abonnement Unibet Coolblue
pi_183273860
Normaal gesproken ben ik wel vrij hendig sjiek met Android/alles digitaal e.d., maar ik vind maar geen oplossing. Misschien weet iemand er wat op.

Mijn dienstrooster is in horizontaal A4 formaat als .pdf, vaak twee paginas. Vroeger opende 'ie 'em hartstikke normaal. De laatste tijd zegt 'ie telkens 'Switching orientation for a better reading experience'. Dat is leuk en alles, maar het rooster is zo geformateerd dat er meerdere kolommen zijn en dat prima te lezen is op een telefoon in portrait mode. Als 'ie 'em forceert naar landscape mode dan moet ik of m'n hoofd 90 graden draaien, of m'n telefoon, wat ik beide niet wil. In landscape is de boel toch te klein en ga je inzoomen dan klopt 't format dat ze uitgezocht hebben niet meer.

Maar, for the life of me, kom ik er niet uit hoe ik dit uitzet? In de app vind ik de opties niet. En ook via Android - Settings > Apps e.d. niet. Ja, ik kan een andere app gebruiken zoals de Drive PDF Viewer zelf, maar die format alle tekst altijd naar een default font wat ervoor zorgt dat het er niet uitziet.

Iemand die een fix weet? :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 20 november 2018 @ 22:05:33 #2
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183274017
Android>instellingen>weergave>onderaan>scherm automatisch draaien?

En anders een scheershot nemen.. dan heb je hem als foto?
pi_183274099
Thanks. ;) Dat is hetzelfde als via het drop-down menu auto-rotate uitschakelen.
Wat dan weer rot is als je een berichtje, site of video in landschapmode wilt weergeven.
En... dan doet 'ie nog steeds (!) de orientatie forceren!

Screenshot kan ook wel idd, maar dan moet je meerdere screenshots over de hele breedte van de pagina gaan maken om alle kolommen erop te hebben. Een screenshot van een a4'tje op z'n zij is een beetje te weinig resolutie om nog op in te gaan zoomen en wat te kunnen lezen. Je kunt natuurlijk een of andere .pdf converter naar .png gebruiken o.i.d., maar je zou toch aan moeten kunnen nemen dat Adobe Acrobat Reader ergens een mogelijkheid zou bieden om die onzin niet te doen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 21 november 2018 @ 00:41:54 #4
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183277054
Ja dat is het ook weer net niet inderdaad.. Zit er niet ergens een lockoptie als je hem draait (zoals bij fotos?)

quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2018 22:05 schreef Zolderkamer het volgende:
Android>instellingen>weergave>onderaan>scherm automatisch draaien?

En anders een scheershot nemen.. dan heb je hem als foto?
Wait whut? _O-
pi_183279771
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2018 00:41 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]

Wait whut? _O-
:+ Dat is wanneer je je niet perfect scheert en je een shotglas met wodka op de wond leegsplasht. Heb je wel de volgende keer een perfect shave, want dat wil je niet nog een keer.

Nee, je kan wel naar thumbnails > organize pages, daar kun je de boel selecteren en roteren. Dan draait de oriëntatie van de bladzijde, maar niet van de app, wat al weird is, maar goed, in principe not bad. Echter. Als je 'em de volgende keer opent, ook als je 'm nog exporteert/opslaat voor je 'em sluit met deze nieuwe setup, begin je weer van voren af aan. :|W
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')