https://www.telegraaf.nl/(...)-op-in-de-supermarktquote:Groenteconservenbedrijf HAK stopt de bruine bonen, spinazie en bieten steeds vaker in zakken. Jongeren willen geen groenten meer uit een glazen potje. DFT-verslaggever Gert van Harskamp over deze nieuwe strategie van HAK.
Daar zit wat in.... Ook zit er van binnen van dat zilver (net als bij chips zakken) waar de recycling not happy van wordt en het dus maar bij de restafval gaat....quote:Op donderdag 22 november 2018 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Net nu de EU er aan werkt plastic terug te dringen
Milieuvriendelijk is het niet.
Is makkelijk stapelbaar net als glas!quote:Op donderdag 22 november 2018 17:59 schreef Adames het volgende:
En dat terwijl ik vorige week las dat jongeren weer graag blik terug willen.
Als dat plastic gewoon netjes gerecycled of verbrandt wordt kost het zeer waarschijnlijk minder fossiele grondstof dan een glazen pot. Want dat glas moet ook gemaakt met heel vee energie, daarna weegt het veel en neemt het vee ruimte in. En de deksels bevatten ook nog kunststof en metaal.quote:Op donderdag 22 november 2018 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Net nu de EU er aan werkt plastic terug te dringen
Milieuvriendelijk is het niet.
Die blikken worden gelined met epoxy. Wel eens gehoord van bisfenol a? Zoekquote:Op donderdag 22 november 2018 18:03 schreef Resistor het volgende:
In een zak is waarschijnlijk goedkoper voor de fabrikanten.
* Resistor is een pot/blik liefhebber, komt wat minder plasticsmaak aan het voer, en is makkelijker te stapelen. Of ik vind de smaak van eten uit blik gewoon beter
Ik kan mij helemaal niets voorstellen bij erwten en bonen uit een zak, die worden toch kapot gedrukt bij vervoer in een boodschappentas
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |