Ben je nou aan het trollen? Een thermostaat meet ook ook de warmte van je woonkamer.quote:Op zondag 18 november 2018 10:04 schreef CoolGuy het volgende:
Op de thermostaat? Nee, waarom? Bedoel je een thermostaat, dat ding waar je aan draait/op drukt om de temperatuur te veranderen, of bedoel je een radiator, dus zo'n ding wat warm wordt?
Ik denk eigenlijk dat je bedoelt of een radiator veel invloed kan hebben op de levensduur van de TV, of niet?
Gewoon doen! In het slechtste geval, spaar je energie.quote:Op zondag 18 november 2018 10:00 schreef James0607 het volgende:
Goedemorgen,
Bij ons thuis willen we een nieuwe tv kopen, betreft een 55 inch UHD tv. Deze willen we plat aan de muur bevestigen. Op deze muur hangt ook een thermostaat. De muur is niet zo lang. De tv zou dan op ongeveer 10cm naast de thermostaat komen te hangen. Zal dit veel invloed hebben op de thermostaat?
Oh? Nou, ik (ver)plaats liever de TV dan een bedrade thermostaat.quote:Op zondag 18 november 2018 10:14 schreef NoXia het volgende:
Een thermostaat kan je makkelijk verplaatsen overigens TS.
Godverdomme zegquote:Op zondag 18 november 2018 10:04 schreef CoolGuy het volgende:
Op de thermostaat? Nee, waarom? Bedoel je een thermostaat, dat ding waar je aan draait/op drukt om de temperatuur te veranderen, of bedoel je een radiator, dus zo'n ding wat warm wordt?
Ik denk eigenlijk dat je bedoelt of een radiator veel invloed kan hebben op de levensduur van de TV, of niet?
Stelt echt niets voor. Misschien dat je zelf niet zo handig bent.quote:Op zondag 18 november 2018 10:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Oh? Nou, ik (ver)plaats liever de TV dan een bedrade thermostaat.
Dat zal het we zijn ja.quote:Op zondag 18 november 2018 10:17 schreef NoXia het volgende:
Misschien dat je zelf niet zo handig bent.
Je hebt helemaal gelijk dit gaat inderdaad gebeuren. Niet doen dus😉quote:Op zondag 18 november 2018 10:10 schreef James0607 het volgende:
Ik dacht misschien geeft de tv warmte af, wat weer invloed heeft op de thermostaat. En dan dus de verwarming niet meer aanspringt.
Net zoals dat je geen kast naast een thermostaat moet plaatsen
Ohja, even de hele buis uit de muur rukken, kabel eruit, nieuwe sleuf frezen, nieuwe buis erin, draden opnieuw trekken, alles weer dicht gipsen en dan de hele zooi nog eens verven. Zo gepiept.quote:Op zondag 18 november 2018 10:17 schreef NoXia het volgende:
[..]
Stelt echt niets voor. Misschien dat je zelf niet zo handig bent.
In principe maakt dat niet uit.. dan zet je gewoon de thermostaat op een hogere temperatuur.. Hij zal dan een ander bereik hebben.. maar verder precies hetzelfde doen..quote:Op zondag 18 november 2018 10:10 schreef James0607 het volgende:
Ik dacht misschien geeft de tv warmte af, wat weer invloed heeft op de thermostaat. En dan dus de verwarming niet meer aanspringt.
Net zoals dat je geen kast naast een thermostaat moet plaatsen
Enige voorwaarde is dat je dan altijd je TV aan moet hebben staan.quote:Op zondag 18 november 2018 13:54 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
In principe maakt dat niet uit.. dan zet je gewoon de thermostaat op een hogere temperatuur.. Hij zal dan een ander bereik hebben.. maar verder precies hetzelfde doen..
Zo kan in mijn kamer de thermostaat een andere temperatuur aangeven dan de jouwe.. als de mijne op bijvoorbeeld een koudere muur hangt..
Maar als je dan in het midden van de kamer meet, beide gelijke waardes hebt..
Klopt.. maargoed dat is meestal als de verwarming ook aan staat..quote:Op zondag 18 november 2018 16:01 schreef embedguy het volgende:
[..]
Enige voorwaarde is dat je dan altijd je TV aan moet hebben staan.
Is wel aanklooien hoor... Zet je je tv uit, is je kamer na twee uur een sauna.quote:Op zondag 18 november 2018 13:54 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
In principe maakt dat niet uit.. dan zet je gewoon de thermostaat op een hogere temperatuur.. Hij zal dan een ander bereik hebben.. maar verder precies hetzelfde doen..
Dan heb je hem in de uitblaasrichting van de fan gezet.. bij een tv komt de warmte aan de bovenkant eruit.. of er moeten al fans in zitten..quote:Op zondag 18 november 2018 16:28 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Is wel aanklooien hoor... Zet je je tv uit, is je kamer na twee uur een sauna.
Heb zelf momenteel een draadloze thermostaat. Die had ik dus per ongeluk naast mijn laptop gezet (en even weggelopen). Gevolg: ik kwam terug in een freaking koude kamer (slecht geïsoleerd ja) terwijl dat ding braaf 27 graden aangaf![]()
![]()
Dus TS, afhankelijk van hoeveel warmte die tv uitstraalt: ja, dit kan invloed hebben.
Ja, die had ik in mijn studentenhuisquote:Op zondag 18 november 2018 16:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dan heb je hem in de uitblaasrichting van de fan gezet..
En inderdaad.. met een mobiele thermostaat blijf je aan het klooien.. ik vind het je reinste rommel..
Ik heb het liefst een oude ronde honeywell.. geen gemier.. je geeft het ding een slinger en het werkt.. (op den duur ken je ze blind en hoef je niet eens meer te kijken hoe ver je hem draait)
Ben je nu serieusquote:Op zondag 18 november 2018 16:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt.. maargoed dat is meestal als de verwarming ook aan staat..
En gewoon even handmatig verzetten is ook niet zo'n punt lijkt me.. (ik doe niet anders.. er lopen geen programma's hier..)
Niet iedereen werkt van 9 tot 5.. (en al die mensen staan vervolgens in de file terwijl hun ketel vrolijk stookt)quote:Op zondag 18 november 2018 16:44 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ben je nu serieusDit kun je niet menen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |