Een willekeurige bon:
3 Redbull, rozemarijn, 2 dubbelcooler, olijfolie, 2 slimfast (voor vriendin), uien, spekblokjes, duo kriel, 2 salad caribic, 2 cappuccio (desert), 2 nasi/bamivlees, magnums. Totaal: 29,36.

das wel erg weinig
046
Dank aan Yeahinho
  woensdag 1 januari 2003 @ 16:19:57 #20
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_7651590
Ik doe boodschappen bij AH en ben wekelijks zo'n 100-150 euro kwijt.. (incl. het pak melk of brood dat je tussendoor wel eens haalt)
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_7651650
dat is inderdaad erg veel...
met z´n tweeën kan je in princiepe vrij luxe leven als je tussen de 60 en 70 euro / week ervoor uittrekt.

( dat is mijn ervaring althans )

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_7651716
quote:

[..]

Een willekeurige bon:

3 Redbull --> Bij de aldi 1,5 literfles voor de prijs van 2 blikjes of haal bullet..kan je 9 blikjes van halen voor dezelfde prijs.

olijfolie --> olijfolie van Aldi schijnt erg goed uit smaaktests gekomen te zijn.

2 dubbelcooler --> Aldi/Lidl heeft echt lekkere vruchtensappen in 1.5L pakken en puur sap ook nog. Niet 5% en rest water!

2 slimfast (voor vriendin) --> Fruitontbijt werkt beter

uien --> bij de markt goedkoper

nasi/bamivlees --> weet niet wat ik hieronder moet verstaan..maar hoop niet dat je zo gek bent geweest om voorgesneden blokjes te kopen. Betaal je alleenmaar extra voor en je krijgt nog minder vlees ook nog!
Oh en haal geen vlees bij de AH tenzij het in de reklame is!

magnums --> Super de Boer heeft eigen merk magnums wat eigenlijk gewoon magnums zijn in een andere verpakking. Veel goedkoper!

pi_7651830
Wij kopen alleen bij de AH, omdat zij meer voor mijn natrium-arme dieet hebben. Vlees kopen we vaak in de bonus, maar ook gewoon zonder aanbieding. We kunnen moeilijk naar andere supermarkten (lees: de goedkopere als C1000)omdat zij zout door het vlees gooien, en vaak geen natrium-arme producten verkopen. We zijn per maand ongeveer ¤350 kwijt. ¤ 600 lijkt me wel erg veel, en wij eten al luxe.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_7651857
Wij zijn met zijn drietjes omgebeer 70/80 euro in de week kwijt exclusief luiers... dus das ¤ 280 a ¤ 320 per 4 weken...
Ik doe boodschappen bij aldi, vomar en de kilo slager.
quote:

[..]

Een willekeurige bon:

Er kan vast een vervanging gezocht worden voor de slimfast... is errug duur.
Duo kriel vervangen door gewoon een zakje huismerk krieltjes...
Zelf je salades maken kan erg lekker zijn!!! En af en toe magnums is natuurlijk niet verkeerd maar kan iedere week erg oplopen, kan je beter de goedkope nepmagnums nemen.
Ik denk dat je nu al zo'n 10 euro heb bespaard... plus het feit dat appie heijn wel errug duur is met niet eens de allerbeste kwaliteit spullen.
Ik zou gewoon naar de dirk blijven gaan en eventueel een andere super uitzoeken voor als ze iets niet hebben bij de dirk.
Zoals ik al zei doe ik dus boodschappen bij de vomar en wijk heel af en toe uit naar de dekamarkt(als de vomar iets niet heeft). Verders zoek ik altijd van te voren uit waar er aanbiedingen zijn van iets wat ik toch altijd insla... Wij (ja erg veel ik weet het...) verbruiken ongeveer 10 a 12 flessen pepsi-cola in de week... dat probeer ik dus altijd met aanbiedingen enzo extra in te slaan zodat het weer scheelt op de wekelijkse uitgaven...

owkeej nu heb ik je ongevraagd tips lopen geven... weet niet of dit de bedoeling was maar goed...

† In Memoriam † woensdag 1 januari 2003 @ 17:04:23 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_7652314
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 16:38 schreef Angel22 het volgende:
Wij (ja erg veel ik weet het...) verbruiken ongeveer 10 a 12 flessen pepsi-cola in de week... dat probeer ik dus altijd met aanbiedingen enzo extra in te slaan zodat het weer scheelt op de wekelijkse uitgaven...
Stel je moet het halve dorp/stad met de auto in de rondte crossen voor de aanbieding van pepsi, dan is er geen aanbieding meer.

Ik heb zelf geen idee wat ik per week uitgeef. Het wisselt hier namelijk enorm. Als ik bijvoorbeeld zin heb in een groente die bv. een tientje de kilo moet kosten dan eet ik dat. Maar zo is er ook rustig een week dat ik mn vriezer weer eens aan het leeg eten ben. Ik heb dus geen idee.

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_7652329
Voor 100 euro ongeveer, ik ben niet zo'n grootgebruiker.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 1 januari 2003 @ 17:31:32 #27
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_7652739
Ik zat nog even te denken: Als je per maand 200 euro op de boodschappen bespraart [en dat met met een uitgavepost van 600 euro aan boodschappen echt heel goed te doen zijn], dan kun je van het uitgespaarde bedrag na een jaar een best lekkere vakantie boekenvoor zn tweeen!
Maar goed, het is maar waar je je prioriteiten legt. als je je absoluut niet bezig wilt houden met eten klaarmaken of boodschappen doen, en daarbij ook nog de wat luxere producten wilt eten, dan zal besparen geen keuze zijn. [maar ik neem aan dat je dan ook geen topic geopend had]
A clean house is a sign of a wasted life.
  woensdag 1 januari 2003 @ 17:56:52 #28
18875 BDisOKE
pi_7653173
quote:

[..]

Een willekeurige bon:

Sja... sommige dingen kunnen goedkoper...
Ik hou ook wel van een redbulletje, maar koop die meestal niet bij de super.
Dat scheelt al 30 cent ofzo.
En sappen enzo, die kunnen ook wel van een goedkopermerk...
T'is gewoon een beetje verdelen...

En verder proberen wij 1 keer per week boodschappen te doen.
Vaak als we tussen door voor iets kleins even gaan komen we toch met een hele tas weer thuis

with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  woensdag 1 januari 2003 @ 21:18:49 #29
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7656079
Nu altijd zo rond de 45 euro per week.
Voor één persoon dus.
  woensdag 1 januari 2003 @ 21:29:00 #30
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_7656210
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 17:56 schreef BDisOKE het volgende:

En verder proberen wij 1 keer per week boodschappen te doen.
Vaak als we tussen door voor iets kleins even gaan komen we toch met een hele tas weer thuis

Ja, dat ken ik maar al te goed Toen we nog geen vriezer hadden en dus bijna elke dag vers brood gingen halen, kwam je vaak met veels te veel thuis.
"mmmm.. das wel lekker... oh, en dat ook " enz enz
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_7656254
ik heb het net even nageteld (dat moest ik toch nog even doen) voor de maand december, dan kom ik toch ongeveer 120 euro bij a&h (excl feestdagen, want toen was ik niet thuis). Het ligt er aan wat je eet, ik eet meestal een cup soup als soep gerecht, daarna parijse aardappeltje, met zo'n 1persoons blik groente, 2 uien en een stuk vlees, daarna een beker appelmoes en een beker vla. Alles in 1 beker want van afwas hou ik niet Je kunt online veel goedkope doch gezonde en lekkere recepten vinden, dat scheelde bij mij zo'n 30 euro per week waar ik weer wat anders mee kon doen zoals een stuk vla voor in het weekend. Wat ook veel scheelde was af te stappen van bekende merken, een blikje erwten van hak kost 1 euro, hetzelfde blikje zonder hak merk erop zo'n 0,6 euro, dat is bijna de helft.
pi_7657100
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 17:04 schreef moussy het volgende:

[..]

Stel je moet het halve dorp/stad met de auto in de rondte crossen voor de aanbieding van pepsi, dan is er geen aanbieding meer.

Ik heb zelf geen idee wat ik per week uitgeef. Het wisselt hier namelijk enorm. Als ik bijvoorbeeld zin heb in een groente die bv. een tientje de kilo moet kosten dan eet ik dat. Maar zo is er ook rustig een week dat ik mn vriezer weer eens aan het leeg eten ben. Ik heb dus geen idee.

Ik heb dus hier de aldi, vomar, dekamarkt, coop en appie heijn heel dichtbij zitten.
Dus voor mij maakt het niet zo veel uit...
Zelfs een komart zit hier nog geen 10 minuten rijden vandaan.
Plus het feit dat ik met mijn paps samen boodschappen doe 1 keer in de week omdat ik geen auto heb doet er ook veel goed aan.
pi_7657291
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 17:56 schreef BDisOKE het volgende:

[..]

Sja... sommige dingen kunnen goedkoper...
Ik hou ook wel van een redbulletje, maar koop die meestal niet bij de super.
Dat scheelt al 30 cent ofzo.

Waar koop je die dan goedkoper dan in de supermarkt eigenlijk? Dirk vd Broek doet ze weg voor 1,09 per stuk (AH trouwens 1,39!).
None...
pi_7659829
Ik zit denk ik met mijn eenpersoonshuishouden op zo'n 40 euro per week, dus zo'n 160 per maand. Als je dat verdubbelt zit je op 340 voor een twee persoonshuishouden. Ook gezien de andere reacties denk ik dat je 'normaal' bent als je in een range van 300-400 per maand zit.

Aan de andere kant; als je 't hebt, en je wilt het er aan uitgeven; go for it. Persoonlijk laat ik ook niks liggen alleen maar omdat 't duur is...

pi_7660295
woon nog thuis... maar vanwege me hobby eet ik et et grootste deel van et jaar 8 x op een dag. En dat wil mama niet allemaal betalen Ben in me eentje dus zo rond de 250/300 euro kwijt in de maand.
  donderdag 2 januari 2003 @ 02:28:51 #36
18875 BDisOKE
pi_7660398
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 22:36 schreef Potlood het volgende:

[..]

Waar koop je die dan goedkoper dan in de supermarkt eigenlijk? Dirk vd Broek doet ze weg voor 1,09 per stuk (AH trouwens 1,39!).

1,39
1,09
-----
0,30

Dan heb je je 30 cent verschil toch al?

with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  donderdag 2 januari 2003 @ 08:09:08 #37
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_7661238
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 02:28 schreef BDisOKE het volgende:

[..]

1,39
1,09
-----
0,30

Dan heb je je 30 cent verschil toch al?

Jah maar nog goedkoper dan Dirk..?
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  donderdag 2 januari 2003 @ 08:34:20 #38
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7661284
Lijkt me het beste om eens te gaan kijken naar wat je allemaal precies inslaat, hoeveel je weggooit en wat je voor een product moet betalen. Probeer andere, goedkopere alternatieven uit en blijf op aanbiedingen letten. Veel inboeten wat betreft luxe hoef je dan niet (soms ga je er zelfs op vooruit) en je bent in veel gevallen een stuk goedkoper uit.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7661496
* ninja-mod zou dolgraag een voordeelsuper willen en shopt nu bij de c1000 voor gem. 50 euro pw. 1 pers. huishouden that is.. ; met een aldi, lidl of dirk zou ik nog goedkoper kunnen, heb helaas geen overdekte 4wieler...
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
  donderdag 2 januari 2003 @ 10:02:47 #40
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_7661697
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 16:06 schreef amnesiac het volgende:

[..]

Je zegt nu wel dat je makkelijk kunt terugstappen omdat je een aantal jaren geleden met minder af kon ... maar uit ervaring moet ik zeggen dat dat niet zo makkelijk is

Ik zeg ook niet dat het makkelijk is echter, tussentijds hebben we dit ook moeten doen aangezien mijn vriendin per direct ontslag nam bij haar vorige werkgever. Financieel was dit een drama alleen ging het volgens ons om een principe kwestie. Het bedrijf liet haar van alles doen wat niet in haar contract stond en gaf ook nog even aan dat ze dat wel moest doen omdat ze de baan nodig had, dacht het niet dus he?

Was niet makkelijk maar ook niet onmogelijk om terug te stappen in de uitgaven.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_7661794
600 Euro! . Wow. Dat vind ik dus echt HEEL veel. Ik heb eigenlijk geen idee, hou het niet zo fanatiek bij, maar het is elke keer zo'n 30 a 40 euro per week denk ik? Dus laten we zeggen 150 euro in de maand?
pi_7661847
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 10:18 schreef Luigi het volgende:
het is elke keer zo'n 30 a 40 euro per week denk ik? Dus laten we zeggen 150 euro in de maand?
dit vind ik dan wel weer erg weinig. zelfs als 't per persoon was. niet dat ik het bijhoud, maar 40 euro ben ik al snel kwijt voor alleen de weekendboodschappen.
pi_7661885
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 10:26 schreef bixister het volgende:

[..]

dit vind ik dan wel weer erg weinig. zelfs als 't per persoon was. niet dat ik het bijhoud, maar 40 euro ben ik al snel kwijt voor alleen de weekendboodschappen.

Mja, nu je het zegt, we halen tussendoor ook nog wel eens boodschappen. Dus het zal iets hoger liggen. Maar ons 'verbruik' ligt vrij laag geloof ik, als ik zie wat anderen altijd in huis halen.
pi_7662398
ik doe voor ongeveer 70 euro boodschappen per week voor in mijn eentje....
Maar jah, ik ben een kuch arme student .
  FOK!fossiel donderdag 2 januari 2003 @ 11:25:43 #45
2628 Karin
pi_7662444
Ik ben voor 2 personen ongeveer 70 euro per week kwijt en meestal eten wij nog 1 dag in de week afhaal/brommertje/snackbar (komt er dus nog extra bij). Sinds wij boodschappen doen bij de C1000 in plaats van de Appie ben ik een stuk minder kwijt, daarvoor was het dus meer. En dat wij pas samenwoonden hebben we inderdaad wel eens in 1 maand 1500 gulden uitgegeven aan boodschappen/brommertjes. Ach af en toe moet dat kunnen hoor vind ik.
  donderdag 2 januari 2003 @ 12:19:03 #46
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_7663164
Owjee wat geven mensen hier veel uit aan boodschappen!!!

Denk eens na over de prijzen, en hoeveel dat omgerekend in guldens is. €600 komt overeen met meer dan 1300 gulden!!!!! En reken het eens om in geld per dag...? 600 euro... 30 dagen per maand... 20 euro per dag. Een slordige 44 gulden per dag alleen aan eten uitgegeven.

Ik merk dat door de euro boodschappen doen veel duurder is geworden, maar dat het voor veel mensen eigenlijk helemaal niets uitmaakt hoeveel het allemaal kost.

Toen ik ging studeren, kreeg ik een toelage van mijn ouders, erop gebaseerd dat ik ongeveer 8 gulden per dag mag besteden aan eten. Dat was toen best veel. Later werd dat 10 gulden per dag, maar nu ik samenwoon met mijn vriend, rekenen we 10 euro per dag.

Laatst heb ik me hier eens heel kritisch over gebogen... 10 euro per dag aan eten uitgeven is totaal 300 euro per maand. Dat vind ik persoonlijk te veel. Hier zit trouwens ook eten voor de katten en parkiet bij in gerekend.

Omdat ik degene ben, die het eten betaalt (en ik erg krap in mijn geld zit) wil ik dat bedrag verlagen naar 200 euro per maand. Wat overeenkomt met 440 gulden, en wat eigenlijk gewoon een heel normaal bedrag is (ik vind het zelfs een beetje veel, want vóór de euro gaven we altijd 300 gulden per maand uit aan eten).

Maar bezuinigen is zo vreselijk veel gemakkelijker dan je zelf denkt... ook als je alletwee weinig tijd hebt. Ga gewoon één keer per week naar de C1000 (vlees is daar al snel twee of drie keer goedkoper dan bij de AH), ga één keer per week naar de Aldi of Lidl (vruchtensappen, afbakbroodjes, salades, koekjes, chips... alles is daar veel goedkoper) en ga voor de overige boodschappen naar een supermarkt in de buurt. Maar vermijdt de Albert Heijn. Probeer het zelf maar eens uit: spreek met je partner af dat het één maand lang verboden is om naar de Albert Heijn te gaan, en vergelijk dan je boodschappenbedrag met die van de vorige maand.

Vorig jaar heb ik trouwens heel veel moeten bezuinigen, omdat we gewoon het geld niet hadden. Dan word je vanzelf wel creatief. Een zelfgebakken brood is bijv. al snel 30 cent goedkoper dan een brood uit de winkel. En het is nog lekkerder ook.

pi_7666303
ik ben studente met een eenpersoonshuishouden. Dat is al duurder dan met twee meestal. Brood koop ik niet want dat krijg ik niet op, dus ik koop bij aldi stokbroodjes die je kan afbakken en ook wel croissantjes. Dat is best te doen en goedkoper dan constant brood wegdonderen....

Als je een vriezer hebt is het allemaal ook wat goedkoper, want daar zou je zoveel in kunnen gooien. dat heb ik helaas niet en dus doe ik vaker boodschappen. Vaak gaat er dan wat meer mee. Je kunt niet even veel van een aanbieding kopen en daar lang mee doen. je zit er constant mee dat het bederft. ook de kilozakken kipfilet van de aldi e.d. kunnen dus niet mee, en dat is jammer want dat is veeeel goedkoper enzo.

ik kom eigenlijk nooit bij de ah, veels te duur. Ik kom bij aldi, bij c1000 en bij de super in de buurt voor de cola light (bij aldi hebben ze alleen normale cola). als je eenmaal hebt afgeleerd om naar de ah te gaan scheelt dat al heeeeeeeeeeel veel.
ik eet bijvoorbeeld graag vis, en dan vooral zalmfilet. 250 gram zalfilet kost bij de ah bijna 6 euro ofzo, en bij aldi 2.39 scheelt toch best wel heel erg. En zo scheelt eigenlijk alles ontzettend bij de aldi.

Maar er zijn gewoon rare dingen waardoor je goedkoper uit bent. in 1 keer boodschappen doen bijvoorbeeld (kan ik niet want geen auto en geen vriezer), wisseling van supermarkt, je bewust worden van hoeveel je eigenlijk nodig hebt.....

Hoeveel ik per week uitgeef? Verschilt. Soms eet ik de ene week wat luxer dan de andere week, soms eet ik bijna niks op een dag, en ga zo maar door. ik heb geen idee....

Redbull bij aldi is trouwens precies hetzelfde, maar heet daar golden power.

The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
  donderdag 2 januari 2003 @ 17:20:34 #48
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_7669037
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 15:17 schreef Maanbeertje het volgende:
Als je een vriezer hebt is het allemaal ook wat goedkoper, want daar zou je zoveel in kunnen gooien. dat heb ik helaas niet en dus doe ik vaker boodschappen.
Kan je niet ergens een goedkoop (of gratis) vriezertje vandaan halen? Kijk eens op www.gratisaftehalen.nl bijvoorbeeld. Een vriezer scheelt echt.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 15:09:24 #49
10888 Kayuk
Home away from home
pi_7685917
EUR 600,- is best veel voor twee mensen. Ik woon alleen en zal ongeveer op EUR 180-220 in de maand zitten. Eet trouwens nauwelijks vlees omdat ik eer niet zo van hou. *tenzij het een dikke, sappige T-Bone American style is*
  † In Memoriam † vrijdag 3 januari 2003 @ 15:15:36 #50
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_7686056
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 08:09 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Jah maar nog goedkoper dan Dirk..?

Jumbo Veel en veel goedkoper. Maar ja niet iedereen heeft een Jumbo in town denk ik. Huismerk is uitstekend en doe momenteel voor 2 personen (7 dagen vlees, groenten, vis, fruit e.d.) aan 60 euro boodschappen per week.
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  vrijdag 3 januari 2003 @ 15:19:52 #51
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_7686150
Eigenlijk moest je je schamen. 600 euro per maand, daar kan een heel asielzoekercentrum een maand van eten. Nou ja, als he het je kunt permitteren, waarom niet. Maar je kunt makkelijk met de helft van dit bedrag toe. Ik woon alleen en geef per week ongeveer 30 euro uit aan boodschappen. En dan doe ik echt niet zuinig aan hoor.
Ik weet niet wat jullie gezamenlijke inkomen is, maar dat bedrag is voor mij gewoon bijna mijn halve besteedbare inkomen per maand, voor jullie tweetjes zal dat ongeveer een kwart zijn, en dat staat echt niet in verhouding!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')