abonnement Unibet Coolblue
pi_183190878
Hallo hopelijk ervaren mensen!

Ik heb nu een jaar een Noorse vriendin, deze schoonheid heb ik ontmoet toen ik een taalcursus in Costa Rica volgde. Daar hebben we eigen vrij snel iets met elkaar gekregen en het was een top tijd!
Maar nu zijn we een jaar verder en, alles gaat goed!, maar ik weet eigenlijk niet goed hoe het verder moet. Ik, eigenlijk wij, willen het natuurlijk volhouden en uitmaken is geen optie, maar ik ben benieuwd naar mensen die ervaring hebben met een partner in Noorwegen!
Tuurlijk zijn ervaringen van andere landen ook welkom! Maar ik zou het liefst (of course) een ervaring lezen van iemand die in een situatie zit/heeft gezeten als de mijne! En dan het allerliefst, mensen die nu samen wonen in elkaars land!

Alvast bedankt en ik kijk uit naar de verhalen die ik zal gaan lezen! Heb er zin in! (Hopelijk:p)
  Moderator vrijdag 16 november 2018 @ 20:12:51 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183190997
Ik had dat. Maar het land was Duitsland, dus dat is niet ver weg, maar de relatie IS heel succesvol :) En zij woont sinds 2015 hier, want we wonen samen (en inmiddels ook getrouwd).
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183191000
Lief dagboek
pi_183191104
Mijn ex, maar die zit al heeeeeeeel lang niet meer op FOK
pi_183191152
@coolguy hoe hebben jullie t gefixt, ik bedoel qua baan etc?
pi_183191162
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:16 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Mijn ex, maar die zit al heeeeeeeel lang niet meer op FOK
Nice
pi_183191186
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:19 schreef Canbehard het volgende:

[..]

Nice
Ja, ik dus niet he. Na onze relatie is ze met een Noor begonnen. En woont ze alweer flink wat jaren daar.
  Moderator vrijdag 16 november 2018 @ 20:20:50 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183191198
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:18 schreef Canbehard het volgende:
@coolguy hoe hebben jullie t gefixt, ik bedoel qua baan etc?
Ehh, nou, ook dat was geen issue. Ik woon nl dichtbij de Duitse grens, dus zij werkt over de grens in Duitsland, maar ze moest wel, een baan zoeken zeg maar in Duitsland, maar dan hier in de buurt, en dat is gelukt :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183191210
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ja, ik dus niet he. Na onze relatie is ze met een Noor begonnen. En woont ze alweer flink wat jaren daar.
Ahja, wel gaaf man dat ze dat heeft gedaan,
pi_183191229
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ehh, nou, ook dat was geen issue. Ik woon nl dichtbij de Duitse grens, dus zij werkt over de grens in Duitsland, maar ze moest wel, een baan zoeken zeg maar in Duitsland, maar dan hier in de buurt, en dat is gelukt :)
Ahja! Oke haha dat is wel lekker dan! Leuk dat t zo is gelopen man!
pi_183191261
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:21 schreef Canbehard het volgende:

[..]

Ahja, wel gaaf man dat ze dat heeft gedaan,
Eerst trouwens in NL geprobeerd, maar in Noorwegen was het financieel veel gunstiger.
pi_183191668
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:23 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Eerst trouwens in NL geprobeerd, maar in Noorwegen was het financieel veel gunstiger.
Ahjaa begrijpelijk,
Een vraagje, misschien weet je het niet hoor maar, wat doet ze voor werk?
pi_183191778
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:12 schreef CoolGuy het volgende:
Ik had dat. Maar het land was Duitsland, dus dat is niet ver weg, maar de relatie IS heel succesvol :) En zij woont sinds 2015 hier, want we wonen samen (en inmiddels ook getrouwd).
gvd hondekop heb je het tot moderator geschopt
  Moderator vrijdag 16 november 2018 @ 20:43:50 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_183191841
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:42 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

gvd hondekop heb je het tot moderator geschopt
Gvd Salvadorus, ja man
Breitling - Instruments for Professionals
pi_183192521
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:39 schreef Canbehard het volgende:

[..]

Ahjaa begrijpelijk,
Een vraagje, misschien weet je het niet hoor maar, wat doet ze voor werk?
Last I heard, werkt ze in een dierwinkel.
pi_183195111
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 21:02 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Last I heard, werkt ze in een dierwinkel.
Oii, dierenwinkel, oke dan, leuk om te beginnen
Thx voor je antwoord
pi_183196344
Wat zijn jullie ideeën/voorkeuren? Naar Noorwegen of naar Nederland (of een derde optie, maar dat is wel gelijk heel avontuurlijk). Ben jij bereid Nederland te verlaten? Of weet je dat eigenlijk nog niet?
Somebody that I used to know
pi_183196394
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Gvd Salvadorus, ja man
Mooi man.

OT: Ik heb ook een Norse vriendin. Wen je wel aan. Wees blij dat het een lange afstands relatie is mattie
pi_183197799
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:14 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Mooi man.

OT: Ik heb ook een Norse vriendin. Wen je wel aan. Wees blij dat het een lange afstands relatie is mattie
Nors hoeft niet met een hoofdletter, hoor :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zaterdag 17 november 2018 @ 01:46:17 #20
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_183198853
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:14 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Mooi man.

OT: Ik heb ook een Norse vriendin. Wen je wel aan. Wees blij dat het een lange afstands relatie is mattie
Ik moest lachen :')
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_183199826
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:11 schreef Postbus100 het volgende:
Wat zijn jullie ideeën/voorkeuren? Naar Noorwegen of naar Nederland (of een derde optie, maar dat is wel gelijk heel avontuurlijk). Ben jij bereid Nederland te verlaten? Of weet je dat eigenlijk nog niet?
Om heel eerlijk te zijn weten we dat nog niet, maar ze is nu nog studerende en moet nog minimaal 4, maximaal 9 jaar ..
Ik ben zeker bereid te emigreren naar dat land
pi_183199830
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2018 23:14 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Mooi man.

OT: Ik heb ook een Norse vriendin. Wen je wel aan. Wees blij dat het een lange afstands relatie is mattie
Haha ik ben blij dat het een noorse meid is, die vrouwen zijn zo mooi ef, pfff,, mooie blauwe ogen, blond haar, goed uiterlijk, mooi innerlijk 😍😍
Mja zo blij dat het een langeafstand relatie is ben ik niet :o, waarom zou ik dat moeten zijn volgens jou?
  zaterdag 17 november 2018 @ 04:58:39 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183199833
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 04:55 schreef Canbehard het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn weten we dat nog niet, maar ze is nu nog studerende en moet nog minimaal 4, maximaal 9 jaar ..
Ik ben zeker bereid te emigreren naar dat land
Misschien is het nog niet in je opgekomen maar afhankelijk van je werk kan je dus gewoon naar een baan in je sector zoeken in dat land. Of desnoods remonte werken. tada! Gloeilamp.jpg
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_183200037
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2018 04:58 schreef Dven het volgende:

[..]

Misschien is het nog niet in je opgekomen maar afhankelijk van je werk kan je dus gewoon naar een baan in je sector zoeken in dat land. Of desnoods remonte werken. tada! Gloeilamp.jpg
Bedankt:)!
  donderdag 22 november 2018 @ 14:52:03 #25
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_183304615
Ik denk dat je wel een gegeven een knoop moet doorhakken: zij komt naar Nederland of jij naar Noorwegen.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_183304828
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:07 schreef Canbehard het volgende:
Maar nu zijn we een jaar verder en, alles gaat goed!, maar ik weet eigenlijk niet goed hoe het verder moet. Ik, eigenlijk wij, willen het natuurlijk volhouden en uitmaken is geen optie
"niet weten hoe het verder moet" is volgens mij eerder wel een slecht teken...
Heb je daarover werkelijk geen idee?

Denk je dat het hooguit draait om 'volhouden' of is er niet een zeker doel waarnaar je wilt streven, vermoedelijk een situatie waarin je wel vaker elkaar kunt zien en je leven samen kunt delen?

Ik heb zelf een lange afstandsrelatie gehad, met iets van 400 kilometer tussen ons in...
dat heeft anderhalf jaar geduurt, maar wel heb ik redelijk snel, na een half jaar aangegeven dat ik naar haar zou willen verhuizen, iets dat ik uiteindelijk ook gedaan heb (dat is nu zo'n 18 jaar terug en mn vriendin toen is nu mn vrouw).

Voor mij was die keuze de meest makkelijke, ik werkte toen als freelancer en in een erg flexibele branche, initieel kon ik mn klanten gewoon aanhouden (op de middellange termijn bleek het wel een probleem om een nieuwe klantenkring op te bouwen in mn nieuwe land, terwijl het contact met mn bestaande opdrachtgevers langzaam opdroogde omdat ik redelijk ver weg was, waardoor ik uiteindelijk toch een vaste baan koos, voor meer zekerheid)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 22 november 2018 @ 15:17:03 #27
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_183305004
Noorwegen is niet EU.
Emigreren naar daar is heel lastig, strenge regels, veel bureaucratie.
Andersom is makkelijker. Als Noor kom je NL makkelijk binnen qua wonen. Als je een verblijfsvergunning hebt en een baan dan is het snel geregeld.

Ik heb ook veel gedate en gescharreld met meerdere Noorse toen ik er werkte, destijds geen behoefte aan meer.
pi_183305989
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 14:52 schreef Zihuatanejo het volgende:
Ik denk dat je wel een gegeven een knoop moet doorhakken: zij komt naar Nederland of jij naar Noorwegen.
Zeker waar en die knoop doorhakken vind ik vrij lastig, ik wil wel daarheen emigreren, maar ouff,, lastig...
Bedankt voor je reactie!
pi_183306012
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

"niet weten hoe het verder moet" is volgens mij eerder wel een slecht teken...
Heb je daarover werkelijk geen idee?

Denk je dat het hooguit draait om 'volhouden' of is er niet een zeker doel waarnaar je wilt streven, vermoedelijk een situatie waarin je wel vaker elkaar kunt zien en je leven samen kunt delen?

Ik heb zelf een lange afstandsrelatie gehad, met iets van 400 kilometer tussen ons in...
dat heeft anderhalf jaar geduurt, maar wel heb ik redelijk snel, na een half jaar aangegeven dat ik naar haar zou willen verhuizen, iets dat ik uiteindelijk ook gedaan heb (dat is nu zo'n 18 jaar terug en mn vriendin toen is nu mn vrouw).

Voor mij was die keuze de meest makkelijke, ik werkte toen als freelancer en in een erg flexibele branche, initieel kon ik mn klanten gewoon aanhouden (op de middellange termijn bleek het wel een probleem om een nieuwe klantenkring op te bouwen in mn nieuwe land, terwijl het contact met mn bestaande opdrachtgevers langzaam opdroogde omdat ik redelijk ver weg was, waardoor ik uiteindelijk toch een vaste baan koos, voor meer zekerheid)
Klopt, het is ook een slecht teken dat is zeker waarr..
Ik wil daar wel heen emigreren, alleen ik heb niet veel papieren dus dan zou ik daar in een winkel moeten werken als verkoper of iets dergelijks lijkt mij en dat is nou ook weer niet iets wat ik zou willen.

Ik ben niet heel flexiebel op dat gebied, aangezien ik dus niet breed of hoog ben opgeleid om het zo maar te zeggen!

Bedankt voor je reactie!
pi_183306029
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:17 schreef Ixnay het volgende:
Noorwegen is niet EU.
Emigreren naar daar is heel lastig, strenge regels, veel bureaucratie.
Andersom is makkelijker. Als Noor kom je NL makkelijk binnen qua wonen. Als je een verblijfsvergunning hebt en een baan dan is het snel geregeld.

Ik heb ook veel gedate en gescharreld met meerdere Noorse toen ik er werkte, destijds geen behoefte aan meer.
Is dat zo? Volgens mij is het nirt heel lastig om daarheen te emigreren, als Nederlander is het toch vrij 'makkelijk' om daarheen te emigreren? Ze horen niet bij de EU, maar hebben wel de voordelen ervan

Bedankt voor je reactie!
pi_183306286
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:18 schreef Canbehard het volgende:

[..]

Klopt, het is ook een slecht teken dat is zeker waarr..
Ik wil daar wel heen emigreren, alleen ik heb niet veel papieren dus dan zou ik daar in een winkel moeten werken als verkoper of iets dergelijks lijkt mij en dat is nou ook weer niet iets wat ik zou willen.

Ik ben niet heel flexiebel op dat gebied, aangezien ik dus niet breed of hoog ben opgeleid om het zo maar te zeggen!

Bedankt voor je reactie!
Op zich prima start toch? Dan leer je de taal direct, en kan je ondertussen doorleren voor een beroep dat je wel aanspreekt.
Somebody that I used to know
pi_183316567
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:36 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Op zich prima start toch? Dan leer je de taal direct, en kan je ondertussen doorleren voor een beroep dat je wel aanspreekt.
Jaa je hebt eigenlijk echt gelijk, dat is inderdaad een prima start!
Echt bedankt voor je reacties! Erg gewardeerd !
  vrijdag 23 november 2018 @ 07:04:34 #33
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_183317747
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:16 schreef Canbehard het volgende:
Zeker waar en die knoop doorhakken vind ik vrij lastig, ik wil wel daarheen emigreren, maar ouff,, lastig
Hoeft niet voor altijd, hè? Voorbeeld: 1 van m'n vrienden heeft een Zweedse vriendin. Hij heeft een aantal jaren daar samengewoond en gewerkt, maar kon geen leuke baan vinden. Toen hij een aanbieding kreeg in Nederland, hadden ze al een groot huis gekocht.

Toen is hij toch in Nederland gaan werken, en woont hij bij familie in. Dat hebben ze dat een tijdje geprobeerd en dat werkte goed. Hij is nu alle vakanties en regelmatig een lang weekend in Zweden. Hij gaat vaak vrijdagmiddag al die kant op, hetzij met de auto, hetzij met de motor.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_183323944
misschien kijken of je samen een eigen bedrijf(je) kan beginnen?
Geen idee waar je voor geleerd hebt hoor en of het een mogelijkheid is.

over 1,5 vertrek ik zelf naar Rusland, 3 jaar geleden mijn vriendin in Kazachstan tegengekomen en toen plannen gemaakt. Aangezien ik Nederland behoorlijk beu ben hebben we snel besloten om daar te gaan wonen.
Ben nu Russisch aan het leren.
pi_183326824
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:19 schreef Canbehard het volgende:

[..]

Is dat zo? Volgens mij is het nirt heel lastig om daarheen te emigreren, als Nederlander is het toch vrij 'makkelijk' om daarheen te emigreren? Ze horen niet bij de EU, maar hebben wel de voordelen ervan

Bedankt voor je reactie!
Naja, Noorwegen is erg kieskeurig met welke 'voordelen' van de EU ze accepteren en je vrij vestigen is er daar geen van. Als je een baan hebt is het vrij snel geregeld, anders succes alvast. Veel bureaucratie inderdaad en je moet overal meerdere keren achteraan.

Welke regio praten we hier over? Oslo is een stuk makkelijker qua vinden van werk dan Alta.
pi_183341096
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 07:04 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Hoeft niet voor altijd, hè? Voorbeeld: 1 van m'n vrienden heeft een Zweedse vriendin. Hij heeft een aantal jaren daar samengewoond en gewerkt, maar kon geen leuke baan vinden. Toen hij een aanbieding kreeg in Nederland, hadden ze al een groot huis gekocht.

Toen is hij toch in Nederland gaan werken, en woont hij bij familie in. Dat hebben ze dat een tijdje geprobeerd en dat werkte goed. Hij is nu alle vakanties en regelmatig een lang weekend in Zweden. Hij gaat vaak vrijdagmiddag al die kant op, hetzij met de auto, hetzij met de motor.
Jaa precies, om die reden ga ik nu de vapro b doen, dat is een technische opleiding en daarna wil ik eigenlijk naar Noorwegen.
Mocht ik dan ook terug gaan naar Nederland, dan kan ik in ieder geval gelijk aan de bak!
Bedankt voor je reactie!
pi_183341150
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2018 13:52 schreef Noudanzeg het volgende:
misschien kijken of je samen een eigen bedrijf(je) kan beginnen?
Geen idee waar je voor geleerd hebt hoor en of het een mogelijkheid is.

over 1,5 vertrek ik zelf naar Rusland, 3 jaar geleden mijn vriendin in Kazachstan tegengekomen en toen plannen gemaakt. Aangezien ik Nederland behoorlijk beu ben hebben we snel besloten om daar te gaan wonen.
Ben nu Russisch aan het leren.
Daar heb ik ook over nagedacht inderdaad! Maar mijn vriendin wilt gaan pshycholoog worden en dan moet ze nog wel even studeren, ik zat wel na te denken om dan fysiotherapeut te worden of masseur zodat ik iets kan beginnen en we uiteindelijk misschien samen iets kunnen beginnen

Bedankt voor je reactie!
pi_183420599
Ik heb een collega die met zijn vriendin in Engeland woont. Hij vliegt in het wekend heen en weer. Hebben dus ook een huis in Nederland. Daar hebben ze ook een tijdje gewoond, maar dit vinden ze fijner.
pi_183433809
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:07 schreef Canbehard het volgende:
Hallo hopelijk ervaren mensen!

Ik heb nu een jaar een Noorse vriendin, deze schoonheid heb ik ontmoet toen ik een taalcursus in Costa Rica volgde. Daar hebben we eigen vrij snel iets met elkaar gekregen en het was een top tijd!
Maar nu zijn we een jaar verder en, alles gaat goed!, maar ik weet eigenlijk niet goed hoe het verder moet. Ik, eigenlijk wij, willen het natuurlijk volhouden en uitmaken is geen optie, maar ik ben benieuwd naar mensen die ervaring hebben met een partner in Noorwegen!
Tuurlijk zijn ervaringen van andere landen ook welkom! Maar ik zou het liefst (of course) een ervaring lezen van iemand die in een situatie zit/heeft gezeten als de mijne! En dan het allerliefst, mensen die nu samen wonen in elkaars land!

Alvast bedankt en ik kijk uit naar de verhalen die ik zal gaan lezen! Heb er zin in! (Hopelijk:p)
Verhuizen naar Noorwegen. Heb geen Noorse vriendin, maar wel een stuk grond gekocht. Kom er al jaren. Ooit verliefd op geworden tijdens een vakantie
pi_183435575
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2018 13:39 schreef Canbehard het volgende:
Jaa precies, om die reden ga ik nu de vapro b doen, dat is een technische opleiding en daarna wil ik eigenlijk naar Noorwegen.
heb je bij die opleiding nagevraagd hoe het zit met de erkenning in het buitenland, specifiek noorwegen?
Het kan mogelijk handig zijn een extra Europass certificaatsuplement aan te vragen (Noorwegen doet mee binnen Europass, wat een europese uitwissseling van CV-gegevens en diploma's is).

Als het diploma een crebo-code (Centraal Register Beroepsopleidingen) bevat moet dat ook automatisch mogelijk zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_183435720
Ze kan ook (deels) in Nederland studeren.
pi_183436488
In Noorwegen zijn bepaalde beroepsgroepen erg gewenst. Kijk of je daar tussenvalt en ze geven je praktisch geld toe om daar te wonen en werken (incl verblijfsvergunning) als je westers bent.
  vrijdag 30 november 2018 @ 00:13:39 #43
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_183450275
Ik had een tijdje ook met een noorse meid. Was best leuk, maar het brak uiteindelijk onder andere vanwege de langeafstand (En d'r vriendin, die een manipulating fat bitch is). Verder had ik geen intentie om naar noorwegen te gaan: Ookal kan ik daar makkelijk een baan verkrijgen kan en zij had niet echt een goede mogelijkheid om hierheen te komen.

We hebben nog wel eens contact en spelen wel een game, in haar als persoon zat ook verder niet echt een toekomst (issues en geen opleiding).
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_183545425
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 10:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

heb je bij die opleiding nagevraagd hoe het zit met de erkenning in het buitenland, specifiek noorwegen?
Het kan mogelijk handig zijn een extra Europass certificaatsuplement aan te vragen (Noorwegen doet mee binnen Europass, wat een europese uitwissseling van CV-gegevens en diploma's is).

Als het diploma een crebo-code (Centraal Register Beroepsopleidingen) bevat moet dat ook automatisch mogelijk zijn.
Mhmm, dat ga ik zeker navragen, bedankt voor de info!
pi_183660830
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 00:13 schreef Jhovall het volgende:
Ik had een tijdje ook met een noorse meid. Was best leuk, maar het brak uiteindelijk onder andere vanwege de langeafstand (En d'r vriendin, die een manipulating fat bitch is). Verder had ik geen intentie om naar noorwegen te gaan: Ookal kan ik daar makkelijk een baan verkrijgen kan en zij had niet echt een goede mogelijkheid om hierheen te komen.

We hebben nog wel eens contact en spelen wel een game, in haar als persoon zat ook verder niet echt een toekomst (issues en geen opleiding).
Wel kut dat t niks is geworden man! Alleen misschien wel beter zo als ik het zo hoor haha
  vrijdag 21 december 2018 @ 00:49:00 #46
423474 Jhovall
Adversor et Admorsus.
pi_183867946
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:26 schreef Canbehard het volgende:

[..]

Wel kut dat t niks is geworden man! Alleen misschien wel beter zo als ik het zo hoor haha
Wens natuurlijk jou alle succes, alleen bier is daar wel te duur ;)
Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.
pi_183875520
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 00:49 schreef Jhovall het volgende:

[..]

Wens natuurlijk jou alle succes, alleen bier is daar wel te duur ;)
Dankje :)
Ja haha begin er niet over 😜
  vrijdag 21 december 2018 @ 16:57:12 #48
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_183878350
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2018 16:18 schreef Canbehard het volgende:

[..]

Klopt, het is ook een slecht teken dat is zeker waarr..
Ik wil daar wel heen emigreren, alleen ik heb niet veel papieren dus dan zou ik daar in een winkel moeten werken als verkoper of iets dergelijks lijkt mij en dat is nou ook weer niet iets wat ik zou willen.

Ik ben niet heel flexiebel op dat gebied, aangezien ik dus niet breed of hoog ben opgeleid om het zo maar te zeggen!

Bedankt voor je reactie!
Ze moet ook toch nog even studeren? Misschien een studie er bij doen?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_183893318
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 15:17 schreef Ixnay het volgende:
Noorwegen is niet EU.
Emigreren naar daar is heel lastig, strenge regels, veel bureaucratie.
Andersom is makkelijker. Als Noor kom je NL makkelijk binnen qua wonen. Als je een verblijfsvergunning hebt en een baan dan is het snel geregeld.

Ik heb ook veel gedate en gescharreld met meerdere Noorse toen ik er werkte, destijds geen behoefte aan meer.
Noorwegen heeft juist hele programmas en subsidies om met name Nederlanders daar te krijgen.
Omdat de talen op elkaar lijken maar ook vanwege lage geboortecijfers etc.

Dus nee, zeker niet lastig en dat was al dik 10 jaar geleden zo.. maar okay ik weet niet 100% zeker of dat nu nog steeds gaande is.

Als je een kleurtje anders dan blank hebt, hoef je het niet te proberen nee.. want zo rollen ze daar anders dan in buurland Zweden.
  zaterdag 22 december 2018 @ 12:02:52 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_183893771
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Noorwegen heeft juist hele programmas en subsidies om met name Nederlanders daar te krijgen.
Omdat de talen op elkaar lijken maar ook vanwege lage geboortecijfers etc.

Dus nee, zeker niet lastig en dat was al dik 10 jaar geleden zo.. maar okay ik weet niet 100% zeker of dat nu nog steeds gaande is.

Als je een kleurtje anders dan blank hebt, hoef je het niet te proberen nee.. want zo rollen ze daar anders dan in buurland Zweden.
Apart joh dat Noorwegen dan vaak vol zit met zigeuners.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 22 december 2018 @ 12:06:40 #51
74056 crew  ToT
pi_183893843
Noorwegen, da's lekker dichtbij. :)
Mijn vrouw woonde in de Filipijnen toen ik haar leerde kennen.
pi_183894295
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 12:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Apart joh dat Noorwegen dan vaak vol zit met zigeuners.
Alleen Dven figuren ja een tijdje he voor je Bulgarije avontuur.
pi_183907040
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Noorwegen heeft juist hele programmas en subsidies om met name Nederlanders daar te krijgen.
Omdat de talen op elkaar lijken maar ook vanwege lage geboortecijfers etc.

Dus nee, zeker niet lastig en dat was al dik 10 jaar geleden zo.. maar okay ik weet niet 100% zeker of dat nu nog steeds gaande is.

Als je een kleurtje anders dan blank hebt, hoef je het niet te proberen nee.. want zo rollen ze daar anders dan in buurland Zweden.
Je snapt dat die "programma's" voor afgelegen dorpen gelden waar de lokale mensen wegtrekken, omdat er niks te doen is? Dat dat niet vrijblijvend is en je dus ook de supermarkt o.i.d. moet overnemen, want niemand in het dorp die dat wil doen en andere Noren kennen de streek qua naam en hebben ook niet zoveel zin in wonen in the middle of nowhere. Die placements bestaan niet omdat ze in Noorwegen ons nou zo lief vinden ofzo. Daarbij is het niet zelden georganiseerd door andere West-Europeanen die erop verdienen door je daarheen te halen. Vertel maar iets over natuur en rust en ruimte en je vindt wel iemand die erheen wil gaan. Het is voor de meeste Nederlanders moeilijk voor te stellen dat je 4 uur moet rijden voor je in een plaats komt waar je grotere boodschapen kan doen, maar genoeg dorpen in Noorwegen waar dat zo is. Of ingesneeuwd raken. Kortom, als ik de situatie van TS lees, met een studerende vriendin en hijzelf die mogelijk een studie wil oppakken daar is het dus niet geschikt.

Verder zijn er in Noorwegen ook gewoon vluchtelingen hoor. Hier in Tromsø is zeker de helft van de buschauffeurs niet van Noorse komaf bijvoorbeeld, veel Somaliërs en Afghanen en ik hoor ook regelmatig Arabisch om me heen. En inderdaad een groep (familie?) Roemeense zigeuners die zit te bedelen. Doet de politie niks aan, dus het zal hier wel mogen. Nu het kouder wordt worden ze wanhopiger, vraag me af of ze het voor gezien houden op straat binnenkort.
pi_183907499
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2018 12:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Apart joh dat Noorwegen dan vaak vol zit met zigeuners.
Lol, een enkele keer, 1 uit de 10 heb je gelijk, maar ga het niet op deze opzichtige manier zitten te pushen zeg. Bedoel je weet zelf ook wel wat je kan en wat je niet kan, geen reden om dat onnodig te stretchen
pi_183939236
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2018 12:06 schreef ToT het volgende:
Noorwegen, da's lekker dichtbij. :)
Mijn vrouw woonde in de Filipijnen toen ik haar leerde kennen.
Ja das een stukkie verder haha
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 24 december 2018 @ 13:14:52 #56
74056 crew  ToT
pi_183939254
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 13:13 schreef Canbehard het volgende:

[..]

Ja das een stukkie verder haha
Best wel! :P
Maar het is allemaal wel te doen, zolang 1 van de partijen wel van plan is om te gaan verhuizen, natuurlijk. :)
pi_183950651
quote:
2s.gif Op maandag 24 december 2018 13:14 schreef ToT het volgende:

[..]

Best wel! :P
Maar het is allemaal wel te doen, zolang 1 van de partijen wel van plan is om te gaan verhuizen, natuurlijk. :)
Jaa klopt indd, 1 van de 2 zal wel moeten
pi_184006229
Ik denk dat je vooral goed moet blijven communiceren over wat de verwachtingen voor de toekomst zijn. Wie is bereid te verhuizen? Ga je dan meteen samenwonen in dat land? Is het voor bepaalde tijd/onbepaalde tijd?

Als één van de twee nog studeert zou je bijvoorbeeld kunnen kijken of het mogelijk is een minor/master/stage in het andere land te doen. Zit je niet meteen voor altijd aan elkaar vast maar kun je toch even kijken of wonen in dat land je bevalt en of je elkaar nog steeds zo leuk vindt als je elkaar vaker ziet.
pi_184008306
Wonen in Noorwegen is leven in vrijheid, nooit files, zeer zeer beschaafde mensen die nog een eigen cultuur hebben, uitermate vriendelijk in de omgang en hebben het sociaal bezig zijn uitgevonden. Zeer hoog inkomen. Betrouwbare politici en professionele overheid. Natuurschoon is nergens mee te vergelijken.

Daar drie maanden wonen is levenslang ongeschikt geworden voor retour Nederland.



La drømmen bli oppfylt i Norge

[ Bericht 3% gewijzigd door cempexo op 27-12-2018 18:18:45 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')