abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 18 november 2018 @ 13:31:34 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_183221690
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:30 schreef thedeedster het volgende:
Triest en nogal doorzichtig om alle polarisatie weer bij de pro-pieten te leggen.
Pro-pieten zijn dan ook net zo sneu als anti-pieten.
Omnibus in omnibus.
pi_183221698
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh ook naast de hele zwarte piet (non)discussie neemt schedelmeterij weer een hoge vlucht hoor. In NWS is het gewoon afwachten op een topic over ZP, immigratie en/of integratie, en binnen de kortste keren voelen sommigen zich genoodzaakt hun IQ-statistiekjes van stal te halen om hun pseudo-wetenschappelijk onderbouwd racisme salonfńhig te maken. Waar vervolgens ook weer nauwelijks weerwoord op komt.

Dus ja: de hele discussie is verziekt, en niet alleen vanwege een handvol hippies met spandoeken en teveel vrije tijd.
Het sentiment dat de hetze tegen Zwarte Piet oproept, is niet los te zien van de vele ge´mporteerde feesten, tradities en gebruiken (al dan niet religieus van aard) die hier ruim baan krijgen.

Waarom moet van autochtone Nederlanders begrip worden verwacht voor zaken als het Suikerfeest, Zomercarnaval en Kwaku, als migranten omgekeerd geen respect kunnen opbrengen voor onze tradities? Of je die vraag nu terecht vindt of niet, dit is er wel eentje die veel Nederlanders - soms hardop - stellen. Qua sentiment weegt dit zeker mee.
DJ11 @ RADIO 49 - TOPIC
Spotify-playlist: 12/8 - Music in 12/8 time
Spotify-playlist: Produced by Trevor Horn
  zondag 18 november 2018 @ 13:37:28 #28
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183221819
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2018 13:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Pro-pieten zijn dan ook net zo sneu als anti-pieten.
Dat is een ander verhaal.

Maar die zijn niet begonnen met het verzieken van de sfeer in dit landje.

De meeste mensen zitten totaal niet te wachten op al die escalatie en polarisatie. Als het zo door gaat, dan gaan er echt heel nare dingen gebeuren. En dat wil ik - en elk ander normaal mens - niet.
herr doctor
  Forum Admin zondag 18 november 2018 @ 13:38:48 #29
58651 crew  murp
murp
pi_183221849
registreer om deze reclame te verbergen
Volgens mij als ik het goed heb, loopt er al een zwarte pieten discussie ergens :')

Teksten kopieŰren en plakken kan ik ook wel zonder daarmee in discussie te gaan.

Succes!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')