abonnement Unibet Coolblue
pi_183279911
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 08:45 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Nee de gemeente natuurlijk. Hier doen ze het in bepaalde wijken ook zo.
Ik heb ook een parkeervergunning, maar woon tegen het centrum aan in een stadswoning. Daar kun je nergens parkeren zonder vergunning. Maar mijn schoonouders wonen in een buitenwijk en de gemeente wil daar geen vergunningen afgeven.
pi_183280452
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 08:41 schreef baskick het volgende:

[..]

Wijkbewoners die vergunningen verstrekken? :')
Natuurlijk niet, maar wijkbewoners kunnen wel klagen bij de gemeente en vragen om het invoeren van vergunningparkeren, zo raar is die logica toch niet?
pi_183280712
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:52 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik denk als jij in een straat woont en niet kunt parkeren omdat studenten daar voor weken hun auto's parkeren praat ook jij wel even anders. Helaas wil een gemeente daar ook geen vergunningen afgeven ondanks massaal schrijven van de buurt.
Als mensen dat als een probleem ervaren, dan zorgen ze toch voor parkeergelegenheid op eigen grond? Nogmaals: zolang alles binnen wet- en regelgeving gebeurt is het wellicht lastig, maar toegestaan.

Ik lach nog regelmatig om het briefje onder mijn ruitenwisser, afkomstig van een overbuurman, die mij erop attendeerde dat ik op 'zijn' plek stond (de openbare weg voor zijn woning, alwaar hij op eigen grond 2 auto's kan parkeren).

quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:35 schreef J.B. het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, maar wijkbewoners kunnen wel klagen bij de gemeente en vragen om het invoeren van vergunningparkeren, zo raar is die logica toch niet?
Natuurlijk, dat staat ze vrij. Net zoals het anderen vrij staat om te blijven parkeren zolang er geen beperking geldt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183281297
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:53 schreef baskick het volgende:

[..]

Als mensen dat als een probleem ervaren, dan zorgen ze toch voor parkeergelegenheid op eigen grond? Nogmaals: zolang alles binnen wet- en regelgeving gebeurt is het wellicht lastig, maar toegestaan.

Ik lach nog regelmatig om het briefje onder mijn ruitenwisser, afkomstig van een overbuurman, die mij erop attendeerde dat ik op 'zijn' plek stond (de openbare weg voor zijn woning, alwaar hij op eigen grond 2 auto's kan parkeren).

[..]

Natuurlijk, dat staat ze vrij. Net zoals het anderen vrij staat om te blijven parkeren zolang er geen beperking geldt.
En als er geen eigen grond is?
Ik vind het eerlijk gezegd nogal aso om je auto de hele dag bij een ander voor de deur te laten staan. Wat is de reden dat je dat doet? Om te voorkomen dat je betaald moet parkeren?
  woensdag 21 november 2018 @ 11:30:25 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183281309
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:29 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

En als er geen eigen grond is?
Ik vind het eerlijk gezegd nogal aso om je auto de hele dag bij een ander voor de deur te laten staan. Wat is de reden dat je dat doet? Om te voorkomen dat je betaald moet parkeren?
Dit dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183282735
Dat is dat vervelend voor de bewoners van dat pand. Vrij parkeren is vrij parkeren zo simpel is het.
pi_183282941
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:29 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

En als er geen eigen grond is?
Ik vind het eerlijk gezegd nogal aso om je auto de hele dag bij een ander voor de deur te laten staan. Wat is de reden dat je dat doet? Om te voorkomen dat je betaald moet parkeren?
Voor een dag is natuurlijk heel iets anders dan een complete week of zelfs een maand zonder ook maar om te kijken naar je auto. Het belemmerd ook nog eens eventuele werklieden die iets moeten komen maken bij je thuis. Ik ben van mening dat een Uni maar voor parkeergelegenheden moet zorgen. En nu zal het een uitzondering zijn maar je zult maar moeten verhuizen.
pi_183282955
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:47 schreef Questular het volgende:
Dat is dat vervelend voor de bewoners van dat pand. Vrij parkeren is vrij parkeren zo simpel is het.
Natuurlijk net zoals je niet verplicht bent op te staan voor een invalide. En ik zou er geen probleem mee hebben als de overbuurman zijn auto voor mijn deur zet. Bij een normale verstandhouding loop ik even naar de overkant om te vragen of hij zijn auto tijdelijk even kan verplaatsen omdat iemand iets moet afleveren etc.

[ Bericht 17% gewijzigd door Cherni op 21-11-2018 13:09:07 ]
pi_183283893
Ik snap het issue, maar ik ben de tweede Nederlandse personenauto die ik in deze stad heb gezien, dus een gigantisch probleem is het gelukkig niet. Verder snap ik de gedachtegang 100% en zou ik er zelf ook tegen zijn als het vaak voor zou komen. Maar dan zou ik waarschijnlijk ook niet met de auto gekomen zijn.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_183284546
quote:
4s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:00 schreef SherlockHolmes het volgende:
Ik snap het issue, maar ik ben de tweede Nederlandse personenauto die ik in deze stad heb gezien, dus een gigantisch probleem is het gelukkig niet. Verder snap ik de gedachtegang 100% en zou ik er zelf ook tegen zijn als het vaak voor zou komen. Maar dan zou ik waarschijnlijk ook niet met de auto gekomen zijn.
Als het om een auto gaat dan zal dat uiteraard ook wel meevallen. Maar als een complete straat bijna vol staat met auto van studenten die een hele week niet hun auto verplaatsen is dat toch wel iets om over na te denken.
pi_183284663
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:40 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als het om een auto gaat dan zal dat uiteraard ook wel meevallen. Maar als een complete straat bijna vol staat met auto van studenten die een hele week niet hun auto verplaatsen is dat toch wel iets om over na te denken.
In Maastricht "lossen" ze dat nu toch op door in veel wijken max 2 uur betaald parkeren toe te laten, met uitzondering van bewoners van die wijk?
pi_183284943
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:47 schreef Questular het volgende:

[..]

In Maastricht "lossen" ze dat nu toch op door in veel wijken max 2 uur betaald parkeren toe te laten, met uitzondering van bewoners van die wijk?
Helaas niet overal.
pi_183286004
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:29 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

En als er geen eigen grond is?
Ik vind het eerlijk gezegd nogal aso om je auto de hele dag bij een ander voor de deur te laten staan. Wat is de reden dat je dat doet? Om te voorkomen dat je betaald moet parkeren?
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit dus.
Dan gaat dat niet en is het behelpen met parkeren op de openbare weg. Net als TS doet.

Wat is er aso aan gebruik maken van openbare parkeerplaats voor het parkeren van een auto voor andermans woning? Nogmaals: alles binnen geldende wet- ren regelgeving en geen 'stalling' van caravan, camper, woonwagen, kampeerwagen, aanhangwagen, vouwwagen of keet - vaak beperkt binnen APV. Iedereen heeft evenveel 'recht' daar te staan.

De reden was in mijn geval overigens dat de plek voor mijn eigen woning door een ander bezet was. Hoor je mij niet over; ik zoek een alternatief. De wijk is niet berekend op huishoudens met 3 auto's (en daar is wel wat voor te zeggen).

Betaald parkeren bestaat hier niet :7

[ Bericht 8% gewijzigd door baskick op 21-11-2018 16:05:06 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183286515
https://www.thuisinmaastr(...)an-sint-pietersberg/

Dat is nog maar een voorbeeld mbt Maastricht.

Het is zelfs zo geweest dat rondom het winkelcentrum nabij de media markt waar je gratis kon parkeren vol stond met auto's van studenten. Dat hebben ze opgelost door Max. 2 uur. Maar daardoor verplaatst het probleem zich naar de buitenwijken.

[ Bericht 22% gewijzigd door Cherni op 21-11-2018 16:31:27 ]
pi_183291034
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 15:57 schreef baskick het volgende:

[..]


[..]

Dan gaat dat niet en is het behelpen met parkeren op de openbare weg. Net als TS doet.

Wat is er aso aan gebruik maken van openbare parkeerplaats voor het parkeren van een auto voor andermans woning? Nogmaals: alles binnen geldende wet- ren regelgeving en geen 'stalling' van caravan, camper, woonwagen, kampeerwagen, aanhangwagen, vouwwagen of keet - vaak beperkt binnen APV. Iedereen heeft evenveel 'recht' daar te staan.

De reden was in mijn geval overigens dat de plek voor mijn eigen woning door een ander bezet was. Hoor je mij niet over; ik zoek een alternatief. De wijk is niet berekend op huishoudens met 3 auto's (en daar is wel wat voor te zeggen).

Betaald parkeren bestaat hier niet :7
Dus een van je 3 auto's bij een ander voor de deur plempen, terwijl je goed weet dat er te weinig parkeergelegenheid is en verwachten dat hun wel voor jou gaan klagen bij de gemeente? Hoe aso is dat? Waarom niet gewoon zelf klagen?
pi_183291475
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:08 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Dus een van je 3 auto's bij een ander voor de deur plempen, terwijl je goed weet dat er te weinig parkeergelegenheid is en verwachten dat hun wel voor jou gaan klagen bij de gemeente? Hoe aso is dat? Waarom niet gewoon zelf klagen?
Je begrijpt me verkeerd; de via een briefje onder de ruitenwisser klagende buren rijden 3 auto's, waardoor zij ook de openbare weg voor hun huis 'nodig' hebben als 'hun vaste parkeerplaats' (naast 2 op eigen grond).

Ik klaag niet - geen reden tot klagen; als ik een keer niet voor m'n eigen deur kan staan, ga ik dus bij de buren voor staan. Dat lijkt me heel normaal en verre van aso.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 21 november 2018 @ 20:27:43 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183291661
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:20 schreef baskick het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd; de via een briefje onder de ruitenwisser klagende buren rijden 3 auto's, waardoor zij ook de openbare weg voor hun huis 'nodig' hebben als 'hun vaste parkeerplaats' (naast 2 op eigen grond).

Ik klaag niet - geen reden tot klagen; als ik een keer niet voor m'n eigen deur kan staan, ga ik dus bij de buren voor staan. Dat lijkt me heel normaal en verre van aso.
Een keer niet voor je eigen huis kunnen staan is wat anders dan wanneer de parkeerplaatsen in een woonwijk, die qua hoeveelheid afgestemd zijn op het aantal woningen, gebruikt worden voor mensen die helemaal niet in die woonwijk moeten zijn, sterker nog; die totaal ergens anders moeten zijn maar de parkeerplaatsen in die woonwijk maar gebruiken voor langparkeren omdat ze op vakantie gaan ofzo, of idd mensen die in de stad werken, te beroerd zijn om de bijbehorende parkeerkosten te betalen en dus de mensen in een woonwijk maar met hun auto opschepen.

In Bezuidenhout (Den Haag) geldt daarom trouwens parkeren voor vergunninghouders tot 14.00 uur 's middags op door de weekse dagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 november 2018 @ 20:31:16 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_183291757
Hier stond een tijdje geleden een auto z'n twee weken langs de weg, nou is een tekort aan parkeerplaatsen hier geen probleem, maar hij stond wel op de doorgaande weg, in het zicht, en je kon daardoor niet meer veilig het pleintje afrijden, tenminste niet de kant op die niet doodloopt.

Waren waarschijnlijk vakantiegangers. Staat er dus een auto geparkeerd op een plek waar nooit auto's staan (terwijl er legio parkeerplaatsen zijn bij de sportvelden vlakbij, en hij op iedere andere willekeurige plek veiliger had gestaan) en staat daar dus ook nog eens in de weg, dan weet je ook dat het van een vreemde is, want iemand die hier woont had iemand daar nooit de auto neer laten zetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183296868
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 14:59 schreef Cherni het volgende:

[..]

Helaas niet overal.
Wel in het centrum van Madrid. In de buitenwijken (30+min van centrum af), is het pas gratis parkeren.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_183298199
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:31 schreef Leandra het volgende:
Hier stond een tijdje geleden een auto z'n twee weken langs de weg, nou is een tekort aan parkeerplaatsen hier geen probleem, maar hij stond wel op de doorgaande weg, in het zicht, en je kon daardoor niet meer veilig het pleintje afrijden, tenminste niet de kant op die niet doodloopt
Ik meen 2 zaken in jouw berichten te onderscheiden:
1) onveilige situaties door parkeren op bepaalde plekken
2) ongenoegen dat anderen langer dan jij acceptabel acht parkeren (of die ergens parkeren waar ze niet moeten zijn)

Wat 1 betreft zijn we het eens. Onveilige situaties zijn natuurlijk ongewenst. Het is onhandig om daar te parkeren (en aan de andere kant onhandig dat er kennelijk geparkeerd mág worden - al is dat een aanname van mij).

Wat 2 betreft zijn we het oneens. Het is vanwege schaarste van parkeerplaatsen natuurlijk lastig voor anderen, maar zolang toegestaan, toegestaan. Het resultaat zou voor jou niet anders zijn als hij wél zou dagelijks rijden maar steeds vlak voor jou zou arriveren.

Verder snap ik de frustratie wel, hoor :) De parkeerplaatsen bij het station in mijn woonplaats worden ook in grote mate gebruikt door forensen die 2 tot 3 stations verder moeten zijn, op werkdagen, maar ook voor langparkeren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183299456
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 08:13 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik meen 2 zaken in jouw berichten te onderscheiden:
1) onveilige situaties door parkeren op bepaalde plekken
2) ongenoegen dat anderen langer dan jij acceptabel acht parkeren (of die ergens parkeren waar ze niet moeten zijn)

Wat 1 betreft zijn we het eens. Onveilige situaties zijn natuurlijk ongewenst. Het is onhandig om daar te parkeren (en aan de andere kant onhandig dat er kennelijk geparkeerd mág worden - al is dat een aanname van mij).

