Je winkelt vast niet bij de Aldi
quote:waarschijnlijk bij de Albert Heijn
Op woensdag 1 januari 2003 15:52 schreef amnesiac het volgende:
Je winkelt vast niet bij de Aldi
[Dit bericht is gewijzigd door zwijntje op 01-01-2003 15:58]
quote:Wij gaan altijd naar de Lidl en daar halen we de meeste boodschappen
Op woensdag 1 januari 2003 15:52 schreef Potlood het volgende:
Voor hoeveel euro maandelijks doe jij boodschappen? Ik zit, samen met mijn vriendin, rond de 600 euro. Ik zelf denk dat dit aan de hoge kant is, vandaar dat ik dat even wil checken.
* LadyS rekent
Dan komen we dus op 160 euro in de maand. Dus ruim genomen:
200 euro..
Dus je kan wel stellen dat 600 euro aan de hoge kant is... Maar als je het kan missen, moet je het vooral doen natuurlijk.
Wij zouden dat iig nooit kunnen betalen.
quote:Nou, zo af & toe bij de AH. Normaal gesproken bij Dirk vd Broek, en dan gem. zo'n 30 euro per keer. Bij AH is dat overigens gem. 40 a 50 euro per keer. Leuk: ik kookte voor mijn vriendin op kerstavond, en bij Dirk voor 30 euro aan spulletjes gehaald, maar jammer genoeg waren enkele dingen uitverkocht, dus moest ik naar AH voor de laatste ontbrekende ingredienten. Daar was ik 40 euro kwijt...
Op woensdag 1 januari 2003 15:53 schreef _Administr8or_ het volgende:[..]
waarschijnlijk bij de Albert Heijn
Al met al, zolang we het kunnen betalen blijven we dit gewoon doen, maar terugstappen als de situatie erom vraagt zal ook niet moeilijk zijn. (3 jaar geleden "deden" we het nog met F1500,- in de maand totale inkomsten.)
quote:Je zegt nu wel dat je makkelijk kunt terugstappen omdat je een aantal jaren geleden met minder af kon ... maar uit ervaring moet ik zeggen dat dat niet zo makkelijk is
Op woensdag 1 januari 2003 16:02 schreef hollander172 het volgende:
Ik zit samen met mijn vriendin op rond de 100 a 150 euro per week, meestal wel aan de grens van 150 euro.
Raar is dit niet, we zijn tweeverdieners en willen gewoon van het lekkerste en/of aparte dingen genieten. Daarboven op eten we ook bijv. veel meer vlees dan "normale" mensen, dit tikt ook aardig aan in de kosten.Al met al, zolang we het kunnen betalen blijven we dit gewoon doen, maar terugstappen als de situatie erom vraagt zal ook niet moeilijk zijn. (3 jaar geleden "deden" we het nog met F1500,- in de maand totale inkomsten.)
quote:Een willekeurige bon:
Op woensdag 1 januari 2003 15:57 schreef BDisOKE het volgende:
dat is wel erg veeeel.... wat kooop je allemaal dan?
wij besteden met 3 mensen ongeveer 9o euro per weeek geloof ik...
quote:das wel erg weinig
Op woensdag 1 januari 2003 16:13 schreef Potlood het volgende:[..]
Een willekeurige bon:
3 Redbull, rozemarijn, 2 dubbelcooler, olijfolie, 2 slimfast (voor vriendin), uien, spekblokjes, duo kriel, 2 salad caribic, 2 cappuccio (desert), 2 nasi/bamivlees, magnums. Totaal: 29,36.
( dat is mijn ervaring althans )
quote:3 Redbull --> Bij de aldi 1,5 literfles voor de prijs van 2 blikjes of haal bullet..kan je 9 blikjes van halen voor dezelfde prijs.
Een willekeurige bon:
3 Redbull, rozemarijn, 2 dubbelcooler, olijfolie, 2 slimfast (voor vriendin), uien, spekblokjes, duo kriel, 2 salad caribic, 2 cappuccio (desert), 2 nasi/bamivlees, magnums. Totaal: 29,36.
olijfolie --> olijfolie van Aldi schijnt erg goed uit smaaktests gekomen te zijn.
2 dubbelcooler --> Aldi/Lidl heeft echt lekkere vruchtensappen in 1.5L pakken en puur sap ook nog. Niet 5% en rest water!
2 slimfast (voor vriendin) --> Fruitontbijt werkt beter
uien --> bij de markt goedkoper
nasi/bamivlees --> weet niet wat ik hieronder moet verstaan..maar hoop niet dat je zo gek bent geweest om voorgesneden blokjes te kopen. Betaal je alleenmaar extra voor en je krijgt nog minder vlees ook nog!
Oh en haal geen vlees bij de AH tenzij het in de reklame is!
magnums --> Super de Boer heeft eigen merk magnums wat eigenlijk gewoon magnums zijn in een andere verpakking. Veel goedkoper!
quote:Er kan vast een vervanging gezocht worden voor de slimfast... is errug duur.
Een willekeurige bon:
owkeej nu heb ik je ongevraagd tips lopen geven... weet niet of dit de bedoeling was maar goed...
quote:Stel je moet het halve dorp/stad met de auto in de rondte crossen voor de aanbieding van pepsi, dan is er geen aanbieding meer.
Op woensdag 1 januari 2003 16:38 schreef Angel22 het volgende:
Wij (ja erg veel ik weet het...) verbruiken ongeveer 10 a 12 flessen pepsi-cola in de week... dat probeer ik dus altijd met aanbiedingen enzo extra in te slaan zodat het weer scheelt op de wekelijkse uitgaven...
Ik heb zelf geen idee wat ik per week uitgeef. Het wisselt hier namelijk enorm. Als ik bijvoorbeeld zin heb in een groente die bv. een tientje de kilo moet kosten dan eet ik dat. Maar zo is er ook rustig een week dat ik mn vriezer weer eens aan het leeg eten ben. Ik heb dus geen idee.
quote:Sja... sommige dingen kunnen goedkoper...
Een willekeurige bon:
En verder proberen wij 1 keer per week boodschappen te doen.
Vaak als we tussen door voor iets kleins even gaan komen we toch met een hele tas weer thuis
quote:Ja, dat ken ik maar al te goed
Op woensdag 1 januari 2003 17:56 schreef BDisOKE het volgende:En verder proberen wij 1 keer per week boodschappen te doen.
Vaak als we tussen door voor iets kleins even gaan komen we toch met een hele tas weer thuis
quote:Ik heb dus hier de aldi, vomar, dekamarkt, coop en appie heijn heel dichtbij zitten.
Op woensdag 1 januari 2003 17:04 schreef moussy het volgende:[..]
Stel je moet het halve dorp/stad met de auto in de rondte crossen voor de aanbieding van pepsi, dan is er geen aanbieding meer.
Ik heb zelf geen idee wat ik per week uitgeef. Het wisselt hier namelijk enorm. Als ik bijvoorbeeld zin heb in een groente die bv. een tientje de kilo moet kosten dan eet ik dat. Maar zo is er ook rustig een week dat ik mn vriezer weer eens aan het leeg eten ben. Ik heb dus geen idee.
quote:Waar koop je die dan goedkoper dan in de supermarkt eigenlijk? Dirk vd Broek doet ze weg voor 1,09 per stuk (AH trouwens 1,39!).
Op woensdag 1 januari 2003 17:56 schreef BDisOKE het volgende:[..]
Sja... sommige dingen kunnen goedkoper...
Ik hou ook wel van een redbulletje, maar koop die meestal niet bij de super.
Dat scheelt al 30 cent ofzo.
Aan de andere kant; als je 't hebt, en je wilt het er aan uitgeven; go for it. Persoonlijk laat ik ook niks liggen alleen maar omdat 't duur is...
quote:1,39
Op woensdag 1 januari 2003 22:36 schreef Potlood het volgende:[..]
Waar koop je die dan goedkoper dan in de supermarkt eigenlijk? Dirk vd Broek doet ze weg voor 1,09 per stuk (AH trouwens 1,39!).
Dan heb je je 30 cent verschil toch al?
quote:Jah maar nog goedkoper dan Dirk..?
Op donderdag 2 januari 2003 02:28 schreef BDisOKE het volgende:[..]
1,39
1,09
-----
0,30Dan heb je je 30 cent verschil toch al?
![]()
quote:Ik zeg ook niet dat het makkelijk is echter, tussentijds hebben we dit ook moeten doen aangezien mijn vriendin per direct ontslag nam bij haar vorige werkgever. Financieel was dit een drama alleen ging het volgens ons om een principe kwestie. Het bedrijf liet haar van alles doen wat niet in haar contract stond en gaf ook nog even aan dat ze dat wel moest doen omdat ze de baan nodig had, dacht het niet dus he?
Op woensdag 1 januari 2003 16:06 schreef amnesiac het volgende:[..]
Je zegt nu wel dat je makkelijk kunt terugstappen omdat je een aantal jaren geleden met minder af kon ... maar uit ervaring moet ik zeggen dat dat niet zo makkelijk is
Was niet makkelijk maar ook niet onmogelijk om terug te stappen in de uitgaven.
quote:dit vind ik dan wel weer erg weinig. zelfs als 't per persoon was. niet dat ik het bijhoud, maar 40 euro ben ik al snel kwijt voor alleen de weekendboodschappen.
Op donderdag 2 januari 2003 10:18 schreef Luigi het volgende:
het is elke keer zo'n 30 a 40 euro per week denk ik? Dus laten we zeggen 150 euro in de maand?
quote:Mja, nu je het zegt, we halen tussendoor ook nog wel eens boodschappen. Dus het zal iets hoger liggen. Maar ons 'verbruik' ligt vrij laag geloof ik, als ik zie wat anderen altijd in huis halen.
Op donderdag 2 januari 2003 10:26 schreef bixister het volgende:[..]
dit vind ik dan wel weer erg weinig. zelfs als 't per persoon was. niet dat ik het bijhoud, maar 40 euro ben ik al snel kwijt voor alleen de weekendboodschappen.
Denk eens na over de prijzen, en hoeveel dat omgerekend in guldens is. €600 komt overeen met meer dan 1300 gulden!!!!! En reken het eens om in geld per dag...? 600 euro... 30 dagen per maand... 20 euro per dag. Een slordige 44 gulden per dag alleen aan eten uitgegeven.
Ik merk dat door de euro boodschappen doen veel duurder is geworden, maar dat het voor veel mensen eigenlijk helemaal niets uitmaakt hoeveel het allemaal kost.
Toen ik ging studeren, kreeg ik een toelage van mijn ouders, erop gebaseerd dat ik ongeveer 8 gulden per dag mag besteden aan eten. Dat was toen best veel. Later werd dat 10 gulden per dag, maar nu ik samenwoon met mijn vriend, rekenen we 10 euro per dag.
Laatst heb ik me hier eens heel kritisch over gebogen... 10 euro per dag aan eten uitgeven is totaal 300 euro per maand. Dat vind ik persoonlijk te veel. Hier zit trouwens ook eten voor de katten en parkiet bij in gerekend.
Omdat ik degene ben, die het eten betaalt (en ik erg krap in mijn geld zit) wil ik dat bedrag verlagen naar 200 euro per maand. Wat overeenkomt met 440 gulden, en wat eigenlijk gewoon een heel normaal bedrag is (ik vind het zelfs een beetje veel, want vóór de euro gaven we altijd 300 gulden per maand uit aan eten).
Maar bezuinigen is zo vreselijk veel gemakkelijker dan je zelf denkt... ook als je alletwee weinig tijd hebt. Ga gewoon één keer per week naar de C1000 (vlees is daar al snel twee of drie keer goedkoper dan bij de AH), ga één keer per week naar de Aldi of Lidl (vruchtensappen, afbakbroodjes, salades, koekjes, chips... alles is daar veel goedkoper) en ga voor de overige boodschappen naar een supermarkt in de buurt. Maar vermijdt de Albert Heijn. Probeer het zelf maar eens uit: spreek met je partner af dat het één maand lang verboden is om naar de Albert Heijn te gaan, en vergelijk dan je boodschappenbedrag met die van de vorige maand.
Vorig jaar heb ik trouwens heel veel moeten bezuinigen, omdat we gewoon het geld niet hadden. Dan word je vanzelf wel creatief. Een zelfgebakken brood is bijv. al snel 30 cent goedkoper dan een brood uit de winkel. En het is nog lekkerder ook.
Als je een vriezer hebt is het allemaal ook wat goedkoper, want daar zou je zoveel in kunnen gooien. dat heb ik helaas niet en dus doe ik vaker boodschappen. Vaak gaat er dan wat meer mee. Je kunt niet even veel van een aanbieding kopen en daar lang mee doen. je zit er constant mee dat het bederft. ook de kilozakken kipfilet van de aldi e.d. kunnen dus niet mee, en dat is jammer want dat is veeeel goedkoper enzo.
ik kom eigenlijk nooit bij de ah, veels te duur. Ik kom bij aldi, bij c1000 en bij de super in de buurt voor de cola light (bij aldi hebben ze alleen normale cola). als je eenmaal hebt afgeleerd om naar de ah te gaan scheelt dat al heeeeeeeeeeel veel.
ik eet bijvoorbeeld graag vis, en dan vooral zalmfilet. 250 gram zalfilet kost bij de ah bijna 6 euro ofzo, en bij aldi 2.39 scheelt toch best wel heel erg. En zo scheelt eigenlijk alles ontzettend bij de aldi.
Maar er zijn gewoon rare dingen waardoor je goedkoper uit bent. in 1 keer boodschappen doen bijvoorbeeld (kan ik niet want geen auto en geen vriezer), wisseling van supermarkt, je bewust worden van hoeveel je eigenlijk nodig hebt.....
Hoeveel ik per week uitgeef? Verschilt. Soms eet ik de ene week wat luxer dan de andere week, soms eet ik bijna niks op een dag, en ga zo maar door. ik heb geen idee....
Redbull bij aldi is trouwens precies hetzelfde, maar heet daar golden power.
quote:Kan je niet ergens een goedkoop (of gratis) vriezertje vandaan halen? Kijk eens op www.gratisaftehalen.nl bijvoorbeeld. Een vriezer scheelt echt.
Op donderdag 2 januari 2003 15:17 schreef Maanbeertje het volgende:
Als je een vriezer hebt is het allemaal ook wat goedkoper, want daar zou je zoveel in kunnen gooien. dat heb ik helaas niet en dus doe ik vaker boodschappen.
quote:Jumbo
Op donderdag 2 januari 2003 08:09 schreef Qarinx het volgende:[..]
Jah maar nog goedkoper dan Dirk..?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |