abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183233317
Ben de laatste maanden aan het leren coderen via codeacademy.com, hoe groot is de kans dat ik hiermee een baan kan scoren zonder een relevant diploma? Aangezien er grote krapte is op de ICT arbeidsmarkt.

Ter verduidelijking: ik heb dus wel een hbo opleiding afgerond, maar heeft niks te maken met ICT.
  PR/Manusje van alles zondag 18 november 2018 @ 22:53:10 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_183233332
Welke taal?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_183233417
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 22:53 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Welke taal?
Ik ben begonnen met Python en daarnaast de basics van Java (moeilijk dus gaat mweh) en PHP.
pi_183233460
Wat wil je doen in de ICT?
Ik heb zelf laatst de overstap van projectcontrol (finance) naar Functioneel Applicatiebeheer gemaakt, met alleen een hbo diploma Bedrijfseconomie (en paar jaar IT-nevenfuncties).
Dus het kan zeker. Welk diploma heb je?
pi_183233689
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 22:59 schreef Piles het volgende:
Wat wil je doen in de ICT?
Ik heb zelf laatst de overstap van projectcontrol (finance) naar Functioneel Applicatiebeheer gemaakt, met alleen een hbo diploma Bedrijfseconomie (en paar jaar IT-nevenfuncties).
Dus het kan zeker. Welk diploma heb je?
Journalistiek heb ik gedaan en ben dus ook goed in photoshop, premiere, indesign. Door stages bij twee online media heb ik wel goed idee wat er allemaal achter de schermen gebeurt om zo'n site draaiende te houden. Ik zie mezelf vooral de creatieve kanten op gaan, apps, websites of misschien op de lange termijn games. Maar eigenlijk sta ik ook voor andere zaken open waarmee ik makkelijk kan beginnen. Enige reden dat ik mijn journalistiek heb afgerond is omdat ik geen zin in studeren meer had en ik al goed op weg was. Werk nu via uitzendbureau veel.

Ik zou ook graag in het buitenland willen werken trouwens, is er nog iets wat ik daarvoor als beste kan leren?

[ Bericht 11% gewijzigd door SocaWarrior op 18-11-2018 23:19:06 ]
  zondag 18 november 2018 @ 23:12:37 #6
337526 Kloktijd
Wijzer door de jaren heen
pi_183233708
Er is nog steeds een enorme vraag naar IT'ers en voornamelijk programmeurs. Vaak vragen bedrijven wel enige ervaring of naar programma's die je hebt geschreven. Als je dat kunt aantonen en je laat zien dat je leergierig bent, zijn bedrijven zeer tevreden. Python is zeker een goede taal om te leren.

Afgelopen week kwam de oprichter van Codan bij WNL op de radio bij Rick Nieman. Geen idee hoe oud je bent en waar je woont, maar wellicht wel interessant.
Bedrijf die een gratis programmeer traject aanbiedt.
Website van het bedrijf: https://www.codam.nl/
pi_183233728
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 23:12 schreef Kloktijd het volgende:
Er is nog steeds een enorme vraag naar IT'ers en voornamelijk programmeurs. Vaak vragen bedrijven wel enige ervaring of naar programma's die je hebt geschreven. Als je dat kunt aantonen en je laat zien dat je leergierig bent, zijn bedrijven zeer tevreden. Python is zeker een goede taal om te leren.

Afgelopen week kwam de oprichter van Codan bij WNL op de radio bij Rick Nieman. Geen idee hoe oud je bent en waar je woont, maar wellicht wel interessant.
De test die je moet halen is best wel lastig trouwens! Wees goed uitgerust en geef niet op.
pi_183234010
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 23:12 schreef Kloktijd het volgende:

Zeer interessant maar 3.5 jaar studeren zit er helaas niet echt meer in voor me, het is echt een eeuwigheid weer.

Misschien het beste dat ik dus een knallend portfolio ga maken en zo een baantje ga vinden.
pi_183234059
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 23:14 schreef EipNiC het volgende:

[..]

De test die je moet halen is best wel lastig trouwens! Wees goed uitgerust en geef niet op.
heb je een paar voorbeelden van de vragen?
pi_183234245
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 23:32 schreef SocaWarrior het volgende:

[..]

Zeer interessant maar 3.5 jaar studeren zit er helaas niet echt meer in voor me, het is echt een eeuwigheid weer.

Misschien het beste dat ik dus een knallend portfolio ga maken en zo een baantje ga vinden.
De IT is niets voor je. Dan blijf je je hele leven leren.
pi_183234287
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2018 23:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

De IT is niets voor je. Dan blijf je je hele leven leren.
Het gaat niet om het blijven leren maar om het volgen van een opleiding. Het laatste jaar van mijn opleiding werd ik helemaal gek omdat ik gewoon aan de slag wilde.
  maandag 19 november 2018 @ 08:52:40 #13
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_183236442
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 23:49 schreef SocaWarrior het volgende:

[..]

Het gaat niet om het blijven leren maar om het volgen van een opleiding. Het laatste jaar van mijn opleiding werd ik helemaal gek omdat ik gewoon aan de slag wilde.
Zoek een werk-studie traject. Oa bij de overheid zoeken ze regelmatig mensen met hbo niveau
pi_183237814
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 23:11 schreef SocaWarrior het volgende:

[..]

Journalistiek heb ik gedaan en ben dus ook goed in photoshop, premiere, indesign. Door stages bij twee online media heb ik wel goed idee wat er allemaal achter de schermen gebeurt om zo'n site draaiende te houden. Ik zie mezelf vooral de creatieve kanten op gaan, apps, websites of misschien op de lange termijn games. Maar eigenlijk sta ik ook voor andere zaken open waarmee ik makkelijk kan beginnen. Enige reden dat ik mijn journalistiek heb afgerond is omdat ik geen zin in studeren meer had en ik al goed op weg was. Werk nu via uitzendbureau veel.

Ik zou ook graag in het buitenland willen werken trouwens, is er nog iets wat ik daarvoor als beste kan leren?
Achmea had onlangs een vacature voor 'Digital Marketing Talent'. Solliciteren kon tot 19 november (vandaag, dus). Vacature staat niet meer online, maar is wel in Google Cache terug te vinden. Zie https://webcache.googleus(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl.

Het is een 'talentship' van 18 maanden, (goed)betaald. Is niet perse IT, maar sluit wel aan bij je stages en bij je wens (de creatieve kant, in dit geval van 'online'). Vacature noemde een paar voorbeelden: social media, apps, propositie-ontwikkeling, content marketing-strategie, implementatie redesign website.

Als het wat voor je is, probeer het alsnog via de recruiter :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 19 november 2018 @ 12:09:37 #15
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_183239545
Waar wil je werken? Welke Regio?

*wij* zoeken mensen en hebben ook masterclasses, waarbij als niet-ict'er prima de ICT in kan.
pi_183239899
Ik heb zelf het geluk gehad dat ik een jaar of 2 geleden bij mijn huidige werk de switch kon maken en dat ze me de tijd en ruimte geven me te ontwikkelen op dit gebied.
Ik kom van een grafische achtergrond.
pi_183240973
Je komt in deze tijden wel aan de bak maar verwacht niet dat je gelijk in een luxe financiele positie bent. Gezien je ervaring met het programmeren zal je deze op startersniveau moeten beginnen en jezelf zo meer skills en kennis aanleren om beter in de markt te komen.
pi_185015687
kick, overweeg hetzelfde
  donderdag 14 februari 2019 @ 17:14:44 #19
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_185015821
Ja denk ik wel, denk dat een portfolio met projecten wel nodig is dan meestal om zo wat van je vaardigheden te laten zien. Leer jezelf ook netjes programmeren vanuit een degelijk boek of een degelijke cursus o.i.d. i.p.v. spaghetti tutorials.

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 14-02-2019 17:22:12 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_185016062
Ik heb vaak kandidaten geinterviewd voor developer-posities en portfolio's zeggen echt niet zo veel. Dat is meer iets als je grafisch ontwerper bent. Als programmeur moet je kunnen programmeren. Algoritmes kunnen maken. Technieken beheersen en problemen kunnen analyseren. Dat test je beter met een praktijkopdracht, daar leer je veel meer over de kandidaat dan van een portfolio. Je wil weten hoe iemand denkt en hoe die persoon problemen benadert, niet welke sites iemand ooit gebouwd heeft.
pi_185019916
Ervaring en vaardigheid telt voor zoveel meer dan een papiertje. Dat geldt voor IT, maar net zo goed voor andere vakken.

Of je nou een papiertje hebt of niet, uiteindelijk moet je je bewijzen bij een sollicitatie. En bij zulke sollicitaties zitten de grootste code wonders zonder papieren, en de grootste idioten met een map vol diploma's.

Er is maar één ding wat je niet moet doen en dat is liegen over wat je kunt. Daar loop je namelijk enorm snel tegenaan en dan zit je pas echt in de shit.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_185027478
Als je goed bent kan t, vriend van me is zo bij google terecht gekomen.

Maar denk dat je net te laat geboren bent, mn vader was goed in programmeren, deed het er voor de hobbie bij begin jaren 80, uiteindelijk is die zn eigen bedrijf begonnen in 84 in software ontwikkelen. Alles kon toen, hij had het zo ontzettend druk. Allemaal boekhoudsoftware en inventarisatie software, hij wordt nog steeds weleens benaderd door een paar van zn klanten uit die tijd die vragen of die de software kan moderniseren. geen grap haha.
pi_185033430
Er zijn echt een hele hoop traineeships die zich richten op het omscholen van allerlei mensen naar programmeur. Ik heb in het verleden ook zo'n traineeship gevolgd en werk nog steeds in het vakgebied.

Dus ja, het kan. Het voordeel van zo'n traineeship vond ik dat je daarna makkelijker solliciteert, omdat het domnstreert dat je dus al iets kan. Ik heb het idee dat dit beter werkt dan bij online cursussen, hoewel je daar minstens net zoveel van kan leren als je gemotiveerd bent.

Vind je programmeren verder ook leuk of doe je het alleen om "een baan te scoren"?
pi_185034095
Neem eens een kijkje bij Calco zou ik zeggen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator vrijdag 15 februari 2019 @ 17:57:24 #25
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_185034721
codegorilla?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_185038326
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 22:52 schreef SocaWarrior het volgende:
Ben de laatste maanden aan het leren coderen via codeacademy.com, hoe groot is de kans dat ik hiermee een baan kan scoren zonder een relevant diploma? Aangezien er grote krapte is op de ICT arbeidsmarkt.

Ter verduidelijking: ik heb dus wel een hbo opleiding afgerond, maar heeft niks te maken met ICT.
Probeer het MIW programma van de HvA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')