Wat 2 betreft zijn we het oneens. Het is vanwege schaarste van parkeerplaatsen natuurlijk lastig voor anderen, maar zolang toegestaan, toegestaan. Het resultaat zou voor jou niet anders zijn als hij wél zou dagelijks rijden maar steeds vlak voor jou zou arriveren.

Verder snap ik de frustratie wel, hoor :) De parkeerplaatsen bij het station in mijn woonplaats worden ook in grote mate gebruikt door forensen die 2 tot 3 stations verder moeten zijn, op werkdagen, maar ook voor langparkeren.
Die post ging primair over de onveilige situatie.
Zoals ik al zei: hier geen parkeerproblemen, want ieder huis een garage en een oprit waar 3 auto's op passen, plus dat er nog een auto voor het huis kan staan (2 ook wel als ze niet te groot zijn), maar als je je auto in een Vinex-wijk gaat parkeren waar de parkeerdruk met minder dan 1,5 parkeerplaats per huis toch al hoog is, dan vind ik je gewoon een aso.

Genoeg parkeerplaatsen waar het wel kan, maar doe dat niet in een woonwijk.

Overigens verwacht ik dat je auto na 2 weken op de parkeerplaats van Ikea ook gewoon weggesleept wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183299483
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 20:20 schreef baskick het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd; de via een briefje onder de ruitenwisser klagende buren rijden 3 auto's, waardoor zij ook de openbare weg voor hun huis 'nodig' hebben als 'hun vaste parkeerplaats' (naast 2 op eigen grond).

Ik klaag niet - geen reden tot klagen; als ik een keer niet voor m'n eigen deur kan staan, ga ik dus bij de buren voor staan. Dat lijkt me heel normaal en verre van aso.
Dan zet je de auto toch gewoon op je eigen grond?
pi_183299606
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die post ging primair over de onveilige situatie.
Zoals ik al zei: hier geen parkeerproblemen, want ieder huis een garage en een oprit waar 3 auto's op passen, plus dat er nog een auto voor het huis kan staan (2 ook wel als ze niet te groot zijn), maar als je je auto in een Vinex-wijk gaat parkeren waar de parkeerdruk met minder dan 1,5 parkeerplaats per huis toch al hoog is, dan vind ik je gewoon een aso.

Genoeg parkeerplaatsen waar het wel kan, maar doe dat niet in een woonwijk.

Overigens verwacht ik dat je auto na 2 weken op de parkeerplaats van Ikea ook gewoon weggesleept wordt.
We verschillen van mening. Het is WGR en zolang het binnen wet- en regelgeving toegestaan is, is het toegestaan.

Wellicht is het parkeerterrein van Ikea ook geen openbare weg.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:50 schreef BlackMolly77 het volgende:

[..]

Dan zet je de auto toch gewoon op je eigen grond?
Mag niet, past niet en kan niet in mijn geval.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_183299873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 09:55 schreef baskick het volgende:

[..]

We verschillen van mening. Het is WGR en zolang het binnen wet- en regelgeving toegestaan is, is het toegestaan.

Wellicht is het parkeerterrein van Ikea ook geen openbare weg.
Klopt, ik stel dan ook dat ik iemand die dat doet een aso vind, juist in wijken waar de parkeerdruk al hoog is.

Aso zijn is niet verboden, iemand een aso vinden is ook niet verboden, dus dat past prima in WGR.

Ik kan me overigens ook voorstellen dat mensen die in een wijk wonen waar de parkeerdruk al hoog is en waar men veel last heeft van parkeertoerisme, op ludieke wijze (binnen de wet uiteraard) de parkeertoeristen gaan overreden elders te parkeren, of met het OV naar hun werk te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183299945
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 10:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Klopt, ik stel dan ook dat ik iemand die dat doet een aso vindt, juist in wijken waar de parkeerdruk al hoog is.

Aso zijn is niet verboden, iemand een aso vinden is ook niet verboden, dus dat past prima in WGR.

Ik kan me overigens ook voorstellen dat mensen die in een wijk wonen waar de parkeerdruk al hoog is en waar men veel last heeft van parkeertoerisme, op ludieke wijze (binnen de wet uiteraard) de parkeertoeristen gaan overreden elders te parkeren, of met het OV naar hun werk te gaan.
Ik woonde in zo'n straat en ik kan zeggen dat m'n vrouw blij is dat ze haar auto weer mag gebruiken. Eerder diende die alleen maar om de plek voor ons huis bezet te houden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')