Journalistiek heb ik gedaan en ben dus ook goed in photoshop, premiere, indesign. Door stages bij twee online media heb ik wel goed idee wat er allemaal achter de schermen gebeurt om zo'n site draaiende te houden. Ik zie mezelf vooral de creatieve kanten op gaan, apps, websites of misschien op de lange termijn games. Maar eigenlijk sta ik ook voor andere zaken open waarmee ik makkelijk kan beginnen. Enige reden dat ik mijn journalistiek heb afgerond is omdat ik geen zin in studeren meer had en ik al goed op weg was. Werk nu via uitzendbureau veel.quote:Op zondag 18 november 2018 22:59 schreef Piles het volgende:
Wat wil je doen in de ICT?
Ik heb zelf laatst de overstap van projectcontrol (finance) naar Functioneel Applicatiebeheer gemaakt, met alleen een hbo diploma Bedrijfseconomie (en paar jaar IT-nevenfuncties).
Dus het kan zeker. Welk diploma heb je?
De test die je moet halen is best wel lastig trouwens! Wees goed uitgerust en geef niet op.quote:Op zondag 18 november 2018 23:12 schreef Kloktijd het volgende:
Er is nog steeds een enorme vraag naar IT'ers en voornamelijk programmeurs. Vaak vragen bedrijven wel enige ervaring of naar programma's die je hebt geschreven. Als je dat kunt aantonen en je laat zien dat je leergierig bent, zijn bedrijven zeer tevreden. Python is zeker een goede taal om te leren.
Afgelopen week kwam de oprichter van Codan bij WNL op de radio bij Rick Nieman. Geen idee hoe oud je bent en waar je woont, maar wellicht wel interessant.
Bedrijf die een gratis programmeer traject aanbiedt.
Website van het bedrijf: https://www.codam.nl/
Zeer interessant maar 3.5 jaar studeren zit er helaas niet echt meer in voor me, het is echt een eeuwigheid weer.quote:Op zondag 18 november 2018 23:12 schreef Kloktijd het volgende:
Er is nog steeds een enorme vraag naar IT'ers en voornamelijk programmeurs. Vaak vragen bedrijven wel enige ervaring of naar programma's die je hebt geschreven. Als je dat kunt aantonen en je laat zien dat je leergierig bent, zijn bedrijven zeer tevreden. Python is zeker een goede taal om te leren.
Afgelopen week kwam de oprichter van Codan bij WNL op de radio bij Rick Nieman. Geen idee hoe oud je bent en waar je woont, maar wellicht wel interessant.
Bedrijf die een gratis programmeer traject aanbiedt.
Website van het bedrijf: https://www.codam.nl/
heb je een paar voorbeelden van de vragen?quote:Op zondag 18 november 2018 23:14 schreef EipNiC het volgende:
[..]
De test die je moet halen is best wel lastig trouwens! Wees goed uitgerust en geef niet op.
De IT is niets voor je. Dan blijf je je hele leven leren.quote:Op zondag 18 november 2018 23:32 schreef SocaWarrior het volgende:
[..]
Zeer interessant maar 3.5 jaar studeren zit er helaas niet echt meer in voor me, het is echt een eeuwigheid weer.
Misschien het beste dat ik dus een knallend portfolio ga maken en zo een baantje ga vinden.
Het gaat niet om het blijven leren maar om het volgen van een opleiding. Het laatste jaar van mijn opleiding werd ik helemaal gek omdat ik gewoon aan de slag wilde.quote:Op zondag 18 november 2018 23:46 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De IT is niets voor je. Dan blijf je je hele leven leren.
Zoek een werk-studie traject. Oa bij de overheid zoeken ze regelmatig mensen met hbo niveauquote:Op zondag 18 november 2018 23:49 schreef SocaWarrior het volgende:
[..]
Het gaat niet om het blijven leren maar om het volgen van een opleiding. Het laatste jaar van mijn opleiding werd ik helemaal gek omdat ik gewoon aan de slag wilde.
Achmea had onlangs een vacature voor 'Digital Marketing Talent'. Solliciteren kon tot 19 november (vandaag, dus). Vacature staat niet meer online, maar is wel in Google Cache terug te vinden. Zie https://webcache.googleus(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl.quote:Op zondag 18 november 2018 23:11 schreef SocaWarrior het volgende:
[..]
Journalistiek heb ik gedaan en ben dus ook goed in photoshop, premiere, indesign. Door stages bij twee online media heb ik wel goed idee wat er allemaal achter de schermen gebeurt om zo'n site draaiende te houden. Ik zie mezelf vooral de creatieve kanten op gaan, apps, websites of misschien op de lange termijn games. Maar eigenlijk sta ik ook voor andere zaken open waarmee ik makkelijk kan beginnen. Enige reden dat ik mijn journalistiek heb afgerond is omdat ik geen zin in studeren meer had en ik al goed op weg was. Werk nu via uitzendbureau veel.
Ik zou ook graag in het buitenland willen werken trouwens, is er nog iets wat ik daarvoor als beste kan leren?
Probeer het MIW programma van de HvAquote:Op zondag 18 november 2018 22:52 schreef SocaWarrior het volgende:
Ben de laatste maanden aan het leren coderen via codeacademy.com, hoe groot is de kans dat ik hiermee een baan kan scoren zonder een relevant diploma? Aangezien er grote krapte is op de ICT arbeidsmarkt.
Ter verduidelijking: ik heb dus wel een hbo opleiding afgerond, maar heeft niks te maken met ICT.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |